hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Joda...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Joda...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Rosita!

» VIP

Norway

Skrevet - 03/07/2006 :  01:07:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRosita!  Svar med kopi av melding
Har ingenting imot mannfolk med ridebukser og heller ikke om dem rir western eller engelsk...Syns det er synd at det er så mange som stempler gutta som homo bare fordi de driver med hest!
Og enig at man ikke burde sitte å diskutere om homser på denne måten...

Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 03/07/2006 :  01:14:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Tenker dere egentlig så mye over hva dere skriver?
Ikke at jeg er furten drittsekk som ikke tåler noe, men å sitte her og diskutere om det er "homo at menn rir i engelsk sal" synes jeg egentlig er litt vel lavmål. Homo er en seksuell lening, og jeg føler litt at dere her bruker det som skjellsord på "ikke-maskuline" menn. Tenker dere over at dere da er med på å videreføre fordommer mot de som faktisk er homo, eller er det irrelevant for dere?

Opprinnelig postet av lino

Ja, jeg tenker over hva jeg skriver Nå er ikke dette en debatt om homofili i seg selv - bare bitte litte grann... Homofile er SÅ opptatt av å vise sin seksuelle legning at de må ha en hel dag for seg selv hvor de kan danse rundt i gatene og vise hele verden sin seksuelle legning. Vi skal være SÅ åpne om homofili og det er vel snart mer naturlig å være homofil enn hetrofil... Greit for meg, bare så det er sagt.
Så til poenget mitt: Superhomofile gutter er en smule feminine, fakstisk så feminine at de er mer skrullete enn oss jenter, og siden de er så opptatt av sin legning og alt er så naturlig er det vel også naturlig å sette homofili i sammenheng med det å være litt femi. Er det så ille?
Jeg tror ikke jeg er med på å videreføre fordommer mot homofile ved å synes - og stå for - at jeg synes menn i trange ridebukser i dressursal er en smule "homo".

Jeg håper ikke du kaller en mørkhudet for neger, du er jo i så tilfelle med på å bygge opp fordommer mot disse? Det er akkurat det samme...

Men beklager om jeg var støtende i min bruk av homo i denne sammenheng, det var ikke meningen. Jeg følte bare at jeg syntes det var lite å henge seg opp i, men det er kanskje ikke det for enkelte.

Edit: Jeg må bare føye til så det er på det rene: Jeg har ingen fordommer mot homofile mennesker.

Redigert av - nn den 03/07/2006 01:18:16 Gå til toppen av siden

Goytil

» VIP

Norway

Skrevet - 03/07/2006 :  10:41:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoytil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoytil  Svar med kopi av melding
Herremann... er det rart det er så få gutter som rir??

la de nå være i fred.. og la dem ri hvordan de vil..

mvh Mia..... Gå til toppen av siden

Ida&Fjellvåk

» VIP

Skrevet - 03/07/2006 :  10:54:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Eg skal få hestemarked til å slette emne da. Det var bare det at eg ble så provosert, Fordi eg ikkje liker at folk bruker ordet homo, når det gjelder noe helt annet. Tenkte kanskje eg skulle høre med dere da, hva dere synst, for eg synst nemlig ikkje det er "homo" at mannfolk rir i stramme ridebukser og engelske salker, så dette hadde ingenting med min mening å gjøre egentlig, men deres
Som sagt skal eg få hestemarked til å slette innlegget om det er mest rettferdig.

Ida

Tillit og respekt er ikke det samme:) Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 03/07/2006 :  12:43:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hei!
Eg skal få hestemarked til å slette emne da. Det var bare det at eg ble så provosert, Fordi eg ikkje liker at folk bruker ordet homo, når det gjelder noe helt annet. Tenkte kanskje eg skulle høre med dere da, hva dere synst, for eg synst nemlig ikkje det er "homo" at mannfolk rir i stramme ridebukser og engelske salker, så dette hadde ingenting med min mening å gjøre egentlig, men deres
Som sagt skal eg få hestemarked til å slette innlegget om det er mest rettferdig.

Ida

Opprinnelig postet av Ida&Fjellvåk

Ingen beskylder deg for å være diskriminerende Ida.. synes ikke du trenger å be den slettet. Om folk synes den er helt forferelig kan de heller melde den upassende. Det er jo ikke din feil at folk skriver som de gjør..

Og jeg er helt enig med deg.
Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 03/07/2006 :  13:54:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Enig med Lopke
Det var vel jeg som fikk det til å skli ut, men finner noen det upassende så er det bare å trykke på "upassende-knappen".
Gå til toppen av siden

nn

Afghanistan

Skrevet - 03/07/2006 :  13:58:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Herremann... er det rart det er så få gutter som rir??

la de nå være i fred.. og la dem ri hvordan de vil..

