hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Joda...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Joda...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

TORHILD

» VIP

Skrevet - 04/07/2006 :  23:06:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Muligens, har vel fått en annen oppfatning av homofile.. :\ Sånn som at de er veldig feminine, og jeg har vel egentlig ikke helt tro på at de mest feminine homofile mennene ville turt å rasgaloppere opp en vei der det var fjellside på den ene sia, og en 30-40 meter lang skrent rett ned i elva/fossen. Jess.

Finnes jo og homofile som man faktisk ikke merker at de er homofil, men det var ikke de jeg tenkte på..

Opprinnelig postet av *littledevil

Jeg hadde heller ikke våget det, men det gjør meg vel ikke feminin? Kaller det sunt vett å ikke gjøre slik jeg! Galskap.... Kjønn og legning har ingenting med dette å gjøre, men mot og dumdristighet!

Gå til toppen av siden

Hanna & Lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 04/07/2006 :  23:15:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanna & Lukas  Svar med kopi av melding
enig med torhild her ja. synes det er tøft med gutter som rir jeg! men som du sier, MajaPews, så er det nok mange som er redd for å bli mobbet ja. synd det med at det alltid er så mye sosialt press i samfunnet vårt
www.freewebs.com/hannaoglukas Gå til toppen av siden

*littledevil

» VIP

Norway

Skrevet - 04/07/2006 :  23:49:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*littledevil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*littledevil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Jeg hadde heller ikke våget det, men det gjør meg vel ikke feminin? Kaller det sunt vett å ikke gjøre slik jeg! Galskap.... Kjønn og legning har ingenting med dette å gjøre, men mot og dumdristighet!

Opprinnelig postet av TORHILD

Åja, okei, så du mener at vi som rir på stallen er uansvarlige og gale fordi vi har det morsomt sammen med hestene våre? Nevnte jeg at det kontrollert ridning med stødige hester?

-Marte Gå til toppen av siden

MajaJ

» VIP

Norway

Skrevet - 04/07/2006 :  23:55:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Men hvis det er kontrollert og på stødige hester og det egentlig ikke er noe "skummelt" i det, var det ikke da et litt dårlig eksempel

Gå til toppen av siden

*littledevil

» VIP

Norway

Skrevet - 05/07/2006 :  00:07:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*littledevil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*littledevil  Svar med kopi av melding
meningen var å få et heller skummelt bilde på det, for det ser skummelt ut og det gir et s*tans adrealinkick :P

Kanskje dårlig eksempel.. Ville jo aldri ha gjort det om det var farlig...:S

TORHILD

» VIP

Skrevet - 05/07/2006 :  00:10:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, å rasgalloppere opp en vei med en bratt skråning ved siden av, hvor du kan havne i fossen, synes jeg er uansvarlig! Hva om hesten snubler? Sklir? Skvetter av noe? Selv med stødige hester kan ting skje når man minst er forberedt.

Vil ikke kalle rasgalloppering for kontrollert ridning! Ordet ridning har for meg en annen betydning enn å flise av gårde i full fart...

Gå til toppen av siden

*littledevil

» VIP

Norway

Skrevet - 05/07/2006 :  00:18:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*littledevil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*littledevil  Svar med kopi av melding
Du vet jo egentlig ikke hva du prater om siden du aldri har vært der, men okei, jeg og de andre på stallen er vel noen små uansvarlige drittunger ;))

nn

Afghanistan

Skrevet - 05/07/2006 :  00:23:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg synes begrepet homofil og trådstarters utgangspunkt i menn i ridebukser og dressursal begynner å skli en smule ut...?
Ikke trenger jeg ha dårlig samvittighet heller, for at jeg syntes menn i dressur var litt "homo" som jeg kalte det...

