hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hestevisker - kan man ta dette alvorlig?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestepsykologi og atferd
 Hestevisker - kan man ta dette alvorlig?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 10

Bustetrollet

Skrevet - 29/03/2006 :  21:18:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Sto på VIP`N hennes at hun hadde fått en dyretolk til å "snakke" med ene hesten sin, og da fått svar på mye om hesten... ¨Så der har jeg fått det fra..

Snakker med hesten min jeg også da... Utrolig hva hun vet, men kaller meg ikke dyretolk fordet..;) (okey, veit at den var litt på kanten...)

Opprinnelig postet av picazzo

Tipper at hun hadde tolk til den ene hesten sin før hun selv hadde åpnet døra i seg selv. Regner med hun fikk et par tips fra dyretolken også, som hjalp henne godt på vei.

Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 29/03/2006 :  21:36:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Missy; hvis du selv er dyretolk, hvorfor "snakket" du ikke med hesten din selv istedet for å betale noen andre for å gjøre det?

Opprinnelig postet av picazzo

Hun som tolket mine hester er en venn som selv er tolk, å som lærte meg. Å hun tok ingen betaling. Å tolke egene dyr, er ikke like lett som å tolke andres, pga det er vanskligere å sortere egene følelser å dyrets.

Men har tolket mange dyr, å hjelpt mange. Det er opp til deg å tro meg eller ikke, det bryr meg veldig lite egentlig.

Gå til toppen av siden

Harneshaug

» VIP

Norway

Skrevet - 29/03/2006 :  22:18:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå prøver jeg VIRKELIG å være høflig og stueren men må stille noen spørsmål;
1. Er du dyretolk om en venninde har lært deg?
2. Kan hvem som helst da kalle seg dyretolk eller er det utdannelse?
3. I og med at tolking (oversette) ikke medfører korrekte/gale svar hvordan måler man det? Går man opp til eksamen, hvordan skal en "sensor" bedømme?
4. Bryr hesten seg virkelig om navnet sitt? Finnes det doe bevis for dette?
5. Jeg har studert biologi/zoologi, skal man virkelig ta det seriøst at mennesker komuniserer med maur?
6. Dere som tror på dyretolk, ser dere farene ved at det kan slå feil ved sykdom hvor veterinær burde vært inne i bildet? (samme som alternativ behandling av mennesker kontra doktor)

Dette er helt oppriktige ærlige spørsmål som jeg lurer på, prøver ikke være spydig altså!

Når Gubben er borte driter hestene på plenen Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 29/03/2006 :  23:16:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg føler litt for å si noe om min mening ifht. tolkning av hest/ dyr da jeg føler at mitt første innlegg ikke er i tråd med hva jeg mener om seriøse dyretolker men heller en litt på kanten kommentar til noe jeg forsto som ganske useriøst.

Alt med en klype salt er mitt motto.
Men etter å selv ha fått tolket Horton av en dyretolk for kun et par uker siden satt jeg igjen med ny verdifull kunnskap om hesten min( som har hjulpet oss begge over en vanskelig periode etter ulykken) og en kg salt fattigere

Altfor lenge har man vel kanskje delt opp det fysiske og det psykiske både ifht. altenativ behandling og alternative måter å kommunisere med dyr på?

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 29/03/2006 :  23:25:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Helt enig med deg Lene.!
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 29/03/2006 :  23:26:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
hørte den lopke....
vil ikke si min mening om emnet da folk er flinke til å støte ut her...

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 30/03/2006 :  08:21:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Da stiller jeg meg bare i kø bak Harneshaug og håper på svar ;)
We`re just out of controll Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 30/03/2006 :  08:30:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Jeg fikk tolket et dyr jeg hadde, og var nok desverre en av dem som kom utfor en useriøs aktør.
Jeg oppforder derfor folk til å være litt nøkterne når de leser svarene, og alltid bruke dyrlege ved mistanke om at noe er galt.

