hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvem må jeg vurdere å selge av hestene mine?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Hvem må jeg vurdere å selge av hestene mine?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

lino

» VIP

Skrevet - 05/04/2006 :  21:32:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Jeg tror - om jeg var i din situasjon (er jo ganske vanskelig å forestille seg, men) - at jeg ville solgt Gina. Ettersom jeg har forstått er jo Aromayo en hest som har opplevd litt av hvert og ikke er en hest som passer "hvem som helst".
Tingen med Gina er at hun er gammel. Gamle hester krever ofte mer, både tid og penger. Samt at det kommer en dag der hun ikke lever mer, det er noe alle hesteeiere vet.

Men hvis det handler om økonomi - hjelper det da å selge én hest? Jeg antar du ikke har noen utgifter på hesten som er satt på bort på helfor, så utgiftene går da til den du har hos deg. Selger du Gina får du kanskje 10 000 for henne, det hjelper jo i noen mndr, men det er jo grenser for hvor lenge det går også - 10 000 kr er veldig lite, dessverre.

Når det gjelder jobb kommer det anpå hva slags jobber du søker. Er butikk det eneste som er aktuelt for deg, blir det nok litt vanskelig ja. Problemet med Bergen er at det er utrolig mange studenter her og jobbene skal deles mellom dem.
Det du derimot kan gjøre er å ringe rundt til sykehjem o.l og høre der, de trenger alltid hjelp er min erfaring. Det er ikke godt betalt, og det er ikke noe som passer for alle, men jeg har inntrykk av at det er enklere å få jobb der enn i butikk. Andre alternativer er barnehager, vaskebyråer, hoteller og lignende, men dette kommer jo anpå hva slags erfaring du har. Det viktigste er vel at veldig mange jobber ikke bli utlyst, man får dem om man viser interesse og initiativ.

En annen ting er at dersom du selger Aromayo og tar Gina med til Bergen vil det være langt lettere å få betalende for-rytter, dette vil jo senke utgiftene dine en del og du vil få mer tid til deg selv.

Jeg bor også borte og har hest, men heldigvis har jeg en samboer som deler hesteinteressen og også utgiftene, selv om jeg har hesten stort sett hele tiden, jeg har bedre tid enn sambo.
Likevel, da Birk ble syk og døde ville vi ikke klart utgiftene om det ikke var for mine svigerforeldre. Vi lånte nært opptil 10 000 av dem, og så var de kjempesnille og sa vi kunne få de pengene i felles bursdagsgave. Jeg har ikke foreldre som stiller opp, så hadde det ikke vært for svigersene hadde vi nok ikke hatt hest.

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 05/04/2006 :  21:51:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
hmm.. du sier jo noe der.. Men nå har jeg jo også fått en utrolig hjelpsom og kjekk fòrrytter til Aromayo.. (som jeg foresten er i full gang med å HJERNEVASKE innenfor Natural horsemanship, her har vi "timer" på banen, og her skal det leses NH bøker gitt!) :)

Ang. økonomi ved salg av hest, jeg håper på at jeg kun har to skrale mnd igjen her.. Så kommer sommeren, og det blir kun tom-boks-leie å betale når det kommer til hest + sko selvfølgelig.
Jeg har nemlig søkt på studier, og dersom jeg kommer inn, får jeg jo stipend på 6000,- samt at jeg får beholde jobben min etter sommeren også, med andre ord 2-3 kvelder pr. kveld, ca. 4000-5000,- utenom da. Så da kan jeg kanskje ha 10000-11000 pr mnd, bortimot 3000 mer enn jeg har den dag i dag. har jo også hatt en mnd og to hvor jeg har levd på lønn på 6000(!), så ikke rart at jeg har måttet lånt mye! Itillegg har det gått en del penger den siste mnd, har kjøpt ny sal og div. nødvendig utstyr(greit å ha en salgjord som ikke er for lang, samt dette fantastiske gummirepet(les dagbok))..

Ny jobb blir liksom ikke så aktuelt nå, da jeg vil jo ha godt med penger til høsten, men det spørs jo hvor mye tid jeg får til hesten da.. (men da kommer jo fòrrytteren min inn i bildet igjen, som er veldig fleksibel og stiller opp når det er nød).

