hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hva synes dere om at folk lærer hestene å steìle?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestepsykologi og atferd
 hva synes dere om at folk lærer hestene å steìle?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 13

BabyCat

» VIP

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  00:05:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
dessuten dere, noe jeg skrev tidligere...
alle de dyktige har vært uerfarende før. man må jo begynne et sted.
hvis ingen uerfarende burde lære hester sånne ting, da vil det jo dø ut!?
eller hva?
det at det er farlig er en ting, men er ikke alt farlig?
ei venninne av meg ble tråkket på i ansiktet av en hest. sliter nå i dag med hodepiner, får ikke jobba pga det... hvis man skal tenke på alt det som kan være farlig så bør man slutte med hest!!! alt der er farlig.. eller, man bør rett og slett slutte å leve! så det er sagt.
alt er farlig dere. kansje noe er farligere enn andre ting, men selv små ting kan ende med det værste..

Myla, Glæsir og Odin, dere er alt for meg ;) Gå til toppen av siden

millapus

» VIP

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  00:10:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Juppjupp,alt er farlig.
Hester er jo store dyr,men med tillit og sammerbeid kan man få til mye og få et godt vennskap

Elsker Sylvester over alt på jord!Han er verdens beste gutt! Gå til toppen av siden

BabyCat

» VIP

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  00:30:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
jepp, man kan få til mye da. men uansett hvor snill en hest er og hvor godt vennskap man har med den, så kan det være farlig. i panikk kan selv den snilleste hesten skade sin beste venn..
men syns alle skal tenke over alt som kan være farlig.
er det virkelig så farlig å lære hesten å steile? syns nå det å ri inn en hest er farligere....

Lopke

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  00:32:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
dessuten dere, noe jeg skrev tidligere...
alle de dyktige har vært uerfarende før. man må jo begynne et sted.

Opprinnelig postet av BabyCat

?? å lære hesten å steile er vel ikke noe du lærer på rideskolen??

Kopi av melding:
hvis ingen uerfarende burde lære hester sånne ting, da vil det jo dø ut!?
eller hva?

Nei det ville være forbeholdt professionelle stuntfolk.. ikke sånne som deg.
Med mindre du jobber på sirkus?

Kopi av melding:
det at det er farlig er en ting, men er ikke alt farlig?
ei venninne av meg ble tråkket på i ansiktet av en hest. sliter nå i dag med hodepiner, får ikke jobba pga det... hvis man skal tenke på alt det som kan være farlig så bør man slutte med hest!!! alt der er farlig.. eller, man bør rett og slett slutte å leve! så det er sagt.
alt er farlig dere. kansje noe er farligere enn andre ting, men selv små ting kan ende med det værste..

Dummeste argumentet jeg har hørt på lenge..
Den venninnen din, hvorfor tråkket hesten henne i ansiktet?
Jeg får vel heller slutte å kjøre bil, jobbe, spise, sove osv siden det kan sammenlignes med samme risiko som å lære hesten sin fjortisvisesegfremsehvordumjeger triks..
Gå til toppen av siden

millapus

» VIP

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  00:36:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det farligste er vel nesten og sitte oppå hesten ja,den er jo mye sterkere enn oss.Når hesten blir skremt kan mye gå galt.
Men man må alltid huske på sikkerheten,og man kan heller ikke tenke på alt det som er farlig som kan skje.

Elsker Sylvester over alt på jord!Han er verdens beste gutt! Gå til toppen av siden

millapus

» VIP

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  00:44:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå må du faktisk ikke ta alle over en kam her,å lære hesten triks er faktisk ikke bare noe fjortiser holder på med.Men syntes ikke du det hadde vært fint å kunne vise fram hva du hadde lært hesten din?
Man må jo ikke ha sirkushest for å kunne lære den triks.
ulykker kan skje men skal man bekymre seg for det heletiden kan man få prblemer etterhvert.Man bør jo ikke gjøre som ikke er så lurt å gjøre,men å lære hesten et triks,hva er det som er så farlig?

