hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hva synes dere om at folk lærer hestene å steìle?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestepsykologi og atferd
 hva synes dere om at folk lærer hestene å steìle?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 13

Lopke

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  01:52:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg tenkte vel mere på at du kansje var misunelig på folk som får hester som gjør det.
Det skjer ofte ulykker,og det er vel heller kansje viktigere å oppnå et mål med hesten enn å tenke på at den kan være uheldig å skade deg.

Opprinnelig postet av millapus

for å si det en gang for alle: NEI jeg er ikke sjalu eller misundelig på folk som lærer hestene sine å steile. Jeg begynner å lure på
hvor du har fått den ideen fra??? er alle her på forum som synes det virker mindre klokt sjalu?? det var da en latterlig tankegang.

og jeg synes ikke det er viktigere å lære hesten å steile enn å tenke på at den kan skade deg. (eller seg selv)
Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  01:56:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg tenkte vel mere på at du kansje var misunelig på folk som får hester som gjør det.Det skjer ofte ulykker,og det er vel heller kansje viktigere å oppnå et mål med hesten enn å tenke på at den kan være uheldig å skade deg.

det største problemet er nok ikke å få hesten til og steile, heller det å få kontroll. er jo en grunn til at man ikke lærer dette på rideskolen, det krever mye erfaring på området for og lære hesten dette på en måte som både er trygg for deg å hesten. det er ikke sånn at man plutselig kan gå ut en dag å lære hesten og steile, det trengs grunleggende arbeid og det er ikke gjort på 1, 2, 3!

ja du har rett i at men ikke alltid kan tenke sikkerhet, men hvorfor ikke heller lære hesten ting som ikke er fult så farlig og som man faktisk kan dra nytte av?

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

millapus

» VIP

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  02:01:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Da er du vel ikke sjalu da,jeg tenker kansje sånn fordi det virker nesten som du ser ned på alle de som jobber med hestene sine og oppnår noe med dem.Du syntes kansje jeg har en lattelig tanke gang,jeg er meg fult ut,tenker som jeg gjør og er stolt av å være megselv

Hvis du tenker på sikkerhet og får noen som har vært borti slikt før så går ting faktisk bra.jeg har selv ikke lært hestenmin å steile,men de som har lært hestene det på en orntlig måte syntes jeg er flinke.
De har faktisk klart å oppnå et mål med hesten og burde være stolte av det,å dere burde være gla for at noen syntes det er fint.Når du var liten likte du kansje å se på hestene på sirkus du oxo.

Elsker Sylvester over alt på jord!Han er verdens beste gutt! Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  02:06:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg blir matt altså.. NEI jeg ser ikke ned på folk som jobber med hestene sine. Tråden handler om steiling (les overskrift) jeg synes det er s'dumt.. du synes det er tøft oki.. jeg synes det er latterlig å tro en skal være sjalu når en er uenig..men det er jo din mening..

da jeg var liten likte jeg mye rart... da jeg var 14 (som du er?) likte jeg også mye rart.. folk blir eldre og en forandrer mening om mange ting.. steiling synes jeg ikke er så tøft mer.
Gå til toppen av siden

millapus

» VIP

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  02:07:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
det største problemet er nok ikke å få hesten til og steile, heller det å få kontroll.
Opprinnelig postet av mariie.

Å da er det vel en utfordring å få den til å steilie og ha kontroll,men når du klarer det har du jo vært flink som faktisk har klart å få kontroll over en hest som steiler.

Elsker Sylvester over alt på jord!Han er verdens beste gutt! Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  02:08:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Hvis du leser litt bakover millapus har jeg skrevet hvorfor jeg ikke liker steiling.
Det finnes så mange andre triks, som har minst like mange "styrkende" fordeler, om ikke flere.
Hvorfor heller ikke trene på disse triksene?
Kan du si hvorfor du synes steiling er en bra ting?

Babycat: Ja, alle må starte et sted. Men synd at alle som synes det er "kult" med steiling synes dette når de er 13,14,15 år og ødelegger et par-tre hester før de får øynene opp. I dette tilfellet vil det lønne seg å vente til man er eldre, da er man som regel litt mer fornuftig og tenker lengre frem enn når man var yngre.

