hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Spiser du hest?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Spiser du hest?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 6

Lopke

Norway

Skrevet - 23/01/2006 :  16:45:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg spiser ikke hestekjøtt, og kommer ikke til å begynne med det heller.
Det er da ingen i Norge som spiser katt heller.

Opprinnelig postet av lino

he he.. liker tankegangen din lino!

Men til dere som spiser hest... dere kunne vel ikke spist deres egen hest? (ikke for å være grotesk)
Men det er det jeg tenker på når jeg går forbi en slakter som selger hestekjøtt... hmm der ligger kanskje ribba til xxx i vinduet..

Jeg knytter meg til dyrene jeg har, både hest og katt. Kan derfor ikke spise sånne dyr. Ikke fordi det smaker vondt for det gjør det sikkert ikke, men den følelsen jeg vil få av å gnage på beina til min elskede..

Hadde jeg hatt minigris som kjæledyr tror jeg egentlig heller ikke menyen hadde vært svineribbe juleaften..
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 23/01/2006 :  17:13:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kom bare til å tenke på en ting:

Hva med de som er bønder? Hva med de som har sau, gris, hest, ku, geit, høner? Skal de være vegetarianere de da, fordi de ikke kan spise dyrene sine.... Tro meg, man kan få et helt spesielt forhold til disse dyrene også.

www.hestene.no
Redigert av - Mari^_^ den 23/01/2006 17:16:37 Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 23/01/2006 :  18:33:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
i mine øyne blir det ikke det samme.. å drive gård er også arbeid.. ikke kose kose med dyr.. Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 23/01/2006 :  18:49:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kom bare til å tenke på en ting:

Hva med de som er bønder? Hva med de som har sau, gris, hest, ku, geit, høner? Skal de være vegetarianere de da, fordi de ikke kan spise dyrene sine.... Tro meg, man kan få et helt spesielt forhold til disse dyrene også.

Opprinnelig postet av Mari^_^

Jeg er jo ei bondejente. Og njaa, har hatt mange kyr som jeg har hatt ekstrem godt forhold til.
Så fremt dyret ikke hadde pintes, hadd et godt liv og får en ikke-smertefull avliving, så kommer det under ett fett om jeg spiser kalven jeg sprang tur med, eller sauen som hoppet hinder.

Gå til toppen av siden

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 23/01/2006 :  18:53:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
For meg er det greit å spise kukjøtt og sånt, men liker ikke å spise lam, kalv og sånt. Mener nå at de burde leve helt til de dør, eller blir gamle, ikke at de skal bli drept før de er voksene.
Victoria & Vinnie - http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=13920
-
Gå til toppen av siden

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 23/01/2006 :  18:55:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
Nå blir jo de fleste dyr som skal spises drept før de er gamle da :/
-
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 23/01/2006 :  19:00:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Nå blir jo de fleste dyr som skal spises drept før de er gamle da :/

Opprinnelig postet av Hestemix

M-m.. Pga. og få best mulig kvalitet på kjøttet! Om man sender ei 10 år gammel ku på slakteriet kan hele skråtten bli kassert pga. dårlig kjøtt..

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 23/01/2006 :  19:18:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jepp, dyrene må være unge p.g.a. kjøttkvaliteten.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 23/01/2006 :  20:40:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
Likevel... Det er urettferdig at de ikke skal få leve så lenge som mulig.
-
Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 23/01/2006 :  21:37:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Likevel... Det er urettferdig at de ikke skal få leve så lenge som mulig.

Hvorfor det?

Mennesker er rovdyr, sånn har det alltid vært. Hva med en ulveflokk som tar en elgkalv? Er det også urettferdig? Den har jo heller ikke levd så lenge som den "kan".

Jeg tror det blir veldig vanskelig dersom man skal tenke sånn. Her i England har de en veldig sterk trang til å redde alt, rett å slett forlenge liv. Se f.eks den hvalen som svømte opp i Themsen, den ble syk (ikke så rart, det er ferskvann, og i tillegg er Themsen en av verdens mest forurensa elver), men likevel skulle disse engelskmenna på død og liv prøve å redde den! Min mening var at dyret måtte få slippe med det første.

