hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hestevisker - kan man ta dette alvorlig?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestepsykologi og atferd
 Hestevisker - kan man ta dette alvorlig?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 10

lino

» VIP

Skrevet - 31/03/2006 :  15:07:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Tja, hvorfor tar leger betalt?
De håper vel å leve av dette..

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 31/03/2006 :  16:46:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
... må bare legge til...

Hvis nå denne tolkingen av dyr fungerer omtrent som et "kall" , som jeg får inntrykk av her, at man lærer å høre sin og dyrets "indre stemmer" (what do I know...) ,- hvorfor tar da de som driver med dette så mye PENGER for dette?

Hvis innfallsvinkelen er at dette er til det beste for dyra etc, hvorfor gjør ikke tolkene dette gratis?

Får bare ikke dette til å bli riktig jeg, altså...

*spekulere*.....

Opprinnelig postet av LisaFi

Nå er det engang slik at endel av disse som driver med dette har tatt flere kurs,og disse kursene koster penger. Samtidig så er det også en viss garanti når en har tatt kurs,at kundene da får det de betaler for... Iallefall for dem som tror på dette,som meg
Jeg ville nok vært adskillig mer skeptisk dersom en uten kurspapirer/skole hadde krevd penger for dette.
Samtidig så er det krevende,tar tid og tapper en for krefter...så hvorfor skal en ikke få ta seg betalt for tiden en bruker på andres dyr?
Og igjen er det opp til hver enkelt om en vil bruke penger på dette eller ikke....

Men ellers er det nok flere som gjør det gratis,men da helst igjennom kjente,for hvem vil i det hele tatt "stå frem" her etter diverse debatter om emnet...?
Disse som evt gjør det gratis,gjør det gjerne for treningens skyld,og da bør en også være obs på at disse ofte ikke er helt stødige i tolkning enda,så en får ta det en får med forbehold om dette...

Takker for meg. Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 31/03/2006 :  17:07:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg synes ikke det er noen som har blitt hengt ut i den grad at de ikke kan "stå frem" som du sier. Når man utøver noe som ikke er "målbart, definert, eller som det finnes konkrete bevis på" må man vel regne med at folk er skeptisk.
Om jeg er overbevist om at jeg har sett en UFO kan jeg vel ikke tvinge andre til å tro på meg? Noen vil le av meg, andre vil synes jeg er gal, men går jeg ut i offentligheten med det og attpåtil vil ha UFO-observasjon som en inntektsbringende jobb må jeg regne med div. reaksjoner. (det er faktisk mennesker som har dette som yrke)
Ingen beviser på at de finnes men heller ikke det motsatte. Folk får tro på det de vil, men at noen er skeptiske og velger å ikke tro på det overhode må også aksepteres.
Det finnes nok eksempler på feilslåtte menneskelige behandlinger og vurderinger innenfor alternative felt, der er det mye strengere regler for hvem som får utøve, likevel viser mye av det seg å være humbug... hvordan er det da innenfor dyretolkning hvor det ikke finnes restriksjoner?
Dette har overhode ingenting med hun som jobber på hestemarked å gjøre, hun kan være like seriøs som noen annen, men om dyretolker ville møte forståelse og respekt hadde det kanskje vært lettere for de om det fantes visse retningslinjer for hvem som kan kalle seg dyretolk.
Det jeg refererte til i et tidligre innlegg om at jeg "ler meg i hel" var linken over om samtaler med maur.... beklager det gjør jeg fremdeles, uten at det er vondt ment, synes bare det er latterlig, sorry....

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 31/03/2006 :  18:26:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
dette er heller ikke kødd, men maur er vel egentlig aldri alene, hvordan vet man da hvem man skakker med?

og hva formidler de egentlig??
Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 31/03/2006 :  18:44:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
(tårene triller!) (beklager)
Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 31/03/2006 :  18:57:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
dette er heller ikke kødd, men maur er vel egentlig aldri alene, hvordan vet man da hvem man skakker med?

og hva formidler de egentlig??

