hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hestevisker - kan man ta dette alvorlig?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestepsykologi og atferd
 Hestevisker - kan man ta dette alvorlig?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 10

lino

» VIP

Skrevet - 29/03/2006 :  15:04:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Jeg husker jeg leste det der med at hesten ville hete Victoria et sted, men likevel kaller hun den noe helt annet. Ikke det den egentlighet heller..

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 29/03/2006 :  16:45:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Oki da kunne jeg godt tenkt meg et besøk av dyretolk. Lopke er på innridning nå, men kanskje jeg skulle spare pengene til er tolke besøk (og mye tid), så skal hun fortelle hesten min at hun skal lære å gå MB kanskje grand prix, for egentlig trenger Lopke bare vite hvilke øvelser hun skal gjøre.. (for jeg kan dem selvfølgelig he he..)

ja det vil jeg gjøre.. noen som har et tlf nr?
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 29/03/2006 :  17:08:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Hm. Kanskje dyretolk kan være det rette? Miss har innimellom noen signal jeg ikke greier å tolke, kanskje det er noe hun vil si?

Samtidig skal jeg gjøre som Lopke - få dyretolken til å si til Miss at hun skal hoppe med bedre teknikk og løfte beina enda høyere i trav!

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 29/03/2006 :  17:41:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
uff.. blir helt matt.. hvorfor victoria? Snakker hesten norsk eller hestsk?

Opprinnelig postet av Lopke

Vicktoria etter Vicktory(Seier)... Og dyr komuniserer ifølge tolkene igjennom bilder og følelser...
Om man setter seg det minste inn i emnet før man skriver svar,eller i det minste tar seg tid til å lese innleggene før en,så hadde du fått med deg det...

Enda en gang blir ting latterlig-gjort fordi en selv ikke finner det sannsynlig... Nå skal ikke jeg prøve å overbevise en eneste person...det er ikke min oppgave eller intensjon...
Men hvorfor er det så vanskelig å forstå at selv om en selv ikke har troen på en ting,så betyr ikke det nødvendigvis at det er bare vås og tøv...?
Har selv brukt Michelle på min hest,og det overbeviste meg.

Folk kan få mene og tro hva de ønsker,men det burde være mulig å kunne skrive et innlegg der en redegjør for sitt syn,uten å måtte ty til verken å rakke ned på mennesker med et annet syn,eller latterligjøre andres tanker...

Ang innlegget debatten begynte med...vi som heste-eiere(dyre-eiere generelt) har et ansvar... Å ta våre dyr på alvor når de prøver fortelle oss noe... Et dyr som halter,forteller at det har smerter...
Om en da vil ty til dyretolk,vetrinær,alternativ medisin,eller hva som helst...så må førsteprioriteten bli å få dyret friskt igjen.
Om en da får et slik svar som her var gitt til eier av en tolk,så må en finne andre alternativer,for tolken kunne i dette tillfellet ikke gjøre noe for å hjelpe det syke dyret.

Det er lov å være skeptisk,man skal være skeptisk,og man har først og fremst en plikt ovenfor dyret.
I dette tillfellet hjelper det ikke med en tolk,hesten viser smerte og en burde tillkalle en vetrinær.

Utover det blir det like feil å ta alle dyretolker over en kam,som det blir å si at alle vetrinærer er like flinke...

Takker for meg. Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 29/03/2006 :  18:28:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
uff.. blir helt matt.. hvorfor victoria? Snakker hesten norsk eller hestsk?

Opprinnelig postet av Lopke

Utover det blir det like feil å ta alle dyretolker over en kam,som det blir å si at alle vetrinærer er like flinke...

Opprinnelig postet av Lene.

Veel.. ikke at alle dyretolker ikke er flinke, jeg tror rett og slett ikke på noen dyretolker overhodet. Jeg mener det er tull og vas..