Jeg liker å lære hesten min nye ting,han liker det og sammerbeider og det er faktisk veldi fint når vi ser resultat,og vi er begge litt stolte over innsatsen

BabyCat

» VIP

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  00:55:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
har du lest alt sammen egentlig? nei, man lærer ikke det på rideskolen. der lærer man seg å ri vanlig. man lærer heller ikke hvordan man legger ned hesten, gi "labb", bokke osv.. eller har du lært noe sånt der? heh, sammenligner alt sammen. ja, kansje du skal slutte å kjøre bil... har mistet noen i ulykke, flere tusen dør årlig.. ja, slutt å spis, du kan jo kveles av en matbit. sover du kan det hende du aldri våkner igjen. nei du, ville bare få frem et poeng som jeg tror du ikke forsto. skal man først tenke på at en liten ting som det er farlig, da bør man også tenke på andre ting som er farlig.. som egentlig er alt.. greit det der med kurs, men er man erfaren med en gang etter kurset? nei, man er nok ikke det. alle hester er dessuten forskjellige, må endre treningmetode og sånn etter hesten. nei, er ikke i sirkus, lærer heller ikke hesten min å steile, men har ikke noe i mot at andre gjør det. kansje dem, eller jeg har lyst til å begynne med show?!
velvel....
hun gjorde vel ikke noe spesielt, en hest hun leide eller noe. drev med travere en god stund. en ulykke kan skje med alle. så alt er farlig.
ja, kansje man har lyst til å vise det frem!? er det ikke det man gjør på show? hvem sier man ikke kan ha sitt eget show for venner og beskjente?
forstår heller ikke hvorfor du er så agresiv.. kan du fortelle meg hvorfor?

millapus

» VIP

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  01:01:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
man lærer ikke hvordan man legger ned hesten, gi "labb", bokke osv..

Noe må du faktisk bruke fantsien til og lære hesten morsommen,spennende og utfordrene triks.
Om du ikke skal vise det for andre og ha show kan du være stolt av å ha oppnådd et mål,som du og hesten har sammerbeidet om å nå

BabyCat

» VIP

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  01:02:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
forresten, hun venninna mi som ble tråkka på.. fikk høre nå at hun hadde vært på en vanlig ridetur, hesten skle på isen og dermed ble hun tråkka på ;)
så farlig er det å være på en vanlig ridetur.. :)
skal ikke få folk til å tro at alt er farlig, men få frem at det finnes ting, små ting som er farligere enn å lære hesten å steile..

millapus

» VIP

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  01:09:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er ikke så farlig å lære en hest å steilie når du har kontroll,sammerbeider med hesten og tolker dens signaler,bruker tydelige tegn så den fårstår.Det finnes ting som faktisk er farligere enn det.Hesten er din beste venn og skader deg ikke med vilje.

Lopke

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  01:13:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
har du lest alt sammen egentlig?
JA
nei, man lærer ikke det på rideskolen. der lærer man seg å ri vanlig. man lærer heller ikke hvordan man legger ned hesten, gi "labb", bokke osv.. eller har du lært noe sånt der? Nei men du referte hvor en skulle starte.. synes ikke steiling er noe en "starter" med..
heh, sammenligner alt sammen. ja, kansje du skal slutte å kjøre bil... har mistet noen i ulykke, flere tusen dør årlig.. ja, slutt å spis, du kan jo kveles av en matbit. sover du kan det hende du aldri våkner igjen. nei du, ville bare få frem et poeng som jeg tror du ikke forsto. Jo da men du fikk ikke helt tak i ironien min!
skal man først tenke på at en liten ting som det er farlig, da bør man også tenke på andre ting som er farlig.. som egentlig er alt.. greit det der med kurs, men er man erfaren med en gang etter kurset? nei, man er nok ikke det. alle hester er dessuten forskjellige, må endre treningmetode og sånn etter hesten. nei, er ikke i sirkus, lærer heller ikke hesten min å steile, men har ikke noe i mot at andre gjør det. kansje dem, eller jeg har lyst til å begynne med show?! Ja hørte at appassionata søkte folk
velvel....
hun gjorde vel ikke noe spesielt, en hest hun leide eller noe. drev med travere en god stund. en ulykke kan skje med alle. så alt er farlig. Noe er vel mer risikabelt enn annet tror du ikke? for å sette det på spissen: gå på fortauet eller midt i veien.. du kommer nok frem ved begge metoder men du hadde vel valgt fortauet?
ja, kansje man har lyst til å vise det frem!? er det ikke det man gjør på show? hvem sier man ikke kan ha sitt eget show for venner og beskjente? Jo da.. lykke til med det..
forstår heller ikke hvorfor du er så agresiv.. kan du fortelle meg hvorfor? er ikke agressiv.. prøver bare å få frem et poeng, jeg går ut fra at DU også har lest alle innleggene her, så kanskje du forstår hvorfor.

