hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hestevisker - kan man ta dette alvorlig?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestepsykologi og atferd
 Hestevisker - kan man ta dette alvorlig?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 10

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 02/04/2006 :  21:45:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
synes man burde lært sånn på barneskolen eller noe sånt ja:)
så hadde man kansje sett hvor innlysende dette er.

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 02/04/2006 :  22:00:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
synes man burde lært sånn på barneskolen eller noe sånt ja:)
så hadde man kansje sett hvor innlysende dette er.

Opprinnelig postet av sigyn,brauta og rubin:)

du mener at hører du om det ofte nok blir det sant??
Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 02/04/2006 :  22:03:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
nei,men jeg vet at dyretolking er sant..men er jo selvfølgelig mange useriøse for det:(
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 02/04/2006 :  22:07:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
men hvis dyretolking er sant, og man kan lære det i barneskolen (da går jeg ut fra at alle kan lære det og ikke bare to stk i klassen og resten får bare være..) vil det da være useriøse, når alle kan få evnen??

kan alle lære telepati?
Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 03/04/2006 :  22:49:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
jeg har i hvert fall den troen av at alle som har interesse for det,kan lære seg telepati ja.men som med alt annet er det jo delte meninger om emnet..

men om man kunne tatt det som valgfag eller noe da,for er jo ikke alle som har interesse for dyr selvfølgelig.men det jeg mener med useriøs er folk som aldri har gått kurs og fått tillegna seg denne evnen,altså fått opp øynene for dette..å som alikevel tar masse penger,å som egentlig bare er spinn oppi hode på en.men forhåpentligvis begynner dyretolking å bli mer seriøst i norge.
somfører til at disse helst blir utrydda ut av systemet..

Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 03/04/2006 :  23:14:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
... og fordi kurset var dyrt, så må det være bra...?

... jaggu, NÅ ble jeg overbevist gitt....

Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 03/04/2006 :  23:24:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
... og fordi kurset var dyrt, så må det være bra...?

... jaggu, NÅ ble jeg overbevist gitt....

Opprinnelig postet av LisaFi

Det er vel ingens oppgave her å overbevise hverken deg eller andre. En sier jo bare det en mener, akkuratt som deg. Noen mennesker har simpelten sterkere intuisjon enn andre, det trenger du vel ikke bli overbevist om??? Skepsisen din er likevel forsvarlig og forsåelig.

At de skal jobbe gartis og at du stiller spørsmålstegn til prisene er vel noe dårlig argument. Bare fordi typen min er flink til å mekke bil og elsker biler så skal han mekke på alt gratis da, er det det du mener?

Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen. Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 03/04/2006 :  23:35:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Det mener jeg ikke.

Men jeg synes det er litt merkelig at noe som noen utmerket godt kunne FUNNET på, all den tid man ikke kan få sjekket det selv, om det virkelig stemmer, altså,- skal kunne prissettes så høyt?

Som flere uskeptiske her ser ut til å mene, så "stemmer" jo det dyretolkene sier? Men hvis man VET at det stemmer- hva trenger man tolken til da? Hvis man går bort til en fremmed hest, så ser man ganske fort om den er tillitsfull eller innadvendt etc etc, og da er det ikke vanskelig å gjette seg fram til at hesten kan ha vært med på "det og det, eller noe liknende". Og så sier eier: "nææææh, åssen kunne du viiiite det"?

Hvis en sammenlikner med bilmekking, så blir jo resultatet som oftest åpenbart der,- enten funker bilen, eller så gjør den det ikke. Og funker ikke bilen, så får ikke mekanikeren betalt heller. OG gjør han en dårlig jobb så må han oftest gjøre den opp igjen også...

Og menneskene som holder kursene, hvem er de? Hva slags utdanning har de? Og hvem bestemmer hvordan eksamen skal tas?

Vær nå litt åpne for DERE SELV også da, folkens! Hvor mye rart er man villig til å tro på fordi man ØNSKER det? Er det mennesket som står og mumler i boksen til hesten min ute etter å hjelpe meg, eller ute etter å tjene penger? Enn om det faktisk finnes endel folk der ute som gjør seg fete på det vi ønsker å tro?

Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  01:03:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
kan alle lære telepati?

Jeg tror IKKE det. Noen er født fingernemme, andre er født spirituelle om du skjønner.

Kopi av melding:
Vær nå litt åpne for DERE SELV også da, folkens! Hvor mye rart er man villig til å tro på fordi man ØNSKER det?

Godt spørsmål. Fenomenet (om vi skal kalle det det) er i og for seg ganske "utrolig". Det JEG syns er overraskende er hvor mange mennesker som faktisk setter oss mennesker på en pidestall der ingenting kan være bedre enn oss. Jeg feks, syns faktisk det er patetisk å tro at vi er alene i universet. Jeg syns det er patetisk å tro at det er bare vi mennesker som føler ting rundt situasjoner.

