hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hestevisker - kan man ta dette alvorlig?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestepsykologi og atferd
 Hestevisker - kan man ta dette alvorlig?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 10

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  10:34:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ikke deg Renate.
Hmmm...henspeiler nok mer på de som blir dødelig fornærmet og såret når det tillates å spøke med samtaler ført med maur (for eksempel).

Noe sleivete uttrykt og unnskyld for det.
Skal prøve å ikke tråkke på flere liktær nå jeg,tror jeg...lukke igjen den altfor digre kjeften min og bli snill...(ikke det dummeste å gjøre av og til)

Opprinnelig postet av Kurre

Tok ikke den personlig, skjønte bare ikke helt hva du mente frem til du nå kom med èn viktig opplysning: maur

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  10:38:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
sett filmen ants?? Gå til toppen av siden

Kajsa

» VIP

Skrevet - 04/04/2006 :  12:56:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
uff det er sånne historier som jeg frykter skal få andre til å droppe dyrlegen og heller ringe en dyretolk, (for de sakker jo me dyret så de vet vel best).. ikke at Kajsa gjorde noe galt, du hadde besøk av 3 dyrleger og hesten ble bra og.. men jeg er bare redd for at dyretolker skal gå foran dyrleger og til sist gå ut over dyrets ve og vel..

Opprinnelig postet av Lopke

Det skjønner jeg faktisk. I mitt tilfelle ble hesten behandlet av veterinær, bare ikke av de jeg hadde tilgang på her hjemme. Ponnis fikk reise til det store østlandet og fikk behandling av equiterapeut og av dyrlege. Selv om hesten visste selv hva som var galt, så var det jo ikke noe hverken jeg eller hesten kunne reparere. Hun var syk og trengte behandling.

Prøv min quiz om de kule gule HER

Redigert av - Kajsa den 04/04/2006 12:58:34 Gå til toppen av siden

Wulfi

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  13:25:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWulfi  Svar med kopi av melding
Oj, så lang denne tråden var blitt. har litt treg linje i dag, så det tar evigheter å lese alt. Kan noen gi meg en oppsumering? He,he...
Min nye hjemmeside: http://wulfi.piczo.com Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  13:57:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
sett filmen ants??

Opprinnelig postet av Lopke

OHH Yezz!!

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  14:55:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ikke deg Renate.
Hmmm...henspeiler nok mer på de som blir dødelig fornærmet og såret når det tillates å spøke med samtaler ført med maur (for eksempel).

Noe sleivete uttrykt og unnskyld for det.
Skal prøve å ikke tråkke på flere liktær nå jeg,tror jeg...lukke igjen den altfor digre kjeften min og bli snill...(ikke det dummeste å gjøre av og til)

Opprinnelig postet av Kurre

Regner med det blandt annet var meg du henspeiler til med den komentaren da...*s*
Jeg tror ikke jeg tar meg selv så høytidelig som du oppfatter at jeg gjør(huff,for en setning...),og jeg har da heller ingen problemer med å forstå og akseptere at mange ikke har det minste tro på verken telepati mellom mennesker eller telepati med dyr...

Men det betyr heller ikke at jeg klarer se respekten i å latterligjøre noe andre tror fast på...om det da er det ene eller det andre,eller om det er meg eller andre som blir gjort til latter...

Jeg er gjerne med på å diskutere alt mulig,så lenge det blir gjort på en grei måte,uten å ty til navnekalling,person-angrep,eller latterligjøring...
Gjør det meg,eller andre som tenker på samme måte,til å være selv-høytidelig?

Trodde det var et pluss i diskusjoner at man er uenig i noe...ellers er det da ingenting å diskutere...
Jeg har ikke prøvd å overbevise noen,jeg har kun,så vidt jeg vet,kommet med mine meninger på lik linje som alle andre...

Hvis jeg av den grunn har blitt oppfattet som selv-høytidelig,så har noen tatt grundig feil av meg... *s*
Og det er nok sikkert en grunn til det,for all del...mulig jeg har gitt uttrykk for det på en eller annen måte?