Therese
Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  02:09:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Når du var liten likte du kansje å se på hestene på sirkus du oxo.

men når man er liten er man ikke i stand til og takle det. da trengs det mer erfaring en man har rukket å få når man er liten.

-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  02:10:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
det største problemet er nok ikke å få hesten til og steile, heller det å få kontroll.

Å da er det vel en utfordring å få den til å steilie og ha kontroll,men når du klarer det har du jo vært flink som faktisk har klart å få kontroll over en hest som steiler.

Synes man er mye flinkere om man har en hest som holder seg på bakken jeg Da kan man være stolt..!

Edit for å si at det er vanskeligere å få en hest ned enn opp.
Hvorfor ikke heller lære inn knele,ligge og sitte? Tror dere har noe å bryne dere på en god stund da. Kanskje lenge nok til at dere får mer innblikk i triks, og spesielt steiling.

Therese

Redigert av - Eikdokka den 14/01/2006 02:13:58 Gå til toppen av siden

millapus

» VIP

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  02:11:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hvis du leser litt bakover millapus har jeg skrevet hvorfor jeg ikke liker steiling.
Det finnes så mange andre triks, som har minst like mange "styrkende" fordeler, om ikke flere.
Hvorfor heller ikke trene på disse triksene?Fordi kansje noen vil lære hesten å steile og ha full kontrol
Kan du si hvorfor du synes steiling er en bra ting?Jeg har ikke lært hesten min å steile,men de som lærer hestene sine det på en ordtelig måte har vært flinke som har klart å oppnå noe med hesten og ha full kontroll over en steilene hest
Opprinnelig postet av Eikdokka

Elsker Sylvester over alt på jord!Han er verdens beste gutt!
Redigert av - millapus den 14/01/2006 02:12:20 Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  02:13:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

ja, men den utfordringen er ikke hvem som helst i stand til og ta, å særlig ikke 13, 14, 15, 16 år gamle jenter/gutter!

jeg spør igjen, hvorfor ikke heller lære hesten ting som ikke er så farlig, ting man faktisk kan dra nytte av?

-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

millapus

» VIP

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  02:14:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Når du var liten likte du kansje å se på hestene på sirkus du oxo.

men når man er liten er man ikke i stand til og takle det. da trengs det mer erfaring en man har rukket å få når man er liten.

Å SE PÅ HESTER ,men kansje noen faktisk vil holde på med show når de blir eldre,å hvis de får hjel av folk som kan det burde ting være greit,mener jeg da

Elsker Sylvester over alt på jord!Han er verdens beste gutt!
Redigert av - millapus den 14/01/2006 02:20:57 Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  02:15:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
hun skal ha show for venner.. så derfor sikkert.. Gå til toppen av siden

millapus

» VIP

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  02:16:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

ja, men den utfordringen er ikke hvem som helst i stand til og ta, å særlig ikke 13, 14, 15, 16 år gamle jenter/gutter!

jeg spør igjen, hvorfor ikke heller lære hesten ting som ikke er så farlig, ting man faktisk kan dra nytte av?

kansje fordi noen vil at hestene deres skal lære å steile

millapus

» VIP

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  02:18:58  Vis profil  Svar med kopi av melding

Kopi av melding:

Folk må få gjøre som de vil med hestene sine uansett hva DU syntes

BabyCat

» VIP

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  02:22:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
sant det der med alder og tanke gang. viktig at man vet litt før man begynner. ikke minst viser ansvar for det man gjør.. mye kan gå galt, men oftes så går ting bra.
har en lyst til en ting så har en lyst.
hvis man klarer å få hesten til å steile bare på en spesiell komando, at man ikke får problemer. da kan man være stolt. det viser at ting har blitt gjort riktig, og at hesten forsår hva eieren vil, og når.
styrker ikke steiling muskler? er naturlig for en hest å steie.. kansje ikke på komando, men hva er egentlig natulig med noe av det vi lærer dem. hehe, denne tråden har gått litt over styr noen ganger her :)

Myla, Glæsir og Odin, dere er alt for meg ;) Gå til toppen av siden
Side: av 13 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.