hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hjelp til variasjonstrening!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Hjelp til variasjonstrening!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 22/03/2005 :  15:54:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
<klipp>
Hyggelig at du er så forståelsesfull da, Spoff!

Opprinnelig postet av Tone-Annette

Jeg har iallfall forstått det jeg skal i denne sammenheng..

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Tone-Annette

» VIP

Skrevet - 22/03/2005 :  16:12:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har i alle fall fått forandra vip'en min + at jeg skal få lagt inn bilder av Happy....
har fått lagt inn noen på PCen nå, så skal legge dem inn strax på vip'en:D
Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 22/03/2005 :  16:25:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg har ikke penger til og ha en slik flott hest som jeg beskriver... Derimot har jeg en fantastiusk traver som jeg elsker over ALT på jord... Men det er morsomt og leve litt i drømmen.... "go a little crazy"....

Ja ja. leve ut drømmen sin på nett... Jippi...

Nei seriøst, å legge ut bilder av så totalt ulike hester og virkelig innbille seg at noen skulle tro det? Halvparten av bildene kan man også se HELT tydelig at ikke er fra Norge.

Men hver sin lyst! For all del...

Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 22/03/2005 :  19:03:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Skal ikke gjøre narr av at du har "drømmehest" på nett, det er du ikke den eneste til å ha og det er ingenting iveien med det. Men det finnes en del "sim-horse games" og lignende på nett har jeg sett, kanskje det er noe for deg? Jeg syntes ikke hestemarked skal brukes til fantasihester....
Gå til toppen av siden

jalla

Skrevet - 22/03/2005 :  19:23:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Veldig enig med MissEva. Synes i allefall ikke at de skal bruke fantasihestene her forumet... Gå til toppen av siden

Tone-Annette

» VIP

Skrevet - 22/03/2005 :  20:07:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er jo ikke akkurat noen ren fantasihest....jeg bruker egne problemer og erfaringer i forumene... Eneste forandringene er jo at min hest er varmblodstraver og ikke holsteiner! Jeg er jo enn eksisterende person. Ja, jeg har pyntet på sannheten, men ikke få meg til og høre ut som en psycho... Er et fullt oppegående, voksent menneske. Ja, jeg levde ut en slags drøm et par ganger. Men jeg har ikke flydd rundt overalt for og "leke" holsteinereier.

"Mitt navn er Tone-Annette og jeg har løyet på nett"

Jeg skammer meg veldig... Beklager....
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 22/03/2005 :  21:17:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Som sagt. Om du ønsker en løsning på de problemene du har med varmblodstraveren din hjelper det veldig lite å pynte til hesten og situasjonen til å være en annen. En varmblodstraver du kanskje ikke rir for instruksjon, er noe ganske annet enn en holsteiner som du rir for en utrolig dyktig trener. Når du også legger litt på nivået hesten går, så blir det faktisk umulig å hjelpe slik at det faktisk kan hjelpe deg og ditt problem. Dessuten skrev du at vi skulle se på VIPen for mer info om hesten, og selvfølgelig man tar det utgangspunktet man møter.

Jeg tilgir deg om du tar dette til etterretning, og oppfører deg som den person du er fra nå. Men å vite at du ikke blir godt møtt dersom du lyver skal du også vite. Vi andre opererer med sann virkelighet når vi debatterer. Iallfall jeg.. Og jeg har ingen hest, selv om jeg sikkert kunnet pyntet til situasjonen. Men det blir jo bare teit..

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 22/03/2005 :  21:21:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Amen til deg spoff...
Gå til toppen av siden

Tone-Annette

» VIP

Skrevet - 22/03/2005 :  21:35:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Greit....jeg underkaster meg....jeg var dum! Jeg skal ta alt sammen til etteretning.

Men ang. traveren min, jeg rir faktisk for instruktør. Hun er (i alle fall i mine øyne) utrolig dyktig! Jeg stoler på henne med alt. Men vi har prøvd det meste med Happy. Kjøring, dressur, turridning, longering osvosv. Men hun er i Frankrike på kurs nå. Så hun blir borte ca. 1 måned. Så jeg trenger litt hjelp her.... Skal skrive mye på vip'en, sånn detaljert, om mine problemer....

Håper alle kan tilgi meg og min dumhet og prøve og hjelpe meg...
Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 22/03/2005 :  22:05:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei Tone Anette. Jeg sjanser på at det du skriver nå er sant ;).

Hvis hesten din kjeder seg på ridebanen, vil jeg gjette på ett av to. Enten at du legger opp treningen ensidig, gjør de samme tingene om og om igjen, gir aldri hesten nye, utfordrende oppgaver. Eller at du legger opp treningen for krevende for hesten, at du ikke gir ham mulighet til å få til en ting før du gyver løs på noe annet, eller at du krever noe av ham, fordi du tror at han er i stand til å gjøre det, som han ikke skjønner eller ikke fysisk greier.

Jeg *tror* at de aller fleste hester kan like å jobbe dressur hvis man legger opp treningen riktig. Man må trene passelig mye, så mye at man klarer å oppnå progresjon (en gang i uka er for lite, og urettferdig da man ikke gir hesten mulighet for å komme videre), 7 dager i uka er for mye.

