hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hesten biter...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Problematferd
 hesten biter...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Olithyon

Norway

Skrevet - 22/01/2006 :  13:38:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Om man "smekker" til hesten får man kun et resultat...en hest som fremdeles biter,men i etterkant kaster seg vekk fra slaget som den vet kommer...
Altså blir man ikke kvitt en uvane på denne måten,man lærer hesten enda en ny...
Opprinnelig postet av Lene.

Helt enig i dette.

Mvh Christine
Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 22/01/2006 :  13:45:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
vi har sagt til dem at det får de ikke låv til men de gjør det alikavell.

Hm, dette har jeg villet tatt opp med folka...

Et tips som alltid funker godt når hesten biter er å dra til den over mulen HVER ENESTE GANG han biter. INGEN unntak. Etter et par måneder er nok problemet borte.. Dette gjorde jeg på Brave Star da han var fæl til å bite og han blei kjempegrei!!
Vet om flere som biter hesten i mulen om den biter. Du kan jo prøve begge deler å se hva som fungerer best. Men UANSETT, vær KONSEKVENT og BESTEMT!! IKKE vis hesten at du er redd!
Ønsker deg lykke til!

Opprinnelig postet av Andrea & Daytona

*rister oppgitt på hodet*

Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 22/01/2006 :  15:19:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Et tips som alltid funker godt når hesten biter er å dra til den over mulen HVER ENESTE GANG han biter. INGEN unntak. Etter et par måneder er nok problemet borte.. Dette gjorde jeg på Brave Star da han var fæl til å bite og han blei kjempegrei!!
Vet om flere som biter hesten i mulen om den biter. Du kan jo prøve begge deler å se hva som fungerer best. Men UANSETT, vær KONSEKVENT og BESTEMT!! IKKE vis hesten at du er redd!
Ønsker deg lykke til!

*rister oppgitt på hodet*

Opprinnelig postet av missy_

*rister like oppgitt på hodet*

hvor lærer folk slik? Hva om hesten begynner å sparke da? skal man sparke tilbake? når den begynner å steile, ja da steiler vi tilbake? Hester en 10 ganger større å sterkere en oss, vi klarer ikke å sloss fysisk med dem.

Sylverjenta: du har fått mange gode forslag til løsninger her av både missy og Lene, mitt tips er å satse på dem i stedet for og gjøre som Andrea foreslo her, det kan forsterke problemet ditt veldig. (snakker av erfaring)

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt

Redigert av - mariie. den 22/01/2006 15:20:36 Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 05/02/2006 :  18:43:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Enig m Daytona. Altså, hvis den tydelig er bare frekk, og ikke redd, da. Et annet tips er å gi hesten albuen, hvis den prøver å bite. Ofte gnafser slike frekkiser etter overarmen, og hvis du da, i riktig øyeblikk, klarer å ta albuen din fort og hardt mot ham, vil han fort merke at det å bite folk er en ubehagelig ting. Og da assosierer den det med at den selv beit, ikke at du slo.... Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 05/02/2006 :  18:45:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Enig m Daytona. Altså, hvis den tydelig er bare frekk, og ikke redd, da. Et annet tips er å gi hesten albuen, hvis den prøver å bite. Ofte gnafser slike frekkiser etter overarmen, og hvis du da, i riktig øyeblikk, klarer å ta albuen din fort og hardt mot ham, vil han fort merke at det å bite folk er en ubehagelig ting. Og da assosierer den det med at den selv beit, ikke at du slo.... Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 05/02/2006 :  21:46:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lurer litt på hva folk legger i det at "hesten er frekk"?
Kan hester være frekke?
Vet de at de er frekke?

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 05/02/2006 :  21:58:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Lurer litt på hva folk legger i det at "hesten er frekk"?
Kan hester være frekke?
Vet de at de er frekke?

Opprinnelig postet av Horton & Renate

Kjempe bra poeng Renate! En hest gjør sjendent noe uten grunn, og uansett skal man være rimelig sikker på at den er "frekk", "bitch" osv, som noen kaller det om en hest oppfører seg slik vi ikke vil at den skal. Det er vel vi som skaper hesten? Selv om de har ulike personligheter. Hester kan være frekke, men de kan også være usikkre osv. Jeg vil være veldig kjent med hesten før jeg kan si om den er frekk, eller hva den er. Et eksempel er at det er mange som stempler spranghester som frekke om de ikke vil hoppe, mens det egentlig kun er rytter sin feil...

Hege Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 06/02/2006 :  00:16:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Ønsker deg lykke til!

Trodde virkelig at tiden hadde endret seg litt for våre hesters ve og vel, men ser at noen fremdeles har særdeles vondt for å tenke. Innsikt og forståelse er nøkkelord... Blir helt lam jeg

Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen.
Redigert av - oleo den 06/02/2006 00:20:24 Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 06/02/2006 :  10:54:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
naboene må vel få lov til å gi hestene sine brødskalker i krybba? tror ikke det er grunnen til at hesten biter.
støtter meg til de som skriver at du skal sette deg i respekt jeg, ikke dra til hesten over mulen.
hadde jeg skulle dratt til hesten min over mulen i et par mndr så er det mulig hun hadde sluttet å bite, selv om jeg tviler sterkt på det. men jeg hadde iallfall fått en hest som ikke hadde likt meg noe særlig. og jeg tror ærlig talt ikke jeg hadde likt meg noe sælig jeg heller...

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Lisa+Boreas

Norway

Skrevet - 11/02/2006 :  17:12:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Min hest napper. Jeg tror problemet ligger i at jeg har vært for mye "kompis" med ham. Han tror på en måte at jeg er en av de andre som han kan leke med, og utfordre. For det er aldri skikkelig biting, det er mere sånn.. "blir-du-irritert-nå-napping".. så nå har jeg begynt å stramme litt inn, og være mer "eier". Det ser ut til å virke.

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.