-edit-

Mvh Christine

Redigert av - Olithyon den 30/03/2006 23:46:28 Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 30/03/2006 :  09:46:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
For en del år tilbake var det en historie i Sverige om en hest vesdnavn (?) Pinnen.

Pinnen hadde vondt bl annet i bena.(bakknær om ikke jeg husker feil)
Pinnens eier var hos mange veterinærer,som alle ga samme beskjed. La den slippe-
Pinnens eier likte ikke helt den beskjeden,for hun var jo så glad i Pinnen,så hun kontaktet en "hästpratare" i stedet.

Nei,Pinnen hadde ikke vondt,men det var slik og sånn i fortiden hans,han ønsket å bli frisk,de måtte bare gi det tid...ordrette råd husker jeg ikke lenger,men historien endte med at lille Pinnen (for det var ikke mye igjen av den etterhvert) ble hentet av dyrevernet.
De fant et skjelett av en hest,som nesten ikke kunne stå på bena lenger.

"Djurprataren" holdt på sitt hun,Pinnen ville bli frisk han,det hadde han jo fortalt.

Pinnen ble avlivet av dyrevernmessige årsaker.Den kunne like gjerne sultet ihjel.

Dette er et uhyggelig skrekkeksempel på hvor ille det KAN gå og hvor blinde mennesker kan bli i sin egen fanatiske tro på hvordan de mener ting må være.

For all del,om man vil bruke tid og penger på å få pratet med dyrene sine,er det da bare å gjøre det?
Bare behold bakkekontakten oppi det hele.
Pinnens historie er ikke så unik som man gjerne ville tro.Det er sjelden det går SÅ langt,men det skjer.

Jeg tror så langt fra at noen her ville la ting strekke seg slik,men tro kan gjøre blind.Fanatisme er like skremmende enten det dreier seg om Islam,Rollkur eller dyreprat.(Øitt fjernt fra hverandre de eksemplene,men dere forstår hva jeg mener)

Jeg skal så gjerne innrømme at jeg humrer litt når jeg leser/hører om dyretolkning,uten at det betyr ay jeg ler av dere som tror på det og bruker det som hestemennesker allikevel.
Dere kan stelle AKKURAT like bra med dyra deres som det vi "skeptikere" gjør,det er ikke der dette ligger.

Dette har med tro å gjøre.
Og ja,jeg humrer like mye av det meste annet som dreier seg om religion o.l. å gjøre. Det er bare meg.

Så lenge man beholder fornuften oppi det hele,og DET var det jeg reagerte så voldsomt på i det opprinnelige innlegget.
Der så jeg faren for en ny "Pinne" og Gud forby at noe likt skulle skje igjen.

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 30/03/2006 :  10:41:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Nå prøver jeg VIRKELIG å være høflig og stueren men må stille noen spørsmål;
1. Er du dyretolk om en venninde har lært deg?
2. Kan hvem som helst da kalle seg dyretolk eller er det utdannelse?
3. I og med at tolking (oversette) ikke medfører korrekte/gale svar hvordan måler man det? Går man opp til eksamen, hvordan skal en "sensor" bedømme?
4. Bryr hesten seg virkelig om navnet sitt? Finnes det doe bevis for dette?
5. Jeg har studert biologi/zoologi, skal man virkelig ta det seriøst at mennesker komuniserer med maur?
6. Dere som tror på dyretolk, ser dere farene ved at det kan slå feil ved sykdom hvor veterinær burde vært inne i bildet? (samme som alternativ behandling av mennesker kontra doktor)

Dette er helt oppriktige ærlige spørsmål som jeg lurer på, prøver ikke være spydig altså!

Opprinnelig postet av Harneshaug

Jeg har aldri tatt noen eksamen, å kalle seg dyretolk er kanskje et sterkt ord. men jeg kommuniserer med dyr på en annen måte enn hva jeg gjør med mennesker rett og slett. Hun som lærte meg, har gått x antall kurs om dette. Når jeg oppdager smerte og ubehag hos dyret, sier jeg fra til eier, å ber hun om å kontakte dyrlege slik at en fagperson kan vurdere om hva det er, eller om det jeg fikk opp stemte.

