hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Tøylespiser!!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Problematferd
 Tøylespiser!!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Ariana

Norway

Skrevet - 03/01/2004 :  14:32:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAriana  Svar med kopi av melding
Heisann... jeg er hestepasser for en hest som spiser tøyler, bøtter, børster, sal reimer, gnagermalingen av veggen på boksen hennes, spiser hår , gensere, tau, leietau.... Har dere tatt hintet?
[font=stencil]J-E-G S-L-I-T-E-R....[/font]

JEg er så dritt lei av å få skylda for at Ida (hesten altså) spiser opp tøylene... Nå har hun ikke spist opp tøylene på ca. 4 mnd.. Heldigvis, men fortsatt går det ikke ann å stoppe henne! Når jeg har ansvars dag er det jeg som må leie henne ut i delta tau med tøylene over skulderen og vente til rytteren har stramma gjordt og ordna stigbøyler og sette på tøyler i hui og hast og vente til ryttern kommer seg på,... d samme når hun skal inn.. jeg må sale av fordi ryttern ikke greier d selv.. Ida stikker ut av boksen men vi pusser henne og en gang for litt siden presset hun en jente inn på doen og drakk 5 LITER SÅPEVANN av vasken.....!!

Okay, hun er bare fem år (fylte 01.01) og den shønneste ever men jeg orker bare ikke... Hva skal jeg gjøre for å få henne til å slutte???
En av ridelærerene foreslo munnkurv til stallmestern de siste fem minuttene hun sto i boksen så vi kunne sale henne opp litt føre... Ikke noe for meg.. jeg vil ikke se en dakkars forvrengt mule på Ida... Men ærlig talt så har jeg nesten ikke lyst til å være hestepasser for henne lenger men alle andre er så slemme mot henne.... selfølgelig blir vel jeg oxo irritert av at hun løper inn i stallen med meg på ryggen, kaster meg av føre dressur stevne p.g.a løs sko, Jeg blir pissredd.. d er så vidt jeg tør å ri mer på den gærningen.. Selfølgelig er det hester som er værre enn ida men plz!!! Iallefall foreslå noe så noe så er du en engel!!!!

MvH Mai...... Og tøylespisern.....

*'*'* `'´Ariana`'´ *'*'*

Redigert av - Ariana den 03/01/2004 14:33:22

summer

Skrevet - 03/01/2004 :  22:46:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
... Hva iallverden er dette her.. er det rideskole eller hva ??? Privat hest??

Alle andre er slemme med henne?? litt mer info hadde vært greit... Hørs jo generelt ikke ut som en hest som er utdannet nok til rideskole bruk..
Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 03/01/2004 :  23:37:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Oppdragelse, oppdragelse, oppdragelse! *sukk*
HVA sa mamma til deg da du var liten?
"IKKE RØRE!!"
Hva skjedde om du rørte? Ingen ting?
Det er det som skjer med denne hesten...

Mvh Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 03/01/2004 :  23:42:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Oppdragelse, oppdragelse, oppdragelse! *sukk*
HVA sa mamma til deg da du var liten?
"IKKE RØRE!!"
Hva skjedde om du rørte? Ingen ting?
Det er det som skjer med denne hesten...

Mvh Line.

Opprinnelig postet av Cowgirlchris

Måtte le godt da jeg leste dette... Så enig, så enig...

Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 04/01/2004 :  00:58:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Her om dagen sto ponnien som står i boksen ved siden av hesten jeg rir, og gnagde på leietauet jeg hadde festet min hest til. Jeg hadde knyttet det rundt en av stengene imellom boksene, og ponnien ville bare ikke gi seg. Så jeg løsnet forsiktig leietauet, og dro det ganske raskt nedover slik at enden på leietauet "flippet" rundt stangen, og smekket til ponnien på nesa. Det var siste gangen han har tygget på det leietauet. Og smekken kom heller ikke fra meg, den kom fra det "angrepne" leietauet . Jeg sto jo på andre siden av veggen, langt unna :).

