hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvem må jeg vurdere å selge av hestene mine?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Hvem må jeg vurdere å selge av hestene mine?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  22:14:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Jeg har vurdert, men ikke bestemt meg for noe som helst, har bare det i tankene.. Å kanskje finne et nytt hjem til Aromayo..
Mange grunner, men de går jeg ikke innpå nå..

Blir vel ganske så sikkert at jeg fortsetter å ha han.. Men jeg lurer alikevel på hvor mye en prisantydning ved salg av han ville ligget på, i deres syn.

De fleste her "kjenner" til han. Han er en 6 år gammel vallak av araber/islandshest, 140 i mkh og utrolig nydelig!
Ble innridd i fjor, godt grunnridd. Påbegynnt bomarbeid, hopper cavalettier, løshoppet over 1 meter. Hopper ALT uten å nøle. Ùtrolig følsom i munn, og MYE fremdrift og motor. Søker ned og veldig myk. Ellers verken biter eller sparker han. Går sammen med alle slags hester, snill på boks, kan stå bundet osv. Minuset er at han kan være vanskelig med nye, fremmede folk.
Trolig en hest som kan bli en super sprang/dressurponni å starte med, veldig tøff og modig type som er veldig lettlært. Også vært med på lange tøyler kurs. Sal, hodelag, dekken o.l hadde isåfall fulgt med..

Hva hadde der ment vært en passende pris?

Merk; for å si at jeg har ikke sagt at jeg skal selge han.. men har vurdert saken litt..

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina

Redigert av - AnneSpotGinaOgHuldra den 05/04/2006 14:25:24

Goytil

» VIP

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  22:53:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoytil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoytil  Svar med kopi av melding
Alle kan vel ende opp med litt mye hest...

rundt 20 000? er ikke god på og prise hester...

mvh Mia..... Gå til toppen av siden

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  23:08:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
Kanskje du kan få litt mer, for han er jo ganske spesiell. Men jeg er heller ikke veldig god med priser og sånt...
Victoria & Vinnie - http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=13920
-
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 04/04/2006 :  23:51:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Problemet ditt er jo at han er en temmelig "sær" blanding (mener ikke det stygt), og da blir jo verdien langt lavere.
Og når du selger med sal og hodelag varieres jo prisen etter det, hvilket merke, hvor gammelt osv.

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 05/04/2006 :  10:21:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vil tro han er en hest for litt spesielt interesserte ( og det var et kompliment), med utstyr vil jeg tippe maks tyve tusen.

Er det ikke mulig å ha en liten "brainstorming" her slik at du slipper å selge, kanskje man kommer frem til gode løsninger?

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 05/04/2006 :  10:28:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
takk for svar, hva mente du med brainstorming Renate? ;)

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 05/04/2006 :  10:41:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Alle kommer med en masse forhåpentligvis gode ideer og løsninger på hvordan du skal unngå å måtte selge godgutten din.
Men det forutsetter jo at vi vet grunnen, og det er det jo ikke sikkert du har lyst til å legge på nett.

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 05/04/2006 :  11:07:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Jeg tipper du hadde klart å selge han for 25 000 om du hadde villet det. Men som Lino sier, så synker han i pris pga at han er blanding mellom araber og isl. Hadde han vært ren araber/islandshest kunne du fått langt mer enn 20 000 vil jeg tro.
Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

Brum

Skrevet - 05/04/2006 :  12:10:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrum  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrum  Svar med kopi av melding
15 tusen uten utstyr vil jeg tro er en grei pris for han i utgangspunktet.
Ettersom jeg har lest her på forumet så er han en spesiell liten hest og det kan ha mye å si på prisen treffer du den rette kjøperen.

http://www.piczo.com/Rideturar Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 05/04/2006 :  13:16:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
saken er vel det at nå har han funnet en løsning på hvordan han slipper å bli ridd. Ikke lenge siden dyrlegen så over han, så hesten er frisk og rask. Grunnen er nok at han er blitt LITE ridd tidligere pga. vi ikke hadde sal. Og på lørdag løp han ut med fòrrytteren, og med meg i går, 2 ganger. Jeg var ikke så tøff i trynet da akkurat, med tanke på at denne rakkeren snur på femmer'n, og bukker som en rodeohest.. Saken er at han har slike løsninger, gidder han f.eks ikke å bli løshoppet, løpe løs i banen mer; så hopper han over banen. Stikker av fra alt han ikke ser noe vits i.