Gå til toppen av siden

BabyCat

» VIP

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  01:23:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
hehe, jaja..
dine meninger og mine meninger ;)
greit at vi mener forskjellig... ;) smaken er som baken, delt i to.

Myla, Glæsir og Odin, dere er alt for meg ;)
Redigert av - BabyCat den 14/01/2006 01:23:56 Gå til toppen av siden

millapus

» VIP

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  01:24:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

nei, man lærer ikke det på rideskolen. der lærer man seg å ri vanlig. man lærer heller ikke hvordan man legger ned hesten, gi "labb", bokke osv.. eller har du lært noe sånt der? Nei men du referte hvor en skulle starte.. synes ikke steiling er noe en "starter" med..kansje ikke du syntes folk skal starte med å trene opp hestene sine,eller kansje bare du er sjalu fordi du kansje ikke klarer å sammerbeide med din egen hest godtnok til at den vil sammerbeide.

velvel....
hun gjorde vel ikke noe spesielt, en hest hun leide eller noe. drev med travere en god stund. en ulykke kan skje med alle. så alt er farlig. Noe er vel mer risikabelt enn annet tror du ikke? for å sette det på spissen: gå på fortauet eller midt i veien.. du kommer nok frem ved begge metoder men du hadde vel valgt fortauet?Det er forskjell på å gå midt i en vei og lære hesten et triks

Elsker Sylvester over alt på jord!Han er verdens beste gutt!
Redigert av - millapus den 14/01/2006 01:25:14 Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  01:40:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

nei, man lærer ikke det på rideskolen. der lærer man seg å ri vanlig. man lærer heller ikke hvordan man legger ned hesten, gi "labb", bokke osv.. eller har du lært noe sånt der? Nei men du referte hvor en skulle starte.. synes ikke steiling er noe en "starter" med..kansje ikke du syntes folk skal starte med å trene opp hestene sine,eller kansje bare du er sjalu fordi du kansje ikke klarer å sammerbeide med din egen hest godtnok til at den vil sammerbeide.

velvel....
hun gjorde vel ikke noe spesielt, en hest hun leide eller noe. drev med travere en god stund. en ulykke kan skje med alle. så alt er farlig. Noe er vel mer risikabelt enn annet tror du ikke? for å sette det på spissen: gå på fortauet eller midt i veien.. du kommer nok frem ved begge metoder men du hadde vel valgt fortauet?Det er forskjell på å gå midt i en vei og lære hesten et triks

Opprinnelig postet av millapus

Neida, er ikke sjalu.. hesten og jeg SAMARBEIDER helt fint. For når du sier noe sånt mener du vel at unghesten min (som for øvrig ikke er innridd) og jeg sliter med å øve triks som steiling og jeg ikke får det til eller??

Jeg synes bare det er dumt å lære hesten sin sånt. Og nei jeg sier heller ikke at hesten din/hennes er ond, for selvfølgelig skader den dere ikke med vilje. MEN ulykker skjer, og denne tråden startet med to "fjortiser" som synes det var "dritkult" å lære hesten å steile, men "ups der datt jeg bak.. oii ja ja".. tøft ser det jo ut siden de legger det ut på nett.. NOPE! men det har du vel fått med deg og. Synes forresten ikke det ser ut til at man har FULL KONTROLL når sånne ting skjer..
Men som sagt, dette er min meing, du har din, lengere er den ikke.
Gå til toppen av siden

millapus

» VIP

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  01:44:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg tenkte vel mere på at du kansje var misunelig på folk som får hester som gjør det.
Det skjer ofte ulykker,og det er vel heller kansje viktigere å oppnå et mål med hesten enn å tenke på at den kan være uheldig å skade deg.

Side: av 13 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.