Vet ikke hvor lett det er å få til sånt med de tingene denne hesten tygger på. Musefelle oppi genseren hun pleier å tygge på? ;)

Noen her nevnte forresten at man kan ha tabasco på ting som hesten pleier å sluke luft på. Hva med å smøre noe som smaker skikkelig ille på tingene? Chili-pasta for eksempel, smaker antagelig ganske ille for en hest. Og alle som har spist chili ved en feiltakelse, vet at man bare gjør dette en gang.
Gå til toppen av siden

Beauty
» VIP

Malaysia

Skrevet - 04/01/2004 :  04:26:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBeauty  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBeauty  Svar med kopi av melding
Tror foorst man boor finne ut HVORFOR hesten spiser paa alt. Kjeder hun seg? Hesten min spiser alt han og, men bare naar han kjeder seg. Han er ogsaa ganske ung. Hvilken rase er dette? Fullblodser spesielt er veldig rastloose og maa hele tiden ha noe aa holde paa med. Ellers er det kanskej en fjording? De er faele til aa spise ting... Hvor mye gaar hesten ute? Har hesten fri tilgang paa hooy? Er dette en rideskolehest eller privathest? Er det en privathest kan du oppdra hesten selv, og virkelig faa litt respekt. Hesten skal ALDRI dytte deg omkring, da har den styringen. Naar en hest gjoor dette, mener jeg du kan slaa til den. Dette er noe jeg sjelden bruker, men en hest som tramper deg ned naar du er i ditt omraade viser ingen respekt. Jag den virkelig bort fra deg, den skal holde avstand! Kan du svare litt paa spoorsmaalene?

Ellers maa jeg si at om ingenting annet virker, er munnkurv ikke saa ille, saa lenge hesten kan puste, og drikke, er det greit. Den maa selvfoolgelig passe og. Men jeg tror problemet er litt dypere, dette er symptomer paa ett problem mener jeg.

Hestehilsen fra Cathy og Nicky Gå til toppen av siden

Ara

» VIP

Norway

Skrevet - 04/01/2004 :  16:48:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kan det være at hesten klør i tennene? Vet dette er litt difust men...
Er hesten bare 5 år og går i rideskole?

Jeg vet ikke hvor lenge hestene fellet tenner, men kan det være noe sånnt?
Dere kan jo prøve å henge inn noe hesten kan gnage på, eller legge inn pinner den kan spise!
Son som vedkubber kan dere jo henge inn!

Ellers tror jeg det eligj sier er fornuftig!

Why do we kill people who kill people to show people that killing people is wrong Gå til toppen av siden

Ariana

Norway

Skrevet - 05/01/2004 :  19:09:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAriana  Svar med kopi av melding
alle sammen: Heisann... ja hun er bare fem år og går i rideskolen.. sjukt egentlig og der hun kommer fra .. vil ikke nevne det en gang.. Ser ikke ut som om hun kjeder seg akkurat.. hun står ute hver morgen og i helgene nesten hele dagen... Der koser hun seg veldig med de andre... !!
Ja alle andre er ikke slemme men de fleste eldre liker henne ikke og blir sinna hvis hun stikker mulen borti...De slår henne hardt for en liten ting som kanskje ikke hun har skylda for.. men hun har gjort alle så irriterte at hun får skylda på en måte...

Lilletass: Vedkubbe? jaja.. hun spisern seff opp men d kunne jo vært en forsøk...

Hun spiser på tøylene når jeg skritter.... men ikke i paddocken... da er hun ikke SÅ verst... da spiser hun på ting som tøybiter fra en annens dekken, og gnager littegrann på gjerde..!

Beauty: Er ikke helt sikker på hva det står for... DV blanding.. d hadde vel stått DIV- balnding hvis det hadde vært diverse ellr??? Dansk varmblods kanskje?? ser ikke ut som det i allefall.,...