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 05/04/2006 :  22:13:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Ikke glem at lånet skal betales tilbake da...:s

Hmm... tror faktisk jeg ville solgt Aromayo. Han har du hatt kortest... På den annen side kommer du til å få mer glede av Aromayo i årene fremover, i og med at Gina er så gammel som hun er. Aldri godt å vite hva som skjer med gamle damer ;)

Vanskelig valg... men ikke selg Aromayo bare fordi han tuller litt nå. Det kommer garantert til å ordne seg! Du klarer å få skikk på han... bare tenk hvordan du har klart å gjøre en flott hest ut av det "spetakkelet" du hadde i begynnelsen! ;)

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no

Redigert av - Anette&Ali&Aurello den 05/04/2006 22:37:09 Gå til toppen av siden

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 05/04/2006 :  22:19:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ny jobb blir liksom ikke så aktuelt nå, da jeg vil jo ha godt med penger til høsten, men det spørs jo hvor mye tid jeg får til hesten da.. (men da kommer jo fòrrytteren min inn i bildet igjen, som er veldig fleksibel og stiller opp når det er nød).

Opprinnelig postet av anne,spot,gina&aromayo

Og jeg som hadde tenkt å gi deg et godt råd angående jobb som nok ikke så mange tenker på. Kommer med det likevel, jeg

Det er faktisk ganske mange studenter/ugdom som har vikarjobb som postbud, dette forutsetter selvfølgelig at du har lappen. Jobber selv i posten, og får jobbe omtrent så mye jeg bare vil (idiotisk ide fra konsernledelsen i Posten om å spare penger ved å rasjonalisere og si opp folk, fører til overabeidelse og sykemeldinger for de fast ansatte, som igjen fører til en helt overdreven bruk av oss som er vikarer (men dette er en annen historie)), jobben er godt betalt, og ellers helt grei. Bare en tanke...

Ellers syns jeg ideen om å sette bort hestene på helfor høres god ut. Men dersom du mener at økonomien bedrer seg til høsten, er det kanskje litt lite vits i, hvertfall angående Aromayo, som jeg har forstått nok kan bli vanskelig å finne "den rette" til. Selv om øknomien bedrer seg, regner jeg ikke med du har råd til å ha både Gina og Aromayo i Bergen, så da må du jo uansett velge en av dem. Jeg tror jeg ville solgt Gina til den forrige eieren som ville ha henne. Både fordi hun (selv om hun fortsatt er sprek) er en aldrende dame, og du dermed ikke kan regne med å ha henne så lenge som Aromayo, og fordi jeg ser for meg at det er et sikrere alternativ enn å selge en "villstyring". Jeg tror dessuten at hvis du skal tenke på din egen utvikling og framtid, at du vil få mer utav å beholde Aromayo enn å beholde Gina. Og en siste ting; du kan jo sette bort Gina på for istedet for å selge, men hvis du skal være helt ærlig med deg selv; tror du at du kommer til å få råd til å ta henne tilbake før hun er borte? Sansynligheten er der for at det ikke skjer, og skal man da være litt kynisk, så er det kanskje bedre å få 10 000 for henne, og i teorien være i samme situasjon som du vil være i om du velger å sette henne bort på for... Lett for meg å si, som ikke er i situasjonen...

Syns skikkelig synd på deg nå...høres ikke noe morsomt ut i det hele tatt, den situasjonen du er i...

Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 05/04/2006 :  22:28:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har ikke noen flere råd enn det som er skrevet her, men håper det ordner seg for deg på best mulig måte.
*trøste-klem*

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 05/04/2006 :  22:41:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Jeg har vel heller ingen råd å gi enn de du allerede har fått, men vil bare si at jeg skjønner hva du gjennomgår. Har vært i akkurat samme situasjon. Altså å velge mellom to hester.

Skulle bare ønske jeg valgte motsatt av det jeg gjorde
Gå til toppen av siden

Lita<3

» VIP

Skrevet - 05/04/2006 :  23:07:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det lov å selge hester over 20 år da?

Har hørt at det ikke var lovelig...
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 05/04/2006 :  23:08:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
hmm, pengeproblemer er ikke artig, å måtte selge hesten sin er heller ikke artig (antar jeg, da jeg aldri har eid hest har jeg heller aldri måtte selge, men jeg antar jeg omtrent vet hvordan det vil kjennes).
Jeg sier enkelt og greit at om Gina hadde det bra hos sin forrige eier, og denne nå vil kjøpe tilbake om du skal selge så ville jeg solgt henne. Om det ikke hjelper på så masse på de daglige pengebekymringene så hjelper det nok på på samvittigheten, du slipper å være redd for at hun kommer tilbake til deg når du ikke kan ta i mot henne, og du slipper å selge henne til vilt fremmede, men til noen som er glad i henne og bryr seg om henne akkurat slik du gjør.

