hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva er nesereimen godt for?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Hva er nesereimen godt for?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 8

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 22/09/2005 :  21:08:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Det var nok ironi, er jeg redd... hehe..
Ser dere på bildet hennes ser dere at hun nok ikke er den som trenger å foreta seg slike manøvre... ;-)

Hilsen fra Line.
Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 22/09/2005 :  21:12:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
det er også påbudt med sporer i dressur. Det finnes også hesteutstyr som tvinger hestens hode ned, og opp, og det finnes bitt med tunnet "piggtråd" rundt og diverse andre tvilsomme saker og ting, men vil ikke si at man skal bruke dem fordet? Nesreim er jo veldig kjekt for de som liker sitte og sage å dra og henge i hestens munn, for da klarer nemlig ikke hesten si fra og utrykke sin misnøye ved å gape :)

Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 22/09/2005 :  21:32:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Det var nok ironi, er jeg redd... hehe..
Ser dere på bildet hennes ser dere at hun nok ikke er den som trenger å foreta seg slike manøvre... ;-)

Hilsen fra Line.

Opprinnelig postet av Cowgirlchris

Ikke ironi Line....fake-vip er svaret

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 23/09/2005 :  01:11:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Jøss... Ja da har jeg sett det også... Hva skal det være godt for, tro???

Line *klør seg i hodet*

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 23/09/2005 :  15:47:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jøss... Ja da har jeg sett det også... Hva skal det være godt for, tro???

Line *klør seg i hodet*

Opprinnelig postet av Cowgirlchris

* ler*

bare klø deg i hodet du, det gjør jeg også

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Veronika B

» VIP

Skrevet - 23/09/2005 :  16:33:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg personlig rir kun med nesereim. Nesereimen hindrer hesten i å legge tunga over bittet, gape osv. Men når jeg rir barbak rir jeg alltid uten. Det er også viktig å enten løsne nesereima helt eller ikke ha den hvis man skal la hesten nappe litt gress. Gå til toppen av siden

Veronika B

» VIP

Skrevet - 23/09/2005 :  16:33:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg personlig rir kun med nesereim. Nesereimen hindrer hesten i å legge tunga over bittet, gape osv. Men når jeg rir barbak rir jeg alltid uten. Det er også viktig å enten løsne nesereima helt eller ikke ha den hvis man skal la hesten nappe litt gress. Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 23/09/2005 :  16:36:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
hvorfor gaper hesten din når du rir den da?

Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 23/09/2005 :  16:37:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Jeg rir aldri med nesereim.
Ingen av mine hodelag har nesereim montert.
Ingen av mine hester gaper eller legger tunga over bittet.

Grunnen er at jeg ikke ser behovet for å gjøre ting for å hindre en hest i å si fra til meg om noe er feil. I tillegg er det viktigere for meg med frivillighet enn tvang.

Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

Veronika B

» VIP

Skrevet - 24/09/2005 :  08:25:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
For eksempel hvis han finner det for godt å stikke av med meg så tar han tunga over bittet, og da mister jeg all kontroll over å stoppe ham. Sikkerhet, enkelt og greit. Mine förryttere rir også med nesereim. Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 24/09/2005 :  13:14:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
høres jammen ut som du har større problemer med hesten din enn at den gaper gitt.hva med å løse problemet, og ikke skjule det?

Gå til toppen av siden

siljeho

Norway

Skrevet - 24/09/2005 :  18:02:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå kan vel alle hester finne på å stikke av gårde inni mellom da.
Men Hvis h*n gjør det ofte så må du nok kanskje prve å løse problemet på en anne måte som bea sier.

Mvh Silje Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 25/09/2005 :  12:25:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Hmm.. Jeg har i grunn som regel alltid hatt en nesereim på hodelaget til hestene mine, men jeg har aldri strammet den så stramt til, at det kan virke skadelig for hesten. Jeg har heller ikke hatt problemer med at hestene tar tunga over bittet eller gaper uten eller med nesereim. Rir med en lett og ledig hånd. Men jeg var ikke klar over at nesereim kan gjøre slik skade, som man ikke alltid kan oppdage med det blotte øye.. Grunnen til at jeg har ridd med nesereim har aldri vært fordi hesten gaper eller tar tunga over bittet for å si det sånn. Det kan den jo gjøre selv om en har nesereima på, bare at det blir vanskeligere for den.
Har bare fått inntrykk over at hodelaget sitter bedre på hesten med nesereim.

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Molly

» VIP

Skrevet - 25/09/2005 :  13:39:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hodelaget sitter bedre med nesereim? Ehh da skulle Bajass ha vært uten hodelag ofte siden jeg tok av hakereima tidlig på nylonhodelaget.. Og nesereima... Neida hodelaget sitter bra det
Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 25/09/2005 :  13:49:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
hehe, nei men det sitter hakket bedre på hester med piiiiiiittesmå ører.. har nemlig en sånn liten som smetter hodelaget av seg i en liten fei, så er det litt vanskeligere å få det av seg med nesereima, selv om han klarer det uansett. Men etter å ha lest skader o.l, kan den likesågodt droppes, selv om: MERK; jeg aldri har strammet den særlig ;)!
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden
Side: av 8 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.