Men tro flytter fjell. Kommer fra en MEGET alternativ familie, om du kjenner litt til kineseologi så minner dette meg veldig om dette med å formidle budskap gjennom ting og tang. Bare at dette er overført på dyr. Har et familiemedlem som utøver dette på dyr og (det er vel en slags dyretolking) ang sykdom og helse. Jeg kjenner eksempler på at jeg 100% heller stoler på en dyrlege enn en som får en "følelse".

Og jeg ser ikke ned på folk som "tror" og "føler" jeg er bare ikke en av dem og det må jeg også kunne si høyt!

Det blir litt for mye Dr. Doolittle for meg..
Gå til toppen av siden

Løkki

Norway

Skrevet - 29/03/2006 :  18:40:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLøkki  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLøkki  Svar med kopi av melding
Jaha, her var det mange delte meiningar. Ser at ein del latterliggjer emnet litt.. Ein bør ikkje uttale seg så sterkt om ting før ein veit meir om det.

Var også sunt skeptisk til dyretolking før eg bestemte meg for å prøve dyretolk på hesten min sjølv. Astrid Moe snakka med hesten min og eg blei umiddelbart 100% overbevist. Einaste informasjonen ho hadde om hesten var navn, alder, rase, kjønn, og eit bilete. Informasjonen eg fekk tilbake var mellom anna om diverse smerter ho hadde. Eit eksempel; i telefonsamtalen vi hadde etterpå sa ho at Løkki hadde vondt i ei tann. Jaja, tenkte eg, ho er jo i tannfellingsalder.. Tann nr to fra venstre oppe i kjeven sa ho.. Jaså? Sjekka når eg kom i stallen etterpå, og jaggu hadde ho ikkje akkurat mista den tanna? Det var blod og gørr der.. DA gjekk det kaldt nedover ryggen på meg. Ho fortalde også detaljar frå mi fortid, som ho umulig kunne ha visst frå før. Dette var ting frå når eg var så lita som 4 år gammal. Ting som har plaga meg, og som Løkki fanga opp og tok innover seg. Vil ikkje utdjupe det noko meir her, men det var temmelig sterkt!

Har fått ein mykje betre forståelse for hesten min etter dette, og forholdet vårt har forandra seg mykje.

Enig i at det utvilsomt er useriøse aktørar på markedet.. Slik vil det vel alltid være når det gjeld slike ting. Men dyretolkar som er kursa på Flammehuset har eg no stor tiltru til.

www.flammehuset.com

ForumHest

Gunvor, Løkki og Skaars Benita
Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 29/03/2006 :  20:02:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lopke,selvfølgelig skal du kunne få si din mening på lik linje som alle andre,det var ikke det jeg ville frem til med mitt innlegg...

Poenget mitt var,enten man tror på dette eller ikke,at det må kunne gå an å diskutere uten å latterligjøre eller nevne navn (som er blitt gjort her) og fremstå det som et dårlig eksempel...
Sier ikke at det var deg,men det er blitt gjort i denne tråden,og det mener jeg er totalt unødvendig for å få frem hva en mener...

Jeg har full respekt for dere som ikke har noen tro på dette,men som klarer å få det frem i et innlegg med mening og uten ironi på bekostning av andre...

Takker for meg. Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 29/03/2006 :  20:08:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Enig Lene. Dumt å latteliggjøre dette, som får oss andre som tror på det til å føle oss dumme.

Gå til toppen av siden

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 29/03/2006 :  20:17:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lopke; hva mener du egentlig om kinesologi?? det er der man kjenner spenninger ved et sted som evt er skadet ikke sant?

Ang emnet, så har jeg vanskelig for tro at mennesker kan SNAKKE med dyr, er nok noen som er flinkere til å lese kroppsspråk enn andre og utifra det kan lese mye om hesten/dyret, men SNAKKE? Neeei... Og hvertfall ikke gjennom et bilde, har tenkt litt på det å sendt bilde av samme hest men med ulike navn og eiere (har nok av bilder av hesten min til at det kunne gått for å være to ulike) og hvis dem da hadde avslørt den, så skulle jeg ha revurdert min tanke om dyretolker.. Har hørt litt for mange "penny-historier" ang navn, fòr, dekken og farger som hesten er missfornøyd med, og da dette har blitt byttet har alt fungert.. Dessuten virker det som om alle hester har en tåredryppende fortid, men bra hos nåværende eier..
Men har jo nå funnet ut hvorfor hesten min funker for meg, har alltid blitt kalt Paloma, men for meg er det Picasso.. Jaja, ville vel heller være en Picasso da ;) (heter Paloma Picasso)

We`re just out of controll Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 29/03/2006 :  20:24:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Jeg er dyretolk!!

