hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hva synes dere om at folk lærer hestene å steìle?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestepsykologi og atferd
 hva synes dere om at folk lærer hestene å steìle?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 13

Eikdokka

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  02:32:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Styrker nok muskler ja.
Men det gjør kneling, sitting, spansk skritt og de fleste andre triks også.

Og igjen, man må virkelig vite hva man holder på med for å ha 120% kontroll hele tiden.
Det lureste er nok å holde på med andre tiks i noen år før man prøver seg på steiling.
Men mest sannsynlig har man lagt steiling på hylla før man kommet så langt, fordi man ser hvordan effekt triks har på en hest.

Therese
Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  02:34:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
hun skal ha show for venner.. så derfor sikkert..

Opprinnelig postet av Lopke

hva med å heller ta med vennene på sirkus ?

Kopi av melding:
Folk må få gjøre som de vil med hestene sine uansett hva DU syntes

ånei du, mine meninger er REGLER!
husk at vi debaterer nå jente, jeg ser ikke poenget i at en fjortiss lærer hesten sin å steile fordi hun vil det! å da må du faktisk tåle at jeg argumenterer mot deg, men hadde hvert fint om du kunne kommet med et mer spesifikt svar på hvorfor du mener at det er helt greit og bare sunn fornuft å lære hesten sin å steile? jeg ser nemlig kun ulemper i det. nå har jeg prøvd å legge frem noen negative sider om saken, kan ikke du legge frem noen positive da? annet en at noen bare vil lære hesten sin det og at det er fint å kunne om man en dag skal bli sirkus artist.

(OT: merker at jeg blir noget mere kranglete når jeg er såpass trøtt)

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

millapus

» VIP

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  02:38:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Styrker nok muskler ja.
Men det gjør kneling, sitting, spansk skritt og de fleste andre triks også.

Og igjen, man må virkelig vite hva man holder på med for å ha 120% kontroll hele tiden.
Det lureste er nok å holde på med andre tiks i noen år før man prøver seg på steiling.hvis noen faktisk vil lære hesten sin å steile så syntes jeg det er greit,så får du holde på med dine triks
Men mest sannsynlig har man lagt steiling på hylla før man kommet så langt, fordi man ser hvordan effekt triks har på en hest.
men noen vil vel også kasje lære hesten sin å steile

Opprinnelig postet av Eikdokka

Elsker Sylvester over alt på jord!Han er verdens beste gutt! Gå til toppen av siden

millapus

» VIP

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  02:43:12  Vis profil  Svar med kopi av melding

Kopi av melding:

ånei du, mine meninger er REGLER! Hvis du tror at vi skal ta alt du sier som en regel taru deg selv kansje litt for høytidelig
husk at vi debaterer nå jente, jeg ser ikke poenget i at en fjortiss lærer hesten sin å steile fordi hun vil det! å da må du faktisk tåle at jeg argumenterer mot deg,jg tåler at du argumenterer mot meg,men jeg argumenterer mot deg oxo men hadde hvert fint om du kunne kommet med et mer spesifikt svar på hvorfor du mener at det er helt greit og bare sunn fornuft å lære hesten sin å steile? jeg ser nemlig kun ulemper i det. nå har jeg prøvd å legge frem noen negative sider om saken, kan ikke du legge frem noen positive da? annet en at noen bare vil lære hesten sin det og at det er fint å kunne om man en dag skal bli sirkus artist.noen syntes kansje det er gøy,og er stolt når de oppnår noe slikt med hesten,hester steiler,å vi kan lære den å gjøre det på komando som du gjør med alt ditt

Opprinnelig postet av mariie.

Elsker Sylvester over alt på jord!Han er verdens beste gutt! Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  02:48:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Kopi av melding:

ånei du, mine meninger er REGLER!
Opprinnelig postet av mariie.

Hvis du tror at vi skal ta alt du sier som en regel taru deg selv kansje litt for høytidelig

Opprinnelig postet av millapus

trodde bare det var barn under 10 år som ikke forstod ironi???
Gå til toppen av siden

BabyCat

» VIP

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  02:49:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
hvorfor mener dere at man absolutt er en fjortis hvis man har lyst til å lære hesten å steile?
hvorfor må man absolutt ha en grunn for å gjøre ting?

Myla, Glæsir og Odin, dere er alt for meg ;) Gå til toppen av siden

millapus

» VIP

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  02:53:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
hvorfor mener dere at man absolutt er en fjortis hvis man har lyst til å lære hesten å steile?
hvorfor må man absolutt ha en grunn for å gjøre ting?

