hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hjelp til variasjonstrening!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Hjelp til variasjonstrening!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 25/03/2005 :  15:25:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Så ening, så enig Renegate.
Jeg er ikke av de som har engasjert meg i denne "diskusjonen" her, men har fulgt ivrig med..
Tror det er holdningen din Tone-Anette, som er problemet her. =/
Det er bra du innrømte at ting ikke var helt som du sa, det er jo en start =)
Men det siste innlegget, kunne du har spart deg for!
Synes det er bra jeg, at mange sitter her inne ofte. De hjelper andre, og gir råd faktisk! Mange, blant annet meg, har ikke tilgang på det andre steder enn her inne.

Måtte bare si meningen min =P

Oki, ut på kurs med deg, og kom tilbake hit når holdningen har forandret seg.

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 26/03/2005 :  11:18:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Takk:) *Takknemlig over at noen i det minste prøver og ta meg seriøst*

Opprinnelig postet av Tone-Annette

Det har du deg selv å takke for!
Dessuten har ikke du bare "pyntet på sannheten", du har løyet grovt.

Jeg tviler på at du er 21 år gammel.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 26/03/2005 :  11:26:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jesus Christ.. Tror ikke det er jeg som har fantasihest... Er kanskje dere? Sitter jo på dette forbaskede forumet hele døgnet.... Skaff dere et liv... Dere er sjukt patetisk....
Jeg driter i dette forumet nå, jeg:D Skal ta meg av hesten min og dra på dressurkurs:D
Så får dere sitte her og tro dere er så flinke... Haha...
Farvel....

Opprinnelig postet av Tone-Annette

Du er den første(?) som har kommet her på forumet med fantasiverdenen sin. "Å, min fantastiske hest, å, jeg er en slik fantastisk rytter."

Vet du? Jeg syns du skal dra på det dressurkurset. På dette forumet har du ingen verdens ting å gjøre vertfall, du har ingenting å bidra med her. Utenom å lage kvalm da, der er du jo proff, kanskje eliten til og med.

Dersom du har ridd så mye, og kan så mye, og har en slik genial trener så bør dere to masterminds klare å aktivisere hesten.
Du skriver at hesten ikke var slik før. M.a.o det er meget sannsynlig noe du gjør og/eller har gjort som er problemet.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 26/03/2005 :  11:48:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Greit nok at en person lyver grovt, men jeg er MEKTIG imponert over en del andre på dette forumet her også. Huttetu; dette er en person dere ikke kjenner, det er internett - det er IKKE deres beste venn som har løyet dere opp i ansiktet.

"Geezus" - tell til ti og pust rolig.
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 26/03/2005 :  12:23:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er sant Formosissima, men ønsker man at forumet og debatter skal være basert på løgner? Man må nok telle til ti, men synes forøvrig også at det skal være lov til å si i fra om at man ikke ønsker å debattere med "fantasipersoner". Om det blir slått litt ned på kan det virke prevantivt og avskrekkende på andre som føler seg fristet til å leke "forfatter" her inne.
Det finnes jo tross alt nettsider for de som har livlig fantasi
Forøvrig trist at Tone Annette så behovet for å "pynte på sannheten", tror nok at hun kunne bidratt med/ fått hjelp her inne. Synes vel også at hun skulle "fått tilgivelse" etter å innrømmet sine "grove synder", tror nok det var mangelen på det som forårsaket hennes siste innlegg.

Tror nok at den ideen med å telle til ti ikke bare skulle vært brukt ifht. denne "debatten"...

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Charoline

» VIP

Skrevet - 26/03/2005 :  15:23:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg syns synd i Tone-Annette, jeg. Kanskje hun ikke har det så lett! Og dette er faktisk et forum på en nettside ikke, som Formosissima sa, deres beste venn eller noe sånt. Faktisk ikke engang noen dere kjenner. Tone-Annette ba også om tilgivelse, sletta vip'en sin og greier. Men hva gjorde dere til gjengjeld? Jo, dere var ekkel tilbake. Hun har det kanskje vanskelig og nå har dere tvunget henne vekk fra forumet! Dere kan gjerne komme med det derre "Det er hennes egen feil", men det er delvis deres skyld også. Dere forhåndsdømmer henne. Hun sa unnskyld. Beklaget seg. Det var kanskje vanskelig for henne! Så ba hun om hjelp til problemene sine. Men hva gjorde dere? Dere ga f....