Jeg har selv aldri fått opp noe i rundt navnet til et dyr, å kan ikke si noe om den saken. Det er som regel noe dyret vil videre føre til eier jeg får opp.

Å prate med dyr, er noe som går ann hvis man går inn for det, å tror på det. Man må ha en hvis ro i sjelen, å en hvis tro på det alternative.

Når jeg kontakter et dyr, må jeg ha det helt stillt rundt meg, jeg sitter på et lunt sted komfertabel. Lytter til pusten min, fokuserer på et lys og føler at jeg går inn i dyret, for så å kontakte det, fokuserer på en følelse,griper tak i tanken som dukker opp, å når kontakt med dyret.

Det er telepati, og det er ikke alltid jeg når kontakt,men som regel gjør jeg det.

Jeg kan kommunisere med dyr, kan jeg vel kanskje si istede for dyretolk, men uansett slik er det.

Gå til toppen av siden

Sarha

Skrevet - 30/03/2006 :  11:14:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kurre.

Husker godt den historien du tar fram.
I samme periode var det også en annen sak, der man kunne levere inn hårrpøver av hesten, så ble det analysert, og mye info skulle da komme fram.
Både om hestens psykiske og fysiske form.
Så for å teste ut dette ble det levert inn prøver fra en utstoppet het.
Død i mange år.
Husker ikke helt nøyaktig hva de kom fram til, men lo godt da jeg leste det.
For hesten var i god form den, trengte en del ting, men ellers bare velstand.
Litt OT dette men.

Jeg tror at grunnen til at det ikke taes seriøst, dette med dyretolkning, et at det finnes alt for mange useriøse aktører.
Og da kommer det fram slike ting som navn o.l som hestene er missfornøyde med.
Akkurat som healing tror jeg at enkelte har evner, men ganske få.
Gå til toppen av siden

Wulfi

Norway

Skrevet - 30/03/2006 :  11:53:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWulfi  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
enig.. smerte, sykdom, ubehag, angst, glede, humør bla bla.. kan en erfaren person med et våkent øye og åpent sind merke på lang avstand. Men å prate sammen blir litt tegneserie.. da er det vel ikke bare hester som prater. Men også meitemark, maur, griser, geiter og fisk. De har hjerne og, kjenner noen som prater med maur??

Opprinnelig postet av Lopke

*rekker labben i været*

Jeg har pratet med maur. jeg oppdaget en maur på kjøkkenbenken på hytta, og da sa jeg klart i fra: "Hei, din tosk! Du kan jo ikke gå HER! Nå blir jeg dessverre nødt til å drepe deg. Så synd."

*fnis*

Min nye hjemmeside: http://wulfi.piczo.com Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 30/03/2006 :  12:05:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det finnes mange useriøse aktører innen det meste av alternativ behandling...og det er der vårt ansvar som dyre-eier trer frem... Det er vårt ansvar at dyret ikke lider.
Husker også historien om "Pinnen",og hele den historien er hjerteskjærende... Når dyrevern og vetrinær kom til stedet,ble stakkars "Pinnen" avlivet på plassen,han klarte ikke stå oppreist og etter å ha blitt leid/støttet noen meter,så sèg hesten sammen. Han hadde ingen muskler,så ut som et skjelett med hud på...
Kommer nok aldri til å klare å glemme det synet

Husker også det programmet der de tok for seg diverse alternative behandlings-måter,bla håranalyse. De tok en hårprøve av en flere hundre år gammel hest,som hadde vært stuet vekk i et museem en plass...mener det var en utstoppet hest fra en eller annen krig?
Anyway,hesten var visstnok i fin form den,kunne få litt mer salt i foret,for den var en smule uttørket...

Poenget er vel at selv om det helt klart finnes useriøse personer som ser sitt snitt til å tjene penger lettvindt,så finnes der også dem med evner som faktisk ønsker å hjelpe...

