hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvordan fikk du hesten din?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Hvordan fikk du hesten din?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Pjuus

» VIP

Brazil

Skrevet - 14/01/2006 :  12:19:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidePjuus  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePjuus  Svar med kopi av melding
Hvordan fikk du hesten din?
Fikk du den av forledrene dine, eller måtte du betale selv? Måtte du mase lenge? Hvor gammel var du?

Sometimes I just wanna hide cause it's you I miss </3

Ferrari & Miriam

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  13:06:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
kjøpte gullet sammen med mamma, etter at jeg solgte ponnisen min som jeg vokste fra. Men nå har vel Ferrari blitt min, sånn egentlig. Jeg var vel 16 år da vi kjøpte han, og han var tre, så nå har jeg jo hatt han noen år. Og jeg har definitivt ikke tenkt å selge han!

Ferrari & Miriam

Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  13:27:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Jeg fikk min første hest da jeg var 7 år gammel... Jeg og søsteren min hadde mast på mamma i evigheter... Søsteren min hadde ridd en stund på rideskole, men jeg kunne ingenting om hest... Mamma hadde også drevet med hest da hun var yngre og siden vi virket så interessert beste hun seg for å ta opp hesteinteressen og kjøpte en liten shettis til oss for å se om vi faktisk var så interesserte som vi påsto at vi var... Begge holder på med hester enda 15 år senere...
*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  15:10:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Jeg og storesøsteren min fikk hest (en stor svart tunddølsvallakk) i julegave av foreldrene våre da jeg var 10 år gammel (alle hestejenters store drøm), kan egentlig ikke huske at vi maste så fælt (men nå hadde vel igrunn pappa også lyst på hest da). Kurt (som hesten het) hadde forkalkninger i framknærne, og ble etterhvert så stiv at han måtte avlives (hadde han i 6 år), mamma og pappa lovte meg ny hest etterpå (5-gjenger islandshest, ønsket meg det i årevis, men falt for lille Holter, en avdanka traver som ikke kunne annet enn full fart). I går (13. jan) har jeg faktisk vært hesteeier i 15 år, oioioi, tiden flyr
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

karen&irpill

Skrevet - 14/01/2006 :  15:34:32  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingkaren&irpill  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressekaren&irpill  Svar med kopi av melding
Jeg fikk hesten min av foreldra mine. Hadde hatt han på halvôr i tre år og var selvfølgelig blitt veldig glad i han, og han skulle selges i sommer. Da kjøpte vi han. Gud veit hvor mange år jeg har mast om egen hest, men jeg er glad for at jeg ikke fikk hest før nå.
[Karen og Irpill] Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  15:39:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Min første hest betalte eg sjølv for konfirmasjonspengane mine. Pluss litt som eg lånte frå min søster og betalte tilbake litt etter litt.

Hesten eg har no (Siri) fekk eg gratis frå oppdretter som takk for 1 års trening (gratis) av mora og eg tok i mot hesten min som føl og stelte med henne og mora til dei reiste på sommerbeite. Når dei blei tatt inn igjen frå beite fekk eg henne heim til meg og mora reiste tilbake til oppdretter. Og den andre hesten eg har no er avkomet til Siri.

Redigert av - Lucinda: den 14/01/2006 15:40:18 Gå til toppen av siden

Andrea & Juni

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  17:10:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Juni  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Juni  Svar med kopi av melding
Jeg fikk hesten min gratis jeg... Skulle egentilg betale for den, men jeg fikk den
Hadde mast en stund før jeg fikk hest ja....

(L) Juni (L) Go `esten min!
R.I.P Svava, love you! <3
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  17:44:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Min første hest fikk jeg i dåpsgave, har nå et lite gull på fòr som skal kjøpes etterhvert.

Jeg har mast som gal, men sluttet med det for en liten stund siden. Da tok mutter og fatter alvoret, og sa at jeg skulle få kjøpe Missy når hun ble til salgs. (Håper bare de holder det løftet..) Jeg må betale alt selv...