Nå skal jeg prøve å gjøre gjerdet høyere der han hopper over i banen, og slippe han løs.. Før han skal ris igjen. Men jeg fikk meg en støkk i går som sitter godt, så ei på stallen skal oppå han først og teste han ut..

Jeg tenkte også på at kanskje det er det nye bittet som gjor utslaget.. Var på kurs med Anne Grundtvig, og hun mente jeg burde gå over til et rett bitt. Gjorde det, og med engang han byttet bitt, begynnte altså denne bukkingen og løpe ut-greia.. I tillegg har han sluttet å søke ned med dette bittet, og er grusomt seig å legger seg på bittet. Så jeg vurderer å gå tilbake til det vanlige to delte trinsebittet han alltid har vært ridd med..

Så det at han har funnet ut å løpe ut, er vel største årsaken.. Den hindrer meg i å ri turer, generelt ha det gøy på hesteryggen.. Han er super på bakken ellers, det er det som er så frustrerende, hesten er SNILL som et lam, men en utspekulert jævel som tar hver eneste sjangse som byr seg.. Har holdt på med litt one rein stop, problemet er at jeg klarer ikke å tenke helt klart når en hest tar ut, og holder bare igjen, istedet for å dra hesten til den ene siden..

så ja..

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 05/04/2006 :  14:06:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Helt ærlig ville jeg gitt svært lite for hesten, basert på MINE kriterier. Han er jo en vakker hest, men han kan ikke avles på og når du nevner de problemene du har nå, synker jo verdien ytterligere, dessverre.
Og selv ga du vel rundt 10 000 for ham (om jeg ikke husker feil), og verdien har nok ikke doblet seg på den tiden du har hatt ham, er ikke det litt over et halvt år?

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 05/04/2006 :  14:07:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg ville prøvd å gå tilbake til det gamle bittet.. det er han nok tryggere på..
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 05/04/2006 :  14:17:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
ja, glemte også å skrive at jeg har store økonomiske problemer for tiden.. det er også litt av grunnen, har ikke råd til 3 hester.. Spot skal ALDRI selges, ikke lyst til å kvitte meg med de to andre heller.. Men det kan hende jeg må, pga. jeg har lånt flere tusen av foreldrene mine de siste mnd nå.. og jeg jobber for harde livet ellers, men får ikke mer jobbing..

Teit å spørre kanskje, men hvor mye kunne en ha fått for en 21 år gammel hoppe, som er 100% frisk og aldri vært skadet, samt kan rides av alle, LB dressur, gått 1 m sprang før, med utstyr..
Huff, har snudd hver eneste krone to ganger nå, det eneste jeg bruker penger på, er hest og mat + husleie & div. nødvendige regninger. Har f.eks aldri råd til å gå ut, kjøpe klær(kjøpte nye sko sist mnd da, men det var fordi de andre ble det hull i ;))..

Hvordan klarer dere som bor hjemmefra, å holde hest? :( Er jo ikke noe liv uten hest i bergen, det er det eneste jeg har interesse for.. Og det å være fòrrytter er ikke gøy..

Anne, Spot & Gina

Redigert av - AnneSpotGinaOgHuldra den 05/04/2006 14:18:48 Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 05/04/2006 :  14:24:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
For å si det sånn da; innlegget handler vel om hvem jeg bør vurdere å selge av Gina og Aromayo pga. økonomien..

Har tidligere fått tilbud av folk som vil kjøpe henne da hun var 20, så hun er enda attraktiv.. Huff, dette er det vanskeligste jeg har vært med på i mitt liv.. å kanskje selge en av sine bestevenner..

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 05/04/2006 :  14:29:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
Du kan vel få 5-10.000 for Gina. Tror jeg...
Victoria & Vinnie - http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=13920
-
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 05/04/2006 :  14:36:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
kan også nevne at hun er 2.premiert med papirer og god stamtavle, men er for gammel til å avles på.. Samt at hun er sprek som en unghest, og også innkjørt og deltatt i flere NM..

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.