Opprinnelig postet av Lopke

Faen så trangt!
Tråkkeru på meg så regner'e. Jeg bare sier'e!! (unnskyld...)

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 31/03/2006 :  19:00:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Folk får tro på det de vil, men at noen er skeptiske og velger å ikke tro på det overhode må også aksepteres.

Det er da ingen her som har sagt det motsatte,er det? Såklart det blir akseptert at noen velger å ikke tro på dette,ja til og med syns det er latterlig...

Men det jeg har problemer med å akseptere,eller i det minste respektere,er når noen latterligjør andre mennesker fordi de har en annen mening enn dem selv...likegyldig til hva det er snakk om...!
Om man mener det er en ting,det kan ingen nekte deg...men å sette seg ned å skrive det i et innlegg,og på den måten rakke ned på andre mennesker,bør man klare å holde seg for god for,selv på et diskusjons-forum som Mix...

Jeg trekker meg ut av denne diskusjonen,det blir ingen poeng i for min del å diskutere videre når enkelte ikke klarer å holde seg saklige.

Takker for meg. Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 31/03/2006 :  19:45:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
OK,så at noen (meg...for eksempel) fortelles at jeg er mindre intelligent,det er helt greit,men å stille spørsmål eller synes det er morsomt at mennesker mener de kommuniserer med maur er trakasering?

Ærlig talt,jeg etterlyser en smule selvironi og evne til ikke å ta seg selv ALTFOR alvorlig her.
Selv om man er uenig og tror på forskjellige ting får det da være grenser for selvhøytidelighet?

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 31/03/2006 :  20:35:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
insekter snakker vel oftest i "flokk" etter hvajeg har hørt..
*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

Musical Missile

Skrevet - 01/04/2006 :  15:33:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg var heller skeptisk til dyretolkning, men tenkte at det kunne jo la seg gjøre og prøve. Sendte bilde og noen få opplysninger til damen jeg skulle bruke. Var veldig påpasselig med å ikke avsløre for mye av problemer hesten min har hatt tidligere. Følte på denne måten at jeg kunne kontrollere om dette var seriøst eller ikke.

Og hvilken opptur jeg fikk! Jeg fikk vite ting om hesten min og meg som damen aldri kunne ha funnet ut bare ved hjelp av et bilde. For de som vil lese om samtalen min, kan den leses her, http://www.dyrekommunikasjon.no/kundereferanser.htm

Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 02/04/2006 :  12:56:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
ville bare si at det koster ganske mange tusen å ta sånne kurs oxo...synes det er dumt da dette burde vært obligatorisk for lle dyre-eiere.men nå ligger vel ikke akkurat norge så langt fremme i tid når det gjelder hes uanset...
Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 02/04/2006 :  12:57:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
ser vi jo blandt annet på ridegradene,voltesits og så videre..
Gå til toppen av siden

maane

Norway

Skrevet - 02/04/2006 :  16:01:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sigyn osv.. Ser du den knappen ved innlegget ditt der det står "redigér"? Den er det greit å bruke hvis du har noe mer å tilføye til det samme innlegget, i stedet for å skrive mange etter hverandre. Blir litt mer orden da. Et lite tips. Gå til toppen av siden

» VIP

Norway

Skrevet - 02/04/2006 :  18:52:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
hehe,takk for tipset..fikk det litt travelt da føllet mitt plutselig kommer gående utafor vinduet!men skal huske det til neste gang.er litt sløv til sånnt..plis forgive me:)
Gå til toppen av siden

Opal

» VIP

Skrevet - 02/04/2006 :  20:48:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
ville bare si at det koster ganske mange tusen å ta sånne kurs oxo...synes det er dumt da dette burde vært obligatorisk for lle dyre-eiere.men nå ligger vel ikke akkurat norge så langt fremme i tid når det gjelder hes uanset...

Opprinnelig postet av sigyn,brauta og rubin:)

Mener du at det burde være obligatorisk for alle dyreeiere å ta "lære- og-snakke-med hest-og-andre-dyr-kurs?

Gå til toppen av siden
Side: av 10 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.67 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.