hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvordan fikk du hesten din?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Hvordan fikk du hesten din?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

AnnetteHansen

Norway

Skrevet - 15/01/2006 :  19:30:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Var 26 da jeg fikk kloa i Bella...
Hadde egentlig ikke tenkt å kjøpe hest på enda ett år eller to, men så fant jeg en annonse inne på nettet...
"Merr på 16 år selges, kan ikke ris, men topp arbeidshest... Brukes daglig i arbeide på gården."
Måtte jo bare ringe, og 3 uker senere var hun min...
Hadde ikke engang sett på henne, men fikk selvfølgelig en vet til å gå over henne...

Har ikke angret en dag på at jeg kjøpte henne.
Joda, hun er sta.
Liker ikke menn, så jeg fikk et kurs i skjæring av hovene, og er veldig redd for frambena sine.
Men når vi seler opp og skal jobbe...
WOW!!!
Hun er bare knall;-)

Furua fikk jeg...
Men den historia ligger på vip'en min.
Gå til toppen av siden

Goytil

» VIP

Norway

Skrevet - 16/01/2006 :  23:20:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGoytil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseGoytil  Svar med kopi av melding
Jeg hadde samme hest på for i mange år.. så en dag ringte eieren og forlangte 10 000 eller skulle hun slaktes.. fikk så klart full panikk og tagg og ba samboeren min om halve kjøpe summen.. men han nektet og så jeg burde kjøpe noe bedre siden hun i utgangspunktet hadde lovet meg hesten... men så fikk jeg låne av pappa.. men de rakk ikke komme frem så da lånte jeg av mannen min alikvel.. så fikk jeg min første hest...

så jeg maste jo litt kan man si.. men det ordnet seg nå..

min andre hest kjøpte jeg av en vennine for 3000 for og ha selskap...

mvh Mia..... Gå til toppen av siden

HelleG

Skrevet - 17/01/2006 :  14:51:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelleG  Svar med kopi av melding
Min første egeneide hest kjøpte jeg da jeg hadde stallplass til forhesten på gården og fikk vite at Per skulle slaktes da ingen ville kjøpe han og han ikke ville trave. Så jeg kjøpte han på avbetaling, og begynte å trene han sammen med gubben min og forhesten. Da Vienna dro tilbake til eier ble det bare Per igjen. Samtidig flyttet vi til Aurskog og da fikk han selskap av andre hester og nye treningsveier og i løpet av noen få år løp han inn 38.000,-. Ikke mye, men mye med tanke på at han "ikke" kunne trave og skulle slaktes. Nå går han som ridehest og omskoleres med sprang. Gøy for oss begge. Forhesten min er forresten avbildet på hest.no under artikkelen som står om hest i terapien. Hun er innkjøpt til Veksthuset som terapihest. Gøy å lese!!
Å leve er som å tegne uten viskelær.
www.stallfox.piczo.com
Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 17/01/2006 :  17:41:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Etter at jeg hadde jobbet tre år på nabogården fikk jeg kjøpe hest av dem. Spesialvalgt kan man vel si, de hadde fulgt meg i tre år og valgt en hest som det senere viste jeg at jeg ville få det knall sammen med

Jeg orndet alt utstyret, foret osv osv. Har alltid prøvd å ta mest mulig utgifter selv(men desverre lar det seg ikke alltid gjøre)
Men det var mamma, pappa og besteforeldre som kjøpte selve hesten.
Maste vel egentlig ikke så mye, ble "lovet" hest så fort jeg var ansvarsfull og gammel nok, det var egenlig derfor jeg jobbet på nabogården.

Jeg fikk Blida nesten til 12-årsdagen min, fredag den 13.juni 2002

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 17/01/2006 :  18:45:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Jeg hadde "medfødt hestedilla", så jeg var totalt hestegal fra det øyeblikk jeg så en hest for første gang. Var klegg på alle steder hvor det fantes hest, og fikk til og med et ridekurs da jeg var 9 og et sprangkurs da jeg var 14. Da hadde jeg ridd og stelt de fleste hester i en mils omkrets her i flere år. Så fikk jeg min første hest som konfirmasjonsgave. Det ble satt opp brakkestall her hjemme og jeg hadde hele ansvaret alene. Han hadde jeg i 7 år før jeg solgte ham pga graviditet.

Etter noen hesteløse år brukte jeg arv etter farmor og kjøpte meg hest igjen. Jeg har hatt endel hester de siste årene, og nå har jeg fire hopper. En spleiset min mor med meg på, en fikk jeg gratis som føll, en kjøpte jeg selv, og en gikk venner sammen om å få kjøpt og hentet og gitt meg i gave. De er svært ulike både av utseende og personlighet, og jeg er veldig glad i "jentene mine".