Jeg lurer oxo på om hvorfor man må være fjortis for å ha lyst til å oppnå et mål med hesten?
Opprinnelig postet av BabyCat

"trodde bare det var barn under 10 år som ikke forstod ironi?" du får nå tro hva du vil

Lopke

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  02:53:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
da er det vel bare en tilfeldighet da :) Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  02:56:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Fordi når man ikke skjønner at en ting som steiling fort kan gå i feil retning fordi man er mer opptatt av at det er gøy og ser kult ut oppfører man seg fjortis, etter min mening.

Jeg har mange flere grunner for å ikke lærer hesten å steile. Derfor gjør jeg det ikke.

Therese
Gå til toppen av siden

millapus

» VIP

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  02:57:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
da er det vel bare en tilfeldighet da :)

Opprinnelig postet av Lopke

Bare en tillfeldighet at det er fjortiser som vil lære hestene å steile,det er faktisk folk som er eldre som vil lære hestene og steile oxo.Eller er det vel du som har så mye imot fjortiser så alt du ikke liker sier du at dem gjør?

Elsker Sylvester over alt på jord!Han er verdens beste gutt!
Redigert av - millapus den 14/01/2006 02:58:41 Gå til toppen av siden

BabyCat

» VIP

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  02:58:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
har vært å titta på fler debatter her inne. fant ei som skrev dette:

Har merket at samtlige innlegg her på debatten får slike "slebrige" og negative innlegg, derfor tenkte jeg at jeg får på forhånd regne med at dem kommer og legge inn noen smileys og skrive så konkret som mulig så spørsmålet kommer frem.
Det er en åpen debatt og et forum for alle så man får regne med delte meninger og kommentarer, det er OK, men hvorfor må noen alltid komme med en kommentar som ikke hører hjemme noe sted? Synes det er unødvendig og det er svært lite konstruktiv kritikk som gis. Mange av innleggene ender som dette. Hva er poenget? Skal vi ikke lære av hverandre, eller er det om "å være best"? Jeg ser på forumet som en plass å bli klokere, jeg vet ikke alt og spør for å få svar som så mange andre. Vi har mye kunnskap å hente av hverandre men jeg har kanskje misforstått... Det er ihvertfall første og siste gangen jeg legger meg ut på en slik debatt, det er tåpelig!!!

er sant.. noen er her visst for å provisere :)
er jo litt gøy, men noen angriper faktisk andre, om dere forstår hva jeg mener..
klart man blir irritert og derfor svarer agresivt tilbake. men for å få frem sitt poeng er det greit å være rolig for at ting skal komme riktig frem. de som svarer fornuftig (i mine øyne da) får meg til å tenke. men de som svarer teit og bruker en slags angrepsmetode ler jeg bare rett og slett av. de jeg ser svarer fornuftig først, dermed blir hetsa og videre svarer agresivt, forstår jeg.
hehe, måtte bare få det inn. sikter ikke til noen spesielle, men har lagt merke til at folk bare gjør sånt på det meste her inne :)

Myla, Glæsir og Odin, dere er alt for meg ;)
Redigert av - BabyCat den 14/01/2006 03:01:35 Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  03:01:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Fjortis er en tilstand, i allefall slik fjortis som jeg og Lopke snakker om.
Og det finnes faktisk mange eldre folk som ikke kommer seg ut av tilstanden fjortis, heldigvis er det ytterst få.

Therese
Gå til toppen av siden

millapus

» VIP

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  03:04:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Fjortis er en tilstand, i allefall slik fjortis som jeg og Lopke snakker om.
Og det finnes faktisk mange eldre folk som ikke kommer seg ut av tilstanden fjortis, heldigvis er det ytterst få.

Opprinnelig postet av Eikdokka

Jeg oppfatter egentlig dere for å være i
"fjortisstadiet",men jeg bruker ikke det på noen måte mot dere

Eikdokka

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  03:05:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Babycat: Hvordan skal man kunne svare seriøst på noen som ikke argumenterer engang?
Noen som ikke kan si hvorfor de synes slik og slik om ting? Det er bare tåpelig å skrive innlegg å si at "det er bare slik" og "fordi jeg har lyst". Sikter ikke til deg nå, da jeg synes du virker ganske fornuftig.

Therese
Gå til toppen av siden

BabyCat

» VIP

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  03:06:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
en måteå lære hesten å steile som faktisk er bra, er ei venninne som har gjort.
hesten hennes steila masse før, dermad lærte hun den til å steile på komando. hehe, hesten syns ikke detter var gøy, roa derfor ned steilinga.. hehe, litt artig det der da ;)
men som dem sier i den reklamen:
har man lyst, så har man lov ;)

Myla, Glæsir og Odin, dere er alt for meg ;) Gå til toppen av siden
Side: av 13 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.