hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Trøbbel med å levere tilbake hest
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 Trøbbel med å levere tilbake hest
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 9

Kristine&Tassen

Norway

Skrevet - 21/02/2006 :  01:20:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine&Tassen  Svar med kopi av melding
Trasig situasjon. Får litt vondt av hesten, jeg da. En hest er ingen kasteball, som kan sendes frem og tilbake :(

Håper dette løser seg for alle parter, og at hesten får et godt og langvarig hjem.

Lykke til!

Kristine & Tassen!

Og Emil født 8.mars 2002
Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 21/02/2006 :  11:02:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Uten å ta stilling her...(ville tro kontrakten er klar,men man må være forsiktig med å handle hest på impuls.Så lett men så farlig) Jeg skjønner ikke at man IKKE vil ta tilbake hesten jeg.
Har selv vært uheldig (klønete og hørt på andre istedetfor egen magefølelse) og solgt hest til folk som aldri burde hatt noe annet enn kjepphest.
Da ting skar seg var jeg aldri i tvil om jeg skulle hente ham hjem!?!
Så fort som overhodet mulig!

Juridisk sett ville jeg nok hatt retten på min side,men det var jo VÅR hest det var snakk om her.
Gleden (og sorgen over hvilken tilstand han var i ) var STOR da den endelig kom hjem,men å la den bli der fordi vi ikke var juridisk tvunget til det?
Huff!

Antar dette dreier seg om en trener/hestehandler ellr annen som kun har yrkesmessig tilknytning tio hesten.
Vondt uansett.
Hester er ikke kasteballer.Sant det Kristine.

Han finner nok et godt passende hjem,med rytter med lengre ben og lengre rutine.

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

RIP ROMEO

Skrevet - 22/02/2006 :  18:21:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Må si at jeg skjønner selger veldig godt. For noen useriøse kjøpere! Men kjøpt er kjøpt, og har du betalt for hesten så er den faktisk din.

Da jeg kjøpte hest hadde ikke veterinær tid til å sjekke at han var frisk akkurat den dagen, og selger var svært opptatt med slåtta og hadde bare mulighet til å kjøre hesten ned til meg den helgen. Så vi krev inn et nytt punkt i NRYF's kontrakt som så ca. sånn ut:

"Da hesten ikke er undersøkt av veterinær før kjøpet har kjøper returrett av hesten innen 14 dager hvis hesten ikke er frisk. Isåfall skal kjøper dekke alle transportutgiftene for selger, men resternede kjøpsbeløp skal betales tilbake til kjøper."
Gå til toppen av siden

utstyrselges
» VIP

Skrevet - 23/02/2006 :  08:34:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisann

Ikke bekymre deg, du har det klart i kontrakten om avtale om prøvetid. Uansett hva slags grunn du har for å levere han tilbake så spiller det ingen rolle. Skriv et saklig brev til han om ønsket ditt å levere tilbake og tilbakebetaling av summen du ga for hesten. Send det per brev. Gi han og en rimelig tidsfrist for å gjøre dette. Bærer det ingen vei så kontakt advokat. Hvis du er organisert via jobben så tilbyr mange meget rimelig rettshjelp. Utgifter med advokat kan du og kreve å få tilbake, dette er jo rent kontraktbrudd fra hans side.

Hvis ikke så finnes det gratis rettshjelp. Jeg vet ikke hvor i landet du bor, men jusshjelpen midt norge har tlf 73515250, de kan evnt henvise deg til riktig landsdel.

Stå på krava selv om selger blir vanskelig, det finnes dessverre så mange useriøse selgere :(

Og jeg er så enig så enig i det du skriver; Jo bedre jeg lærer mennesket å kjenne , desto mer foretrekker jeg hester....

Ønsker deg lykke lykke til :)
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 23/02/2006 :  10:10:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Useriøs selger? Jeg klarer ikke å se at selger har vært useriøs her. Selger har solgt en hest med den informasjon han kan, når hesten hverken er sett eller ridd på forhånd. Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 23/02/2006 :  10:24:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
heihei! jeg bare lurte på hvor i rogaland du bor? leter etter hest på for i sommer, og kunne tenkt meg en ridehest hehe, så hvis du har problemer med å få ham vekk innen da, så er jeg veldig tilgjengelig=) veldig søt hest=) Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 23/02/2006 :  11:59:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
tror det er Sveio (tett på Haugesund) Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 23/02/2006 :  14:11:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Får vi vite hvordan det er gått i denne saken eller? Blir nysgjerrig her....;)
~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Kristine&Tassen

Norway

Skrevet - 24/02/2006 :  14:35:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine&Tassen  Svar med kopi av melding
Hvordan går det...?
Kristine & Tassen!

