hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hva synes dere om at folk lærer hestene å steìle?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestepsykologi og atferd
 hva synes dere om at folk lærer hestene å steìle?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 13

Preston

» VIP

Norway

Skrevet - 06/12/2005 :  11:34:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePreston  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePreston  Svar med kopi av melding
Hei!
hva synes dere om at "vanlige folk" lærer hestene sine å steile?

Lopke

Norway

Skrevet - 06/12/2005 :  11:39:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Idioti!!! Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 06/12/2005 :  12:13:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Direkte tåpelig,og ufattelig lite gjennomtenkt!

Det eneste de da beviser ovenfor andre,er at de ikke har kommet over fjortis-stadiet der slike ting er "såååå Tøft,Azza...*sukke henført*..."

Takker for meg. Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 06/12/2005 :  12:53:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Jeg trodde jeg var den eneste som mente dette var idiot, men det er fint å se at flere er enige med meg!
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 06/12/2005 :  12:57:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dette er idioti ja! Fatter ikke at noen setter seg selv, hesten og andre i fare med å gjøre slike ting! Vet av ei som har gjort dette, og hun hadde flaks med at dette ikke skjedde noe alvorlig..
Hege Gå til toppen av siden

Molly

» VIP

Skrevet - 06/12/2005 :  13:06:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tåpelig og farlig Ikke mye kult når hesten begynner å steile når du leier den eller rir

Eneste plassen jeg tror jeg ville ha "godkjent" innlært steiling er f.eks. på Den Spanske Rideskole e.l. lignende plasser

Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 06/12/2005 :  13:36:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Her fligger en debatt om samme tema.

Jeg syns det er direkte farlig hvis man gjør det fordi det er 'kult', helt tullete...

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 06/12/2005 :  14:48:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
enig med andre her.. IDIOTI!!
det kan jo skje alvorlige ulykker... tenker ikke disse folkene over det...? personlig så foretrekker jeg at hesten har "beina på bakken", ville ikke ridd en hest som steiler i hytt å pine, for den har lært å steile på visse signaler... da er det bedre å lære hesten å knele... (fra bakken) har kanskje ikke vært noe særlig å ri en hest som kneler i hytt og pine heller... ;)

og som Molly sier er den spanske rideskolen jeg ville ha "godkjent" innlært steiling... men disse folka vet hva de gjør, og bruker spesielle signaler som ikke kan "missforståes"
vet at enkelte bruker "stramme tøyler og sjenkler" som kommando... enn om noen som ikke vet dette skal ri hesten...?

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 06/12/2005 :  14:50:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
limer inn mitt forrige innlegg ang. dette:
steiling kan sies å være en uønsket adferd blant mine hester! Men jeg har lært minishettisen min å steile, men det er kun på bakken, og med signaler som det ikke er mulig å gi fra ryggen hans, eller kjerra hans, så det blir en annen ting. Jeg ville ALDRI ha lært dem å steile med rytter på ryggen, det kan fort bli ukontrollert og farlig! Å lære hesten å knele, hilse, legge seg ned etc. er en annen ting, også godt for hesten da den får trent og brukt muskler den ikke alltid bruker like mye ;)

jeg ville ikke følt meg trygg på å lære en større hest å steile, selv om det var fra bakken av.. Litt annerledes med en minishettis.

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 06/12/2005 :  17:21:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Er ikke lenge siden samme tema var opp på Diverse.

Søkefunksjonen er til for å brukes.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 06/12/2005 :  17:24:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Henger meg på resten av folket selv om samme emne var opp for ikke så lenge siden.
Ren idioti.! Kan bli ganske skummelt.

Ina og Løkken<3

Redigert av - Ina_R den 06/12/2005 17:27:46 Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 06/12/2005 :  18:35:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Direkte tåpelig,og ufattelig lite gjennomtenkt!

Det eneste de da beviser ovenfor andre,er at de ikke har kommet over fjortis-stadiet der slike ting er "såååå Tøft,Azza...*sukke henført*..."

Opprinnelig postet av Lene.

Helt enig

Therese
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 06/12/2005 :  19:09:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Til riktig bruk så er ikke steiling idioti.

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 06/12/2005 :  19:32:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Når er det riktig bruk når ingen av oss her på forum driver med sirkus eller sånne greier?
Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 06/12/2005 :  19:47:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Hehe, skulle akkurat til å stille samme spørsmål Lopke..

Kristine: Når har du bruk for at Rosita skal steile??
Det er en totalt unødvendig øvelse, verken vi eller hesten vinner på det. Muskler i bakparten kan trenes på andre, tryggere måter! Kan virkelig ikke se noe nyttig i steiling.. Det er farlig, og man oppnår bare at hesten begynner å steile i tide og utide... Nei, lær heller hesten å holde seg på bakken!

Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 06/12/2005 :  19:48:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Tror man skal drive ganske aktivt med sirkus triks for at steiling skal være "riktig bruk".
Da snakker jeg om slike som holder så mye på med det at man blir leid inn til filmer e.l.
Noe det er ganske liten interesse av i Norge.

Driver aktivt med triks, dvs. mange dager i uken. Men har ikke litt interesse av steiling engang.

Therese
Gå til toppen av siden
Side: av 13 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.55 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.