hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva slags bunad har du?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Hva slags bunad har du?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 9

Ildfuglen

» VIP

Skrevet - 03/05/2006 :  11:34:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Men beltestakken er jo så nydelig, da..
Nesten grunn nok alene til å skaffe seg kjæreste fra telemark ;-)

Renate
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 03/05/2006 :  12:02:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg har samme bunad som Kristine, men min er svart, slik den skal være ;-P Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 03/05/2006 :  12:16:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Jeg har blå grafferbunad. vet ikke om det skrives slik:p
Gå til toppen av siden

amadeus+

» VIP

Skrevet - 03/05/2006 :  13:54:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Rød og sort Rennebubunad (Bilde fra konfirmasjonen min i fjor, vises ikke såå godt men..)

(Tidligere Line Kristine) Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 03/05/2006 :  14:01:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Formosissima: Veldig enig med deg. Ville ha svart jeg også, men vi er tre jenter og vi skulle liksom ikke ha lik :) Er vel ikke noe sjokk at den minste fikk viljen sin! : )
''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 03/05/2006 :  14:59:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Har nå nettopp fått meg bunad. Blå trønderbunad som nå henger klar i skapet til helga 13-14 mai.
Er en smule stor enda, men skal vokse i den som Bestemor sa.

Googlet litt etter bilde: Blå trønderbunad - Blir null blomster eller blomsterkrans på meg da. ;D

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 03/05/2006 :  15:28:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Bunad fra Vest - Telemark på meg, liker den veldig godt, mamma som har sydd til meg :-)

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 03/05/2006 :  15:44:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg har blå grafferbunad. vet ikke om det skrives slik:p

Opprinnelig postet av missy_

Har du noen tilknytning til Lom, siden du har den?

www.hestene.no Gå til toppen av siden

min_nordlandshest_lucas

» VIP

Skrevet - 03/05/2006 :  19:29:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
æ he ikje bunad ennå , men ska få rød trøndelagsbunad(eller hva d heter) er jo fra vennesla så alle venter at jeg skal ha agderbunad, men nei jeg har bestemt meg så når jeg skal komfimeres må vi til trøndelag å hente bunad til meg hehe... langt d.

jaja... jeg syns bunad er kjempefint, men jeg vil ikke ha før komfen, kjedelig visst jeg vokser fra den... (for bunad er DYRT!!!) trøndelagsbunaden er ikke så ille med sølvet å sånt, fordi d er ikke så mye sølv på den. som f.eks. bunaden fra setesdalen.
Gå til toppen av siden

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 03/05/2006 :  20:02:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kristine (&Ibrahim) - den creme hvite bunaden som din søster har på seg er jo en hvit/lys Lundeby bunad? Mener da bestemt denne kommer fra Våler (området) i Solør...
We`re just out of controll Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 03/05/2006 :  20:07:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Vest Agder bunad. Er fra Larvik selv, men bestefaren min er fra øya Hidra.

Opprinnelig postet av Heidi70

Bestefaren min har sommerhus på en holme utenfor Hidra; kjempefint der

Fikk min bunad til komfen (som de fleste andre, ser det ut til). Det var nøyaktig seks år siden på søndag, og den passer enda (har faktisk sydd den inn en gang, samtidig som den ble sydd ned, og mamma har måttet brodere mer i brystet på skjorta to ganger...jeg vokser og krymper på de rette stedene med andre ord)
Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 04/05/2006 :  08:38:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Har landingsdrakta jeg, veldig enkel bunad, som jeg syns er god å ha på seg.
bilde av den her: http://www.husfliden.no/husa/PageMaker.aspx?PageContainerID=5005&LanguageID=1&guid=1

Syns det er et dårlig bilde av bunaden, den ser mye penere ut på et bilde hvor det er sol, og bunaden er godt opplyst. En del små detaljer på den som jeg syns er viktige å få med seg.

Bunaden fikk jeg til konfirmasjonen min for 3 (?) år siden, og den har bestemor sydd selv, så den betyr mye for meg :)

Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 04/05/2006 :  11:20:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Picasso:

Den er nok fra Gubrandsdal ;-) Hvis ikke jeg er helt på bærtur. Fra Våler er den nok ikke, for vi har ingen relasjoner fra det området og familien er veldig nøye på slike ting. At bunaden skal ha en historie osv. Men ta det med en klype salt. Jeg er ikke såååå intr. i slike ting at jeg tør påstå at jeg har helt rett ;)

''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 04/05/2006 :  11:23:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Har rogalandsbunad :) Fin den, og helt grei å gå med.
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 04/05/2006 :  11:32:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Kristine og Ibrahim: Du er faktisk ikke helt ute på blåbærtur.
Det stemmer at den hvite er en lundebybunad, men denne kommer fra Gudbrandsdalen og Solør-Odal. Så dere hadde begge litt rett ;-) Den eneste jeg er usikker på er den sorte?

(Jeg har sittet ved siden av bunadssyende bestemor i mange, mange år, så jeg har vel liksom fått dette med bunader inn med all annen kunnskap, tror jeg. For når jeg tenker etter vet jeg ganske mye :-P)
Gå til toppen av siden
Side: av 9 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.