JA, det hun gjorde var feil. Men i mine øyne har dere også gjort en stor feil. Dere sendte vekk en person fra forumet. Alle gikk imot henne. Lett? Neppe. Dere får sjelden noen imot dere her på forumet. Så dere vet neppe hvordan det føles.

Og forresten så sier dere at hun neppe er 21 år... Er det noe morsomt?
Og på toppen av det hele så får dere det til og høres ut som om at hun er psykopat.
For guds skyld skjerp dere! Alle har rett til tilgivelse! Også fra dere kalde mennesker.

(Vet at mange blir sure på meg nå, men tenk dere i T-A situasjon... )
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 26/03/2005 :  15:26:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Nei Renegate, man ønsker ikke at personer skal lyve og leve i en fantasiverden, men slik vil det nå en gang være -over alt-.

Tone-Annette her ba om unnskyldning x-antall ganger, men alt hun får tilbake er sure kommentarer om at "det nok er for sent" - derav det siste innlegget hennes - og jeg skjønner faktisk hvorfor hun skrev det. Hun prøvde jo faktisk å si unnskyld; men hvem gidder å prøve mer når alt man får er mer dritt?

Om man ikke liker noe, går det helt fint an å la være å svare på det/lese det.
Jeg synes for øvrig det er fler veldig irriterende ting som har dukket opp på dette forumet nå nylig, bl.a. en hel del "fjortiser" som klikker mentalt om man ikke svarer innen fem minutter - eller om man svarer noe som ikke passer dem. ;-)
Gå til toppen av siden

jalla

Skrevet - 26/03/2005 :  15:47:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Si meg dere; hvorfor gidder dere virkelig å henge dere så opp i denne tråden?? Leker detektiver og det som verre er...
Jeg har lest mange tråder og innlegg som irriterer meg, og som ser ut til å være mye oppspinn og fantasi, men dermed gidder jeg ikke å svare dem, og heller hopper til neste tråd.

Men jeg må nesten si at det er veldig underholdende å se hvor mye dere gidder å bry dere
Gå til toppen av siden

Charoline

» VIP

Skrevet - 26/03/2005 :  15:55:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vi gidder og henge oss opp i denne diskusjonen fordi den faktisk kan ha såret et menneske. Jeg for min del syns ikke det er noe fint. Så for meg er det viktigere enn og involvere meg i hav andre skal gjøre i påska eller hvordan andre rir sin hest. Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 26/03/2005 :  16:32:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Dere får sjelden noen imot dere her på forumet. Så dere vet neppe hvordan det føles.

He he he du har ikke vært her så lenge du kanskje?

Synes vel forøvrig at denne "debatten" er dratt så langt at den begynner å bli latterlig...

Om "Tone Annette" kommer tilbake og seriøst har lyst til å delta, skal jeg være en av de første til å ønske henne velkommen tilbake.
Men som Formosissima sier så er det ikke snakk om et nært bekjentskap, så synes vel begge sider av, hva nå enn dette er, ikke burde henge seg så voldsomt opp i dette...

Hadde forøvrig ikke gjort noe om alle inne på dette forumet hadde anstrengt seg litt innimellom for å skape et bedre "miljø"..

