hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvem må jeg vurdere å selge av hestene mine?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Hvem må jeg vurdere å selge av hestene mine?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 07/04/2006 :  21:28:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Jeg tar det til meg Spoff, på en positiv måte! For all del! I dag så det ut til at det ble gjort store fremskritt med Aromayo.. Fikk med meg ei annen på stallen som er veldig flink, vi hadde han i banen og tømmekjørte. Vi begynnte med det rette bittet, han løp jo ut med engang han ble satt på det bittet. Og ganske så riktig, hesten ble splitter pine gal, steila og gikk i bakken, tok ut 7-8 runder og løp i en kjetting. Helt på styr. Men heldigvis ble verken hest eller folk skadet..

Dermed gikk vi over til det todelte trinsebittet vi har brukt til nå, og ganske så rart. Han tok seg med ett sammen, sluttet å gå med trynet til værs, og søkte ned med en gang! Han roet seg helt, og sluttet å prøve seg med å løpe ut eller å steile. Noen protester var det, men det var ikke noe som innebar steiling eller løpe ut. Istedet for fikk vi han til å gå fine volter mens vi tømmekjørte, hesten brukte faktisk hele seg og jobbet uten å stresse! Så jeg er BRÅSIKKER på at det var bittet som har skylden for at han fløy ut de gangene med meg og fòrrytteren..

Faktisk hatt en kjekk dag i dag! Fått utrolig mye støtte og hjelp fra de i stallen, ingen tvil de koseligste menneskene en kunne ha omgått i en stall! Har fått låne litt penger som jeg skal betale tilbake ved å jobbe for, slik at jeg i morgen og søndag kan delta på et kurs her, som vil hjelpe meg og Aromayo mye med disse tingene. Kanskje ting klarner litt?

I tillegg så jobbet jeg og fòrrytteren hans MYE med bakkerabeid, TTEAM-øvelser o.l i går, her fikk alle bruke hodet, og jeg tror dette vil gi et godt grunnlag mellom Aromayo og fòrrytter. I skrivende stund er jeg nå i kontakt med ei over 20, som vil komme ut og prøve han. Har advart henne om hvordan han er, fortalt at han har løpt ut og kan finne på å gjøre dette igjen. Men interessen forfalt ikke av den grunn, så dette kan kanskje gå.. Ekstra kjekt er det når man har en fòrryttter som vil ta hesten i hele påsken med glede ;) Selv om hun ikke får ri!

Og ja, i TILLEGG så har hun som var med meg i dag veldig lyst til å trene han litt innimellom. Hun syns det var gøy med nye utfordringer, så jeg tror jeg kommer til å få mye hjelp når jeg ikke har tid fremover :) :) ;)

Ang. salg så er jeg fortsatt ikke sikker, trenger jo pengene, men jeg vil la Aromayo utvikle seg litt til, og se om det blir noen gode forbedringer. Aldri mer rett bitt på den hesten vertfall!

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 07/04/2006 :  21:30:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Så bra at ting gikk bedre med Aromayo. ;-)
www.hestene.no Gå til toppen av siden

kjersti *

» VIP

Skrevet - 10/04/2006 :  00:04:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
bare en liten tanke ang studier og hest....

du får til det du vil hvis du vil det nok!

selv har jeg hest, studerer arkitektur og to deltidsjobber ved siden og kjæreste... det er travelt, men jeg er likevel fornøyd med livet mitt som det er, og trenger ikke dra på flatfylla hver helg bare fordi jeg er student....(femte året jeg studerer) jeg får ingenting hjelp hjemmefra så jeg løser de fleste av mine økonomiske bekymringer med å jobbe i feriene slik at jeg har mer tid til skole, hest og kjæreste resten av året jobber ca en til tre dager i uken og har forrytter fast en dag i uken og en ekstra dag når hun har tid
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 15/04/2006 :  14:04:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Nå sitter jeg vertfall med to fòrryttere, pluss ei til som har lyst! men 2 er jo mer enn nok det :)

Men alikevel sitter jeg litt å tenker, jeg fikk jo ri den islandshesten på tur herom dagen.. det å kunne ri på tur uten at jeg etter en liten stund ligger skamslått i grøfta, eller henger på slep etter hesten, er jammen meg noe helt annet ja.. Jeg blir litt i tvil om jeg skal ha Aromayo, når jeg den siste tiden har brukt ALL fritiden min på hest, og ALLE pengene mine.. da skal det vel være gøy også, eller hva? Selvsagt er det gøy, jeg ser resultater og elsker å jobbe med slike hester. Men innimellom skulle jeg bare ønske at jeg kunne stige opp og ri en lang tur i fjellet uten å måtte tenke på at hesten kan finne på å løpe ut når som helst..

som sagt ble jeg litt frelst av å ri islandshest, men selv om jeg hadde solgt gina og Aromayo og kanskje fått 20.000 til sammen, hadde jeg alikevel vært 10-20.000 unna en slik rase..

Men men, jeg jobber utrolig mye med dette med å få kurert "løpe-ut-problemet-hans", kombinert med MYE bakkearbeid(kun bakkearbeid nå for tiden..).. Han løper jo ut ved longering og tømmekjøring også, så jeg tror at når jeg får has på dette fra bakken av i første omgang, vil ridningen gå mye bedre. Holder på å lære inn one rein stop fra bakke, kanskje det blir lettere for meg om å klare å koble det inn i hodet mitt når han løper ut senere, hvis jeg også får det grundig innprentet..

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

-madeira-

Norway

Skrevet - 15/04/2006 :  14:52:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Huff, ekkel situasjon du har havnet i nå..

Problemer med økonomien kjenner jeg til, jeg også. Kan fort bli et lite h*****e! Har ordnet seg for meg nå da, heldigvis.

Jeg har desverre ingen råd til deg, men jeg håper du får orden på saker og ting slik at du kan beholde hestene og ha det godt. *trøste-klem* fra meg også.

Og blir det salg av Aromayo kjøper jeg han gjerne, jeg!

-Madeira- Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 15/04/2006 :  16:15:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
takk madeira :/.. ikke noe enkelt dette, er vel derfor jeg hele tiden driver å maser om dette her ;)..

Aromayo er jo ALT jeg har ønsket meg, hadde det ikke vært for dette med at han løper ut og er litt stresset å ri.. dette kan jo gå seg til, men det er surt, ALT er perfekt, bortsett fra den "lille" tingen!

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 15/04/2006 :  16:25:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Ingen hest er perfekt, men det er leit når problemet er slik. Som du sier så skal hestehold være morsomt, men jeg håper det ordner seg for dere.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 15/04/2006 :  23:03:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Håper du vinner i lotto eller finner en pse tuselapper på gata, det hadde vært veldig synd om du hadde måttet kvitte deg med Gina eller Aromayo!

Hvis du kan utvikle ham mer på banen, kanskje starte ham litt småklasser bare for å få erfaring kan det jo godt være du kan få mer får ham ved eventuelt salg i framtiden. Siden du sier han fungerer på banen sånn generelt. Hvis han får utvikle seg mer på banen kan det være han blir mer veloppdragen ellers også. Det at han er ung er jo også positiv på en måte; da er han gjerne ung nok til at uvanene kan bortlæres og at han kan utvikle seg til en fin voksen hest etter noen å.

Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.