Men uannsett,så er det til syvende og sist eiers ansvar...!!!
En dyretolk kan ikke og skal ikke overta en vetrinærs jobb...men at det kan være et godt supplement er en helt annen sak...

I saken om "Pinnen" var det helt klart noen som sviktet dyret grovt.
Men var det største sviket fra tolkens side? Eller var det eier som sviktet mest...?
Hvem var det som kjente "Pinnen",hvem var det "Pinnen" trofast hadde båret rundt på og jobbet for...?
Jo,tolken hadde nok også et moralsk ansvar,men her var det eierne som lot "Pinnen" så til de grader i stikken,eierne som kjente hesten og burde visst bedre...
Heldigvis for "Pinnen" var det andre som tok sitt ansvar på alvor,og lot ham slippe flere lidelser...

Det finnes mange useriøse alternative behandlere som kun er ute etter å tjene penger,vår oppgave er å sile bort disse...

Ang telepati...en liten tanke bare...
Vi som har barn har gjerne opplevd å kjenne på kroppen at noe er galt,en urolig følelse som man ikke kan sette fingeren på...helt til minsten kommer hejm gråtende med skrubbsår på kneet.
Eller helt til å begynne med,da bebisen kun er noen dager,og gråter...man vet h*n er sulten/trenger trøst/er trøtt...uten at småtten sier så mye om det konkret. Det kalles morsfølelse
En venninne har det vanskelig,og man vet hun trenger en klem...
Samboer er borte,og man vet noe er galt...
Eller for å ta det samme på dyrene...hvor mange har ikke tatt en ekstra tur i stallen/på beitet pga av en udefinerbar følelse,må bare sjekke en gang til...og så funnet at hesten ikke har vann,fått et lite skrubbsår,har en hevelse i en fot etc,etc...

Det trengs ikke alltid ord for å forklare en følelse...

Takker for meg. Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 30/03/2006 :  13:33:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Okay... Vanligvis greier jeg å holde meg rolig i diskusjoner, menneh.... HJELPE meg dere som ser på hestene deres som dumme, stupide utenkende dyr uten egne meninger! Stakkars stakkars dere. dere misser virkelig noe...

Jeg selv mottar en del fra både folk og dyr uten å være opplært. For meg går det ikke i ord, men i følelser rundt ting. Hadde jeg spurt hesten min om hun ville hete Fjolla og fått en positiv "respons", ja da hadde jeg gjort det. Hvis jeg trodde det kunne gjøre henne lykkelig, for at hesten min trives og er blid går foran alt.

Jeg har også fått mine hester tolket, eller kanalisert om dere vil.(Mine egne dyr vil jeg skal "tolkes" av andre, for der blir mine egne følelser blandet)

Det jeg fikk høre var oppsiktsvekkende!!! Og jeg har fått de tolket av flere som har hatt like svar. Jeg har gjort noe med det hestene feks ikke likte, og merket umiddelbar humørforandring.

MEN til det jeg VIRKELIG ble forbannet for!

Hva i HELV¤¤¤ gir dere rett til å sitte her å le av et annet menneske som dere VET kansje er innom her og ser? Joda, IQ er en fin bil ikke sant? Jeg ser at mennesker tenker MYE mindre enn dyr til tider! Enkelte skulle kanjse ikke legge ut om str på hjernen til HESTEN?

Denne damen overbeviste meg, jeg trodde ikke så aaaaaaaaaalt for mye på det før jeg heller til jeg ble forklart hvordan det foregikk. Dere som ikke aner hva dere snakker om kan klappe godt igjen, så kan heller vi som vet hva det går i, eller de som er negativ men iallefall har prøvd diskutere videre... UTEN å henge ut NOEN.

