hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Liker man hest liker man alle!eller?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 Liker man hest liker man alle!eller?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 6

MyLittlePony

» VIP

Norway

Skrevet - 09/04/2005 :  21:22:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
dette er OUT OF TOPIC!
<3 My Little Pony Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 09/04/2005 :  22:41:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Åh nei.. ;-) Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 09/04/2005 :  22:48:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
da jeg var yngre drømte jeg om å ha nordlandshest, fjording, døl eller araber!! jeg skulle absolut ikke ha no gammel traver den gang jeg skulle ha hest;i dag har jeg en kaldblodstraver... Falt for personligheten hennes totalt, og da var det ikke så nøye åssen rase hun var... SÅ mitt poeng her er vel at man kan ha sine favoritt raser, men man velger vel helst hest etter personligheten... Jeg liker de fleste raser, men har nok noen favoritter da jeg har møtt så mange snille og gode hester av den rasen...
~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Linda_Carmencita

» VIP

Skrevet - 10/04/2005 :  23:15:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
da jeg var yngre drømte jeg om å ha nordlandshest, fjording, døl eller araber!! jeg skulle absolut ikke ha no gammel traver den gang jeg skulle ha hest;i dag har jeg en kaldblodstraver... Falt for personligheten hennes totalt, og da var det ikke så nøye åssen rase hun var... SÅ mitt poeng her er vel at man kan ha sine favoritt raser, men man velger vel helst hest etter personligheten... Jeg liker de fleste raser, men har nok noen favoritter da jeg har møtt så mange snille og gode hester av den rasen...

Opprinnelig postet av lillings

ENDELIG er det noen som forstår!
det er nettopp det jeg mener!nesten alle har sine favoritt raser men det er som regel personligheten til yndlingshesten sin man liker da!

TakkerOgBukkerOgNeier for et bra innlegg

Klemmer
Gå til toppen av siden

MyLittlePony

» VIP

Norway

Skrevet - 11/04/2005 :  14:22:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av lillings

Super dupert innlegg der lillings!
bra at noen forstår, enig der linda!
hehe... at fjortis er en tilstand kan folk bare mene, men uansett syns jeg det bare er teit!
det er ikke det denne debatten skulle handle om!

<3 My Little Pony Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 18/02/2006 :  11:56:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg liker best islandshest. Jeg misliker ikke arabere eller noe sånt, men etter hvert nå som jeg er blitt trukket mer inn i islandshestemiljøet er det jo naturlig at den ligger høyest i min hjerne. Dessuten syntes jeg at Islandshesten er en ganske så rolig, snill og energidott(av og til). Men jeg liker IKKE hingster! Det beviser en del at ikke rasen har noe å si, men tempramentet og oppførselen. Ingen kan si at araberhingsten dems er rolig, og derfor er alle araberhingster rolige, alle hester er forskjellige, det har ingenting med rasen og gjøre. Har kommet over islandsvallaker (f. eks.), vallaker er jo en del roligere enn hingster, men disse vallakene er heeeelt annerledes enn snille andre vallaker. Steiler, bukker, ''parrer'' og flehmer. Dette har INGENTING med rasen å gjøre, hverken om den har et snilt eller grusomt tempramang.

Folk har sikkert fått med seg at arabere er en del skvetnere enn andre hesteraser, f. eks. shettisen, men det er umulig å si, for alle arabere og shettiser er forskjellige. Har ridd en araber som ikke skatt selv om han fikk en plastpose midt i fleisen(legger til at dette var tilfeldig og ikke ''trykket'' inn i fleisen hans), og en shettis som skvetter når han tråkker på en liten stein og den ''ruller''. Det siste jeg vil si nå er at tempramentet har INGENTING med rase å gjøre, men hvordan hesten er, hvordan den blir behandlet og alderen (hingster blir vel kanskje roet litt når de er i 20 års alderen enn i 5-6?).. Noe jeg har hørt og er ganske sikker på det!

Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 18/02/2006 :  11:58:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg liker IKKE hingster:
Mener det: NOEN hingster (når jeg sier hingster mener jeg hingster med skikkelig hingstetemprament!)

Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 18/02/2006 :  16:44:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Det blir litt vel useriøst å blande Hitler inn i dette. Beskylder du da de som fortrekker en spesiell hesterase for å være nazister? For noe tull.

Haha!! Genialt sakt!

Personligheten til hesten har veldig mye å si på om du liker den eller ikke. Det er jeg fullstendig enig i. Altså, når jeg skulle kjøpe hest var jeg fast bestemt på at jeg aldri i livet skulle ha en varblodstraver.
Men når jeg fant Daytona smelta jeg momentant av gnisten og personligheten hennes! Jeg hadde aldri satt meg opp på en hest før da jeg møtte Brave Star. Smelta på stedet.
Jeg hadde heller ikke noe til overs for kaldblods før jeg red ei hoppe kallt Ninja. Smeltet på stede også denne gangen.

Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 18/02/2006 :  17:16:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
hey! det er personligheten som teller..!!!!! no doubt!
det har ikke noe å si på raser....
hva ble funnet opp først? hesten eller rasen dens?
håper noen svarer på det!!!!
og rangere topp 10 er det samme som idol! ELLER MISS WORLD!
håper man slutter å dømme etter rasen.. (hitler var også en som dømte etter rasen! det er noe å tenke over!)
klem fra vicky og solan!

Opprinnelig postet av lillelinn

Oki da vil jeg både svare deg og samtidig spørre hvorfor du har spesifisert KALDBLODSTRAVER som din "favorittrase"på vippen din?????

Jeg synes det er helt greit å fortrekke noen raser frem for andre. Det er et fritt land... håper jeg. Men nå er jo jeg dansk så?? (tulla)
Jeg liker veldig godt frieseren og araberen og DV og islandshest og.. og.. og.. Jeg hadde nok ikke
kjøpt en fjording. De er søte men sånn hest har ikke jeg lyst på. Har heller ikke lyst på en døl eller
traver. Det betyr ikke at jeg IKKE LIKER disse hestene men hva JEG vil bruke pengene mine på.

Å si at du HATER den og den rasen blir for dumt i mine ører..

Selvfølgelig har det noe å si på rasen og ikke bare personligheten. LilleLinn, om du ville kjøpe en hest til sprang, hadde du da kjøpt en shire fordi den var såå snill? Og hva er viktigst å ha en snill hest eller ha en snill hest som du kan bruke til det du vil/interesserer deg for?

Nå ble vel hesten heller ikke "fundet opp" som du sier.. den har mange millioner års utvikling bak seg.. lignet vel mer på en rev går vi langt nok tilbake. Eller mener du at prezwalskihesten (urhesten) er den RETTE? eller hvilken tidsalder mener du? går du 100 år tilbake finner jeg forfedrene til Lopke lett som ingen ting. Det var stadig en renraset Frieser og ble avlet for denne rasene kvalifikasjoner som mange andre gode hesteraser..

Idol og Miss world ja.. det er stygge greier som Hitler sikkert hadde sett på og..
Men hva har idol med raser å gjøre?? eller miss world? er det ikke lov å like noe bedre enn noe annet?? å synes at noe er flottere en noe annet? å mene at noe passer deg bedre en noe annet?

Det samme gjelder vel hester.. men du har rett i en ting og det er at personligheten er veldig viktig!!
Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 18/02/2006 :  17:26:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
O/T
Kopi av melding:
Kopi av melding:
hvorfor akkurat fjortis??? Jeg er da ikke mer en 11!

*Klaske hodet i tastaturet*

Hehehehe. Dere er så underholdende atte.

Opprinnelig postet av MissEva

Ler så tårene triller

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 18/02/2006 :  18:16:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, jeg liker hest, men liker ikke alle.

Jeg er litt nøye der jeg, og tar ikke den første hesten jeg finner. Da leter jeg heller litt lengere for å finne en som dekker mine behov bedre.
Og jeg må innrømme at jeg er ganske nøye på utseende til hesten. Aner egentlig ikke hvorfor, men det har bare blitt slik. Helst uten avtegn, om det er avtegn så må de være symetriske.

Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 18/02/2006 :  19:14:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
O/T
Kopi av melding:
Kopi av melding:
hvorfor akkurat fjortis??? Jeg er da ikke mer en 11!

*Klaske hodet i tastaturet*

Hehehehe. Dere er så underholdende atte.

Opprinnelig postet av MissEva

Ler så tårene triller

Opprinnelig postet av missy_

Skjære venne! Jegg znaker fjorrtizzk.. Azza.. br så du vett deh!

Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 18/02/2006 :  20:14:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg liker veldig godt kaldblods hester jeg... og derfor har jeg en..hehe..

jeg liker ikke så godt trege late hester...

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

Thomas92

Norway

Skrevet - 20/02/2006 :  16:20:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideThomas92  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseThomas92  Svar med kopi av melding
Man bestemmer jo selv, hva som er best.
Men man må bedømme en hest utifra dens personlighet syns jeg.
Men også for noen teller rasene.. Til hvilket slags bruk til vil ha den til osv. Rasen har noen ganger å si, til det du vil bruke hesten din til. Men egentlig er det personen selv som bestemmer hva man skal bedømme utifra. Det er min mening.

Kampala, beste arabern gitt <3..
In The Future I Can see
Thomas Løge
Gå til toppen av siden

Gnyr2

» VIP

Norway

Skrevet - 20/02/2006 :  20:49:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGnyr2  Svar med kopi av melding
Jeg syns det er litt dumt med sånn "5 på topp hesteraser" og sånt... Man kanjo like enkelte raser bedre enn andre og da... F.eks. hvis du vil drive med gangartsridning, kan det jo hende du liker islandshester best... Jeg liker veldig godt gangartsridning, og islandshesten for mange andre ting også. Jeg liker islsandshester litt bedre enn andre raser, men har liksokm ikke noe "yndlingsrase"... Det er da min mening!
Iiiihaa! Gå til toppen av siden
Side: av 6 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.92 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.