hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Bilder i dressur.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 Bilder i dressur.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 68

AndreaOgGranaghan

» VIP

Skrevet - 06/02/2007 :  10:10:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Selv om ponnien min er en sprangponni, så fikk vi noen fine dressurbilder fra bakketreningen:) Bildene er 2 år gammle.

Gå til toppen av siden

hestefreek

» VIP

Norway

Skrevet - 06/02/2007 :  21:56:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehestefreek  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressehestefreek  Svar med kopi av melding
reaz:
Du har tydelig stolsits på disse bildene, beina tipper for langt frem og du får ikke innvirket like bra som du hadde kunnet.
Ut i fra bildene her så er ikke hesten nok engasjert i bakparten, men hesten står å en vanskelig posisjon å dømme,
på det siste bildet så virker det som om du har "henda i fanget", altså for nærme deg selv,

Fra setet og oppover virker det som om du har en rett og pen sits og skuldrene er på plass::)

Ikke forvent at ting detter ned i fanget ditt. Hvis du jobber for det vil du bli overrasket over hvilke muligheter du får! Gå til toppen av siden

Royal-X

» VIP

Skrevet - 07/02/2007 :  00:04:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
wow den var pen den ponnien!! Gå til toppen av siden

AndreaOgGranaghan

» VIP

Skrevet - 07/02/2007 :  10:26:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
reaz:
Du har tydelig stolsits på disse bildene, beina tipper for langt frem og du får ikke innvirket like bra som du hadde kunnet.
Ut i fra bildene her så er ikke hesten nok engasjert i bakparten, men hesten står å en vanskelig posisjon å dømme,
på det siste bildet så virker det som om du har "henda i fanget", altså for nærme deg selv,

Fra setet og oppover virker det som om du har en rett og pen sits og skuldrene er på plass::)

Opprinnelig postet av hestefreek

Hehe...var da fælt så kritkk jeg skulle få av å legge ut noen bilder da:s
Siden er så kritist vil ejg gjerne påpeke at det var helt i starten når ejg fikk henne og at jeg ikke hadde fått hatt noe særlig dressurtrening på henne enda=) Men syns hun var flink til å være så uerfaren:)

En annen ting er at jeg rir i sprangsal, og det er vanskelig å sitte rikitg enn det hadde vært i en dressursal. Selv mener jeg at hesten engasjert i bakparten som bare det... på det siste bildet kan ejg være enig at den ikke er like samlet, men på det første så har den bakparten ordentlig under seg, dette er en ponni som er ganske lang, og her ble hun skikkelig "kort".

Hendene mine vet ejg at jeg slet litt med før, men tror ejg er blitt bedre nå..bildet er jo 2 år gammelt=) hehe

Royal-X: Tusen takk.. jeg kaller henne for barbiehesten min;) hehe

Gå til toppen av siden

Hanna & Lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 07/02/2007 :  18:34:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanna & Lukas  Svar med kopi av melding
tja, reaz, om du ikke ville ha kommentarer, hvorfor la du ut bilder da? det er jo litt av poenget her hehe..
men nydelig ponni, virkelig!
OT: rir du dressur på pelham? eller bare akkurat da? (spør av nysgjerrighet, altså!)

www.freewebs.com/hannaoglukas Gå til toppen av siden

AndreaOgGranaghan

» VIP

Skrevet - 08/02/2007 :  09:00:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
tja, reaz, om du ikke ville ha kommentarer, hvorfor la du ut bilder da? det er jo litt av poenget her hehe..
men nydelig ponni, virkelig!
OT: rir du dressur på pelham? eller bare akkurat da? (spør av nysgjerrighet, altså!)

Opprinnelig postet av Hanna & Lukas

Jeg bare la ut noen bilder jeg..uten annelse om at dette var en kritikk tråd..men fant dte ut i ettertid. hehe:P derofr fikk ejg litt sjokk..trodde det bare var meg som fikk sån tilbakemedling:Phehe

Ja her rir jeg med pelham, men det var kun et engangstilfelle, til vanlig bruker jeg et speaialtilpasset bitt som heter Meyler.
Gå til toppen av siden

Hanna & Lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 09/02/2007 :  00:25:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanna & Lukas  Svar med kopi av melding
okay
ja da skjønner jeg at du begynte å lure.. hehe.

www.freewebs.com/hannaoglukas Gå til toppen av siden

hestefreek

» VIP

Norway

Skrevet - 09/02/2007 :  13:25:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehestefreek  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressehestefreek  Svar med kopi av melding
Du skrev jo at bildet er 2 år gammelt, så alle vil jo ta høyde for det;)
Og det er ikke hakking, men råd.
Og på DET tidspunktet der, så er det slik jeg ser det i allefall:P

Det er ikke noe å unnskylde seg for, for vi har alle dårlige øyeblikk, og du har nok forbedret deg masse siden det tipper jeg ettersom du allerede var så godt på vei,

Jeg i allefall, tar i mot alle råd jeg kan få;)

Lykke til

Må bare legge til: På bildene ser ponnien din ganske pen ut proposjonelt, synes ikke den var lang i det hele tatt jeg;)
Men har selv en hest med fordømte lange bakbein, så veit hvor vanskelig det er;)

Ikke forvent at ting detter ned i fanget ditt. Hvis du jobber for det vil du bli overrasket over hvilke muligheter du får!
Redigert av - hestefreek den 09/02/2007 13:27:37 Gå til toppen av siden