Og Emil født 8.mars 2002
Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 24/02/2006 :  15:50:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
nysgjerrig jeg ååå
Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Wulfi

Norway

Skrevet - 26/02/2006 :  19:32:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWulfi  Svar med kopi av melding
Hei igjen folkens...

Har ikke skjedd så mye mer. Fikk beskjed av sportssjefen i klubben og sende brev rekomandert til selgeren.

"Hei.
Viser til side 4 i NRYF (Norges Rytterforbund) sin standardkontrakt for kjøp av hest, hvor det står følgende:
”Selger og kjøper er enige om at kjøper skal få ha hesten på prøve i en nærmere avtalt periode for å finne ut om hesten passer til kjøpers bruk. Betingelsene for dette er avtalt slik:
Prøveperioden er fra 11/2-06 til 18/2-06”

Siden hesten ikke passer til vårt bruk, ønsker vi (fortsatt) å levere den tilbake til selger.

Dersom dette ikke godtas vil saken bli fulgt opp av advokat.

Mvh **** ********** "

Han fikk det vel på mandag for en uke siden, og vi har ikke hørt noe fra han etterpå. Får gi det en uke til.

I mellomtiden bukker hesten hver gang det fattes galopp. ML (datteren vår) tør ikke ri den lenger, og jeg er svært skeptisk til å sette meg oppå der jeg også.

Sportssjef i klubben har ikke hatt tid til å ri han enda, for han har jo andre hester til trening, og dessuten en leilighet han pusser opp. men det skal bli spennende å høre hva han sier etter å ha prøvd.

Min nye hjemmeside: http://wulfi.piczo.com Gå til toppen av siden

utstyrselges
» VIP

Skrevet - 27/02/2006 :  07:08:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisann.

Har du ringt posten og sjekket at det rekomanderte brevet er avhentet av mottaker? Det finnes noen som faktisk tror at problemer forsvinner hvis de bare overser det, såvar jeg deg ville jeg ringt han så fort som mulig. Jushjelpen i midtnorge er åpen tirsdager mellom 11-14 hvis du trenger fri rettshjelp :)

Du har ihvertfall gjort alt riktig i denne sammenhengen :)
Gå til toppen av siden

Selameyjan

Skrevet - 01/03/2006 :  23:27:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Selvfølgelig har du rett til å levere hesten tilbake.
At du har betalt hesten gjør ikke kontrakten ugyldig, men det gjør det lettere for selger å opptre som en drittsekk.
Skaff deg en advokat MED EN GANG! Ikke gi det et sekund til.
Vil selger våkne opp i morgen med dårlig samvittighet? Neppe...
Sånne tilfeller som dette er grunnen til at advokater finnes!

www.selkie.no Gå til toppen av siden

Wulfi

Norway

Skrevet - 02/03/2006 :  13:49:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWulfi  Svar med kopi av melding
Advokater er spinndyrt, jeg hadde håpet på å løse det uten advokat.

Noen oppi tråden her skrev: "Selger har solgt en hest med den informasjon han kan, når hesten hverken er sett eller ridd på forhånd."

Selger sa ALDRI noe om at hesten bukker når den blir ridd. (Og vi snakker ikke om en hest som bare bukker av og til, men så godt som HVER gang det fattes galopp.)

Kontrakten er soleklar, og hva er vel vitsen med å ha hest på prøve, hvis man ikke får levere tilbake?

Min nye hjemmeside: http://wulfi.piczo.com Gå til toppen av siden

utstyrselges
» VIP

Skrevet - 02/03/2006 :  15:04:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei igjen

Viser til tidligere innlegg jeg har skrevet her. Det finnes gratis rettshjelp, ta kontakt med jusformidlingen midt-norge (tlfnr har jeg skrevet tidligere). Hører du ikke til midtnorge så henviser de deg videre.
Siden du allerede har betalt for hesten og selger ikke vil samarbeide, så ville jeg tatt kontakt med en advokat bare for å få dem til å sende et brev så han ser du mener alvor og ikke vil gi deg. Sånt koster svært lite :)
Gå til toppen av siden
Side: av 9 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.42 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.