hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva slags bunad har du?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Hva slags bunad har du?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 9

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 02/05/2006 :  22:32:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
http://www.kleppbroderi.no/Bilder/jaerbunad.gif

Ikke så bra bilde (og ikke av meg, nei).

Er en jærbunad, som ikke har hatt bunadstatus så veldig lenge (het Veslemøy-drakt før). Syns den er veldig fin, og er litt stolt av den. Sølvet er også litt spesielt; håndlagd og ikke som tradisjonelt bunadssøv med "plater" og sånt på. Lua er jo skikkelig stygg (som de fleste bunadsluer), men har pannebånd som jeg bruker istedet.
Gå til toppen av siden

nutte

Norway

Skrevet - 02/05/2006 :  22:33:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
har ikke bunad, men skal bruke mammas vestfoldbunad på komfirmasjonen min;)
Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden

JohanneOgLita

» VIP

Skrevet - 02/05/2006 :  22:45:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJohanneOgLita  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJohanneOgLita  Svar med kopi av melding
Har Sunnmørsbunad Fikk den sydd til konfirmasjonen min 30.april-06.

Skal få prøve å legge ut ferske bilder av den + meg snart...

Min blogg, våre opplevelser- http://hest.no/blogg/?bid=623 Med film

Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 02/05/2006 :  22:52:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Har Ulvik-bunaden, en versjon av hardangerbunaden, bestemor har laget den, (hun er fra Ulvik i Hardanger), fikk den til konfirmasjonen (og den passer ennå..*stolt*).
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 02/05/2006 :  23:09:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Natalie: Det er merkelig det der. Min bunad ble ferdig i 8.klasse, og min bestemor som er veldig glad i å påpeke vektforandringer og slikt har hvert år kommet med at "Åhneidu, i år passer ikke bunaden din nei!" - det rare er at den passer enda. Begynner å bli litt i smaleste laget i livet, men annet enn det så er den like passelig som før. Gå til toppen av siden

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 02/05/2006 :  23:14:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har en Romeriksbunad i sjøgrønt. Fikk den av mamma og pappa til konfirmasjonen,og er veldig glad i den. Ville ha bunad fra stedet jeg hører til. Aldri lagt ut,fikk pint meg inn i den senest da jeg var 19 år. På tide å få sydd den ut nå!
Har dessverre ikke digitalt bilde av den,men den ser nesten slik ut:

Jeg har også en liten Rondastakk,som datteren min skal bruke når hun blir litt større.
Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 02/05/2006 :  23:14:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har mått sydd ut min 2 ganger siden konfirmasjonen...som var for 11 år siden...

Vesten ble så liten at den måtte jeg bytte ut, var rett og slett ikke nok stoff i den...heh...

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

Stall..Bjørnebu

» VIP

Norway

Skrevet - 03/05/2006 :  07:35:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStall..Bjørnebu  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStall..Bjørnebu  Svar med kopi av melding
Vest Agder bunad. Er fra Larvik selv, men bestefaren min er fra øya Hidra.
Heidi

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 03/05/2006 :  08:08:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Jeg har dessverre ikke bunad selv, men har nå nettopp fått sydd en Rogalandsbunad til min datter som komfirmerer seg den 14.mai i år :o)
Den er svart og ser slik ut : http://www.nordakerbunader.no/bunader/bjerkreim.htm
(Komf.bilde av henne og gamlegutten kan jeg heller legge ut når jeg har fotografert henne "på dagen")

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 03/05/2006 :  10:46:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding

Meg til høyre. Bunaden min kommer fra Gubrandsdal, det samme gjør lillesøsteren min sin (den cremehvite), og når Pernille, min yngste søster, skal konfirmere seg får hun samme bunad i svart.

''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

Preston

» VIP

Norway

Skrevet - 03/05/2006 :  10:47:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePreston  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePreston  Svar med kopi av melding
Lundebybunad her:)

Ser ut som stor gamp på detta bildet
Gå til toppen av siden

Tonje_

Norway

Skrevet - 03/05/2006 :  10:53:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTonje_  Svar med kopi av melding
Har ikke bunad jeg, liker det ikke..
Men nå til konfirmasjonen skal jeg låne en kystdrakt..
x-tine hadde vell bilde av den;)

Ikke ri fortere enn skytsengelen din kan fly
-Tonje-
Gå til toppen av siden

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 03/05/2006 :  11:03:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg har dessverre ikke bunad selv, men har nå nettopp fått sydd en Rogalandsbunad til min datter som komfirmerer seg den 14.mai i år :o)
Den er svart og ser slik ut : http://www.nordakerbunader.no/bunader/bjerkreim.htm
(Komf.bilde av henne og gamlegutten kan jeg heller legge ut når jeg har fotografert henne "på dagen")

Opprinnelig postet av Bente71

Denne bunaden var utrolig flott! De fineste bunadene jeg vet om er en type beltestakk fra Vest-Telemark og bunaden fra Jelsa,men denne er ikke langt i fra.
Savner fargerike blomsterbroderier i bunaden min,men tenkte jeg skulle oppgradere den med brokadevest når jeg blir rik..
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 03/05/2006 :  11:11:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Jeg har en blå nordlandsbunad, noen andre viste bilde av den tidligere.
Men den skal selges og byttes i en Bergensbunad.

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Madam Fame

Norway

Skrevet - 03/05/2006 :  11:13:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMadam Fame  Svar med kopi av melding
Beltestakken fra Telemark er et h***** å ha på seg.. Galtung, og beltet skal jo sitte stramt, så da blir man gående og holde pusten stort sett hele tida når man har den.. men den er jo kjmpefin og alt sånn.. Ligger i forhandlinger med opphavet om å ta den med hit ned.. :P Er visst delte meninger om det da..
Gå til toppen av siden
Side: av 9 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.