Hun har ikke fri tilgang på høy i paddocken nei.. eller inne... hvis hun ikke bryter seg løs da...

Det er en rideskole hest noe som irriterer meg i r***! Hu er altfor liten til d syns jeg.. Hun eier ikke respekt eller noe for noen... Bortsett fra hvis jeg Er veldig sinna da ynker hun seg som om hun skjønner d...
Og jeg skjønner nesten at jeg ikke kan bestemme så mye over henne siden hun er skolehest, og ridelærerene / stallemestern blir bare gretne hvis jeg spør om jeg kan putte noe inn til henne...

Jeg er ikke sånn spesialist på hester men kan LITT... og jeg vil VELDIG gjerne at hun skal skjerpe seg.. men nå har en familie som eier en annen hest, IDa på for annahver helg så KANSKJE det blir LITT mer skikk på henne.. på turer er hun helt forferdielig.. BUKKER konstant!!

En gang så ble jeg virkelig sur på henne og da slo jeg en gang men ikke hardt.. Og hvis hun biter nå så klyper jeg henne litt i mulen og Sier "Nei" bestemt.. det har funka litte grann med ikke nok!!!

Eligj: Jeg tror ikke den ponnien var så veldig hissig/ertenes som Ida...
Hvis dere hadde sett henne i en HEL dag hadde dere skjønt litt mer hva jeg mener... hun kan spise på manen til en annen hest ......løfter opp bøtter med vann.. osv!
Chili var lurt :D lol... Finner nok ut noe men det burde skje i løpet av dette året hvis ikke så gidder jeg nesten ikke mer...

Cowgirl: Tror du ikke jeg har rørt henne?? Jeg har klappa til henne mer enn du tror...
Men jeg bruker ikke knyttneven på sånt..'
Hun er et vesen, og så liten som hun er skal jeg ikke mishandle henne heller... Den familien som har henne på for / dattern som r venninna mi er ganske bestemt og kommer nok til å få d til...Og selv om jeg skal lære henne respekt så bør jeg ikke slå`a... Hvis det var d u mente......

Håper det var nok svar....

*'*'* `'´Ariana`'´ *'*'*
Gå til toppen av siden

elx

» VIP

Norway

Skrevet - 05/01/2004 :  21:30:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideelx  Svar med kopi av melding
Tja, hun virker rimelig ekstrem...
Med egen erfaring med unghester som (i likhet med små barn) skal "smake på" alt så vil jeg vel tro at det til en viss grad skyldes alder, men hun mangler tydeligvis respekt generelt, og det er lite sannsynlig at hun blir behandlet riktig og konsekvent nok til å få orden på alle uvanene.

Dette er ikke ment som kritikk av deg Ariana, du prøver nok som best du kan, men uten skikkelig erfaring eller hjelp er det enormt vanskelig, spesielt med en rideskolehest som tross alt blir håndtert og ridd av mange forskjellige.

Cowgirlchris kan nok gi deg endel gode og konstruktive råd hvis du er interessert. Selv synes jeg meldingen hennes var ganske morsom, men jeg skjønner at den kan tolkes litt feil hvis man ikke har lest endel av innleggene hennes fra før.

Utfordringen du har er ekstra stor siden du har fått "oppdrageransvar" for en hest du i utgangspunktet ikke har forutsetninger for å takle, og kanskje begynner å bli litt redd for. Men hvis du klarer å sette deg i respekt hos hesten (og jeg mener ikke å skremme den til å oppføre seg) så kan det hende at du kan få bukt med mange av problemene etterhvert.

Husk at hestens natur er "minste motstands vei" - gjør det lett for den å gjøre ting sånn som du vil og ros den masse for hver minste ting den gjør riktig. Vær superryddig så det ikke er finnes noe fristende å gnage på i nærheten, pass på å stenge dører og bind henne opp mens du pusser så hun ikke kan stikke ut. Du må være streng og konsekvent, og siden hun allerede biter og tygger på alt mulig bør du ikke bruke godter som belønning.

