hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Kaldblods- som ridehest?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 Kaldblods- som ridehest?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 7

**sofie**

» VIP

Norway

Skrevet - 15/08/2006 :  23:44:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
heia kaldblodsen!! (du kan få lov til å komme på andreplass, sofie.. )

Opprinnelig postet av Hanna & Lukas

Okei da men neste gang er det min tur!

de som sier lykke ikke kan kjøpes, et ikke hva det vil si å eie en hest=)

www.sofieoglasso.piczo.com
Gå til toppen av siden

Hanna & Lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 16/08/2006 :  00:18:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanna & Lukas  Svar med kopi av melding
haha

men seriøst, hvor gøy hadde ikke det vært.. hvem er det som ordner med sånt a?

www.freewebs.com/hannaoglukas Gå til toppen av siden

stinej_87

» VIP

Norway

Skrevet - 21/08/2006 :  21:19:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
hadde selv en knallfin kaldblods. han var eks-traver, men mer allsidig hest skal du lete lenge etter. han er glad i å jobbe og ikke lettskremt (flott turhest!). riktignok gikk det litt fort i svingene av og til, men han kunne da skjerpe seg når han måtte. jeg (som slett ikke er noen sprangrytter) kom helt opp i 1.20 med ham, men forrige eier hadde visst hoppet 1.40. godkjent LB dressur red vi også.

men som det er sagt tidligere: kaldblodsen er ikke bygget for de vanskeligste øvelsene. eks-travere er heller ikke oppdratt til dressur - snarere tvert imot - og det ER mye jobb å omstille hodet deres fra "løp fortest mulig" til dressur.
Gå til toppen av siden

Hanna & Lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 22/08/2006 :  12:52:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanna & Lukas  Svar med kopi av melding
den kaldblodsen hørtes flott ut! 1,40, det er høøyt!

miliam

Norway

Skrevet - 19/01/2007 :  09:55:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidemiliam  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemiliam  Svar med kopi av melding
så mange flotte dyr
bare lurer..hvordan er kaldblods i barokk?
og lærer de lett? :s
litt o.t, men bare ble litt sånn nysgjerrig her :)

http://archi.milady.biz Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 19/01/2007 :  13:40:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
så mange flotte dyr
bare lurer..hvordan er kaldblods i barokk?
og lærer de lett? :s
litt o.t, men bare ble litt sånn nysgjerrig her :)

Opprinnelig postet av kit

Kaldblods (og dølahesten) er nordens barokkhest, enkelt og greit
De lærer utrolig lett

Her er min barokkpånnis;

Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

miliam

Norway

Skrevet - 19/01/2007 :  19:17:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidemiliam  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemiliam  Svar med kopi av melding
^ Okei
Er det vanskelig å få tak i kaldblodser som er rundt 160cm høye? :s
Kjempevakker pånnis

Hanna & Lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 20/01/2007 :  02:33:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanna & Lukas  Svar med kopi av melding
min er 1,58

moneypenny403

» VIP

Sweden

Skrevet - 20/01/2007 :  12:06:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidemoneypenny403  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemoneypenny403  Svar med kopi av melding
Min kallblodstravare är 162 cm och hon är sto,
Hennes pappa är Rigel Jo, vet flera efter honom som är runt 160 cm.
Gå til toppen av siden

-RosaLind-

Norway

Skrevet - 21/01/2007 :  20:27:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-RosaLind-  Send %s1% en ICQ melding-RosaLind-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-RosaLind-  Svar med kopi av melding
kaldblodsan e supre hæsta! fart e d jo, men dæm e stødige hæsta :) dæm æ har ridd e bare nydeli:) Gå til toppen av siden

miliam

Norway

Skrevet - 21/01/2007 :  21:39:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidemiliam  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemiliam  Svar med kopi av melding
okei!
fine dyr

pouyus
» VIP

Skrevet - 24/01/2007 :  19:54:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kaldblodser er flotte hester . og som noen her har sagt er det hester som tåler en del! Jeg kjenner en kaldblodshestsom blir brukt i western og jeg kan love deg hun er 18 år snart hun er SÅ SPREK! og du hadde ikke trodd vis du hadde sett henne i western hun svinger lynkjapt og alt hun går ganske høy klasse i western

Jeg har selv en kaldblodsvallak på for, og han har deltatt på 0.60 stevne, alle vet jo ikke kaldblodser en avlet for sprang! men vis man vil ha en hest som vi sier Allround horse så er kaldblodsen en ypperlig valg! Men det jeg har erfart når jeg har vært på tur , han er skikkelig stø, når det gjelder sånt så er det ikke mange hester som kan måle seg med kaldblodsen alså, eneste er å bruke litt tid, og dem fleste kaldblodser er ikke redde noe, du kunne prøvd å skremme forhesten min skulle trodd han var døve ( takk og lov for han er ikke det da) Det er sund , men for disse så vil ha en fin hest er kaldblodsen anbefalt av meg!
Gå til toppen av siden

Tammelin

» VIP

Skrevet - 25/01/2007 :  00:00:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hey. Jeg har en araber og har lånt meg en kaldblods. Likker godt den alsidigheten en kaldblods har. Henne ser ut til å bli flink i dressur, har ikke hoppet henne ennå, men det går vel bra. Kjenner flere som har ridd de til middels klasser i dressur og startet feltritt med dem. Bla, en 20 år gammel som startet nm i feltritt. Blir mer og mer glad i dem. Gå til toppen av siden

AsgriimSvarten

» VIP

Skrevet - 25/01/2007 :  02:36:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tammelin; Er det ikke litt feil å skrive Henne hele tiden?;) Går an å bruke hun og, vet du;) Feks "HUN ser ut til å bli flink", "jeg har ikke hoppet HENNE ennå" .

You see? ;)
Gå til toppen av siden

.+.Charlotte.+.

» VIP

Norway

Skrevet - 08/02/2007 :  17:53:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside.+.Charlotte.+.  Send %s1% en ICQ melding.+.Charlotte.+.  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse.+.Charlotte.+.  Svar med kopi av melding
Bedre turkamerat skal man lete lenge etter! vist de er godt omskolert er de ypperlige til Tur,Dressur,Sprang ++ Kaldblodsen jeg rir ELSKER å hoppe å skogen dvs. Naturlige hinder. han går litt fort lei på banen men til tider oppfører han seg eksemplarinskt på banen å gjør alt jeg sier han er bare kjempe grei å brukes til alt.vennina mi har hoppa 1.05 med han å han går nå 80.cm bane Max. han blir 18år i mai så han er godt brukt,men han trur han er 6år å oppfører seg til tider som en unghesthehe. x-travere kan bli veldig fine hester det er iallefall sikkert de som ser ned på de,gjør det nok bare fordi de er missunelige
Charlotte Martine;*
<3 Drang Svarten & Molly<3
Ta en titt på min VIP (;
Gå til toppen av siden
Side: av 7 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.