hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Pris på døl / farge
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 Pris på døl / farge
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 02/05/2006 :  22:12:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Hei! Jeg har fått inntrykket av at røde døler er så popolært? Er det tilfellet? Sjefen min skal selge sin røde døl, hva ligger prisen på døl på egentlig? Han brukes som kjøre og ridehest. Kan ikke så mye dressur, samler seg da, men ikke noe særlig øvelser. Er en tur/ kose/hobby hest.
11 år og veldig snill. ( valakk)

Mari^_^

Norway

Skrevet - 02/05/2006 :  22:25:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Ville gitt ihvertfall 20.tusen for den du beskriver, om ikke mer. Har også inntrykk av at røde døler er 'in'. Søskenbarnet mitt kjøpte en rød valakk på 2 år til 15.000 for noen uker siden.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 04/05/2006 :  11:29:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Rød døl med lys man og hale er spesielt ettertraktet,mulig det kommer av at de er vanskeligere å få avlet fram. Priseksempel: Svart åringshope gikk for 12.000,rød for 20.000. De hadde samme far,og jevngode mødre,men folk betaler mye for fargen. Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 04/05/2006 :  11:50:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
20.000 for en 11 år gammel vallak som ikke kan noe? Kanskje jeg er sær, men jeg ville aldri gitt mer enn 10 for den, om den så hadde vært gullfarget.
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 04/05/2006 :  12:28:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dølehestene ligger relativt høyt i pris siden det er så få av de i landet. I tillegg er han innkjørt, og sikkert en god kjørehest, noe som høyner prisen. 20 000 er kanskje i overkant, jeg ville lagt meg på 15 000.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Brum

Skrevet - 04/05/2006 :  14:16:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrum  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrum  Svar med kopi av melding
Denne hesten er verdt 25tusen kroner, hvis noe skal trekke ned er det alderen. 20tusen for ei åringshoppe synes jeg derimot var vel dyrt.
http://www.piczo.com/Rideturar Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 04/05/2006 :  19:25:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Sier meg enig i Kristy, 15 er nokk. Tungdølen min lå på 15 hun også, da var hun 14, hun er litt rølig i hvinterpelsen, ellers brun,men rødskjær. Hun var innkjørt, å 3 pr. Brukt i skogen til å kjøre tømmer. Hun er en veldig god ridehest i tillegg. Hun er en topp hest, men 20 er drøyt syns jeg.
Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 04/05/2006 :  22:26:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Dølehestene ligger relativt høyt i pris siden det er så få av de i landet. I tillegg er han innkjørt, og sikkert en god kjørehest, noe som høyner prisen. 20 000 er kanskje i overkant, jeg ville lagt meg på 15 000.

Opprinnelig postet av kristy

I fare for å virke som en bortskjemt pappajente (noe jeg IKKE er); er 15-20 000 kr en relativt høy pris??? Jeg syns det var billig jeg..

Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 04/05/2006 :  23:11:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Hadde du kjøpt en døl til 20 000 bare pga. farge, Ingvild? Det er vel snarere det rette spørsmålet :-) Gå til toppen av siden

Ingvild og Kenzo

» VIP

Norway

Skrevet - 04/05/2006 :  23:23:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIngvild og Kenzo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIngvild og Kenzo  Svar med kopi av melding
Nei, jeg hadde nok ikke det
Men jeg syns fremdeles det er litt drøyt å si at dølehestene ligger relativt høyt i pris, for så å snakke om 15-20 000 kr..

Kenzo&Buster
Diamantene<3
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 04/05/2006 :  23:41:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
enig:) Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 04/05/2006 :  23:50:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Husk vi snakker om hester som ikke er særlig populære lengre. De prises egentlig på lik linje med kaldblodshester og fjordinger, og der ligger prisen på mellom 10 og 15 000. De er snille og greie hester, men kan aldri hevde seg særlig høyt i andre konkuranser enn kjøring, og der forsvinner de gode hestene ganske kjapt til proffer. Altså, det er den jevne hobbyhest som selges. Og da er 20 000 mye for en 11 åring som ikke kan så veldig mye... 15 000 derimot er den prisen jeg ville betalt for hvilken som helst hest med samme beskrivelse.

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 04/05/2006 :  23:55:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
om prisen passer hesterasen osv er grei nok, men å si at 15.000 er MYE for en hest er jeg ikke enig i. Gå til toppen av siden

Løkki

Norway

Skrevet - 05/05/2006 :  00:46:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLøkki  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLøkki  Svar med kopi av melding
Synest 20.000 hørest ut som ein heilt grei pris for den dølen, uansett farge! Da regnar eg med at han også er innkjørt. Ville kanskje gitt 25.000 også eg da.

Må huske på kva det kostar å ale fram ein hest, og kva tid det tek å kjøre inn/ri inn hesten. Det vil ikkje lønne seg å avle lenger visst folk absolutt skal ha hestane så himla billige. 20.000 er ikkje dyrt!

Kopi av melding:
De prises egentlig på lik linje med kaldblodshester og fjordinger, og der ligger prisen på mellom 10 og 15 000

Du er griseheldig om du får ein GOD fjording til den prisen der.. Avdanka travarar blir ofte solgt for den prisen ja, og eldre fjordhestar som ikkje har gjort anna en å traske på tur. Men heldigvis er det ikkje mange fjordingar som er så billige lenger.

ForumHest

Gunvor, Løkki og Skaars Benita
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 05/05/2006 :  01:13:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Men nå handler vel ikke denne saken om en GOD hest heller? Så da er det jo ikke relevant å sammenligne med en god fjordhest heller.

Luna, dølahesten jeg drev med før, vil de ha 18000 for. Jeg kan med hånden på hjertet si at trass i fargen Luna har og det faktum at hun er en hoppe, så er hun ikke verdt 18000 (jeg hadde gjerne betalt det, jeg hadde kjøpt Luna for 100-tusen også, om det var det de forlangte og jeg hadde pengene - men for meg er det snakk om affeksjonsverdi).

Luna tør jeg påstå at ikke kan noe som helst. Det går vel kanskje an å ri henne på tur nå, men hvor trygt det er, det skal jeg ikke uttale meg om. Hun er en habil kjørehest for de som ønsker en rett-frem-på-veien sådan. Mistanke om dårlige bein, enmannshest, et lynne som ikke passer for barn, dårlig behandlet - hele den regla. Det eneste plusset er vel at hun bare er 6 år. Jeg vet ikke hvor mye Luna er verdt i forhold til hva hun kan osv., men jeg synes 18000 er en ganske hårreisende pris.
Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 05/05/2006 :  07:14:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vi snakker ikke om en GOD hest. Vi snakker om en døl som ikke kan særlig annet enn å gå på tur. En vallak som ikke har noen avlsverdi. Pris settes av markedet, og 15 er den prisen jeg ville gitt. Jeg ser masse salgshester rundt meg, og titter spesielt på fjordinger da det er en rase jeg er glad i. Og da er det den prisen jeg har merket meg. Jeg var forresten å kikket på mange hester da jeg skulle kjøpe selv, og flere dølehester. De var yngre, men ellers lik i beskrivelsen bortsett fra at de var svarte. 15 000 var prisen på de.

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.61 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.