Gå til toppen av siden

Werven Mari

Skrevet - 30/03/2006 :  13:58:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei jenter. Nå har jeg lest alt dere har skrevet. Og nok en gang står jeg og dyretolking oppe til diskusjon. Jeg får ikke inntrykk av at dette engang er en diskusjon, men en massemassakre hvor alle vil tygge på det blodigste kjøttet.
Jeg må bare si at jeg er veldig glad for å lese de vise ord som kommer frem innimellom alt det stygge, det er disse små ord som får meg til å fortsette å tro på dette og glede meg over å glede og hjelpe andre.

Jeg ble litt satt ut av å lese at noen av dere er så frekke at dere TØR å kritisere meg med navn, på et åpent internett.
Grunnen til at JEG og ingen andre (i følge dere, bedre dyretolker) sitter i panelet er fordi jeg har vært med hestemarked ganske i fra begynnelsen av. Jeg er faktisk en DEL av hestemarked uten at jeg har noe med det administrative å gjøre.

Når det kommer til min utdannelse så skal jeg svare et ordentlig svar:
Jeg har gått ALLE tre kursene hos Astrid Moe og flammehuset. Dvs jeg er FERDIG. Men av en eller annen useriøs grunn sa frøken Moe et klart NEI da jeg ville bli ferdig og ta eksamen. Hun ga ingen god grunn annet enn at jeg kan tenke meg at hun ikke hverken tåler eller liker å se at noen blir gode på dette, men helt alvorlig jeg er ikke en bedre eller dårligere dyretolk med eksamen på flammehuset. (Eksamenen er Moe's personlige godkjenning, og har ingenting med noe offentlig eksamen å gjøre.)
Lang historie kort; jeg valgte å ta avstand fra ALT som har med flammehuset å gjøre, og jeg anbefaler INGEN dit lengre.
Jeg, min dyretolking eller mine evner tilhører ikke noe flammehus, vannhus eller trehus. Jeg har skapt denne evnen ut i fra den hjelp jeg har fått av nære venner, lese bøker, diskutere med andre likesinnede og erfaring jeg har tilegnet meg med fantastiske dyreeiere og dyr. Faktisk har de beste og mest lærerike erfaringene vært hos hestefolk...

Jeg har brukt mange, mange måneder på å snu den innlærte metode og syn til noe JEG føler er naturlig. Å tvinge et dyr til å snakke i direkte tale, og deretter tvinge det til å gi en årsak til sin skade/sykdom for så å finne hvilket menneske det speiler blir for humbug for meg, og unaturlig. Jeg tar selvkritikk der. Men der stopper også den.

Om jeg har utdanning over fem år i USA på dyretolking, eller noen kurs skal være dere REVNENDE likegyldig så lenge jeg KAN det jeg driver med. Og bevisene finner dere der dere vet jeg ikke kunne vite.
Hva min hest vil hete skal ikke dere bry dere med, om det er Victoria, Victory eller kubbetryne... Det oser kjerringsladder av den kritkken dere kommer med mot meg her.
Dere glemmer at noen FORVENTER at hesten skal snakke om ting. At den liker den rosa grimen sin, eller er takknemlig for det skamdyre dekkenet sitt.
Jeg hører aldri noen som sier at 'Hesten min sa at den hadde hjertesorg HA HA HA DET VAR TEIT DET!'.... Men det er alltid de rosa grimene, eller de blå dekkenene som kritiseres. Kanskje det er eieren som speiler igjennom samtalen...!

Historien bak Victoria kommer av Seier, fordi min hest anser seg selv som en seier, hun er trygg, sterk og sikker. Hun har ikke alltid vært det.
Jeg kan også relatere meg til dette, men det er likevel en meget personlig historie som ligger BAK historien med navnet.

Det blir alltid dratt frem historier med grimer og dekkener. Jeg forstår ikke hvorfor dere aldri legger merke til de VIKTIGE tingene som har stor betydning for hestens ve og vel. Ofte snakkes det om sorg, savn, depresjon, skjulte skader og spenninger i muskulatur man aldri kunne sett selv. Likevel dras det frem rosa grimer...