At noen sier at hesten vil egentlig ha et annet navn er jo en sak for seg selv, noen kan det noen ikke. Er ikke alltid man får hele setninger av dyret, men du kjenner følelsene deres og de kan vise bilder av ting og episoder. Det er en utrolig herlig følelse å kontakte dyrene å de deler med meg. Er klar over at noen av dere reagerer sterkt på dette, men slik er det.

Alle har døren til å snakke med dyr, men det gjeller å åpne den, å ikke frykte.

Gå til toppen av siden

slettet1

Norway

Skrevet - 29/03/2006 :  20:36:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideslettet1  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseslettet1  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Åkai, jeg er klar for hugg
Jeg vet at kommunikasjon med dyr fungerer.

I den saken som nevnes her så tror jeg det har rablet for hvem det enn er som har snakket med hesten. Jeg tror ikke hester er i stand til å "tenke på seg" fyllinger i beina, og ja, jeg tror det er mange hesteeiere som sluker svært mye rått fra hvem det enn måtte være, både dyretolker, ulike behandlere osv. Vi mennesker har en tendens til å tro på de sannhetene vi liker best. Om denne hesteeieren fant trygghet og trøst i dyretolkens ord om at "hesten simulerer halt for å bli hos en viss person", vel... Nei, jeg synes ikke dette er noe okei, og nei, jeg tror ikke at hestens verden fungerer slik.

På den annen side, hvem har ikke opplevd at hesten "snakker"? Nå snakker jeg ikke om hestens kroppspåk og NH, men at man bare "føler på seg" at det er noe galt (f.eks) med hesten? De fleste som har hatt hest, eller hvilket som heslt kjæledyr egentlig, over lang tid utvikler en slik mental link til dyret sitt. Hunder f.eks som vet presis når eieren er på vei hjem? Rupert Sheldrake, forfatter av "Uforklarlige krefter hos dyr", er en av dem som har forsket på dette med bl.a hunder som vet at eierne er på vei hjem. Det er ganske finurlig hvor mye dyrene egentlig klarer å både oppfatte og formidle av mental aktivitet, valnøtthjerne eller ikke.

Sjekk www.ameliakinkade.com - hun er en av verdens mest berømte dyretoker og kommer til Norge denne sommeren....

Opprinnelig postet av Kajsa

Vile bare takke for linken. Har nå bestilt boken
Gå til toppen av siden

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 29/03/2006 :  20:44:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Missy; hvis du selv er dyretolk, hvorfor "snakket" du ikke med hesten din selv istedet for å betale noen andre for å gjøre det?

Bustetrollet

Skrevet - 29/03/2006 :  20:59:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Missy; hvis du selv er dyretolk, hvorfor "snakket" du ikke med hesten din selv istedet for å betale noen andre for å gjøre det?

Opprinnelig postet av picazzo

Hvem har sagt at hun ikke snakker med hestene sine?

Gå til toppen av siden

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 29/03/2006 :  21:04:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Var på VIP`n og der sto det at hun hadde fått en dyretolk til å "snakke" med ene hesten sin og da fått svar på oppførsel.. Så der fikk jeg det ifra..

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 29/03/2006 :  21:08:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sto på VIP`N hennes at hun hadde fått en dyretolk til å "snakke" med ene hesten sin, og da fått svar på mye om hesten... ¨Så der har jeg fått det fra..

Snakker med hesten min jeg også da... Utrolig hva hun vet, men kaller meg ikke dyretolk fordet..;) (okey, veit at den var litt på kanten...)

Side: av 10 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.