hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hestemarkeds nye VIP
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Hestemarked.no
 Hestemarkeds nye VIP
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

MIX

Skrevet - 21/01/2004 :  14:37:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
I forbindelse med Hestemarkeds to-årsdag i dag (som faktisk heretter også vil være flaggdag, men kanskje mest av andre grunner..) har vi publisert et nytt grensesnitt med noen utvidere fuksjoner på VIPen.
  • Hva synes du om den nye VIPen?
  • Er grensesnittet greit?
  • Er det lettere eller vanskeligere å orientere seg i den nye VIPen?
  • Er det bedre eller dårligere at vi innførte flere undersider på VIPen? Tidligere hadde vi gjestebok, presentasjon, mer om meg, siste 7 bilder (i starten hadde vi til og med hele galleriet på førstesiden), bilde av meg, bilde av hesten, venneliste og alt på en side.
  • Er det lett å skjønne hvordan en legger inn bilde av seg selv og hesten?
  • Er det enkelt eller vanskelig å endre farger på rammene?
  • Hvordan liker du den nye søkefunksjonaliteten?
  • Hvordan liker dere vennesiden?
  • Noe annet du har å si? Både ros og ris?
  • Forslag til hvordan VIPen kan bli ennå bedre?

MIX, administrator

ThereseJ

Norway

Skrevet - 21/01/2004 :  15:34:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseThereseJ  Svar med kopi av melding
Jeg synes den "nye" VIP'en var mest rotete og teit jeg. Bare masse styr for å gå inn på gjesteboka og greier.. Greit at galleriet er på en egen side, men når gjesteboka og alt det andre også kom på egen side synes jeg det bare ble rot.. Likte den gamle VIP'en mye bedre.

Det hadde vært bra med en side hvor man kunne stemme på bildene til VIP eieren. Så slipper det og være 477 bilder på VIP'en for da tar d så utrolig lang tid før siden åpner seg! Så kunne det være slik at feks de ti/femten bildene med øyest karakter ble vist..

andùnë dû falas girith hìni... Gå til toppen av siden

Ida KR

» VIP

Skrevet - 21/01/2004 :  15:35:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg synes den nye lay-outen var kjempebra!
Er egentlig fornøyd med alt det nye - helheten ble jo mye bedre.

Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 21/01/2004 :  15:50:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
kommer nok alltid til å flagge litt for hestemarked også jeg

den nye vipen er kjempebra! det synes jeg virkelig, mye mer "spennende" nå, før så var det ganske kjedelig og hvitt... at gjesteboken er på en annen side er egentlig ganske greit, slipper at siden blir 100meter lang. men det er litt balete å vite når man har fått nye innlegg nå, man ser det ikke så bra. menmen, alt er jo en vanesak.

synes det har blitt kjempebra

mvh lille meg

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

colombus

Norway

Skrevet - 21/01/2004 :  16:03:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecolombus  Svar med kopi av melding
Synes det ser veldig bra ut. :)
Hesten er en gave. Ta vare på den.
Redigert av - colombus den 21/01/2004 16:08:41 Gå til toppen av siden

Saxonia_Spring_Song

» VIP

Skrevet - 21/01/2004 :  16:28:23  Vis profil  Svar med kopi av melding

likte ikke den nye sp godt:(
b\vanskelig med gjesteboka å bildene.. hvirdan skifter man farge da???
syns det var litt dom jeg.. men nye farger er bra
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 21/01/2004 :  17:08:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
at gjesteboken er på en annen side er egentlig ganske greit, slipper at siden blir 100meter lang. men det er litt balete å vite når man har fått nye innlegg nå, man ser det ikke så bra. menmen, alt er jo en vanesak.

Opprinnelig postet av kristy

Du kan se dato for når siste innlegg ble lagt inn på VIPens forside under "Sists nytt". Men har du flere nye innlegg per dag må du inn å sjekke gjesteboka for evnt flere nye innlegg..

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 21/01/2004 :  17:14:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
hvirdan skifter man farge da???