Hvis du tror det er mulig utfra økonomi og tid å holde på Aromayo en stund til kan det jo hende han roer seg, skulle han roe seg og du fortsatt ha like dårlig råd vil han nok være mye mer salgbar også :-)

Masse oppmuntrende klemmer herfra!!

Guro
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 05/04/2006 :  23:24:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skulle ønske nå at jeg hadde en genial løsning som ordnet opp alt for deg...det har jeg desverre ikke.

Å få slike problemer som du nå har fått m Aromayo er ikke lett. Flott at du har fått hjelp til å ri ham,å skulle sitte og rette opp i slike situasjoner selv når man begynner å bli usikker gjør stort sett mer skade enn gavn.

Når det er sagt ville jeg vel ikke si at løsningen automatisk er å selge ham.
Et svar ville kanskje være om du har mulighet til å få ham "tilredet" av en med mer erfaring med den type problemer?
En som kan korrigere den igjen og plukke av disse "barnestrekene" hvilket det etter all sannsynelighet er?

I tillegg ville jeg byttet tilbake til det bittet han tidligere gikk på (som også nevnt av de andre før her)
Noen hester reagerer veldig negativt på uleddet trinse,da de ikke i det hele tatt er komfortable med det presset på tungen som det gir.
I tillegg virker det jo litt annerledes,iogmed at du ikke kan gjøre "noe" med den ene siden av bittet (stille,forholde) uten at du påvirker motsatt side like kraftig.

De økonomiske problemene er en annen "greie".
Å sette hest til tilriding er ikke gratis,sjelden billig.
Drømmen da måtte være å finne en forrytter som både er dyktig nok og interessert i å ta på seg jobben (tenker da helfor)men klart,disse er heller ikke lette å finne.

Er kanskje da enklere å enten sette bort eller selge Gina?

Her igjen må du ta noen tak med deg selv og finne ut av hvem av dem du virkelig VIL beholde.
Er Aromayo verdt å "ofre" Gina for?
Vil du bli trygg nok på ham og trives godt nok med ham til at du ønsker å gi ham enda en ny sjanse?

Er du så glad i Gina at du vil "gi opp" "prosjekt Aromayo" for å kunne beholde henne?
Hun er jo godt voksen,hvor mye lenger vil du kunne beholde henne før hun begynner å få "alderdomsvakheter"?

Selger du Aromayo nå kan du ikke vente den stor økonomiske gevinsten,med tanke på at han har disse "triksene".
Dette er den typen problemer det lønner seg å være ærlig med ovenfor en kjøper og da synker fort prisen...

(Når det er sagt vet jeg om en som prøvde å kjøpe den som 2åring,tror jeg det var,som godt mulig fremdeles er interessert...men det er en helt annen greie.
Lurer du får du heller sende en PM)

Å selge Gina...vel,det eneste som teller mot henne er alderen,men den er til gjengjeld høy...

Huff Anne.
Skulle så gjerne skaffet deg både jobb og "hesteoppdragertryllemannellerdame".

Jobb....har du hørt på posten? Jobbet der i mange år og de trengte ALLTID folk. Bra betalt var det også...bare en ide.

Masse trøsteklemmer og lykke lykke til.
Tenker på deg!

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Kristine&Tassen

Norway

Skrevet - 06/04/2006 :  00:36:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine&Tassen  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Er det lov å selge hester over 20 år da?

Har hørt at det ikke var lovelig...

Opprinnelig postet av Lita<3

Det var ikke lov før, men det er det nå.

Kristine & Tassen!

Og Emil født 8.mars 2002
Gå til toppen av siden

Kristine&Tassen

Norway

Skrevet - 06/04/2006 :  00:41:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine&Tassen  Svar med kopi av melding
Ojda, det gikk litt fort for seg..

Jeg skjønner godt du er frustrert, det å måtte velge mellom 2 hester er grusomt. Vi hadde 2 hester før, men av div. grunner var vi nødt til å selge den ene.
Jeg var like glad i dem begge to, men måtte bare la fornuften ta over en liten stund. Vi fant kjempe gode eiere for hoppa, heldigvis! -Og beholdt Tassen.