Man bør også trene variert. Med variert mener jeg både variasjon i hva man gjør (hvilke øvelser, hva man fokuserer på), men også variasjon i hvor hardt man rir. Noen dager er bare bøye-tøye-dager, andre dager krever man max.

Lykke til Tone-Anette - uansett hvem du er og hva slags hest du har :)

Redigert av - eligj den 22/03/2005 22:13:24 Gå til toppen av siden

Tone-Annette

» VIP

Skrevet - 22/03/2005 :  23:50:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk:) *Takknemlig over at noen i det minste prøver og ta meg seriøst*

Forresten så rir jeg vanligvis slikt;
Sprang for instruktør 1 gang i uken.
Dressur for instruktør 1 gang annenhver uke.

Jeg rir omtrent 2 ganger på tur i uken, 1 gang sprang, 2 ganger dressur\bakkearbeid på banen.
1 dag setter jeg til disposisjon til kjøring\longering\lett tur\bakkearbeid. Så har han 1 dag fri.

I sprangen er det null problem. Da er han nesten for ivrig. I dressuren er han konsentrert i 10 min hvis jeg er heldig. Men han har en negativ innstilling til dressur og å jobbe.
For han er en flink hest i dressur! Startet LB dressur. Går sjenelvikninger. Fatter høyre og venstregalopp. Har ikke et "travertrav" og har et godt potensiale i dressur. Og det er dressur jeg vil holde på med! Jeg vil aldri i livet selge han. Men det er ganske håpløst! Jeg prøver mitt beste for og variere treningen, men det nytter ikke! Jeg rir ikke bare hard dressur. Alt fra grunnleggende ting til og nesten bare småleke på banen.
Nå har han også begynt og slå seg vrang på tur alene. Han kan stoppe opp. Selvfølgelig får jeg han til og gå videre. Men han stopper hele tiden! Han har også begynt og true med og småsteile hvis jeg ber om trav. Dette gjelder ikke på hjemveien. Da må jeg holde han igjen, eller så løper han hjem med meg i full galopp! Ting var ikke slik før. Og jeg er en konsekvent og streng rytter som vet og sette meg i respekt! Har ingen slike problemer med andre hester jeg rir.
Med andre hester på tur blir han veldig "traveraktig". Må være først og vil bare løpe. Jeg er rett og slett for sliten til og ri han på tur med andre mer enn en gang i uken.
Jeg er veldig rådløs og fortvilet! Jeg orker snart ikke og ha det slik mer! Jeg er så ufattelig glad i denne hesten og klarer ikke og selge han! Men jeg vil satse mest på dressur nå... Jeg kunne kjøpt en til hest, men det ville nok verken økonomien eller tiden min tillate. Dessuten er han en alt for fin hest til og bli stående! Jeg trenger bare og komme til bunns i det som plager han! For inni der er det en fantastisk hest som faktisk liker og jobbe på banen....
Huff.....
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 25/03/2005 :  11:01:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Hmm... 21 år og har fortsatt fantasi hest? Må si meg enig i det spoff sier... Kjære vene, det er vel på tide å vokse opp?

Kanksje du heller burde bruke tiden din på netthest-sider enn å sitte her og finne på problemer som fantasihestene dine har...

Æsj, nå blei jeg provosert

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Tone-Annette

» VIP

Skrevet - 25/03/2005 :  14:06:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jesus Christ.. Tror ikke det er jeg som har fantasihest... Er kanskje dere? Sitter jo på dette forbaskede forumet hele døgnet.... Skaff dere et liv... Dere er sjukt patetisk....
Jeg driter i dette forumet nå, jeg:D Skal ta meg av hesten min og dra på dressurkurs:D
Så får dere sitte her og tro dere er så flinke... Haha...
Farvel....
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 25/03/2005 :  14:22:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jesus Christ.. Tror ikke det er jeg som har fantasihest... Er kanskje dere? Sitter jo på dette forbaskede forumet hele døgnet.... Skaff dere et liv... Dere er sjukt patetisk....
Jeg driter i dette forumet nå, jeg:D Skal ta meg av hesten min og dra på dressurkurs:D
Så får dere sitte her og tro dere er så flinke... Haha...
Farvel....

Opprinnelig postet av Tone-Annette

Tone Annette...jeg er faktisk en av de som forsvarte de som har "fantasi- vip" på bakgrunn av at de kanskje generelt har et litt trist liv når fantasien tar slik overhånd.
Jeg hadde forøvrig IKKE trodd at de ville "fantasere" i et seriøst debattforum
Skal vi skaffe oss et liv sier du? Så du deg selv i speilet da du skrev det kanskje? De fleste som debatterer her inne bidrar med og mottar kunnskap fra/ til hestefolk over hele landet, noe som uten internett ville vært umulig ellers.

Hvis jeg kan gi deg et råd Tone Annette: reis på dressurkurs, og kutt ut forumet her til du finner ut at du seriøst kan bidra med noe her. Akkurat nå bidrar du kun til sur stemning!

Skjerp deg!

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 25/03/2005 :  15:13:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Heilt enig med deg Renegate

Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.