Dere har full frihet til å tro på hva dere vil,og for all del...dere har også full frihet til å ironisere,latterligjøre, eller mene hva dere enn vil om meg(og andre)...det være seg at jeg er tåpelig,lettlurt,dødelig fornærmet eller såret...
Men da har jeg(og andre) også full rett til det samme...mene stikk motsatt,forsvare og forklare...og også å trekke seg ut av en diskusjon uten å bli stemplet som selv-høytidelig...?
Eller...?

Ps...jeg trodde virkelig ikke at jeg av alle skulle bli oppfattet som selv-høytidelig...*Flirer godt av Kurre*

Takker for meg. Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  15:59:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei,Lene.
Du er ikke oppfattet som selvhøytidelig.(av meg i allefall...)

Mitt noe...eh...ser jeg nå "voldsomme" utspill "sparker" nok heller etter hun som følte seg latterliggjort og tråkket på fordi man i (må nok innrømmes) litt sleivete ordelag nevnte hennes samtaler med maur og om hesten ville hete så eller slik.

og personen som mente det var aldeles galt å trekke frem hestens anatomiske forutsetninger for abstrakt tenking og intelligens (kan heftige setninger jeg også visst...huff)

Det jeg mener,er det jeg har sagt tidligere...om man tør stille seg opp på "torget" og si :(FOR EKSEMPEL;IKKE RETTET TIL NOEN SPESIELT) Jeg snakker med maur!
Så må man vente at enkelte av oss har problemer med å ta det alvorlig.UTEN at det betyr at vi ellers ser på dere som håpløse individer som ikke kan ha noe interessant eller fornuftig å komme med.

Tror ingen her egentlig har til hensikt å tråkke på noen eller sjikanere andre for det de tror på,og slik har jeg heller ikke oppfattet noen av innleggene.
Det er vel heller slik at når man brenner for noe som er såpass omstridt som dette er,så blir man litt "sår" for negative komentarer og føler trang til å gå litt på barrikadene for å forsvare sitt syn.

Det jeg vel finner nærmeste sammenlikningen med er alle verdens "barfotdebatter",der temperaturen pleier å bli høy og de som "tror" (for å kalle det det) går ut med piggene ute nesten før det kommer et eneste motinnlegg.

Dette er tricky greier å diskutere overhodet.Pleier å si at det er to ting som ikke KAN diskuteres med rett eller feil. Smak og tro.
Ingen kan si til meg at ikke oliven smaker godt,selv om ikke nødvendigvis DE synes det.
Ingen kan si til meg at jeg MÅ tro på Gud... eller UFOer...
For meg blir dette i samme kategori.

For å "ta av" litt av trykket kunne jeg sikkert redigert bort uttalelsen min...men så får jeg hikke av alle som gjør det hver gang det blir litt "temperatur" i noe,så da får den heller stå.
Føler noen seg truffet som litt "hårsåre",javel,gjør de det ikke,så fint!
Ingen flere ulykkelige sjeler da.

Nina-som nå prøver å holde seg voksen,fornuftig og ikke tråkke på noens tær. (Så skal jeg finne en annen tråd å være hissig,barnslig ekkel og fornærmende i...)

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  16:43:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
her står det litt om dyretolking: www.flammehuset.com.
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  19:32:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kurre...da tror jeg vi er på samme bølgelengde
Takker for meg. Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  19:42:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kurre...da tror jeg vi er på samme bølgelengde

Opprinnelig postet av Lene.

Atter en gang...

Selameyjan

Skrevet - 04/04/2006 :  21:52:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
For noen dager siden var jeg inne på nett-siden til en dyretolk. Denne damen fortalte mye om seg selv og det hun drev med, og jeg synes faktisk det hun skrev hørtes svært så fornuftig ut.
Noen mennesker ser ut til å ha en egen evne til å tolke de signalene dyr sender ut, selv om de ikke kjenner dyret fra før, det er noe jeg har vært bort i tidligere.

Men så, når jeg langt på vei var overbevist, står det plutselig at det er slett ikke nødvendig at damen treffer hesten min i real life. Alt som skal til er at jeg betaler inn penger på kontoen hennes og skriver hestens navn i meldingsfeltet, så kontakter hun hesten telepatisk.

Ja vel, ja?