Det er fælt å selge hest, det er tider hvor jeg angrer så utrolig, men vi hadde dessverre ikke noe valg..

Jeg håper du finner ut av dette, eller at den økonomiske krisen løser seg!!

Jeg har ikke så mye peil. ang priser, så jeg vet ikke hva du evt. kan ta for noen av dem, men skulle jeg kjøpt hest akkurat nå, synes jeg araber/islandshest-blandingen hørtes mest intr ut :)

Kristine & Tassen!

Og Emil født 8.mars 2002
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 06/04/2006 :  11:14:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Ja, det er jo sant dette med Gina. Hun kan gjerne ha mange år igjen, men hun er alikevel en gammel hest.

Nå er det jo et år siden hennes forrige eier ville ha henne, men det hadde jo vært verdt et forsøk å spørre. Jeg tror vertfall at hun hadde det veldig bra hos henne, det virket vertfall slik siden at hun har vært så ivrig etter å høre om hvordan det går med Gina, etter at hun fant henne igjen.

Jeg vet vertfall uansett at jeg ikke klarer å ha 3 hester, men Spot får stå hjemme, så det blir på en måte bare to å holde økonomi til. Ang. Aromayo så er det vel sant nok, ikke så mange som vil ha en som han desverre.. Dessuten er jeg også redd for at han skal havne i gale hender, mht på at han har vært igjennom litt av hvert før, og fortjener kun det beste! Men det har vertfall hjulpet å lese igjennom alle svarene jeg har fått her, det er fortsatt vanskelig. Men jeg skal la det gå litt tid, slik at jeg ikke gjør noe forhastet.
Dessuten vil jeg i morgen se om det hjelper med det gamle bittet. Skulle så gjerne ha satt han bort noen uker til naboen min hjemme i haugesund, for å få has på det med at han løper ut. Men for det første så koster det mange penger, og for det andre så har han ikke så mye tid til slik om dagen.. Eventuelt kan jeg holde ut til juni er over, da skal aromayo hjem i 2 mnd, så kan jeg få hjelp da. Det er jo en mulighet. Det er bare så irriterende at noe slikt skulle skje nå, vi har jo fått orden på så mye! Alt lå til rette for at jeg kunne sette ordentlig i gang med alt av ridning nå, hesten er jo utrolig herlig å ri ellers!
Så vi får vel bare vente å se..

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 06/04/2006 :  23:49:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Bare en liten tanke i natten...
Synes fra før at jeg har fått med meg at du har ridd Aromayo med sidepull? Kan det være en ide å prøve det igjen? Evnt prøve hack?
Har alltid vært skeptisk til hack, men etter at forrytteren min prøvde det en gang og det fungerte bra, har jeg endret oppfatning... Har nå ridd masse med det, og både hesten og jeg trives :)

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 07/04/2006 :  08:43:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Spotnik:
Han var jo den første hesten din, så han tror jeg ikke jeg ville solgt.

Gina:
Hun er jo over 20 tror jeg (født i 1985?). Det kan være veldig vanskelig å finne et godt hjem til en gammel fjording, selv om hun er sprek, så er det ikke sikkert kjøperene vil tro deg. Dessuten har hun jo vært hos deg veldig lenge hos deg, og vil kansje ikke trives hos andre.

Aromayo:
Vel, han er jo den siste du kjøpte, og kansje den det er enklest å finne et godt hjem til. Men jeg vil da egentlig ikke at du skal selge han. Dere passer utrolig godt sammen, å nå har du jo jobbet godt md han, og fått utrolige resultater. Men viss en av hestene skulle gått så synes jeg det burde bli Aromayo. Men håper jo du slipper å selge han, han er jo en utrolig hest, og du har allerede kommet utrolig langt med han, og kan komme enda lengre.

Min mening om saken.

PS: Jeg tror rundt 20.000 er en passende pris for Aromayo. Han kunne være verdt mer, hadde han ikke vært blanding.

http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 07/04/2006 :  10:49:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Det er vel lov å selge hester over 18/20 år nå. Før var det regler om det. Saken er om en hest i denne aldern er noe særlig verdt. At hesten er 2. premiert, startet fjordhest NM og går LB begynner å bety lite eller kanskje til og med ingenting. Du får liksom ikke brukt så mye av det lengre, med mindre at en fin hest/ponni som skal brukes rolig er det bra at er grunnleggende dressert.