Opprinnelig postet av Goytil

Tror ikke det er grunnen til at det er færre gutter enn jenter innen sporten. Hvorfor er det flere menn enn kvinner som kjører Formel-1? Kan det ha noe med at det er en typisk guttesport, og at kvinner og menn faktisk ikke er skapt helt like fra begynnelsen av?

For å gjøre et kanskje dårlig forsøk på å ro meg i land, så kan jeg jo si at litt tøffe gutter som driver med hest er kult, og jeg har sett mange mannfolk jeg som tar seg godt ut i salen...
Gå til toppen av siden

Ida&Fjellvåk

» VIP

Skrevet - 03/07/2006 :  18:43:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Okey, takk
Eg tror muligens grunnen til at færre gutter rir er pga, at i guttenes verden gjelder det å vere best (i alle fall det eg har opplevd) For noen av verdens beste sprang/dressur osv ryttere, er jo mannfolk, men di er jo best! så hvorfor sitte på en treig rideskole ponni da? Har merket at mange av guttene i klassen, har sluttet å spille fotball i friminuttene, bare fordi på ungdomsskolen, så kommer det folk fra andre skoler, og noen av dem er jo ganskje gode, så hvorfor skal da di andre guttene spille da, selv om deres spilling holdt før...??? Muligens eg ikkje har sett dette fra rett side, men det er i alle fall litt av min oppfatning. Og alle har vel merket at guttene som ikkje rir sier: Rir ikkje for hestene er så store. Eg er enig med Birre&Vickie, kanskje ridning blir sett på som mer jentesport? synd, men sant??? Syns det er kult når karer ri eg:) Men det er min mening:)

Tillit og respekt er ikke det samme:) Gå til toppen av siden

*littledevil

» VIP

Norway

Skrevet - 03/07/2006 :  18:48:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*littledevil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*littledevil  Svar med kopi av melding
Eksen min likte faktisk å ri, og han vurderte å kjøpe ridebukse ei stund for at sømmene gnagde på innsia av lårene.

Han syntes og synd i de guttene som mente det var homo å ri, for da visste de tydeligvis ikke hvor vanskelig det egentlig var, og hvilket adrealinkick det ga når man raste oppover i bakkene i full galopp. Ingen ekte homofil ville ha turt det, tipper jeg :P (mulig det var provoserende sagt, men jaja..)

-Marte Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 03/07/2006 :  19:43:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
En jeg kejnner var hos meg å red en gang, fikk helt blo på tann! Og maser heele tiden om han kan få komme å ri. grr.

Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 03/07/2006 :  20:02:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tror nok de fleste, yngre gutter er redd for å bli mobbet hvis de begynte å ri.

Gå til toppen av siden

Goytil

» VIP

Norway

Skrevet - 04/07/2006 :  12:23:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoytil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoytil  Svar med kopi av melding
når jeg var på stevne sist så var det masse folk fra bergen der.. og der var det masse gutter.. riktig nok hadde de vært på rideleir.. men uansett..

de hadde ridebukser og ingen av de så dumme ut... mannen min påpekte forresten at til og med damer så dumme ut i vanlige ridebukser.. sånne som går opp over navelen og er super tighte..

derfor fikk jeg ny med sleng og lavt liv.. he he..

mvh Mia..... Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 04/07/2006 :  20:18:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ingen ekte homofil ville ha turt det, tipper jeg :P (mulig det var provoserende sagt, men jaja..)

Opprinnelig postet av *littledevil

Det var litt tragisk sagt synes jeg! Det er ikke mindre enn 4 homofile ryttere i vårt distrikt, og den ene starter Grand Prix dressur og 140 klasser sprang!!! Hvorfor skulle homofile være mer pysete enn andre mennesker? Du har nok sett litt for mye på Homsepatruljen du...

Gå til toppen av siden

*littledevil

» VIP

Norway

Skrevet - 04/07/2006 :  21:36:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*littledevil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*littledevil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Ingen ekte homofil ville ha turt det, tipper jeg :P (mulig det var provoserende sagt, men jaja..)

Opprinnelig postet av *littledevil

Det var litt tragisk sagt synes jeg! Det er ikke mindre enn 4 homofile ryttere i vårt distrikt, og den ene starter Grand Prix dressur og 140 klasser sprang!!! Hvorfor skulle homofile være mer pysete enn andre mennesker? Du har nok sett litt for mye på Homsepatruljen du...

Opprinnelig postet av TORHILD

Muligens, har vel fått en annen oppfatning av homofile.. :\ Sånn som at de er veldig feminine, og jeg har vel egentlig ikke helt tro på at de mest feminine homofile mennene ville turt å rasgaloppere opp en vei der det var fjellside på den ene sia, og en 30-40 meter lang skrent rett ned i elva/fossen. Jess.

Finnes jo og homofile som man faktisk ikke merker at de er homofil, men det var ikke de jeg tenkte på..

-Marte Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 04/07/2006 :  21:59:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
De fleste "merker" vel at de er homofile. Ene kameraten min er det, og han rir feltritt :)
www.hestene.no Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.