Når man begynner å diskutere hva man tror mennesker med en gitt seksuell legning våger eller ikke våger, synes jeg man begynner å dra seg selv litt ut i åkern.
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 05/07/2006 :  12:34:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Du vet jo egentlig ikke hva du prater om siden du aldri har vært der, men okei, jeg og de andre på stallen er vel noen små uansvarlige drittunger ;))

Opprinnelig postet av *littledevil

Det tror jeg faktisk hun gjør. Ikke undervurder Torhild..

Og jeg må si meg 100% enig med henne her. Rasgalopp er ikke kontrollert. Det kan det umulig være om vi legger samme betydningen i rasgalopp. Jeg skiller mellom,kort galopp, arbeidsgallop, fri galopp og spurt.. (rasgalopp) Å rasgallopere opp skrenter med fossefall hører ikke under kontrollert ridning i mitt hode. Hester som er aldri så stødige har også fluktinstinktet. Vi har jo hørt om ulykker hos politihester og.. og dette er vel hva man kaller stødige hester?

Dere er vel ikke uansvarlige drittunger.. men kanskje dere ikke tenker konsekvens "hva hvis.." det gjorde jeg heller ikke før.. Man blir litt mer pysete med alderen og tenker "hva hvis" mye oftere enn før.
Uansett har dette vel ikke noe med seksuell legning å gjøre..
Gå til toppen av siden

*littledevil

» VIP

Norway

Skrevet - 05/07/2006 :  13:13:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*littledevil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*littledevil  Svar med kopi av melding
Ok

Chenok

» VIP

Skrevet - 01/08/2006 :  18:39:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
littledevil:
"Ingen ekte homofil ville ha turt det, tipper jeg :P (mulig det var provoserende sagt, men jaja..)"

OIOI!

provoserende? neh. men veldig FLÅSETE kommentar. jeg blir faktisk flau på dine veier...! om du bare ANTE hvor mange mannlige GODE ryttere som er homofile (men det gjør du tydeligvis ikke?)

seksuellegning og mot har ingen sammenheng!

*oppgitt og flau over hva folk kan finne på å lire av seg*
Gå til toppen av siden

-madeira-

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  19:03:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Tror ikke det er grunnen til at det er færre gutter enn jenter innen sporten. Hvorfor er det flere menn enn kvinner som kjører Formel-1? Kan det ha noe med at det er en typisk guttesport, og at kvinner og menn faktisk ikke er skapt helt like fra begynnelsen av?

Opprinnelig postet av BirreogVickie

Både jeg og flere jenter jeg kjenner kunne godt tenke oss å kjøre F1, eller drive med annen bilsport for den saks skyld, men jeg har så å si gitt opp. Det er ikke akkurat så veldig mye støtte å få fra gutta hvis man vil inn på deres territorium. JEG er iallefall møkklei å høre "jenter kan ikke kjøre", "hva er det den sjåføren driver med?! Det må være ei kjærring!", "Kjærringer bak rattet skulle vært ulovlig" og "se her, sånn er det man kjører bil!". Usj..

Snakker vi bare om at menn i ridebukser er homo o.l, skjønner jeg godt at de holder seg unna!

-Madeira- Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  19:34:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Jeg synes ikke det er "homo" å ri Engelsk Stil. Men det ser mer femenint ut med menn med stramme ridebukser og Engelsk ridestil enn en med (westeren?) leggchaps og westerensal. Men det har da ingenting å si. Ser jeg en mann som rir i det hele tatt, tenker jeg bare at det er utrolig bra menn også kan dyrke hesteinteressen skikkelig, spessielt ridning og ikke bare trav.

Jeg blir direkte imponert og litt forbauset ser jeg en mann ri en ridehest for en ridelærer i dressur. Flotte greier!

Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  19:55:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
jaja... jeg skjønner i alle fall hvorfor det ikke er noen gutter her inne på HM, herregud for en hønediskusjon...
Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 01/08/2006 :  21:28:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
jaja... jeg skjønner i alle fall hvorfor det ikke er noen gutter her inne på HM, herregud for en hønediskusjon...

Opprinnelig postet av Harneshaug

hihi.. helt enig.. teite fordommer..
Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.