Jeg ville vurdert å gi bort eller sette Gina bort på helfôr. Og regnet med at du ikke fikk noe særlig igjen for henne. Jeg ville aldri kjøpt en hest på over 20 år til 10000kr heller. En slik hest hadde jeg antagelig kjøpt som en selskapshest, og de får du kastet etter deg i alle aldre.

Nå husker jeg vi debatterte om hvorvidt kjøp av unghest eller nærmest "villhest" (som du har presentert Aromayo som) var et lurt sjakktrekk eller ei. Jeg ikke grunnlag til å mene noe om valget ved å kjøpe Aromayo var en god eller dårlig avgjørelse. Ut fra at du faktisk ønsket utfordringer, og mente du hadde alle forutsetninger til å klare dem, ser det jo absolutt ut til at det er det du har fått. Det er helt normalt at unghester ikke går på skinner, og det ser ut til at det er en helt korrekt unghest du har fått deg på dette området. Det vil nok koste endel tårer, men også gevinst den dagen ting begynner å falle på plass. Vel og merke om du gjør ting riktig. Det som jeg ser på som ulempen med Aromayo nå er at det er en hest som jeg tror det både er vanskelig å selge, vanskelig å sette ut på helfôr, og kanskje også få fôrrytter på. Med mindre du er heldig å finne en med helt spesielle interesser, eller som rett og slett er "alt-spisende" pga desperathet. Det er enklere å ha dårlig økonomi, og også ha en hest som er enkel og atraktiv å sette bort, både på halv- eller helfôr. Siden Aromayo ikke helt faller inn her, vil jeg si at det er nok ikke en hest som er lurt å ha dersom man skal belage seg på fôrrytter etc. Kanskje du får bedre råd som student, men du blir langt fra rik. Jeg vil tro at du trenger både hjelp og kanskje også fôrrytter i tiden som student. Nå vil forhåpentligvis hesten bli bedre dressert med tiden, og sånnsett mer atraktiv å ha på fôr. Men jeg synes du lever litt "farlig" dersom det er økonomien som hindrer deg. En fôrrytter kan finne på å gå på dagen, og er hesten vanskelig å få fôrrytter til, kan det ta tid å finne noen. Var selv og prøvde en aktuell fôrhestkandidat da jeg bodde i Bergen. En hest som også var vanskelig å ri, og som hadde sine særpreg. I ettertid viste det seg at hesten var avertert som fôrhest i over 1/2 år, og jeg aner ikke om det noen gang ble fôrrytter på denne hesten. Men det tyder iallfall på at markedet ikke er så mettet, at man får satt ut hva som helst. Heller ikke i Bergen, selv om jeg har hørt folk klage over at det ikke finnes fôrhester der.

Jeg ville vurdert hvorvidt du vil klare å sitte uten fôrrytter, og med hest 7 dager i uka, som student. Jeg vil tro at tiden som student, og med deltidsjobb i tillegg, gjør at du ikke har mulighet til å ha hesten hver dag. Da jeg var student var jeg aldri i samme klemma som deg, men jeg hadde hverken hatt penger eller tid til å ha hest ved siden av. Litt fordi jeg også satt krav til endel av det sosiale som følger med studietiden, som jeg også vil si at jeg er glad jeg fikk med meg. Man er bare student en gang :) Vansligvis iallfall..

Det kan være at tiden ikke er inne for å ha hest nå. I løpet av livet er det mange hester som både kommer og går. Ingenting hindrer deg i å ta litt pause, for så å ta opp interessen senere. Jeg ville vurdert å selge Aromayo av den grunn at jeg tror man lever "farlig" ved å ha en så krevende hest, som att på til vil være vanskelig å sette ut på fôr, når man lever såpass trangt som du tydligvis gjør. Du er ikke den første som har kommet i denne situasjonen..

Jeg ville satt Aromayo til 15000kr. Kanskje du kan få 20000kr om du selger med endel utstyr. Det finnes nok av "frekke" unghester av uønskede "raser", og som fremdeles holder på med grunnutdanningen/ikke er ridd mye til salgs.

Kanskje ikke et "klapp-på-skuldern"-innlegg, men slik jeg som ikke innehar de samme følelsene i saken som deg iallfall mener.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.