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Løkki

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  17:48:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLøkki  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLøkki  Svar med kopi av melding
Hadde egentlig ikkje tenkt seriøst på å kjøpe meg hest då eg fann Løkki. Men hadde kika litt på annonser og sann, og drømte litt Så fekk eg vite at ein her i bygda skulle selge ei to års hoppe, så eg avtalte å kome å sjå på henne. Det var kjærligheit ved første blikk der ja, ho var så snill og søt! Fekk ho billig også, da økonomien min ikkje var å skryte av på den tida. Lånte halvparten av mamma, og betalte halvparten sjølv
ForumHest

Gunvor, Løkki og Skaars Benita
Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 14/01/2006 :  19:29:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg kjøpte den første hesten min da jeg var 16 år, da hadde jeg stelt og trent andre sine hester i flere år, og var veeeeldig moden for min egen:) Brukte så og si alle sparepengene mine... Foreldrene mine støttet meg i å kjøpe hest da, de hadde vel innsett at jeg ikke ble kurert for hestegalskapen...hehe.. Mor var med meg og så på hest..

Hesten jeg kjøpte da, er moren til Tjessem Svarten, som jeg har i dag:)

Tone melone kaffekone
Redigert av - Tone_ den 14/01/2006 19:30:07 Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 14/01/2006 :  19:36:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Jeg har kjøpt mine selv. Kjøpte de i en alder av 21 år, så er vel ikke vanlig at foreldrene betaler så mye da ;) Men mamma og pappa har hjulpet meg masse ellers da, men utstyr og for og praktiske ting..

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

rapplilja

Skrevet - 14/01/2006 :  22:15:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fikk første hesten min i konfirmasjonsgave av onkelen min. Verdens beste gave! Hadde mora på for, og Rapplilja, som da var 2 år, var født hos meg. I mai -05, 10 år etter, måtte hun desverre slaktes pga vonde bein.

Så i sommer, høst og vinter har jeg jobba på spreng i tillegg til studier, spart ALT jeg har hatt til overs, solgt endel utstyr etter Rapplilja, og ENDELIG fått råd til å kjøpe drømmehesten! Welsh Cob hoppeføllet mitt, Storhaugs Bridget, på 7mnd kom hit for en uke siden, og jeg kan fortsatt ikke tro at det er jeg som eier den flotte jenta....

Deilig å få skryte litt av henne, og særlig til dere som forstår hvor god denne følelsen er, hehe...
Så lykke KAN kjøpes for penger
Gå til toppen av siden

BabyCat

» VIP

Norway

Skrevet - 15/01/2006 :  02:54:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
fikk den første hesten min av mamma når jeg var 13.
hehe, var for å få meg til å flytte på landet, var ganske sta den tia, gjorde som jeg selv ville.

den andre hesten min kjøpte jeg meg selv. brukte resten av arven etter pappa på han..
hehe, fant han når merra mi var hos hingst :)

Myla, Glæsir og Odin, dere er alt for meg ;) Gå til toppen av siden

Rebekka

» VIP

Norway

Skrevet - 15/01/2006 :  03:00:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRebekka  Svar med kopi av melding
Jeg hadde nesten mistet interessen for hest. Følte jeg aldri kom videre på disse rideskole hestene. De var flotte men jeg fikk aldri prøvd meg ordentlig, det merket jeg jo godt hvis jeg dro på rideleir og red samme hesten i en uke.
Så plutselig en dag så jeg en stall med ledig plass som pappa faktisk likte. Foreldrene mine dro og så på stallen og der stod det en hest til salgs. Han er nå min. Hehe, fikk han av foreldrene mine. Det gikk veldig fort, tok ikke mange dagene før jeg plutselig stod der med et ukjent hestedyr =P Av og til lurer jeg på hvordan livet ville vært uten hest, sikkert kjedelig.
Ellers så maste jeg ikke særlig om hest. Fikk senere fortalt at foreldrene mine bare hadde ventet på en anledning til å kjøpe hest til meg ganske lenge. Jeg tror skjebnen gjorde så det var Pater jeg eier den dag i dag.

www.hestegal.no/forum <--- Flott forum. Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 15/01/2006 :  15:45:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Jeg betalte hesten og alt utstyret selv, mens mamma og de betaler de løpende utgiftene som stallplass, skoing o.l.
Jeg brukte konfirmasjonspengene, penger jeg hadde arvet, samt noe jeg hadde tjent. Denne hesten kjøpte jeg i sept. -04, altså like før jeg fylte 15.

Den aller første ponnien min fikk jeg og søsteren til jul, da vi var henholdsvis 8 og 11 år gamle.
Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 15/01/2006 :  18:41:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Jeg betalte hesten selv + vogn og sele, mens foreldrene mine betaler veterinær, sko og annet utstyr.
Betaler stallplassen selv. Var 14 da jeg fikk ham.

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.47 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.