hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Trøbbel med å levere tilbake hest
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 Trøbbel med å levere tilbake hest
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 9

Kurre

Norway

Skrevet - 03/03/2006 :  19:45:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Eller prøv forbrukerrådet...
www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 03/03/2006 :  19:59:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Eller selg hesten og bli ferdig med det, slik at hesten får et hjem hvor den er ønsket. :-) Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 03/03/2006 :  21:19:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Selger sa ALDRI noe om at hesten bukker når den blir ridd. (Og vi snakker ikke om en hest som bare bukker av og til, men så godt som HVER gang det fattes galopp.)

Opprinnelig postet av Wulfi

men han bukket jo ikke når han kom(så hvordan kan du være så sikker på at selger visste om dette problemet?)
hvis det hadde vært tilfelle så burde du jo skrevet det i første mailen.

kan du ikke bare selge hesten og bli ferdig med det?
slik det er nå er det hesten det går utover.
du har en hest du er redd, hesten har et hjem der den ikke er ønsket...

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 03/03/2006 :  21:33:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Bukking er egentlig ikke problemet. Hesten er problemet. Kjøper vil ikke ha den, og dermed spiller det liten rolle hva slags tilleggsproblemer den har.
Bukking er et "problem" som enkelt kan løses, men det er ikke spørsmål om andre løsninger enn retur her.
Kjøper vil ha en liten hest, og kjøpte en som er for høy. Det er etter det jeg forstår grunnen til at hun vil heve kjøpet.

Håper hesten finner ny eier som liker den til tross for størrelsen og løser evt. problemer som har dukket opp underveis. Det er synd dette ikke er løst for lenge siden. Selger burde brukt tiden på å finne ny kjøper i stedet for å nekte å ta hesten tilbake.
Loven og kontrakten er klar. Betalt eller ikke betalt er ikke nevnt i avtalen/kontrakten, og enhver advokat vet at kjøper har retten på sin side ettersom hun ga beskjed raskt om at hun ikke ville ha hesten allikevel.

Jeg anbefaler at hesten annonseres for kjøpesummen i tillegg til at saken med evt. retur fortsetter.
Blir den solgt til noen annen i mellomtiden, løses problemet kjappere.
Men med de nevnte adferdsproblemene er det mulig at det blir nødvendig å gå ned i pris. Det vet man ikke, men bør ha det i tankene. Delvis refusjon av kjøpesum er derfor noe en bør tenke på å kreve av selger om ikke retur går som forventet.

Lykke til!

Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

Selameyjan

Skrevet - 03/03/2006 :  23:52:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg tror at det å annonsere hesten for salg vil ødelegge dine muligheter for å returnere den.
Du kan ikke selge noe du ikke har eiendomsretten til; gjennom å annonsere hesten for salg vedkjenner du deg eiendomsretten til den. Dette vil bli brukt mot deg i en eventuell rettssak.

Dette er imidlertid bare noe jeg tror. Verken jeg eller noen andre på dette forumet har nødvendig kompetanse til å gi deg råd her. Kontakt en advokat med erfaring fra kontraktrett - bør ikke være så vanskelig å finne - så du ikke ødelegger dine sjanser til å få ordnet opp i denne saken.

Kanskje er det eksempelvis best om du bare returnerer hesten, og krangler om pengene etterpå. Eventuelt at den omplasseres til noen som er i stand til å håndtere den. (Uansett hva årsaken til bukkingen er, blir det nok bare verre av at dere er redde.)
Men ikke gjør noe uten å ha rådført deg med noen som har kompetanse til å forutsi de juridiske konsekvensene, og som vet hvordan slike ting skal gjøres rent formelt.

En konsultasjon med advokat koster bare 5-600 kroner. Kanskje er det tilstrekkelig med et brev skrevet på advokatbrevpapir. Det var også noen her som oppgav et telefonnummer til noen som gav fri rettshjelp - det høres for godt ut til å være sant at de vil opptre gratis på dine vegne, men de vil i hvert fall kunne gi deg råd.

