hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Din yndlingshesterase?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 Din yndlingshesterase?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 6

Mari^_^

Norway

Skrevet - 01/03/2004 :  19:32:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Hva er akkurat din Yndlingshesterase? Har du et spesiell favoritt individ av den rasen? hva heter den??? Hadde vært gøy å se hvilke hesteraser dere likte!!

Mine favoritter er Tungdøl, Welsh og Fjordhest. Mine yndlinger heter Miss Viola (Welsh) , Sonja (Fjordhest) og Morka Snippen (tung døl).

www.hestene.no

Santanas Cheyenne

Norway

Skrevet - 03/03/2004 :  13:45:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSantanas Cheyenne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSantanas Cheyenne  Svar med kopi av melding
Den var lett!!
Det er Nordlands-/Lyngshest og Morgan hest!!
Den første hesten min var en NL-vallak og han kommer jeg alltid til å huske, lille "skøyerfanten" (noen som vet om han lever enda kanskje, han het Fabin, var rød, med lys man og hale, sist sett på Fitjar. E-post: santanascheyenne@yahoo.no). Vi hadde utrolig mye moro sammen, og jeg angrer på at jeg solgte ham, men livs-situasjonen min tilsa at det var eneste mulighet... Og jeg vet at hvis mine barn vil ha hest, blir det NL-hest.
Morgan hesten er ganske lik i lynne og hardførhet, men er noe større, og det passer jo litt bedre så lang som jeg ble, 175 cm. er litt for stort for en NL-hest (jeg vet det går, men jeg har for lange bein!!).
Både Morgan og NL-hest er flerbruks raser som er supre familie- og turhester. Og så er de supre i ulentterreng

Jo mer jeg lærer, jo mer skjønner jeg at jeg ikke kan...
- Olrun -
http://www.morganhorse.no
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 03/03/2004 :  17:12:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Hestens personlighet kommer i første rekke, er ikke så opptatt av rase. Men eksteriørmessig er jeg svak litt kraftige hesteraser, som døl og frisier. Liker også islandshesten, da den er tøff og hardfør. Av "ridehester" liker jeg oldenburgere og holsteinere. Men som sagt; Noen yndlingshesterase har jeg ikke!!

Forresten; Morka Snippen er vel ikke tilfeldigvis etter Morka Svarten vel??

Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)

Redigert av - Natalie_S den 03/03/2004 17:14:04 Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 03/03/2004 :  18:13:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Liker tungdøl, engelsk fullblods, islandshest og shire.

Tungdølen og shiren liker jeg fordi jeg er en av dem som ser at de har fler muligheter enn bare kjøring og tur - nemlig er det ingenting som er så vakkert som en skikkelig tung hest i dressur!
Englesk fullblods fordi den er grasiøs og energisk, og passer til det meste fra turhest til feltritt.
Islandshesten liker jeg fordi den er et "super furry animal" - liten, hardfør, koslig og ikke minst på grunn av gangartene.

Men; personlighe(s)t kommer først!
Gå til toppen av siden

Joystick

» VIP

Skrevet - 03/03/2004 :  21:21:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
min ynglins rase er alle men døla hest best ja;)
Gå til toppen av siden

Wulfi

Norway

Skrevet - 04/03/2004 :  12:54:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWulfi  Svar med kopi av melding
Jeg har 3 soleklare favoritter. Frieser, Shire og Tinker.
Min nye hjemmeside: http://wulfi.piczo.com Gå til toppen av siden

Ann Cecilie

» VIP

Norway

Skrevet - 04/03/2004 :  15:40:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnn Cecilie  Svar med kopi av melding
Mine favoritter er Nordlandshest og fredriksborger. Er også VELDIG svak for lipizzanere...

Ann Cecilie

http://www.geocities.com/fredriksborger/index.html

for de som ønsker å lese mer om fredriksborgere :)
Gå til toppen av siden

Ida KR

» VIP

Skrevet - 05/03/2004 :  02:58:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
WELSH COB såklart!!

Gå til toppen av siden

SøbergPrinsen

» VIP

Norway

Skrevet - 06/03/2004 :  13:58:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSøbergPrinsen  Svar med kopi av melding
Min yndlingsrase er helt klart NORDLANDSHEST!!!!!!

Den er hardfør, sterk og har et utrolig flott gemytt!!!!
Den er den perfekte barne/ungdomshest samtidig som den godt kan bli ridd av voksne...

