hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Kaldblods- som ridehest?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 Kaldblods- som ridehest?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 7

missixty

» VIP

Norway

Skrevet - 08/08/2006 :  21:42:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissixty  Svar med kopi av melding
Hehe, nei, det er det som er så morsomt med han

Faren hans hadde visst halvt glassøye (han fikk blesen fra faren), men Montana har bare 2 brune nydelige øyne

Hvorfor gjøre det i dag når du kan utsette det til i morgen ? Gå til toppen av siden

-karolinegh-

Norway

Skrevet - 10/08/2006 :  10:51:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-karolinegh-  Send %s1% en ICQ melding-karolinegh-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-karolinegh-  Svar med kopi av melding
Jeg bruker min kaldblods som galopphest på Øvrevoll, går ridehest løp på Øvrevoll da, vel og merke:P Hun brukes også til sprang, hopper 60 cm uten problemer! Så kaldblodsen bør ikke sees ned på som ridehest, de egner seg ypperlig!! For min bruk i alle fall:P De egner seg nok ikke om du skal satse seriøst på stevner å sånt noe, men ha en som bare vanlig ridehest/hobby hest er den genial:D
You got me deeper than deep.. Gå til toppen av siden

vic96

» VIP

Skrevet - 10/08/2006 :  18:17:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
ALLE HESTE KAN DU RI OP I DRESSUR OG SPRANGDET HANDLER BARE OM AT VÆRE TOLMODIG OG EN ROLIG HAND.
JEG HAR LIGE SOLGT MIN VARMBLOD OG DEN SER IKKE UT SOM TRAVER OG DEN ER BYGGET HELT RET OG GÅR MB DRESSUR. HUN KAN SES PÅ VIP: VIC96 OG NU HAR JEG KJØPT NR 2 HEST OG HAN ER OGSÅ TRAVER MEN MED TID OG STUNDE SKAL HAN OGSÅ NOK FÅ BYGGET SEG OP. JEG LIKER VELDI VARMBLODS KJEMPE TEMPERAMET, MEN SELVFØLGELI HAR DE IKKE DEN ELLEGANTE GANG SOM RIDE HEST.
MEN VI ER SÅ HELDIGE AT VI IKKE ER ENS OG HAR EGNE MENINGER OM HEST OG DET ER DET SOM GØR DET GØY AT HA HEST
Gå til toppen av siden

Hanna & Lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 10/08/2006 :  23:19:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanna & Lukas  Svar med kopi av melding
enig! men prøv å ikke skrive med bare store bokstaver, blir veldig slitsomt å lese.. og så var det vel egentlig kaldblods det handlet om akkurat her. men velkommen til MIX!
www.freewebs.com/hannaoglukas Gå til toppen av siden

SaraSiri&Pelle

» VIP

Skrevet - 11/08/2006 :  23:10:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
En kaldblods hest er like god som alle andre hester.. Nesten..
Kaldblodsen kan ikke komme veldi høyt i dressur fordi den ikke har kropp til alle øvelsene. Jeg har en kaldblods x-traver som, etter mye hard trening, er begynnt å bli veldig flink på banen.. Men jeg har ikke så store håp om å komme langt med han i dressuren. Men sprangen er han jo bare perfekt i! ;) hehe! jeg elsker min Kaldblods hest! <3
Gå til toppen av siden

edel_jenta

» VIP

Skrevet - 13/08/2006 :  15:59:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei..
Eg syns at kaldblodshestar er helt perfekte ridehestar, kan jo brukes til alt Eg ha selv en kaldblodshest som har hoppet 130cm, og som gå LC dressur.. Han er også en kjempe fin turhest..
Men d provoserer mg og at folk sr ned på kaldblodshesten, at dei ligsom ikke fungerer like bare som varmblodshesten, mn då ska eg sei en ting, kaldblosdshesten er bare bedre, dei tåler mye meir, og er mye finere...
Keffor kan di ikkje starta med egen NM osv for kaldblodser??, det hadde vore bra...

------------------------------------------------------------------------------------

Forresten selger et alpha horse polar dekken, ta kontak på VIP min!!
Gå til toppen av siden

**sofie**

» VIP

Norway

Skrevet - 14/08/2006 :  11:27:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Keffor kan di ikkje starta med egen NM osv for kaldblodser??, det hadde vore bra...

Opprinnelig postet av edel_jenta

Det hadde vært gøy

de som sier lykke ikke kan kjøpes, et ikke hva det vil si å eie en hest=)

www.sofieoglasso.piczo.com
Gå til toppen av siden

Hanna & Lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 14/08/2006 :  20:45:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanna & Lukas  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Det hadde vært gøy

Opprinnelig postet av **sofie**

JA!! Det hadde vært dødsbra. Det er jo NM for fjordhester, og dølehest (?), så hvorfor ikke kaldblods? Da skal vi vinne

**sofie**

» VIP

Norway

Skrevet - 14/08/2006 :  23:07:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Det hadde vært gøy

Opprinnelig postet av **sofie**

JA!! Det hadde vært dødsbra. Det er jo NM for fjordhester, og dølehest (?), så hvorfor ikke kaldblods? Da skal vi vinne