Husk at du trener hesten hele tiden (!) mens du omgås den, hesten lærer enormt fort og tilegner seg informasjon fra både deg og andre konstant. Ikke bare når du/dere bestemmer dere for å trene den... Så uvaner kan den like godt ha "lært" av dere, og de tar det lang tid å bli kvitt.

Husk at hesten ikke pønsker ut nye måter å være kjip på hver dag. Kanskje er hun sulten, eller sulten på oppmerksomhet. Kanskje er hesten like forvirret, frustrert og oppgitt som det du er, og siden hun ikke kan skrive inn på Mixen etter råd så gjør hun alt hun bare makter for å få uttrykt seg...

Bruk sunn fornuft og husk at vi bare sitter her ved en PC og forestiller oss hvilken situasjon du er i utifra de erfaringer vi har. Det er DU som er der ute med hesten.

Et "triks" er å tenke motsat. Sett deg ned, gjerne sammen med noen hestevenninner, og forestille deg hvordan du skulle trent opp en hest for å oppføre seg akkurat sånn som Ida gjør.
Hvordan i all verden skulle du lære den å spise på alt mulig? Dytte unna mennesker? Kaste deg av? Løpe med rytter inn i stallen? Noen ganger får man skikkelige "aha" opplevelser når man snur litt på tingene...

Ang munnkurv så er det IKKE det samme som brems. En munnkurv gjør ikke vondt for hesten, den er bare i veien sånn at den ikke kan bite. Har feks sett hester med forfangenhet som har gått med det på beite sånn at de ikke skal klare å spise så mye gress av gangen, og det fungerer helt fint. Har også sett det fungere med hell på en hest som spiste sin egen bæsj (ingen hyggelig uvane) og en mannevond hingst (mye værre uvane).

Vær tålmodig og fornuftig, men innse dine egne begrensninger. Det er ikke din jobb eller ditt ansvar å gi denne hesten en skikkelig oppdragelse. Hvis du er utrygg eller redd vil det være til både hestens og ditt beste om du bytter til en hest du kan ha det hyggelig med.
Hvis hesten har alvorlige adferdsproblemer så er det ikke noe de fleste, selv med mange års erfaring, kan takle på egen hånd.

Lykke til!
Gå til toppen av siden

lorkness
» VIP

Skrevet - 06/01/2004 :  18:36:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei. Ville bare si at mitt hingsteføll er noe likt. Det har aldri drukket såpevann da men Han er bare et halvt år, så eg har rekna det for naturlig og ikkje brydd meg så møje, men eg må nok gjer litt meir for å få han til å slutta med det da.

Han går i utegangstall, og har nok av trær å bite på, så det er nok ikkje det som er problemet. Allerede da han var tre dager gammel beit han på allting. Spesiellt plastikk. Synes ideen om chili var en god måte å få han til å slutte på
Dersom du nekter han å bite på ting når du er i lag med han, bør han gje opp etter kvart. Ver nøye. Dersom det er ein einaste gong du ikkje bryr deg, eller du ikkje er oppmerksom føler han kanskje at han har klart å lure deg, og vil prøva fleire gonger.

Grunnen til at han biter er kanskje nettopp for dere sier at han ikkje får lov. Han lærer at det går an å gjer ting som egentlig ikkje er lov.
Det kan virke som om din hest kanskje har litt lite respekt for dere siden han virker litt frekk.

Synes du bør legge inn spørsmålet ditt på http://www.hest.no/eksperter/ellen/gjestebok.html Det er ei som er utdannet i Natural Horsemanship som svarer på hestespørsmål.
Gå til toppen av siden

Beauty
» VIP

Malaysia

Skrevet - 07/01/2004 :  11:20:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBeauty  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBeauty  Svar med kopi av melding
Er som vanlig enig med elx. Jeg synes egentlig ikke denne hesten har NOEN plass i en rideskole! Hvem er det i det hele tatt som rir denne hesten? Og hvor er rideskolen? Er det ikke ulovlig aa ha en hest paa 5 i rideskole? Det trodde ihvertfall jeg!