Har nettopp kjøpt meg en egen nordlandshest: en åringshingst som heter Prins!
Har ikke fått han hjem til meg ennå, og ventetiden til neste transport går, er nesten helt uutholdelig!!!

På andreplass kommer den gode lille shettisen da...
mest av alt fordi de er så utrolig artige, søte, stae, sære og bare verdens NEST beste ponnier!!!
lærte meg å ri på en sær og gammel shettishoppe som kastet meg av hele tiden, men hver gang så stoppet hun å sjekket at jeg ikke var skadet før hun travet med pannflate ører hele veien hjem til stallen, hvor hun stod å ventet på meg i boksen sin mens hun satte opp DE dådyrøynene....

Gå til toppen av siden

Paddy-og-Emil

» VIP

Norway

Skrevet - 11/03/2004 :  13:00:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePaddy-og-Emil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePaddy-og-Emil  Svar med kopi av melding
Hei:)
Jeg må si at jeg holder en knapp på Danske Sportsponni jeg da....! Litt "uspesifisert" hesterase kanskje, men hesten jeg har på for er iallefall det. siden ingen vet hvem noen av foreldra hans er så er det umulig å si blandingen hans. Ellers er kalde raser dritkule. Kan gå overalt, tåler mye, og er generelt hardføre.
Gå til toppen av siden

HanneBF

Norway

Skrevet - 11/03/2004 :  13:50:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanneBF  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanneBF  Svar med kopi av melding
Heisann.
Som Holter sa, så kommer personlighet,gemytt og ridbarhet i første rekke og da er det egentlig det samme hva slags raser det er.
Personlig er jeg mest opptatt av ridehester,de skal ikke være spinkle og ikke for kraftige.
Hoppen min er en kraftig type ridehest, hun har en kraftig ben struktur og masse muskler, men er ikke av den velsig tunge typen

Men hvis jeg måtte velge mellom noen raser måtte det bli.
Hester: Holsteiner, Hannoveraner ,Oldenburger og typisk NV/DV-ridehest
Ponnier: Dansk Sportsponni og New Forest

Hanne

Et eget sett med regler!!!

"...Never let the fear of striking out, keep you from playing the game..."
Gå til toppen av siden

catosgirl<3

Skrevet - 11/03/2004 :  19:52:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er svak for kraftige nordiske raser spes fjording å døl..har ridd ei hoppe som har vært blanding mellom fjording å nordlandshest..den beste spranghesten som æ har vært borti.... Gå til toppen av siden

catosgirl<3

Skrevet - 11/03/2004 :  19:52:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er svak for kraftige nordiske raser spes fjording å døl..har ridd ei hoppe som har vært blanding mellom fjording å nordlandshest..den beste spranghesten som æ har vært borti.... Gå til toppen av siden

Sletteen

Skrevet - 17/03/2004 :  20:25:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Min yndlings hesterase er welsh og islandshest.
Jeg syns de er spesielle og lett å håndtere hvis du kan det du skal!!!
jeg eier en 4 årig welsh vallak. han heter william. har hatt en islands hingst på 157 cm i manken.... til strevsom å jobbe med men....
jeg liker welshen fordi de er pene og elegante og ikke for vanskelige! de fleste oppfører seg bra tipper jeg!!! hei og hopp... kozz prins jenta!
Gå til toppen av siden

viblaa

Skrevet - 17/03/2004 :  23:06:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideviblaa  Svar med kopi av melding
Eg likar best welsh cob. Dei er rett å slett nydelige og kan brukast til alt. "Det beste ride og kjøredyr i verden" heite det jo så fint. og det stemme:)

Dei er kraftige men edle og varmblodige, har super sprangteknikk, eit kraftfullt trav og er gode kjørehestar. Gode til terapiridning me tanke på størrelse og det at dei har god takt. Stødige på foten til ridning i fjellet. hardføre. våkne, med på det som skjer. Og sjølv syns eg ingenting er som ein welsh i dressur.

min favoritt innen rasen er ei hoppe som heiter wilma. enkelt og greit fordi temperamentet hennas passe meg "like a gloove" :)

vibeke
Gå til toppen av siden

colombus

Norway

Skrevet - 19/03/2004 :  15:23:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecolombus  Svar med kopi av melding
Jeg er typen som ikke ser på rase, men som ser på hesten som individ.

Men yndlingshestene mine er colombus (nordlandshest) og Whisky (irsk hunter), men det er ikke pga. rasene de er mine favoritter

Hesten er en gave. Ta vare på den. Gå til toppen av siden
Side: av 6 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.