hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Liker man hest liker man alle!eller?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 Liker man hest liker man alle!eller?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 6

LivogZara

Norway

Skrevet - 20/02/2006 :  21:12:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
de fleste har sikkert en rase de foretrekker mer enn andre, og det er da naturlig ..og det er nok fordi de har funnet en rase som passer helt bra til dens krav og mål...jeg hater ingen raser, men det er noen raser jeg ikke kunne tenkt meg, og det er på grunn av at de ikke passer mine bruksområder...enkelt og greit...
ja jeg har en favoritt rase,og jeg ser ikke noe galt i det...

Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 23/02/2006 :  17:18:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
de fleste har sikkert en rase de foretrekker mer enn andre

Opprinnelig postet av kross

Enig.. teit med ''topp 10'' hesteraser.. Får fnatt av folk som sier ''hvite hester er stygge''.. Året etter er de blitt rideskolens mestere i sprang, personen og den hvite hesten..

Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 27/02/2006 :  21:22:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hei!!

Titta litt her inn på mix-debattene også så jeg en som det stod slik på: "skriv din topp10 rase liste" eller noe lingnende...

Jeg synes det er fint at folk har sine favoritter, men jeg synes også at man ikke skal 'dizze' eller ha noen sånn veldig -inn rase og -ut rase på en måte...
Synes det blir litt for dumt.... jeg selv eier to travere men jeg liker alle hester like godt!!!!!!synes ikke rasene har noe å si, det er vell heller personligheten til hesten man egentlig forelsker seg i og liker...

Jeg ville bare si hva jeg synes om det og jeg håper at dere hestefænz vil skrive hva dere synes om det også!!!

mange klemmer fra en som liker alle raser like godt

Opprinnelig postet av Linda&Ulvi

Er enig der Men faller fort for sånne litt kraftige hester, som tinker, døl osv.

Victoria & Vinnie - http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=13920
-
Gå til toppen av siden

MoNiKa=D

» VIP

Skrevet - 27/02/2006 :  21:43:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMoNiKa=D  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMoNiKa=D  Svar med kopi av melding
Må vel ærlig si at det er en hesterase jeg misliker sterkt. Men dette er da pga dårlige erfaringer med MANGE hester av denne rasen. Skal ikke trekke frem noe navn nå. Jeg har aldri ridd en hest av denne rasen som jeg har følt med komfortabel med. Og jeg har ridd ganske mange forskjellige hester av rasen. Alltid har jeg blitt kasta av eller følt at jeg ikke har fått til noe. Derfor har jeg nok fått en del fordommer overfor denne rasen.
Men har i det siste funnet ut at noen av disse hestene kanksje kan være greie ridehester til sitt bruk. Men jeg kunne aldri tenkt meg å kjøpe en slik hest.

Utenom dette synes jeg at det finnes fine hester i alle raser. Men det er selvfølgelig enkelte raser som egnger seg bedre til mitt bruk, og som jeg føler neg mer komfortabel med å ri.
Gå til toppen av siden

Stjerneskudd.

» VIP

Norway

Skrevet - 28/02/2006 :  09:42:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStjerneskudd.  Svar med kopi av melding
Jeg liker jo hester generelt, men har så klart favoritter. Dette går på bruksomerådet. Hva skulle jeg gjort med en diger spranghest f.eks? Helt sikkert en nydelig hest, men jeg hadde ikke fått brukt den på riktig måte.

Først finner man hest til sitt bruksomerådet, og så kommer jakten på personlighet, for den er så klart kjempevikig!

Stina og Skuddis Gå til toppen av siden

Heidi84
» VIP

Skrevet - 05/03/2006 :  19:06:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det en først og fremst må se på er bruksområdet! Det nytter ikke å starte 140cm i sprang med en fjording feks. Selv om en LIKER fjordinger, og har det som "favoritt-rase". Gå til toppen av siden

-karolinegh-

Norway

Skrevet - 28/03/2006 :  23:30:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-karolinegh-  Send %s1% en ICQ melding-karolinegh-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-karolinegh-  Svar med kopi av melding
Jeg liker best feltritt og galopp, så fullblods ville vært den beste hesten for meg . også den jeg liker best , men det vil ikke si at jeg ser ned på andre raser oxo.. Selv har jeg kaldblodstraver - fordi noen i stallen hadde fått intrykk av at fullblodser var gale! Altså det er IKKE sant!!! Så jeg fikk ikke fullblodsen jeg skulle ha.
Men det er en rase jeg ikke er så glad i - det er fjordingen. Men all respekt til de som liker de, noen av de kan være supre!! Men de jeg har ridd selv har vært late, stae noen ordentlige matvrak.. men de er bra til sine bruksområder, men ikke mitt!! Feltritten kanskje, men ikke galoppløp! hehe

Karoline

You got me deeper than deep.. Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 29/03/2006 :  01:19:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ok...nå har jeg lest litt her...