Opprinnelig postet av Saxonia_Spring_Song

Logg inn på medlemssiden din. Gå så inn på linken "Endre/kategorisere VIP". På denne siden finner du valget "Fargelegg VIP", og her kan du velge farge på gjesteboka di, vennesiden din, presentasjonsramma på forsiden og de andre rammene på forsiden.. Prøv deg frem

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

HanneJulie

Skrevet - 21/01/2004 :  17:19:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Åååå! Korr tøft d vart innpå her no!! Woho! Blei mye bedre no altså! Skikkelig arti innpå her! Alltid! Og no vart d jo enda bedre m all forandringan og den "nye" vipen+++ *skryte skryte* Skikkelig bra! Fortsett sånn!! Gå til toppen av siden

gunzilla

Skrevet - 21/01/2004 :  17:22:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!

Jeg synes den nye vip'en var mer rotete enn den gamle.
Det var bedre når presentasjonen og gjesteboka var på samme side. (Enig med Rane)

Det tar nå lenger tid å få oversikt, maskinen bruker lengre tid, og man må vente litt for å komme inn på gjestebok, f.eks.

Jeg likte også layouten på det gamle vip-oppsettet. Men det er greit at man har mulighet til å velge annen farge på siden for å gjøre det mer personlig. Men det hadde vel gått an også med det gamle oppsettet?

DET ENKLE ER OFTE DET BESTE!

Gå til toppen av siden

maRen-

Norway

Skrevet - 21/01/2004 :  17:24:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidemaRen-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemaRen-  Svar med kopi av melding
Hm. Jeg synes den nye vippen var ganske kul ja, moro at dere stadig forandrer litt! Dumt at presentasjonen og gjesteboka er på forskjellige sider egentlig. Og det er tungvindt å bla i bildene, må liksom laste opp en helt ny side for hvert bilde. Hadde det ikke vært mulig å løse dette på en enklere måte?

Ellers er jeg veldig fornøyd!

Maren :) Gå til toppen av siden

Martine:o)

Skrevet - 21/01/2004 :  17:32:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
sysn den er veldig bra jeg da! fint med siste nytt, sist pålogget osv.. stå på hestemarked! Gå til toppen av siden

elx

» VIP

Norway

Skrevet - 21/01/2004 :  17:49:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideelx  Svar med kopi av melding
Hva synes du om den nye VIPen?
* Førsteinntrykket var positivt. Rent visuelt ser det freshere og ryddigere ut.
Men siden hestemarked.no ganske ofte er litt treeeeigt blir det helt klart mer tungvint når man må bytte side for å se gjestebok, "besøke" vennesider etc.

Er grensesnittet greit?
* Ikke helt sikker på hva "grensesnittet" er jeg

Er det lettere eller vanskeligere å orientere seg i den nye VIPen?
* Same same, only different. Hadde jeg vært "førstegangsbruker" så hadde jeg vel syntes det var veldig greit og oversiktlig. Men som så mange andre har jeg lagt meg til vaner som må endres.

Er det bedre eller dårligere at vi innførte flere undersider på VIPen?
* Bortsett fra det med tid så er det en forbedring!
For de med lite info på siden ser det kanskje litt stusselig ut nå, men for sider (som min) med veldig mye info blir det nok mer oversiktlig for besøkende.
Ønsker meg en "dagbokside" for oppdateringer for de av oss som fører litt treningslogg eller annet...

Er det lett å skjønne hvordan en legger inn bilde av seg selv og hesten?
* Greit for de av brukerne som ofte oppdaterer vipen, da så man jo at det var nye linker. Finner man først dem er det "foolproof"!

Er det enkelt eller vanskelig å endre farger på rammene?
* Enkelt å gjøre, men det hadde vært en fordel om det sto hvilken farge som var i bruk. Og kanskje kunne det stått med farge sånn at man kunne se hvilken orangetone feks det var???

Hvordan liker du den nye søkefunksjonaliteten?
* Bra, men savner muligheten for frisøk. Sånn at jeg kan skrive inn et hestenavn, rase, by eller hva det måtte være...

Hvordan liker dere vennesiden?
* Den ble veldig stooor. Men FIN

Noe annet du har å si? Både ros og ris?
* Hadde igrunn håpet at den nye serveren betød slutt på all ventingen... Mer ett *sukk* enn ris
Forslag til hvordan VIPen kan bli ennå bedre?
* Liker å se i galleriene, men det tar en evighet å åpne og lukke alle bilder for å se hva bildeteksten er. Ønsker meg dermed at bildetekst kommer opp når man peker på bildet, sånn at jeg bare trenger åpne bilder jeg vil kikke nærmere på.

