hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva slags bunad har du?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Hva slags bunad har du?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 9

Lopke

Norway

Skrevet - 08/05/2006 :  19:01:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det bare jeg som synes bunad er stygt???

Jeg har ennå til gode å se en flott bunad..
det ligner nissedrakter.. eller noe man finner i søndagsskapet hos amishfolket..

*nå får dansken bank*

men før dere dreper meg.. hva er Norges flotteste bunad?
http://www.dagbladet.no/magasinet/2006/05/08/465630.html alle disse var DRITSTYGGE!!

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 08/05/2006 :  19:14:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Lopke: Jeg skjønner at du synes det ikke alltid er like pent. Jeg må si jeg ikke synes alle bunader er like fine, men likevel synes jeg det er stas å bruke bunaden en gang iblant :)
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 08/05/2006 :  19:31:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bunad er stas

Gå til toppen av siden

AnnaogTommy

» VIP

Norway

Skrevet - 08/05/2006 :  20:45:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnnaogTommy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnnaogTommy  Svar med kopi av melding
*Gleder seg til 17mai*

Elsker å gå i bunad jeg. Min er en rogalands bunad som hete Jelsa/Gjelsa?;P Svart er den nå me noe blomster styr. Har faktisk ikke sett så mange med lik vest som jeg har, altså en svart en med blomster. Faktisk ganske fornøyd med bunaden min jeg. Foresten er det duse farger;P Bunad spesialist ca ja

Team Sandnes, jepp. Gå til toppen av siden

hannev

Norway

Skrevet - 08/05/2006 :  23:32:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehannev  Svar med kopi av melding
Jeg har hvit graffer drakt/ bunad. Ja, den ser ut som ei pynta marsipankake! Men jeg synes den er fin da, litt ulik andre bunader i og med at den er hvit. Mamma har Oppdals bunaden, så jeg kommer til å arve den og da kunne jeg lik så godt ha en annen med tilknytning da jeg ble konfirmert så jeg ikke sitter igjen med to like Har ingen bilder å henvise til, men søk på nettet så dukker det vel opp noe.
Man kan lede hesten til vannet, men ikke tvinge den til å drikke av det. Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 09/05/2006 :  09:50:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Jeg kan ha bunad fra Bergen, Sunnfjord (Pappa) eller Arendal (Mamma), men siden jeg selv er født og oppvokst i Stavanger ble det Rogalandsbunad
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 09/05/2006 :  10:32:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Det handler om kulturarv, vet du Lopke.
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Stjerneskudd.

» VIP

Norway

Skrevet - 09/05/2006 :  12:02:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStjerneskudd.  Svar med kopi av melding
Jeg syns bunad er kjempefint, og særlig på mannfolk!! Dritsexy!

Selv har jeg en rød trønderbunad som jeg fikk til min konfirmasjon.
Slettes ikke den fineste bunaden, men syns man må ha en fra der du kommer fra. Norlandsbunaden er veldig fin, men blir dumt å ha det når man kommer tra Trøndelag.

Stina og Skuddis Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 09/05/2006 :  12:03:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Det handler om kulturarv, vet du Lopke.

Opprinnelig postet av lino

ja kunne nesten tenke meg det var noe slikt.. meeen.. hører jo ofte folk som kjøper den eller den "fordi de er finere" så da er vi vel på et annet plan
??
Fant dette:
"Ordet bunad heng saman med å bu. Det kjem av norrønt bunadr, og har blitt brukt om hushald og hushaldsutstyr, reiskap, klesdrakt.

Bunad med tydinga nasjonaldrakt er frå dette århundret, da plagget blei eit nasjonalsymbol. I Sverige og Danmark kallar dei det for folkedrakt"

synes ingen er fine jeg.. kanskje jeg skulle designe en skikkelig flott bunad for dansker i norge. uten nissepynt og husmorforkle og nattlue..

Redigert av - Lopke den 09/05/2006 12:11:20 Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 09/05/2006 :  12:42:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Den norske kulturarven er felles for alle nordmenn, og bunaden er norsk. Strengt tatt skulle man hatt bunad fra der man hører hjemme, men i denne urbane verden er det mange som ikke hører hjemme ett sted.
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 09/05/2006 :  15:31:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Jeg syns bunad er fint. Ikke alle som er like fine, men bunad er stas.
.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 09/05/2006 :  20:12:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det finnes mange fine bunader, og det finnes mange stygge.

"Greia" med bunad er at det er "stas", det er et antrekk du kan ha hele livet, og som kan brukes i de fleste "festlige" anledninger; brylluper, konfirmasjoner, jul, 17. mai osv. Syns man skal ha bunad fra et sted man hører til; enten der man bor, eller et sted man har aner fra, så kan man heller velge innenfor disse hvilken man syns er finest.
Gå til toppen av siden

belinda1982

» VIP

Skrevet - 09/05/2006 :  20:13:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidebelinda1982  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressebelinda1982  Svar med kopi av melding
Jeg har en Aust-Agder bunad.Jeg er veldig stolt av den.Min mor sydde den til seg selv i 1979,men nå er den min.

Er enig i at ikke alle bunader er like fine,men det har mer med tradisjon og stolthet at vi bærer den.

De er utrolig varme å ha på til tider,men tenk så greit å ha.Uansett om det er bryllup,barndåp eller annen anledning har man plagget klart,og slipper å kjøpe nytt tøy hver gang!

Vær stolte av bunadene deres.Det er ihvertfall jeg

Belinda(stolt bunadbærer!!)

http://www.belinda1982.piczo.com Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 09/05/2006 :  20:28:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Oki men for å spørre så dumt da. De fleste får sin bunad i konfirasjonsgave ikke sant? jeg har forstått denne er ganske dyr.. oki.. da må den vel sys ut for de fleste tilfelle? hvor mange her bruker eller tror de vil bruke samme størrelse fra de er 14 år til de er 50? de fleste blir vel litt bredere over baken med et par fødsler og litt ekstra kake gjennom årene.. Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 09/05/2006 :  20:44:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
De fleste bunader er laget slik at de kan sys ut/inn/opp/ned etterhvert.
www.hestene.no Gå til toppen av siden
Side: av 9 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.