Det samme gjelder smådyr og kjæledyr her til lands. Jeg har sett hunder i "rullestol" (har bakbeina i en slags sele med hjul på, hunden er lam i bakbeina), hunder og katter på tre bein, en hest her på skolen i fjor fikk en alvorlig sårskade etter reaksjon på antibiotika (mistet nesten all huden på hele kroppen), fortsatt skal de for enhver pris redde dem.. Hvilken livskvalitet står disse dyrene igjen med?

Nå ble dette litt OT, men jeg synes ikke man absolutt skal forlenge dyras liv fordi de har "like stor rett på å leve lenge" som oss.

Ja, dyr er koselige, men de er også mat.. Sånn er naturens gang..

Gå til toppen av siden

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 23/01/2006 :  21:50:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
Ble litt forvirra. Mener du at dyr ikke har like stor rett til å leve som oss eller ikke?
Uansett, her dreper man dyr for at man selv skal få godt kjøtt. Man dreper også dyr for å henge opp hodene eller pelsen dems på veggen. Jeg mener det er veldig unødvendig. På en måte er det noe annet med rovdyr, fordi de ikke spiser annet enn kjøtt. Mennesker dreper dyr, og kaster de som er dårlige. Det er ikke bar det, for de fleste av dyrene som blir drept for å spiser har hatt et forferdelig liv. Bare for at vi skal få bedre kjøtt...

-
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 23/01/2006 :  21:53:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bra skrevet Anniken, helt enig!
Dessuten om dyrene skulle dødd naturlig, så ville de aller fleste lidd til døde.

Gå til toppen av siden

VictoriaTh

» VIP

Norway

Skrevet - 23/01/2006 :  22:07:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVictoriaTh  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVictoriaTh  Svar med kopi av melding
Jeg mener det er urettferdig. Dere trenger ikke gjøre det...
-

Redigert av - VictoriaTh den 23/01/2006 22:09:33 Gå til toppen av siden

Andrea & Juni

Norway

Skrevet - 23/01/2006 :  22:29:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Juni  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Juni  Svar med kopi av melding
Jeg bor på gård og spiser ikke kjøtt... Kan ikke kalle meg vegiterianer, jeg bare spisek ikke kjøtt... Som jeg har sakt før synes jeg at dyrene har like stor rett til å leve som oss!!!
Jeg synes vertfall ikke man skal spise kylling som har stått tett i tett hele livet bare for å bli slaktet!!!
Mormor og morfar kjøpte 5 høner fra en hønsegård.... Når de fikk hønene kunne de ikke gå!!! Og det er jo helt forferdelig!! At de stakkar hønene har stått som tett i tett at de ikke kunne gå!!!
Bilr ganske så irritert når jeg hører slike ting!! Alle dyr og mennesker med ben skal kunne gå da!!!!

(L) Juni (L) Go `esten min!
R.I.P Svava, love you! <3
Gå til toppen av siden

Andrea & Juni

Norway

Skrevet - 23/01/2006 :  22:31:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Juni  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Juni  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ble litt forvirra. Mener du at dyr ikke har like stor rett til å leve som oss eller ikke?
Uansett, her dreper man dyr for at man selv skal få godt kjøtt. Man dreper også dyr for å henge opp hodene eller pelsen dems på veggen. Jeg mener det er veldig unødvendig. På en måte er det noe annet med rovdyr, fordi de ikke spiser annet enn kjøtt. Mennesker dreper dyr, og kaster de som er dårlige. Det er ikke bar det, for de fleste av dyrene som blir drept for å spiser har hatt et forferdelig liv. Bare for at vi skal få bedre kjøtt...

HELT enig med deg!!! Akkurat som jeg skulle sakt det selv

(L) Juni (L) Go `esten min!
R.I.P Svava, love you! <3
Gå til toppen av siden
Side: av 6 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.