Mvh Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

Vindur+Zehra

» VIP

Norway

Skrevet - 18/01/2006 :  02:30:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVindur+Zehra  Svar med kopi av melding
Skulle slett ikke ha hest jeg,har jo egentlig ikke råd.

Så kom plutselig pappa og sa at jeg skulle kjøpe meg hesten han aldri hadde råd til å gi meg for 10 år siden(jeg er 22 nå)
Han innsisterte for fullt!Og jeg så meg lenge om etter en hest.

Valget fallt egentlig på en 7 år gammel 5-gjenger som het Baldur...men så kom jeg over Vindur rett før Baldur skulle komme på prøvetid.Tok ca et minutt før jeg visste at det var Vindur jeg måtte ha(selv om han er en stiv og smågammal gamp)
Total klikk i personlighet og det er jo tross allt det som tells i lengden:)

Vindur4-ever
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 18/01/2006 :  12:00:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
for å gjøre 4 laaange historier til 4 korte sier vi det slik:

Rocky fikk jeg av mamma og pappa, vi bytta han mot 2 sauer og en rundballe ;)! Da var jeg 8 år.

Spot betalte jeg selv for alle pengene i sparebanken min ;)! fant han i en anonnse på tekst-tv, han kjøpte jeg når jeg var 12.

Gina ble jeg tilbudt om å kjøpe etter å ha hatt henne på fòr et par somrer, henne gikk alle konfirmasjonspengene mine til. Da var jeg 16.

Aromayo kjøpte jeg usett, ble kontaktet av selger. Han kjøpte jeg for 2005' feriepengene mine fra jobb, og halvemåndedslønna ;)! Da var jeg 19.

Og ja; jeg måtte mase MASSE!.. Men av mange årsaker fikk jeg lov.. :)

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina

Redigert av - AnneSpotGinaOgHuldra den 18/01/2006 12:04:23 Gå til toppen av siden

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 20/01/2006 :  22:14:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Fikk Daytona i julegave.. Betaler litt av henne selv da...
Hadde henne på frøve et halvt år før jeg kjøpte henne... Snuppa mi svar staaaaa som f*** da vi henta henne.. Hun ville IKKE komme, men vi fikk da henne til slutt tak i henne.. Hehe... etter 5 timer... DA var jeg LEI da.. Jepp... Men det var strevet verdt!! Hun er den mest FANTASTISKE hesten jeg kunne ha kjøpt meg.. (Foruten Brave Star som deler 1.Plassen med henne) hehe...

Var 14 år ja jeg fikk henne...

Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o
Gå til toppen av siden

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 20/01/2006 :  22:37:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ble oppringt av ei venninne av meg og fortalt at nå MÅTTE jeg bare komme i helgen (noe som allerede var avtalt) for hesten som sto i trening hos naboen var bare meg.. At jeg ikke skulle ha noen hest nå hjalp ikke, denne måtte jeg bare prøve..
Utover kvelden og vorspielet ble det til at jeg skulle ri detta dyret dagen etter, var jo uansett lenge siden jeg hadde ridd så tenkt jo at det var greit å få ridd litt uansett. Pressa nok prisen litt i våres egne hoder litt den kvelden å.. hehe.. Dagen etter så skulle jeg altså ut å ri "vidunderet".. om jeg klarte hu helt skal jeg ikke helt påstå, men dem som så på mente da det.. Men hadde som sagt ikke mulighet å kjøpe noen hest da, men drøye tre mnd etterpå så.. Ringte i lunsjpausa på torsdag og fikk iflg selger kapra hesten forran nesa på noen andre (hadde hørt om meg fra hu som hadde den i trening) og fikk kjøpt den for den prisen vi hadde bestemt den kvelden i mai da jeg sa jeg ikke trengte å bøye.. Fredag ettermiddag gikk hun av hengeren på Sørum - da hadde jeg ikke sett henne siden den ene gangen i mai.. Hadde visst stått på stallen vår før og hadde også der stempel som GAL! jaja, energisk er hun, men vi har det gøy sammen og kapasiteten finnes der - leter fortsatt litt etter knappene, men begynner å få oversikten nå.. Og manglende vetrinær attester - hehe har en av de friskeste hesta på stallen jeg!