Hvis dette faktisk stemmer, og hvis dette, som hun påstår, er noe alle kan lære seg, ser jeg for meg at vi har et stort problem i konkurranse-sammenheng:
Hvis hesten din har en dårlig dag på stevne; hvem vet om ikke det skyldes en ondsinnet dyretolk som har psyket henne ut telepatisk hele natten i forveien?

Jeg tror dere dyretolker skal være glade til så lenge dere ikke blir tatt alt for seriøst...

www.selkie.no Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 04/04/2006 :  22:16:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Og takk, takk, TAKK til Selameyan!

Akkurat mitt poeng!

Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  22:56:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Hvis dette faktisk stemmer, og hvis dette, som hun påstår, er noe alle kan lære seg, ser jeg for meg at vi har et stort problem i konkurranse-sammenheng:
Hvis hesten din har en dårlig dag på stevne; hvem vet om ikke det skyldes en ondsinnet dyretolk som har psyket henne ut telepatisk hele natten i forveien?

Jeg tror dere dyretolker skal være glade til så lenge dere ikke blir tatt alt for seriøst...

For å si det på svensk: KLOCKRENT!!!

Minner en smule om hestehealer XY.
Bare å sette inn kr slik på kontoen,så healer h*n hesten din pr telefon...

Opprinnelig postet av Selameyjan

lino

» VIP

Skrevet - 04/04/2006 :  23:45:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Jeg må bare si det - en god venninne av meg trodde fast og helt på dyretolker, og skulle bevise dette for meg. Så hun kontaktet en av dem som gjør dette om man sender dem en bilde og navn på hesten osv, og fortalte litt om hesten - bortsett fra at den er død!
Hadde dyretolkning vært fakta, ville jo tolken merket at hesten var umulig å få kontakt med, men neida - hesten hadde det veldig fint han! Han synes treningen han fikk var litt kjedelig, men ellers var alt helt flott!

Min venninne ble noe skuffet kan man si, og jeg ble ..eh.. litt lattermild!

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 05/04/2006 :  01:31:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg må bare si det - en god venninne av meg trodde fast og helt på dyretolker, og skulle bevise dette for meg. Så hun kontaktet en av dem som gjør dette om man sender dem en bilde og navn på hesten osv, og fortalte litt om hesten - bortsett fra at den er død!
Hadde dyretolkning vært fakta, ville jo tolken merket at hesten var umulig å få kontakt med, men neida - hesten hadde det veldig fint han! Han synes treningen han fikk var litt kjedelig, men ellers var alt helt flott!

Min venninne ble noe skuffet kan man si, og jeg ble ..eh.. litt lattermild!

Opprinnelig postet av lino

Så må det da presiseres at det finnes sikkert like mange useriøse av denne ¨yrkesgruppen¨ som i de grupper som kaller seg eks NH trenere, eller smed, osv osv osv...... En kan ikke sette alle i samme bås.

Hvis en vil finne nagative historier og negative erfaringer så kan en finne det om absolutt alt.

Jeg må bare spørre......helt seriøst. Ikke konkret til deg Lino, generelt..

Er det noen som virkelig ikke tror at det finnes mer mellom himmel og jord enn hva vi kan se, ta og føle på?? Alt er realtvit og alt er med en viss forstand...og som sagt, jeg er av den litt nøktern typen som ikke lar meg rive med 100% men koster det alikevel en tanke... Men ærlig talt.. Det virker som noen her tror slike ting dreier seg om en Sigfrid og Roy oppvisning...og ikke at dette faktisk handler om mennesker som har en evne og en intuisjon som er noe sterkere enn hva vi ¨vanlige¨opplever vi har...

Det må da være en grunn til at til og med Politiet har benyttet mennesker med ldenne typen evner i sitt arbeide i ulike saker...
Eller er det for skremmende å tenke at slikt kan være mulig at man lar være å finne ut av hva man tror? Og heller bestemmer seg for at dette tror jeg ikke på... Hvorfor i såfall? Hva er argumentet mot? At det finnes ikke? At det ikke går an? Jeg tror mange er livredd for denne slags evner...og skal ikke si at jeg er så tøff i trynet selv heller, men... Det vekker alikevel enn interesse hos meg uten at jeg blir helt satt ut...

Litt O.T dette... Men litt kult å høre hva folk føler helt konkret om temaet.

Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen. Gå til toppen av siden
Side: av 10 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.