hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Kaldblods- som ridehest?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 Kaldblods- som ridehest?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 7

DonogMari

» VIP

Norway

Skrevet - 11/03/2008 :  18:55:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideDonogMari  Svar med kopi av melding
Jeg har en kaldblods som kan brukes til alt, funker fint for meg (:
Mari :- D Gå til toppen av siden

mariakaogcindy

Skrevet - 11/03/2008 :  19:45:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kaldblodser er KJEMPE fine ridehester

De einer seg til ALT Kjøring, sprang, dressur osv

Har selv kaldblods hun er såååå lærevillig <3 Hun går 120 sprang klasser og snart klar for LB dressur jobber oss til LA... Kjøring syntes hun er KJEMPE gøy. Tar også en tur inni mellom
Gå til toppen av siden

Siri_og_Løkkenarr

» VIP

Skrevet - 21/03/2008 :  12:27:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kaldblodser kan være kjempefine ridehester! Men som mange tidligere har nevnt, det kommer an på individet.

Jeg har selv en gammel eks-traver på helfôr som kan svært lite innenfor sprang, dressur osv. Men grunnen til dette er at han aldri har blitt trent opp i det. Har ridd en annen kaldblodstraver som heller aldri har passet noe særlig innenfor verken sprang eller dressur, men ingen av disse kaldblodsene har blitt ordentlig omskolert og trent innenfor dette. Derfor har de ikke blitt de beste ridehestene.
Ei venninne av meg sin kaldblods ble kjempefin. Hun har starta LB med den i dressur, hoppet den 110 eller noe om jeg ikke husker feil og den er kjempefin. Kjenner også fler med kjempefine omskolerte travhester som er kjempefine ridehester.

Kaldblodsene kan kanskje ikke brukes i alle sprang og dressurklassene, men det er jo pga. beinbygning. Du kan jo ikke forvente at en kaldblods på 150 cm skal kunne hoppe like bra som en varmblods på 170 da kaldblodsen er tyngere bygd og ikke like edel som varmblodsen. Man får noen begrensninger på kaldblods, og det er kanskje ikke hesten for deg om du ønsker å starte i høye klasser i sprang og dressur, men i lette(og i noen tilfeller middels) klasser er de kjempefine hester om de får riktig omskolering. Alt kommer ann på individet.
Gå til toppen av siden
Side: av 7 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.8 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.