Jeg tror det beste du kan gjoore, er aa faa hesten ut av rideskolen, helst boor den selges til en med mer erfaring. Dessverre er dette nok ikke en loosning. Jeg skulle gjerne tittet innom rideskolen om du hadde gitt navn, og tatt en titt paa hesten, kanskje snakket med ledelsen. Desverre bor jeg paa andre siden av verden! Kanskje noen andre som har litt mot og erfaring kan titte innom? Hadde virkelig vaert hjelpsomt!

Ellers er det vel ikke mye du alene kan gjoore desverre. Fri tilgang paa hooy ville virkelig vaert noe for denne hesten! Ellers ville jeg hatt tennene raspet! Husk at tenner vekser og utvikler seg mye de foorste fem aarene, og det er mulig hun kloor i tennene eller noe. En tannlege kan sikkert gi noen raad. Hestens tenner boor egentlig raspes minst engang i aaret uansett, og da er vel det en god tid aa spoore. Du kan ogsaa proove aa smoore paa ting. Tror det er noe som heter Krybnix eller noe som man kan smoore paa?

Uansett om du tror denne hesten ikke kjeder seg, er jeg 100% sikker paa at den ikke trives saa bra som den helst burde. En rideskole er absolutt ingen sted for en 5aaring(igjen, navn paa rideskolen hadde vart kjekt, jeg vil ikke gi ut ditt navn eller noe, oonsker bare aa undersooke litt), og en 5aaring kan umulig faa skikkelig oppdragelse paa ett slikt sted! Jeg synes aerlig talt de som driver denne rideskolen virker uerfarne, og userioose. Det virker ikke som noe godt sted, desverre er det slik....

Haaper virkelig du kan gi meg ett navn paa rideskolen. Jeg kunne ogsaa trengt navn paa hesten/ansvarlige personer. Jeg kan nok ikke titte innom, men det blir vel en mail da. Forhaapentligvis er det nok til aa vekke dem opp litt. Jeg forstaar at det er vanskelig aa gjoore noe naar man bare er "lille jenta", kjenner meg godt igjen, men paa internett kan man gjoore seg saa stor man vil, om man holder alder til seg selv;)

Guro
» VIP

Skrevet - 07/01/2004 :  12:43:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Vil bare minne om at navn etc ikke bør legges ut her, da det nok er flere enn mange tror som leser her. Benytt dere da av interne meldinger!! (så hører ialfall ikke alle alt!!)

Vel, jeg er enig med de som sier at det heldigste for denne hesten er nok ikke å være i rideskole.
Men, man må jo da som oftest bare gjøre det beste ut av situasjonen. (Noe mer får man sjelden til når man ikke eier hesten!!)

Selvom "alle" er sinna på henne så er jeg forholdsvis sikker på at de som er ridelærere etc på stedet vil være i stand til å hjelpe deg, og også ha et ønske om det.
Har selv vært til stedet når hester har vært akkurat sånn på time, og sett lærere fly i flint og gjerne bruke seg kraftig på den som måtte si at de liker hesten, for senere når det ikke er barn der som de tross alt har ansvaret for, gjøre sitt ytterste for å hjelpe hesten!!

Et annet problem er at overivrig hest ofte fører til understimulert hest iallfall når den befinner seg på et sånt sted.
Og som kjent understimulert unghest ender ofte opp med en som biter, tygger er frekk osv.
Så jeg stiller meg bak Elx innlegg, jeg tror dessverre hesten føler at hun får overta i altfor stor grad.
Og husk at det tross alt ikke er ulovelig å innrømme at man syns noe er vanskelig.
Siden du er hestepasser antar jeg du rir der også. Ta en prat med ridelæreren din, fortell hvordan du oppfatter situasjonen og be om hjelp. Om du ikke føler at ridelæreren din er personen å spørre så spør en annen voksenperson som kan være med deg og hjelpe deg.
Prøv å finn et opplegg som gjør dere begge (både deg og hesten) trygge.