Har også fått tilbakemeldinger fra utenforstående som ikke finner sidene våre. Det kommer ikke tydelig nok frem at en VIP tilsvarer en "minihjemmeside" og det er vanskelig for de som ikke er medlemmer (men som kanskje blir fristet etterhvert) å finne fram til en bestemt vip hvis de ikke vet hva vipen heter og hvordan det staves.
Bedre info på forsiden og frisøk bør avhjelpe det.

Ønsker meg info om hvem som har nye quizer.

Synes det er en knakende god idé at man kan stemme på fine bilder, fine viper, gode quizer mm - kvalitetssikringen er definitivt forbedret men som "aktiv" bruker setter jeg pris på hjelp til å finne fram til de interessante og aktivt brukte vipene!

Alt i alt er hestemarked.no - med viper, annonser, mix etc - informativt, underholdende, morsomt.
Min eneste "klage" (og den har Robert hørt før) er at dette er svært vanendannende...
Tar snart like mye tid som hesten etterhvert, og det er ingen helsevarsel på forsiden
Gå til toppen av siden

Jade

» VIP

Norway

Skrevet - 21/01/2004 :  18:00:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJade  Svar med kopi av melding
Hei :)

Synes den nye var bedre enn den forrige! Mer oversiktelig og mye penere.. :) Bra jobba!

Klem
Gå til toppen av siden

i n a

» VIP

Norway

Skrevet - 21/01/2004 :  18:23:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidei n a  Svar med kopi av melding
Først vil jeg gratulere med 2 år!!!! Bra jobba :D

Hva synes du om den nye VIPen?
Den ble kjempefin, fint med forskjellige farger også!!!!!!

Er det lettere eller vanskeligere å orientere seg i den nye VIPen?
Hmm,, tror det har litt med det en er vant til, må bare venne meg litt til det nye. Men jeg synes fortsatt at kanskje litt av gjesteboka også burde vært på forsiden fortsatt!

Er det bedre eller dårligere at vi innførte flere undersider på VIPen?
Tidligere hadde vi gjestebok, presentasjon, mer om meg, siste 7 bilder (i starten hadde vi til og med hele galleriet på førstesiden), bilde av meg, bilde av hesten, venneliste og alt på en side.

Er det lett å skjønne hvordan en legger inn bilde av seg selv og hesten?
Opplevde at man måtte lage en quiz for å få dette til!

Er det enkelt eller vanskelig å endre farger på rammene?
Hvordan gjør man det? Jeg ser ikke noen innstiller på det på min medlemsside! Så vil si vanskelig!

Hvordan liker du den nye søkefunksjonaliteten?
Den var fin! Men jeg savner også den gamle, kan dere ikke ha den også med. Jeg pleide å søke på ordet Lefdals siden jeg rir der og fikk dermed opp alle vippene til folk som hadde med det ordet på sin vip! Greit og kunne søke på navn og hestenavn også!

Hvordan liker dere vennesiden?
Kanskje litt stor. Men hadde kansje også vært kult å hatt en spalte med hvorfor dette er din venn. Noen venner kjenner man, men jeg har opplevd at folk som jeg aldri har snakka med før vil ha meg som venn også. Synes det blir litt dumt å legge dem til da liksom.

Forslag til hvordan VIPen kan bli ennå bedre?
Må jeg tenke litt på, men hva om vi kunne hatt vår egen linke samling?
Gå til toppen av siden

Nancy

Skrevet - 21/01/2004 :  19:08:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Synes det er kjempegøy å få ha sin egen vip her, men ble ganske misfornøyd med den nye... Nå ble det mye vanskeligere å bare se raskt innom ei side, og forsida ble litt kjedelig.
Dumt at bare de tre siste bildene vises på forsida, og de to bildene som vi har valgt ut av oss selv og hesten burde vært der det nå bare er tomt...
Kommer nok heller ikke til å se så ofte innom gjestebøkene og vennesidene til andre lenger, nå som de er på ei egen side. Har VELDIG lyst å få tilbake den gamle, likte den tusen ganger bedre!!!!!!!! Det hadde vært kjempebra hvis det gikk an å velge om vi vil ha den nye eller gamle typen.
Ellers synes jeg det er lett å lage ei side, og det er veldig morsomt=) Men det bør gå an å søke etter spesielle hestenavn og sånt, for da kan det bli mye lettere å finne ut om noen vi kjenner har egen vip.

Men takk for ei fin side og gratulerer med to-årsdagen=)
Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.47 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.