hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Artige stedsnavn
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Artige stedsnavn
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 6

Madam Fame

Norway

Skrevet - 20/06/2006 :  23:21:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMadam Fame  Svar med kopi av melding
Noen som vet om noen artige stedsnavn? I norge, sverige etc?

Vet det er en del snodige navn flere steder, så det hadde vært moro om fler visste om noen..

Bidrar litt selv også.. Nord i sverige er det et sted som heter Jokkmokk!! (tro om det er et sted som heter Motjokk også?)

Redigert av - Madam Fame den 20/06/2006 23:26:10

NinjaChristin

United Kingdom

Skrevet - 20/06/2006 :  23:39:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNinjaChristin  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNinjaChristin  Svar med kopi av melding
Tja, vi har da et lite sted der jeg bor som heter Snålroa.. Dulpetorpet og Matrand er heller ikke så langt unna. Og Sætersæter og Bergeberget er i området..
http://www.geocities.com/copernica_c
http://www.geocities.com/gatodelaninja

Redigert av - NinjaChristin den 20/06/2006 23:49:22 Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 20/06/2006 :  23:43:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Helvete ;-) Gå til toppen av siden

nutte

Norway

Skrevet - 20/06/2006 :  23:50:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
knivstikkersmuget som er i langesund;)
Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden

nutte

Norway

Skrevet - 20/06/2006 :  23:51:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
nei:( jeg mente knivstikkersmuget er i kragerø!;) beklager
Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 20/06/2006 :  23:57:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Dulpetorpet
Opprinnelig postet av NinjaChristin

Har vært på Dulpetorpet en gang, og det verste med stedet er at de som bor her uttaler det "dælpetærpe"..

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 21/06/2006 :  00:02:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Kommer ikke på noen akkurat nå, så klart. Men kom til å tenke på et bydelsnavn her som er ganske rart når det står skrevet: Sandal. :P Men det blir uttalt med trykk foran.

Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 21/06/2006 :  00:03:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er et sted som heter Kanada/canada like borti her. Gå til toppen av siden

Kristine og Sabina

» VIP

Skrevet - 21/06/2006 :  00:06:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine og Sabina  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine og Sabina  Svar med kopi av melding
hehe...;p Kommer ikke på noe i farta med var et sted oppi skogen her oppe som heter Grautedaren på litt dialekt asso;p
Sabina 4-ever In My Heart<33 Gå til toppen av siden

NinjaChristin

United Kingdom

Skrevet - 21/06/2006 :  00:16:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNinjaChristin  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNinjaChristin  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Dulpetorpet
Opprinnelig postet av NinjaChristin

Har vært på Dulpetorpet en gang, og det verste med stedet er at de som bor her uttaler det "dælpetærpe"..

Opprinnelig postet av lino

Så klart de sier Dælpetærpe, eller Dælptærpe! Jeg bor da egentlig på Smærbæsjmo'n jeg og selv om det skrives Smørbølsmoen

http://www.geocities.com/copernica_c
http://www.geocities.com/gatodelaninja

Redigert av - NinjaChristin den 21/06/2006 00:17:56 Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 21/06/2006 :  00:19:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Gratangen blir jo litt artig, og Fitjar. Spesielt når man har dialekter som legger trykket forran :-D Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 21/06/2006 :  00:20:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Du har jo Island sånn litt mot Drammen herifra (Tønsberg). Også har du jo Grønland da.. Gå til toppen av siden

Hedda&Junita

» VIP

Skrevet - 21/06/2006 :  00:43:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Svalbard,Grønland og England er de stedsnavnene jeg kommer på i farta =) i tillegg til Hævop og Tomlebygda. Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 21/06/2006 :  00:44:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
haha,verste lærern ever het fitjar til etternavn.gjett hva hun ble kalt a...
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 21/06/2006 :  00:51:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Soplimroa, sop-lim-roa. Like bortafor meg her, og Svalbard, et kryss ca 200 meter unna der jeg bor, har overhodet ikkeno med Svlbard å gjøre, og alle blir like forvirra hver gang jeg sier at de skal svinge dit eller dit i svalbardkrysset, hehe..
Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 21/06/2006 :  01:07:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Har et par lokale plasser her som jeg kom på i faretn; Hådyret og Voreknuten.
Hådyret uttales Håddyre her borte, og Voreknuten høres ofte ut som "Horeknuden" selv om det uttales Voreknuden Blir til tider vanskelig og skille V og H fra starten av når hjernen forventer at det skal være en H der istede...

Ellers så har vi Goddal da, for mange år siden bodde der en gal mann der... Han drepte foreldrene sine og etter mange år i kamp mot annen befolkning her mener jeg og huske at "sagaen" sier han hang seg.
Mannen het Putten, og ble omtalt (blir det enda) "Putten i Goddal".
Min bror og hans kompiser har laget en film om ham

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden
Side: av 6 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.