Selv om vi kommuniserer i ord og oppfant hjulet og kruttet osv tror jeg ikke vi er enestående her på jorden.

La meg også få si til Kurre at jeg skjønner fremdeles ikke hvordan du kan ha lest den kommentaren som du gjorde, men det er greit. Du tror på ditt, jeg på mitt, ferdig arbeid. jeg skjønner jo at den stakk dypere enn ment til ettersom den har blitt kommentert av deg i opptil flere innlegg nå

Gå til toppen av siden

Kajsa

» VIP

Skrevet - 04/04/2006 :  01:33:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Jeg kan gi et kort eksempel. Sølli, hesten min, var veldig, veldig syk i høst. Hun hadde akutt diaré, smerter og dyrlegene hadde ikke peiling på hva som var galt (3 stk). Tok masse prøver og fikk den ene mer horrible diagnosen etter den andre. Jeg hadde dyretolk på ponnisen. Det var vel og merke et sammentreff som gjorde det, jeg tenkte ikke at det kanskje var en smart ting selv om jeg både tror, vet og nå har fått bevist at kommunikasjon med dyr fungerer. Flere mennesker, over hele verden snakket med Sølli, og Sølli fortalte hvor hun hadde vondt, hva som var galt og hva som hadde forårsaket det. Dyrlegene lo og sa at det ikke var hold i påstandene. Hesten holdt på å dø, og veterinærene kunne ikke hjelpe. Jeg sendte pånnis på tvers av landet til behandling, og gjett hva? Dyretolkene hadde rett. Alt de sa at hesten hadde sagt og "diagnosert" seg selv med stemte på en prikk! Jeg hadde ikke clue på hva som feilte hesten annet enn "magevondt", dyrlegene ble ikke noe klokere, men hesten visste godt hvorfor og hvordan.

Det er ikke bestandig slik at man bruker dyretolk for å få svar på spørsmål man allerede kjenner svaret på.

Prøv min quiz om de kule gule HER

Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  01:41:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei, var det dyretolken som behandlet hesten din da siden dyrelegen ikke "hadde clue"?
Mvh Helen

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  07:32:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg kan gi et kort eksempel. Sølli, hesten min, var veldig, veldig syk i høst. Hun hadde akutt diaré, smerter og dyrlegene hadde ikke peiling på hva som var galt (3 stk). Tok masse prøver og fikk den ene mer horrible diagnosen etter den andre. Jeg hadde dyretolk på ponnisen. Det var vel og merke et sammentreff som gjorde det, jeg tenkte ikke at det kanskje var en smart ting selv om jeg både tror, vet og nå har fått bevist at kommunikasjon med dyr fungerer. Flere mennesker, over hele verden snakket med Sølli, og Sølli fortalte hvor hun hadde vondt, hva som var galt og hva som hadde forårsaket det. Dyrlegene lo og sa at det ikke var hold i påstandene. Hesten holdt på å dø, og veterinærene kunne ikke hjelpe. Jeg sendte pånnis på tvers av landet til behandling, og gjett hva? Dyretolkene hadde rett. Alt de sa at hesten hadde sagt og "diagnosert" seg selv med stemte på en prikk! Jeg hadde ikke clue på hva som feilte hesten annet enn "magevondt", dyrlegene ble ikke noe klokere, men hesten visste godt hvorfor og hvordan.

Det er ikke bestandig slik at man bruker dyretolk for å få svar på spørsmål man allerede kjenner svaret på.

Opprinnelig postet av Kajsa

uff det er sånne historier som jeg frykter skal få andre til å droppe dyrlegen og heller ringe en dyretolk, (for de sakker jo me dyret så de vet vel best).. ikke at Kajsa gjorde noe galt, du hadde besøk av 3 dyrleger og hesten ble bra og.. men jeg er bare redd for at dyretolker skal gå foran dyrleger og til sist gå ut over dyrets ve og vel..

Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  08:23:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Real storm.

Grunnen til at din lille kommentar ang min intelligens er nevnt to ganger er kun fordi du selv ikke kunne huske at du hadde sagt noe som helst om at noen var "dumme".
Det stikker så avgjort ikke dypt.
Som du sa selv,du tror på ditt,jeg tror på mitt.

Mennesker som tar seg selv så høytidelig som dere gjør synes jeg bare er dumt.

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  09:34:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Mennesker som tar seg selv så høytidelig som dere gjør synes jeg bare er dumt.

Hæh....?

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 04/04/2006 :  10:11:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ikke deg Renate.
Hmmm...henspeiler nok mer på de som blir dødelig fornærmet og såret når det tillates å spøke med samtaler ført med maur (for eksempel).

Noe sleivete uttrykt og unnskyld for det.
Skal prøve å ikke tråkke på flere liktær nå jeg,tror jeg...lukke igjen den altfor digre kjeften min og bli snill...(ikke det dummeste å gjøre av og til)

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden
Side: av 10 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.45 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.