Ja, jeg har i grunnen ikke noe mer konkret å bidra med i denne situasjonen!

Guro
Gå til toppen av siden

Bings_berta

Norway

Skrevet - 07/01/2004 :  14:07:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBings_berta  Svar med kopi av melding
Ariana jeg tror nok ikke det var det Cowgirlchris mente! Jeg tror heller at hun mete at du må ta henne når hu gjør det som er gæli! Når hun biter i genseren din så knipser du henne på nesa med engang og sier NEI! Bestemt! Det må ikke gå mere enn tre sekunder før du "tar" henne! Du må være rask og effektiv! Du får jo ikke gjort noe med dekken og man spisingen da Jeg vet litt hva du snakker om for vi har hatt noen frekkinger på stallen vi å! =) *Unghester++*
Men det er jo ikke så lett for deg og ta henne! For alle må følge det opp, og når det er flere som rir henne og steller henne så er det ikke så lett!
Ville bare rette litt på forståelsen din til Cowgirlchris!

Mange klemmer fra Lill tove og Frisco!

"Lev Livet NÅ! Det kommer Ikke I Reprise!"

Redigert av - Bings_berta den 07/01/2004 14:11:12 Gå til toppen av siden

Ariana

Norway

Skrevet - 07/01/2004 :  17:46:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAriana  Svar med kopi av melding
Egentlig så er de fleste ridelærere og stallmestern veldig anvarlig.
Men jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor de har en 5 åring i rideskolen.. Hun ble tatt inn da hun var 4¨år da... hun har vært der i noen måneder nå..
Har helst ikke lyst til å nevne det her. Og det nytter ikke å si irfa om at jeg ikke syns noe om at ida er i rideskolen.. hun blir brukt sånn ca. 2-3 ganger om dagen.. noen ganger bare en gang.. Syns det er litt rart, men alle de voksne er anvsarlig og de fleste unger/ungdommer oxo....

Men jeg kan egentlig ikke gjøre noe med det... og stallen bør nesten ta ansvar for at hun er så liten og går i rideskolen, men jeg vet ikke..........

*'*'* `'´Ariana`'´ *'*'*
Gå til toppen av siden

Beauty
» VIP

Malaysia

Skrevet - 08/01/2004 :  00:18:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBeauty  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBeauty  Svar med kopi av melding
Dette er faktisk ULOVLIG! Du kan godt maile meg navn paa hest, rideskole og asnvalige. Jeg vil gjerne advare dem, og om det virkelig er grusomt, kanskje anmelde dem. Det er rett og slett ulovlig.

Ariana

Norway

Skrevet - 08/01/2004 :  17:07:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAriana  Svar med kopi av melding
Hvis dere hatt tatt det sånn at det er forferdelig på rideskolen min tar dere feil...
Jeg har forresten lagt deg inn i msn`n min Beauty.... Så kanskje jeg kan nevne noe for deg.
De som vi kjøper hestene av kalles Nordlie HT.. Vet ikke om de er så gode jeg... men ridde ida på tirsdagen og hun har skjerpet seg. takk for rådene...det datt til og med snø fra "telt" taket i over 30 sek. og hun holdt seg rolig så skvetten er hun i allefall ikke...
Men jeg vil ikke bli beskyldt av stallmestern for at noen sier at dette er Ulovlig..
.... Men Hvis du gidder å godta msn greia mi beauty kan vi kanskje snakke litt om det elr noe.. så kan jeg kanskje forklare bedre!!

Takk for alle råd og svar....!!!!!!!!

*'*'* `'´Ariana`'´ *'*'*
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.05 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.