hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Palomino
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 Palomino
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

TORHILD

» VIP

Skrevet - 21/06/2005 :  11:01:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lurer på om det er noen av dere som har hest som er palomino-farget/honning-farget? Fortell litt om den da, rase, høyde osv. Legg gjerne ved et bilde. Liker de fargene jeg, men er litt usikker på hvilke raser man finner de i

GML

» VIP

Norway

Skrevet - 21/06/2005 :  11:49:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGML  Svar med kopi av melding
Hei du
Jeg har en palominofarget blandingsponni(Tennessee Walking Horse/Welsh)Han heter Sunshine(Sunny),er 2 år, 1,35 høy og hingst.
Han er importert fra England. En utrolig snill og hærlig"guling"

Du kan se flere bilder av ham på http://www.hestemarked.no/vip/28057

Gå til toppen av siden

Cesar

» VIP

Skrevet - 22/06/2005 :  13:17:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hadde en palomino hingst. Han var reg som palomino både i dansk palomino forening og også i england.
Moren var trakener, og faren var am.sad.breed. Han var 165 høy, og en meget lekker hingst. Er desverre død nå. (2003)

Har en hoppe jeg har solgt med avtale om føll i retur. Hun er dansk import, og reg i dansk palomino forening. Har en mørk gyllen farge. Hun er rundt 167..
Ikke bare avlet for farge, men har også eksteriør og gang på plass.
Blir bedekket med en av Hejmdal hingstene neste vår om alt går som det skal. ( og får forhåpentlig en palomino farget framtidig dressur hest)
Gå til toppen av siden

Irriducibili

» VIP

Skrevet - 23/06/2005 :  21:41:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Må bare få vise bildet av hesten til venninna mi, det er en N/L hingst på 5 år. Bildet er fra årets slipp Mer bilder på vip'en Pinglå.

Gå til toppen av siden

MyLittlePony

» VIP

Norway

Skrevet - 27/06/2005 :  08:16:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg hadde verdens nydeligste palomino vallak før=) en gotlandsruss. tror det er den del russ som blir palomino farget. du kan se noen bilder på vipen min...
men han ble jo for liten for meg da=( savner han ennå....
verdens søteste lille blondie.. han heter Godtfred=)

*klem*

<3 My Little Pony Gå til toppen av siden

RIP ROMEO

Skrevet - 09/07/2005 :  22:26:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg rir en palomino quarter for øyeblikket, her er bilde av han:

I august kommer en liten palominofarget nordlandhesthingst på 1 år til meg, her er bilde av han:
Gå til toppen av siden

myrimann

» VIP

Skrevet - 15/07/2005 :  19:19:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei...
Palomino eg en nydelig farge. Min forrige ponni var en dansk sportsponni som også var reg.(og brukt i avl) i dansk palomino forbund!
Vi kunne ikke bruke han i avl her hjem da de ikke har palomino avl forbund i norge...litt kjedelig. nå er han forøvrig blitt vallak da... Jeg brukte han bare til sprang da jeg var ponni rytter så avl var ikke så interesant!!!

du kan se bilde av han på min vip: www.hestemarked.no/vip/342
Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 16/07/2005 :  01:17:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!

Jeg har hatt 2 stk. En var moderlivsimport fra Usa, den andre importerte jeg fra Sverige.
Den ene var en Breedingstock-hoppe (Quarter/Paint) ca. 158 cm.mkh. Faren var sort/hvit paint overo og moren Quarter Appendix solid palomino.
Hesten ble da solid-palomino med mindre enn 15 % mørke hår.Moren har i ettertid gitt palominofarvede avkom selv om hingsten ikke har vært det. Tydelig dominant.Hadde kritthvit man og hale og ingen avtegn annet enn bles.
(Se "Two Eyed Jacky Sun" på vipn min)

Den andre var en Svensk halvblodsvallak.Ca. 170 cm. Mkh.
Moren var solid palomino og faren tror jeg var brun. Denne vallaken hadde også kritthvit man og hale uten innslag av mørke hår.Moren preget da også altså farven her.(Se "Kentucky Sundancer" på vip,n min).

Redigert av - xxxx den 16/07/2005 01:18:18 Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 16/07/2005 :  16:02:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Jeg har fått mange spørsmål på om hesten min er palomino, av folk vi møter på tur o.l., jeg aner faktisk ikke hva han er, men han ligner da litt i fargen :
http://www.hestemarked.no/vip.asp?ID=null&IDnumber=3610&galleri=show&side=1&PicID=380437

Redigert av - Marte&Don:) den 16/07/2005 16:03:50 Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 16/07/2005 :  16:34:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
OT: Pen hest du har Marte
.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

GML

» VIP

Norway

Skrevet - 16/07/2005 :  17:09:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGML  Svar med kopi av melding
Marte:Kjempeflott hest og nydelig fargeTror den fargen heter Buckskin
Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 17/07/2005 :  12:28:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Helle&Bjerge, GML: Tusen takk! Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 17/07/2005 :  13:16:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Denne traveren har en utrolig fin farge:)

Litt dålig bilde. Det er ikke like enkelt hver gang og ta bilde i fart:)

Kommer nokk under fargen Buckskin den å..

Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 18/07/2005 :  00:09:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Et viktig kjennetegn hos en Buckskin-farvet hest er at den ikke skal ha ål.Har den det betegnes den som Dun-farvet (i Quarteravl-sammenheng).

En buckskin-farvet hest har sort man, hale & pannelugg, samt en blanding av gule og sorte hår, evt. med dropler, på kroppen.

På norsk/skandinavisk kalles denne farven for grå eller gulblakk.Kjennetegn er sorte bein, kan være helt opp til kneet.

Palominoen er gylden og har mye røde pigmenter - den gyldne farven kan variere sterkt fra helt lys til dirty palomino.
Man, hale og pannelugg er enten hvitt eller veldig lyse.For å godkjennes som Palomino må det ikke være mer enn 15 % sorte hår i man/hale.
Beina er aldrig sorte, men ses ofte litt lysere end kroppens hår.

Håper det kan være til hjelp!

Redigert av - xxxx den 18/07/2005 00:25:31 Gå til toppen av siden

beat

Norway

Skrevet - 21/07/2005 :  14:18:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dette er Rubel (registrert Risto, kalte han for Rubel etter en tegneseriefigur). Han er Nordlandshest, min forrige hest. Solgt nå.
140 i mnk, og en herlig fyr. Savner han. Pen var han iallefall

Kristine; Hvem er den traveren du har bildet av??

How strange, that so often, it all seems worth it.
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 21/07/2005 :  16:05:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Beate; Han heter Dynamitt Harry. Stor traver fra Fosen(Tror han kommer fra Fosen. Jo han gjør det nabobygda mi, Rissa)En utrolig snill hest som har kjørt inn veldig mye

Hvordan det? Sett han før eller kjennskap til han?

Edit; skriveleif

Redigert av - Bustetrollet den 22/07/2005 23:02:43 Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.