hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Rar ved foring
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestepsykologi og atferd
 Rar ved foring
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 20/01/2006 :  16:20:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Jeg forer både frokost og middags høy ute til hestene mine. Og nå om dagen etter at jeg har sagt nei til at jeg ikke vil at den ene hesten på stallen skal bli sluppet løs og stå å hilse på hestene mine over gjerdene har Araber hoppa mi begynt å oppføre seg helt teit...

Står i porten hele dagen og bare glaner på beitene på andre siden av veien der det går 3 vallaker av ulike str og slag.

Når jeg forer middag forer jeg de i andre enden av beite så de blir sysselsatt litt... For å komme på andre siden av beite må man igjennom en litt trang passage også vider det seg ut til et stort fint område i skogen litt avsides.

I går da jeg foret gikk jeg en annen vei opp til mat plassen for å se hvor smarte de var... De skjønte ikke bæret av det og jeg måtte rope på de i evigheter. Så da alle hadde kommet og jeg gikk nedover igjen og sjekket over gjerdet samtidig at alt var som det skulle hørte jeg plutselig lyden av dekken mot greiner... Joda, der kom Araberen galopperende etter meg, og forbi meg og bort til porten, så var det å stå der å glane etter gutta.
Hun kom mot meg da jeg kom mot åpningen og lurte på om jeg hadde mat i den tomme posen... Så begynte hun å følge etter meg igjen, så jeg jeg henne oppover igjen.. Hun hadde planer om å snu igjen men jeg husjet videre på henne...

Så i dag, sto begge hoppene i åpningen og glante da jeg kom. Så gikk jeg innover beite med sekken med høy, og de fulgte etter meg et lite stykke. Så stoppet Araberen opp og så VELDIG missfornøyd ut og snudde og gikk tilbake til åpningen mens de 4 andre hestene ble med meg på den andre siden... Da jeg gikk ned igjen og kom bort til åpningen begynte hun å tusle sakte med hengende missfornøyd hode oppover i skogen mot de andre.. Da jeg kom sto hun å vrinsket... Om det var til gutta på andre siden av veien eller flokken aner jeg ikke...

Hun er ikke brunstig heller, så hva er det med henne?
Blitt sån nå i det siste etter at jeg sa i fra at jeg ikke ville ha noe av løse hester og hilsing over gjerdet

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!

Redigert av - Roxira den 20/01/2006 16:21:34

Kurre

Norway

Skrevet - 20/01/2006 :  18:18:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Avtsandsforelsket ?
Rene Romeo og Julie jo...hi hi...
Hester er morsomme dyr.Her har jeg lite fornuftig å si.Kan jo slenge ut en sånn liten rasistisk "typisk Araber" men den dekker nok ikke dette.
Festlig!

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 20/01/2006 :  18:35:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tenkte det samme som Kurre jeg også, kanskje hun har funnet drømmemannen
Hun skulle bare visst at han ikke "virker"

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 20/01/2006 :  21:09:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Fins det noen mulighet for at hun kjenner en av disse hestene fra før?
Vi vet jo knapt noenting av hva som foregår i en hests hode. Og tanker og følelser er skjult for oss.

Roxette ble helt fra seg av glede da hun møtte igjen "gamlehesten min" på kurs. Ropte veldig når han var ute på time mens hun stod igjen, og ropte på han når hun var på banen og han stod i paddocken.
Det reiv litt i hjertet mitt da, må jeg si... :-(

Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 20/01/2006 :  21:23:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Fins det noen mulighet for at hun kjenner en av disse hestene fra før?
Vi vet jo knapt noenting av hva som foregår i en hests hode. Og tanker og følelser er skjult for oss.

Roxette ble helt fra seg av glede da hun møtte igjen "gamlehesten min" på kurs. Ropte veldig når han var ute på time mens hun stod igjen, og ropte på han når hun var på banen og han stod i paddocken.
Det reiv litt i hjertet mitt da, må jeg si... :-(

Line.

Opprinnelig postet av Cowgirlchris

Tviler på at de har sett hverandre før... Araberen min har stått på samme stutteriet nesten hele sitt liv, kun borte en kort periode da hun var føll og gikk sammen med moren sin enda...
Vet ikke helt hvem av de hun svermer mest etter, for de er like spennende hele gjengen som jeg ser iallefall....

Den andre hoppa vi har, har jeg merket på at hun kjente igjen en ponni hun har stått sammen med før... Men det så man jo på henne.. Kjente henne igjen med en gang hun så henne..
Men med Araberen har det jo blitt sånn nå i det siste...

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!

Redigert av - Roxira den 20/01/2006 21:28:28 Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.