hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva slags bunad har du?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Hva slags bunad har du?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 9

carambee

Skrevet - 04/05/2006 :  15:09:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Jeg skulle få bunad til min konfirmasjon, men likte verken vestfold eller Tromsødraktene (må jo ha en fra der man hører til). Så jeg endte opp med Silje Festdrakt. Den var helt ny det året, veldig få hadde den. Så gikk det tre år og plutselig har halve 17.mai toget samme bunad som meg!!!

Men jeg har finest farge da (grønn)
Legger inn link til denne festdrakta, har ingen bilder på PC med meg inni drakta;)
http://www.bunadrosen.no/fest-v-silje.htm

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

Goytil

» VIP

Norway

Skrevet - 04/05/2006 :  15:16:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoytil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoytil  Svar med kopi av melding
har vest telemarks bunad med fløyelsliv, livet er rundt 100 år og arvet etter noe slektninger... forklet har en grantante laget og resten har jeg skuffet utallige kilo sauetalle for.. he he.. har ikke noe bilde av den tror jeg.. men nå er det jo snart 17 mai så da har jeg vel tenkt og presse meg inn i den...
mvh Mia..... Gå til toppen av siden

Flokus

Norway

Skrevet - 04/05/2006 :  16:12:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skal få en Sognebunad med rød vest ;-D Den er kjempenyydelig :-D
Ringer det en bjelle?

~AAC~

Savner deg, Bebbi!

Gå til toppen av siden

TempoPim

Skrevet - 04/05/2006 :  18:41:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har ingen enda, men det blir vel en Balsfjord drakt på meg... Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 04/05/2006 :  21:38:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Jeg har Sognebunad. Kjempeflott antrekk, men er noe herk for en skittmagnet som meg å ikle seg.

Min bunad ser omtrent sånn ut.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 06/05/2006 :  03:39:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Får snart rustrød Floanbunad jeg. til konfirmasjonen:)
Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o
Gå til toppen av siden

Brun best
» VIP

Norway

Skrevet - 06/05/2006 :  03:58:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrun best  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrun best  Svar med kopi av melding
Eg har ikke bunad:P
Hater bunader,altfor varme og gå i og ikke noe fint på lille meg heller:P
Skulle egentlig få bunad til konfen,men siden eg ikke ville ha ble det masse penger istede:)

Hvil i fred Pacific! Takk for alt.

www.karo-jenten.piczo.com
Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 06/05/2006 :  13:35:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har blå trønderbunad som jeg har arvet etter oldemor. Silje-drakta er jo utrolig flott da! Det var egentlig den jeg skulle ha, men så måtte jeg jo nesten ta trønder-bunaden.
En annen ting er jo at du "må" ha slekt fra der bunaden stammer ifra. Hvor mange forskjellige bunader "kan" du ha? Jeg kan ha tre: samedrakta (sør-same), Nord-Trøndelags-bunaden og trønder-bunaden

Trommende hover, stille grunn. Det er naturens gledessang!

- Marit Petra
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 06/05/2006 :  13:42:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Googla litt og fant Ulvik-bunaden, samme type som jeg har:

Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)

Redigert av - Natalie_S den 07/05/2006 15:05:17 Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 06/05/2006 :  18:29:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
En annen ting er jo at du "må" ha slekt fra der bunaden stammer ifra. Hvor mange forskjellige bunader "kan" du ha? Jeg kan ha tre: samedrakta (sør-same), Nord-Trøndelags-bunaden og trønder-bunaden

Opprinnelig postet av MP & Nehemyah Mulan

Hehe, det har jeg ingen anelse om... Diverse typer Rogalands-bunad (Bjerkreim og Jelsa, hvertfall, og den som "alle" her har, som bare heter Rogalands-bunad), den jeg har selv (Jærbunad; siden jeg kommer fra nord-Jæren), og Hardanger-bunad, iallefall. Slekta mi har flytta litt rundt på seg her på Vestlandet.
Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 06/05/2006 :  19:39:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Som jeg vet heter det seg at du helst skal ha bunad fra hvor du stammer fra. Men tror du kan velge en annen om du vil.

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 07/05/2006 :  12:19:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Jeg har blå nord-trøndelags bunad (eller Floandrakt/Floanbunad/kall det litt hva du vil skjønner jeg det som). Har den fordi min mor har samme, og jeg helt fra jeg var ganske liten var veldig bestemt på at jeg skulle ha denne bunaden. Syns selv den er kjempefin :-) Og er ganske glad i den:)
Eneste resultat etter min komfirmasjon er at jeg har tatt den opp en del (den var laget slik at den skulle kunne senkes når jeg var ferdig utvokset, dessverre har det seg sånn at jeg var veldig så ferdig utvokst alt i en alder av 14 år).

Låner bildet fra siden http://www.bunadsaum.no , som er de som syr min bunad. (Strategisk plassert på Inderøy, en liten perle i Nord-Trøndelag *reklame,reklame*)

Dette med å måtte komme fra eller ha røtter fra det stedet man velger bunad virker å være noe utvannet. Men om man setter dette som kriterier så kunne vel jeg ha den bunaden jeg har, også kunne jeg hatt Vestoppland, Gudbrandsdals festdrakt, Ting fra Ringeriket, vanlig trønderbunad, slik som Ina har beskrevet.

Guro
Guro
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 07/05/2006 :  15:04:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

I såfall kunne jeg hatt denne:

Nordmørsbunaden, denne har ulike varianter av vesten (den er vanligvis rød, men på Romfobunaden, som blir nærmest meg, skal den være grønn).

Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 07/05/2006 :  15:56:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Enig med Lopke; nissedrakter! :)

Tror min heter Lølandsbunad eller noe.. Men bruker den aldri, bunader er det styggeste jeg vet av klesplagg, så den skal få henge i skapet til den råtner!

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

NinjaChristin

United Kingdom

Skrevet - 07/05/2006 :  17:42:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNinjaChristin  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNinjaChristin  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Opprinnelig postet av picazzo

Har Solør-Odal brokade. Meg i grønt skjørt. Faktisk vest fôret med hestetagl på den..

Men har veldig lyst på sagadrakt. Den er nydelig!

http://www.geocities.com/copernica_c
http://www.geocities.com/gatodelaninja
Gå til toppen av siden
Side: av 9 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.88 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.