Jeg skjønner jo selvfølgelig at noen har sine favoritter...hvis man liker å hoppe så kjøper man jo en hest som er flink til å hoppe osv...men!
Jeg holder fortsatt ved at man ikke kan MISLIKE RASEN!!!!!FOR DET ER FAKTISK PERSONLIGHETEN TIL HESTENE MAN LIKER ELLER MISLIKER!! det er jo noen hester jeg liker mindre enn andre, men jeg misliker jo ikke rasen forde!!!!!herreguuuuuuud!!!

På stallen hos pappa og meg det er det bare travere, men alle sammen som står der eller har stått der er HELT FORSKJELLIGE!
Det har faktisk ikke så mye med rasen å gjøre...
Det er jo noen raser som har noen enkelte preg osv, men for det meste finner man ikke to eller flere eks. travere med helt lik personlighet!!!! ALLE ER FORSKJELLIGE!!!!!!!!!!!!!AKKURAT SOM OSS MENNESKER!!
men nå skal jeg ikke blande oss 'humans' inn her...

Men jeg synes det er utrolig teit å MISLIKE en rase bare for at (feks)<<lille shettisen på stallen biter og er jævelig, så er da for f... i meg ikke alle shettiser sånn!!!>>shettiser er ålreite dyr!!!
Jaja...jeg blir bare så sur når jeg ser at folk skriver at jeg misliker den og den og den rasen fordi og fordi....BLA BLA BLA!!!!

Jeg er helt ok med at folk har sine favoritter, men jeg synes det blir for dumt å MISLIKE en hel rase!!!!man har jo ikke møtt alle ennå da!!! ikke døm våre kjære hester for at de er født!!!de kan vell ikke noe for at de ikke er den 'store-pene-mest verdifulle-og flotteste hesten på jorda!' selvfølgelig synes jo sikkert eieren/stelleren til hesten det og det er BRA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

INGEN MISLIKING-> HEST ER HEST!!!!!

Opprinnelig postet av Linda&Ulvi

*Ler meg skvett*

Takker for meg.
Redigert av - Lene. den 29/03/2006 01:20:30 Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 29/03/2006 :  10:05:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
:) Gå til toppen av siden

Stall..Bjørnebu

» VIP

Norway

Skrevet - 29/03/2006 :  12:08:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStall..Bjørnebu  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStall..Bjørnebu  Svar med kopi av melding

Heidi

Gå til toppen av siden

-Azze-

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  20:39:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Azze-  Svar med kopi av melding
synes ikke rasene har noe å si, det er vell heller personligheten til hesten man egentlig forelsker seg i og liker...

Helt enig!! Hester er også inviduelle! Har mange ganger hørt at det ikke er to hester som er av samme rase i "favortitt.lista" mi..
Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  22:24:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det egentlig så mange som "hater den og den rasen fordi sånn og sånn" da? Tror de fleste har en eller flere favorittraser, men det trenger ikke bety at de misliker alle andre raser likevel.

Selv er jeg fan av islendingen. Den er akkurat passe stor etter min smak, og så har den noen spennende ekstra gangarter. Jeg vet at den gang jeg skal ut å kjøpe meg hest, så kommer jeg til å se etter islandshest, og deretter se etter personlighet hos hesten. Jeg vet at jeg vil drive med gangartsridning (om så bare på hobbybasis), og det sier seg jo selv at jeg trenger eg islending til dette.

Føler meg ikke vel på store hester, og samme hvor herlig personlighet hesten hadde hatt, har jeg vanskelig for å se for meg at jeg noen gang skulle komme til å kjøpe en stor hest. Det samme med de litt kraftigere rasene; blir litt for "tungt" og for mye hest mellom beina for min smak. For alt jeg vet kan det jo hende jeg går glipp av masse med denne holdningen, men det er bare ikke slike hester jeg ville sett etter ved hestekjøp ut fra mine tidligere opplevelser.
Gå til toppen av siden

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 05/04/2006 :  11:03:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
det er mange som undervurderer mange hesteraser. foreksempel som kaldblodshestene. de fleste tenker at de bare duger i trav. men den jeg steller, han har jeg hoppet 120 med, og han går dødsbra dressur. så her har vi en hest som klarer å motbevise dette med raser, og det er nok mange flere som gjør det! han er bare 149 eller noe i mkh, så jeg syns han er ganske flink jeg jeg kjenner mange andre hesteraser som er edle og sånn, som ikke hopper en meter en gang.. men når jeg har sett på hester og sånn, så ser som oftest jeg og på de litt edlere hestene.. Det er vel egentlig som oftest sånn, synd er det, men sant!
http://www.home.no/krailien Gå til toppen av siden

KarenG

» VIP

Norway

Skrevet - 10/04/2006 :  13:54:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKarenG  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKarenG  Svar med kopi av melding
Det vikktigste er at du passer sammen med hesten og trives!!!
Never give up on the things that make you smile! Gå til toppen av siden

Anne93

» VIP

Skrevet - 10/04/2006 :  22:29:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Helt enig med Opal
Latskapen lenge leve!:] Gå til toppen av siden
Side: av 6 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.73 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.