Opprinnelig postet av Hanna & Lukas

da får vi dele første plassen, for jeg vil også vinne

Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 14/08/2006 :  23:44:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
ALLE HESTE KAN DU RI OP I DRESSUR OG SPRANGDET HANDLER BARE OM AT VÆRE TOLMODIG OG EN ROLIG HAND.
JEG HAR LIGE SOLGT MIN VARMBLOD OG DEN SER IKKE UT SOM TRAVER OG DEN ER BYGGET HELT RET OG GÅR MB DRESSUR. HUN KAN SES PÅ VIP: VIC96 OG NU HAR JEG KJØPT NR 2 HEST OG HAN ER OGSÅ TRAVER MEN MED TID OG STUNDE SKAL HAN OGSÅ NOK FÅ BYGGET SEG OP. JEG LIKER VELDI VARMBLODS KJEMPE TEMPERAMET, MEN SELVFØLGELI HAR DE IKKE DEN ELLEGANTE GANG SOM RIDE HEST.
MEN VI ER SÅ HELDIGE AT VI IKKE ER ENS OG HAR EGNE MENINGER OM HEST OG DET ER DET SOM GØR DET GØY AT HA HEST

Opprinnelig postet av vic96

Så interessant, da er hun mest sannsynlig den eneste varmblodstraveren i hele Norge som har gått så høye klasser dressur
Hvor mange prosent gikk hun til?

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 15/08/2006 :  10:10:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Den forige fôrhesten min hadde jeg i over et år, men red mest på tur. Ikke fordi at han ikke kunne gå på bane, men fordi eieren red aktivt selv! Super kaldblods, eks-traver attpåtil! Superflink på bakken og god i sprang! De startet mange stevner, opptil 1.10 :) Flinke Stavnelan! Et lite bilde.. Klarte ikke å la være

Opprinnelig postet av Linda B.

er det mira(mirandarius mule) og kjersti??

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 15/08/2006 :  10:16:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
En kaldblods hest er like god som alle andre hester.. Nesten..
Kaldblodsen kan ikke komme veldi høyt i dressur fordi den ikke har kropp til alle øvelsene. Jeg har en kaldblods x-traver som, etter mye hard trening, er begynnt å bli veldig flink på banen.. Men jeg har ikke så store håp om å komme langt med han i dressuren. Men sprangen er han jo bare perfekt i! ;) hehe! jeg elsker min Kaldblods hest! <3
klippklipp

kunne du utdypet dette litt nærmere??

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 15/08/2006 :  18:20:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding

Dette er Blivira som hopper. Dette er ikke særlig høyt, ca 80. Vi har hoppet baner på 1m og 1.10 på trening, men aldri startet fordi jeg ikke hadde anledning til det på den tida vi var i full trening. (Ingen foreldre som stilte opp økonomisk, ingen transportmuligheter etc etc..) Har dog hoppet enkelt trippelbar på 130 ved eh, "uhell".. ;)

Og her dressurerer hun litt...
Blivira har trent alle tre gangarter i fin form, og påbegynt arbeide i kontragalopp. Blivira har også gjort sidebevegelser i alle tre gangarter.
Jeg har en plan langt inne i meg om at jeg skal ri denne kaldblodsen til (MINST) godkjent i LA en gang. Hun har definitivt både eksteriør og gang til det. Selv om hun kanskje er litt liten (ca 150) til meg (ca 176) ...

(-Er dog ikke i sånn form nå om dagen, tyvärr... Jeg har en annen hest som "trenger meg" mer en hun gjør, og har valgt å sette Bille bort på fôr, siden jeg ikke greier å ta "full jobb" med begge hestene.. SUKK -valgets kval..) )

Har ikke noen bilder hvor jeg kjører med henne for hånda akkurat nå, men det fins. 100% kjøre og trafikksikker- MASSE hest for pengene, synes jeg at jeg fikk...

Det som er mest MORO med en sånn hest, er når den faktisk går såpass bra at den er litt blikkfang, og folk kommer bort og sier "dette er vel ingen traver, vel, dette er vel connemaraponni", for eksempel. Da sier jeg JOOO, dette ER en traver...

Redigert av - LisaFi den 15/08/2006 18:23:00 Gå til toppen av siden

**sofie**

» VIP

Norway

Skrevet - 15/08/2006 :  22:58:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
LisaFi- den hesten var nydlig

Det som er morsomst med disse hestene er hvor allsidige de er! Er så mye man kan bruke de til!
Min f.eks.
Dressur:

Sprang:

Kjøring:

Turridning:

han er en sånn alltmulighest:P vi tømmekjører, prøvd litt feltritt(gøy!), bader gjør vi, tillitsøvlelser,lærer barn å ri ++++

Redigert av - **sofie** den 15/08/2006 23:04:58 Gå til toppen av siden

Hanna & Lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 15/08/2006 :  23:05:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanna & Lukas  Svar med kopi av melding
heia kaldblodsen!! (du kan få lov til å komme på andreplass, sofie.. )

Side: av 7 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.99 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.