Noen nevnte også Forbrukerrådet, det kan (og bør) du kontakte hvis selger driver i næring. Hvis selger er privatperson har Forbrukerrådet ingenting med saken å gjøre.
Men Forbrukerrådet jobber uansett meget sakte, så med tanke på hesten kan du ikke sette deg ned og vente på deres avgjørelse.

www.selkie.no Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 04/03/2006 :  01:40:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Fri rettshjelp er nettopp fri rettshjelp, dvs. gratis, men det er visse kriterier for å få det (som jeg ikke husker akkurat her og nå). Vi har hatt dette selv. :-) Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 04/03/2006 :  12:22:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Joda,Forbrukerrådet har også saker mot privarpersoner.
Ikke noe problem.
Har en gående der selv nå mot en ung dame som "selger" dekken og diverse her på hestemarked.

Det er gratis,du kan både få dem til å ta saken og få råd ang hva å gjøre selv.

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Wulfi

Norway

Skrevet - 04/03/2006 :  16:47:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWulfi  Svar med kopi av melding
Forbrukerrådet mener at kontrakten er et tolkningsspørsmål, så de kan ikke hjelpe i denne saken.

Selger svarer ikke på henvendelser, så nå vet jeg ikke helt hva som skjer.

I går ble hesten ridd av ei i klubben som er virkelig flink, og konklusjonen hennes var: "Denne hesten er IKKE ridbar!"

Hvis vi selger han så må det være til en tålmodig person som vil ha en utfordring, og som tåler en hest som bukker, og som kanskje kan klare å trene det vekk. Vi får aldri i verden så mye for han, som vi ga. Det er kjipt, men DET kan jeg leve med.

Min nye hjemmeside: http://wulfi.piczo.com Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 04/03/2006 :  18:45:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg regner med du hadde veterinærsjekk på den? Har du hatt equiterapaut e.l.? For siden den ikke bukket med en gang, så høres det mer for meg ut som om den har vondt eller ubehag, enn at den er "uridbar og ikke kan trenes opp" (hvordan kan man, uten å ha utredet det, konkludere med at hesten kanskje ikke blir kvitt det?). Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 04/03/2006 :  19:01:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Tenkte på det samme som Formosissima, kanskje hesten har vondt noe sted?
www.hestene.no Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 04/03/2006 :  19:11:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg hadde en hest som bukket hver gang hun kom i galopp. Og noen ganger i trav.
Hun hadde forkalkning stakkars. Ikke rart hun bukket...
Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 04/03/2006 :  19:28:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
hvorfor mente hun hesten ikke var ridbar?
dersom hesten IKKE er ridbar burde du vel merket dette når du hadde hesten på prøve?

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 04/03/2006 :  19:44:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
hvorfor mente hun hesten ikke var ridbar?
dersom hesten IKKE er ridbar burde du vel merket dette når du hadde hesten på prøve?

Opprinnelig postet av lucky june

Problemet her: Hun hadde hesten på prøve, men hadde betalt den før prøvetiden gikk ut. Hun fikk ikke levert den tilbake.

www.hestene.no Gå til toppen av siden

tebj0

Skrevet - 04/03/2006 :  20:07:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Selv om dere har alt på deres rene og det er selger som har sviktet her, så kan jeg kanskje forstå selger litt. Du skreiv jo tross alt til han at hesten var helt perfekt og at det eneste problemet var at den ble for høy, mens nå plutselig så er ikke hesten ridbar? Hva har skjedd på disse ukene da? Gå til toppen av siden

Brum

Skrevet - 04/03/2006 :  20:27:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrum  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrum  Svar med kopi av melding
Ja det kan man lure på??
http://www.piczo.com/Rideturar Gå til toppen av siden
Side: av 9 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.