We`re just out of controll Gå til toppen av siden

**sofie**

» VIP

Norway

Skrevet - 21/01/2006 :  12:10:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
lasso fikk jeg å lillesøsteren min når jeg var 14 år:) maste mye for å få ham=P skulle egentlig bare passe ham mens jeg lette etter en anen hest å ha på helfor, men så skadet han seg og ble stående, og jeg stelte ham mye og forelsket meg helt <3 han kunne ingenting, men alikevel var han drømmeehesten min
de som sier lykke ikke kan kjøpes, et ikke hva det vil si å eie en hest=)

www.sofieoglasso.piczo.com
Gå til toppen av siden

Cheyenne

Skrevet - 23/01/2006 :  16:44:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fikk min første hest når jeg var 13 år. Det var en 18 år gammel varmblodstraver, men det var futt i henne da, og er det fremdeles;) Hun ble gidd vekk, og fram til da hadde jeg mast en del, men moren min hadde lovet meg at jeg kunne få hest når jeg var 12;)

Når jeg var 15 fikk jeg to hester til. 2 kaldblodser. En 5 år gammel, og en 6 måneder gammel. Mamma og pappa betalte for dem begge. Trengte ikke å mase for å få dem, jeg bare sa at jeg ville ha fler, og de bare sa OK..... Det er mamma og pappa som betaler for fôr, vetrinær, det dyreste utstyret, osv... "Småutstyre" betaler jeg selv...
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 23/01/2006 :  16:55:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg hadde lenge sett på frieseren som var en drømmehest. Kontakta Miriam (vip: frieseren) som jeg fikk anbefalt av mange her på HM. Dro hjem på ferie i Danmark og så på en vallak som heter Durk (eier VIP: Linn&Bajazzo) Durk var kjempeflott, innridd osv. Hadde også en hoppe i tankene men var ikke sikker da hun var så ung.. men så kikket jeg litt på henne og da var jeg solgt.

Gikk i banken og tok opp et stort lån.. importerte og nå er jeg kjempeglad!!
Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 23/01/2006 :  18:54:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
jeg maste leenge og atter lenge...
men fikk egentlig hest i konfirmasjons gave, men det ble aldri noe av...
og dermed så begynte jeg å være hestepasser og ri masse hester..og en dag sa mamma til meg, jeg syns du fortjener å få deg en hest jeg...
dette var på vinteren i 2005..
og i april 2005 reiste jeg og så på han...og da var jeg solgt der og da ;)
og har ikke angret et sekund på det...

Gå til toppen av siden

zecita

» VIP

Skrevet - 24/01/2006 :  21:27:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
hey sann.. jeg har no alltid hatt hestedilla.. var det hester i nærheten, var selvfølgelig lille meg der.. Begynnte og ri ganske tidlig, på en liten rideskolegård/stall.. når det ble for "kjedelig" for meg, begynnte jeg og jobbe i en travstall(trente2-3hester fast hver dag) der var jeg i mangen år..Jeg ville alltid ha min egen, men det var ikke snakk om vist ikke jeg betalte sjøl. så begynnte jeg og jobbe, og ble mindre og mindre tid til å være såå mye i stallen som jeg var, så da ble det en god del heste frie år, med bare noen få rideturer i ny og ne(men drømmen om min egen var ALLTID der) så flyttet jeg og sammboeren min til her vi bor no..(en helt annen by) her bor min kusine som har en fjording.. en dag skulle jeg få være med hun i stallen(eller på beite) å jeg skulle få ri tungdølen som hennes fjoring stod på beite med.. falt helt pladask.. så ufatelig snill og tillitsfull.. men alikevel.. masse personlighet og en liten rampegutt... 2uker seinere får jeg vite at han skal selges.. og kem tror dere kjøpte han:) EEENDELIG i en alder av 23 fikk jeg min første hest.. etter å ha sotte på hesteryggen siden jeg var litten tass.. har no eid han i 1/2 år, han er noe av det beste som har skjedd meg.. får ikke vært nok med han.. i begynnelsen hadde jeg han faktisk ute i hagen her i nabolaget.. hehe rigga til boks ute i garasjen..og han gikk og tuttla rundt her i hagen , naboene kom og hilsa på han.. hehehe.. og han skal AAAALDRI selges.. han er min til han løper på de evige grønne marker *masse kos til prinsen min* Gå til toppen av siden

mint
» VIP

Skrevet - 25/01/2006 :  10:30:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Reiste til Danmark, tittet på fin rød hoppe. Så reiste jeg til Danmark og tittet på fin rød hoppe i gjen. Deretter reiste jeg til Danmark for å titte på fin rød hoppe enda en gang. Så kom fin rød hoppe til Norge på lastebil :) Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.