Jeg syns dere skal være skeptiske til alt, det er sunt å være skeptisk og man får ofte de beste konklusjonene om man er skeptisk. Men la nå være å lage massakre av detaljer. Jeg er så lei av å måtte stå til rette for mennesker som hverken jeg han se eller høre, det er så mye bedre å snakke med folk, for får jeg virkelig forklart dette så har jeg enda til gode å møte på noen som syns dette er totalt usannsynlig.
Det er andre enn meg som står frem offentlig, men det er sikkert veldig lett å kritisere meg siden jeg faktisk er ganske ung. Gå inn på hest.no og vær like krass mot Sissel. Det kan jeg ikke se for meg skjer, selv om Sissel er flink og dyktig så er hun eldre enn meg og det gir tyngde i andres ører.

Jeg er ikke interessert i å diskutere om dyretolking er en realitet eller ikke. Jeg kunne fortalt masse om emnet, og lært fra meg mye men jeg vet det blir som perler for svin her for dere. Det er deres egen sak om dere TROR eller ikke for alle har hver sine forutsetninger for å ha tiltro til dette, men jeg kunne bare ønske dere sluttet å dra alle under en kam.
Det finnes SÅ mange der ute som ikke har et ENESTE kurs, eller en ENESTE bok å vise til å ha vært med på eller lest, likevel så presterer dere å si at siden JEG ikke er ferdig så kan jeg umulig være flink? Er det mulig å bli så frekk? For det første jeg ER ferdig, men jeg har virkelig ikke følt jeg har noen som helst meldeplikt overfor dere hverken her eller der, og for det andre hvis dere vil bruke 1000kroner på en dyretolk som ikke kan vise til hverken andre referanser eller utdanning, enn tre-fire hundrelapper på en som faktisk KAN ja da er det deres problem når det snakkes om den ene og den andre psykiske plagen som eksisterer hun i hodet på dyretolken.

Pinnen er en tragisk historie, ingen dyr ønsker å dø men ingen dyretolk skal ta overmakten fra naturen. Eieren har det største ansvaret for dyret sitt uansett hvem eller hva som kommer og ser på den.
I dette tilfellet skulle eieren ha kontaktet dyrlegen før noe annet, en dyretolk kan aldri påstå at den kan fikse noe skade eller sykdom. Det er faktisk ikke lov...
Dyretolken på sin side burde tatt ansvar og bedt hesteeieren kontakte dyrlegen, man har tross alt et overformynderi overfor dyrene sine og man påtar seg dette ansvaret idet man kjøper et dyr.

En dyretolk er noe enhver kan kalle seg, og det er ikke noe som er beskyttet av hverken flammehuset eller staten. Derfor er det så viktig at dere er skeptiske, hører på intuisjonen og føler dere trygge med dyretolkeren. At noen velger andre dyretolker foran meg er HELT ok, og jeg forstår ikke at det IKKE skulle være det.

For å ha sagt det; dere blir ikke kvitt meg hverken fra hestemarked eller virkeligheten. Hvis jeg skal trekke meg vekk fra alle steder der NOEN få er uenige og liker å si det til meg, så måtte jeg faktisk ha forlatt denne verden. Jeg kan ikke sitte her med angst for å leve fordi noen er uenige med meg. Men dere skal HELLER ikke drive noen heksejakt, fordi noen driver med noe som setter deres innvendige i KOK. Spør deg heller hvorfor du koker sånn over emnet...

Jeg har ikke så lyst å diskutere dette emnet mere, men jeg ville gi ettertrykkelig beskjed om at jeg følger med, og ble faktisk om jeg skal si det selv lei meg av å lese de stygge ting som er skrevet om meg og min hest.

Konklusjon:
Ikke snakk stygt om mennesker dere ikke kjenner.
Ikke uttal dere om noe før dere vet historien som gjerne ligger BAK noe.
Stol på din egen intuisjon, og ikke la andre få deg til å tvile på den.
Gå til toppen av siden
Side: av 10 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.83 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.