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 26/03/2005 :  16:34:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Hun satte opp et emne som hun trengte hjelp med, og hesten hun fortalte om i innlegget var bare tull. Da er det ikke så veldig lett for oss andre å hjelpe henne. En Holsteiner ( hvis det var det det var ) og en Varmblods traver trenger kanskje helt forskjellig variasjonstrening med tanke på hva de har blitt brukt til før. Kanskje noen foreslo å kjøre litt med holsteineren om den var innkjørt, men om hesten hun i virkeligeheten har ( varmblodstraveren ), aldri har blitt noe annet enn kjørt, så hjalp jo ikke det tipset stort. så jeg vil heller råde henne og andre til å ihvertfall være ærlig om problemet og hesten når man stiller spørsmål. Da er forutsetningene mye større for at svarene som blir gitt faktisk er brukenes
''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

Charoline

» VIP

Skrevet - 26/03/2005 :  16:43:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Veldig enig i at hun ikke burde lyve, men du Renegate, prater om et bedre miljø? Du var jo den som drev og kritiserte henne. Hun sa unnskyld på en ordentlig måte, men hvor var du da hvis du skulle ønske henne så mye velkommen og slikt? Nei, vet du hva! Tror neppe hun kommer tilbake og det skjønner jeg godt.
Og nå jeg mener det med motgang mener jeg ikke en heftig diskusjon... Da mener jeg at noen går mot deg. Kaller deg ting og fremstiller deg som om du var mentalt ustabil eller noe sånt.
Alle har vi hatt en drøm og en fantasi, men kanskje Tone-Annettes drøm var sterkere og mer levende enn våre drømmer? Men vi bare tråkker på dem.
Men hun gjorde en dum ting...jaja.... Men mitt point er at dere sa at hvis hun sa unnskyld var det greit lissom. Så ber hun FINT om unnskyldning, men er det greit? NEI!

Men for all del, heads up for et bedre miljø;)
Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 26/03/2005 :  18:32:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Vi gidder og henge oss opp i denne diskusjonen fordi den faktisk kan ha såret et menneske. Jeg for min del syns ikke det er noe fint. Så for meg er det viktigere enn og involvere meg i hav andre skal gjøre i påska eller hvordan andre rir sin hest.

Såret et menneske? For å si det sånn, hadde jeg svart på innleggene hennes, så funnet ut at hun løy, skulle jeg bli såret da fordi noen misbrukte min "tiltro"???? Alvoooorlig talt. jeg tror nok hun forstår...

Kopi av melding:
Alle har vi hatt en drøm og en fantasi, men kanskje Tone-Annettes drøm var sterkere og mer levende enn våre drømmer? Men vi bare tråkker på dem.
Men hun gjorde en dum ting...jaja....

Var jo kjempefint at Tone Anette sa unnskyld, men allikevel må det være lov å henge seg opp i sånne ting. Skal hun leve ut fantasien sin, er det bedre at hun "leker" at hesten hennes er noe annet enn den er på tur eller noe sånt da.

Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 26/03/2005 :  20:10:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Altså... nå er det faktisk sånn at det tar tid å skrive et seriøst svar! Og jeg synes faktisk det er litt respektløst overfor de andre brukerne her at noen bare finner på problemer på et forum...

En annen ting er at jeg tror ingen hadde reagert negativt om hun hadde spurt om råd til sin varmblodstraver som hun faktisk eier, og jeg tror heller ikke hun hadde høstet mer respekt om hun virkelig hadde eid den flotte holsteineren som lever i drømmene hennes. Så hvorfor lyve?

Nei, formosissima, det er ikke som om en nær venn lyver for meg, men det er vel ønskelig at forumet holder seg seriøst? Å blande inn fantasi og drømmer og la det være helt greit bidrar ikke til det iallefall...

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 26/03/2005 :  20:42:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Ja, det er viktig å holde et forum seriøst, og det gjør man -ikke- ved hjelp av en slik flameware dette nå har blitt til. Folk her flamer verre for å få frem hvor horribelt, utrolig, ekkelt, fælt, useriøst - rett og slett halsbrekkende(!) dette her er, men tenker ikke selv på at de faktisk sitter og gjør forumet utrolig useriøst selv!

Og Anette; jeg tviler sterkt på at det tar så mye mer tid å skrive et seriøst svar enn slike svar som denne jenten har fått i denne tråden.
Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.77 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.