AndreaOgGranaghan

» VIP

Skrevet - 11/02/2007 :  23:53:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Du skrev jo at bildet er 2 år gammelt, så alle vil jo ta høyde for det;)
Og det er ikke hakking, men råd.
Og på DET tidspunktet der, så er det slik jeg ser det i allefall:P

Det er ikke noe å unnskylde seg for, for vi har alle dårlige øyeblikk, og du har nok forbedret deg masse siden det tipper jeg ettersom du allerede var så godt på vei,

Jeg i allefall, tar i mot alle råd jeg kan få;)

Lykke til

Må bare legge til: På bildene ser ponnien din ganske pen ut proposjonelt, synes ikke den var lang i det hele tatt jeg;)
Men har selv en hest med fordømte lange bakbein, så veit hvor vanskelig det er;)

Opprinnelig postet av hestefreek

Hehe, ja som sakt ble ejg bare litt sjokkert for ejg var ikke klar over kritikk-tingen..men det var jo egentlig utrolig smart da=) Tror ejg ville lagt ut noen andre bilder da..hehe men syns ponnin er så pen på de bildene:)

Ja altså ponnien er proposjonert omtrent perfekt, men det jeg mente var at hun har en typsik hestebygning, ikke noe ponnibygning. Hun er ikke noen typsik kort og smidig ponni, men heller litt "rett" og lang" i kropsbygningen. Hun er som trenerene mine sier, bygd for sprang:) Vankelig å forklare, men håper du skjønnte hva ejg rpøvde å få frem;P hehe
Gå til toppen av siden

catzy_dicte

» VIP

Skrevet - 12/02/2007 :  21:54:04  Vis profil  Svar med kopi av melding

HEY SANN:D

*dressur er best* WeEeeEeeEeeEe <3
Jeg er fan av dressur og står på skauen ridesenter, der er det bare dressur frem til det nye eier bytte som har skjedd der:P forresten er det drit bra der, men det vakke det som var saken.. det var noen som lurte på om dressur på lange tøyler var tillatt! det er en grunn for at hestene skal ries gjennom til kontakten, bakfra med ryggen opp!
da bærer den seg selv og rytter slipper å bære å øvelsene kommer på en måte av seg selv! derfor ries den gjennom til kontakten..
Det er ikke fordi det sees pent ut, men er bedre å a hesten være open enn å knekke den ned! alle kan få hestene på tøylen, men hvor mange klarer det uten å knekke, veive med hendene i vildens sky? det er ikke så lett å ri dressur som folk ska ha det til! fint med sånn eforum somd et her slik at man kan spørre vis det er noe man er usikre på å andre kan svare! det blir man jo en bedre rytter av å en bedre heste eier kanskje?
Klem meg

HEIA SKAUEN;D heia dressur<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

Remember, amaterurs built the ark.Professionals built the Titanic!! Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 12/02/2007 :  23:04:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Eddi/ Indiamo og meg nå på lørdag

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Pernille.BJ
» VIP

Norway

Skrevet - 18/02/2007 :  23:49:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePernille.BJ  Svar med kopi av melding

Ridetime.

Ridetime.

Dette er jeg ganske fornøyd med, bare synd det er så utydelig ( Tatt fra film )

Dette likte jeg ganske godt, bare synd jeg har hælene så veldig opp, og stigbøylene dermed ser korte ut.

Komentarer?

Beklager mørke og dårlige bilder.

Har ridd i 1 og et halvt år bare, ridd endel bakke, men ganske nybegynner i dressur. Ponnien er opprinnelig sprangponni og kan ikke så mye dressur, + at vi har sprangsal.

Ludo; Ingen over, Ingen ved siden av - Elsker deg < 3
Redigert av - Pernille.BJ den 19/02/2007 00:13:59 Gå til toppen av siden

hestefreek

» VIP

Norway

Skrevet - 19/02/2007 :  13:02:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehestefreek  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressehestefreek  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

HEY SANN:D

*dressur er best* WeEeeEeeEeeEe <3
Jeg er fan av dressur og står på skauen ridesenter, der er det bare dressur frem til det nye eier bytte som har skjedd der:P forresten er det drit bra der, men det vakke det som var saken.. det var noen som lurte på om dressur på lange tøyler var tillatt! det er en grunn for at hestene skal ries gjennom til kontakten, bakfra med ryggen opp!
da bærer den seg selv og rytter slipper å bære å øvelsene kommer på en måte av seg selv! derfor ries den gjennom til kontakten..
Det er ikke fordi det sees pent ut, men er bedre å a hesten være open enn å knekke den ned! alle kan få hestene på tøylen, men hvor mange klarer det uten å knekke, veive med hendene i vildens sky? det er ikke så lett å ri dressur som folk ska ha det til! fint med sånn eforum somd et her slik at man kan spørre vis det er noe man er usikre på å andre kan svare! det blir man jo en bedre rytter av å en bedre heste eier kanskje?
Klem meg

HEIA SKAUEN;D heia dressur<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

Opprinnelig postet av catzy_dicte

Den var vel en smule unødvendig?
Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 19/02/2007 :  13:46:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ludo: synes det ser fint ut, og du har jo ikke ridd så veldig lenge! Er jo litt vanskelig å se utifra noen bilder (bedre med film!), men du kunne fint ha løftet hendene dine en smule, for de ser litt "flate" og stive ut.
Hege Gå til toppen av siden

Pernille.BJ
» VIP

Norway

Skrevet - 20/02/2007 :  21:58:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePernille.BJ  Svar med kopi av melding
Ja, skjønner. Jobber med saken : )
Takk !

Ludo; Ingen over, Ingen ved siden av - Elsker deg < 3 Gå til toppen av siden
Side: av 68 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.