hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Biter etter meg..Hva skal jeg gjøre?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Problematferd
 Biter etter meg..Hva skal jeg gjøre?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Sunniiva

Norway

Skrevet - 05/02/2006 :  17:45:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSunniiva  Svar med kopi av melding
Antiba(hesten jeg er hestepasser for) biter etter meg, når jeg skal f.eks. stramme gjorden, børste hu, ta på hodelaget osv. Er det noe jeg kan gjøre for å få henne til å slutte med det?

Håper på svar

Mvh. Sunniva :)

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 05/02/2006 :  18:41:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Klapp til henne over mulen HVER gang!!! IKKE la henne slippe unna med å bite etter deg!!! Om hun biter deg skal du bite tilbake (mulen) eller klapp til enda hardere! Ponnisen jag hadde på fôr gjorde dette, men han beit da, og han blei raskt kurert når jeg smekket til han HVER gang han beit/prøvde å bite! Lykke til!
Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o
Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 05/02/2006 :  18:54:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg ville prøvd å funnet ut grunnen til hvorfor hun biter først. Når en hester biter prøver den gjerne å si deg noe- at den har vondt, at den har dårlige erfaringer med feks salen og hodelaget, at den ikke respekterer deg som leder, at den er redd osv osv.

Siden du skriver at hesten biter i sammenheng med påsaling, kan dette komme av enten dårlige assosiasjoner med utstyret, ridningen eller at den har vondt en plass. Men gjerne skriv mer- er det bare i denne sammenhengen at hesten biter? Er den slik til alle? osv

Hege Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 05/02/2006 :  19:00:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Vær litt forsiktig med å denge bistre merrer. De blir fort bare verre. Har de først lært at det er ubehagelig å stramme gjorden, blir det ikke bedre av at du denger den i tillegg.

Det blir litt annerledes med en ung hest, eller en hest som bare er frekk. Hingstete oppførsel, og småttiser som bare MÅ prøve blir litt annerledes, da funker smekk på lanken ganske godt.

Den hesten du snakker om her, høres ut som en hest som har opplevd at gjordstramming er ubahagelig, og det kan det sikkert være, om det blir gjort fort og hardt. Sier ikke at du gjør det sånn, men at hesten har opplevd det før, og prøver å beskytte seg mot det.

Merra mi ble litt sånn etter å ha gått i rideskole ei stund, men hu er steintøff, og hadde bare blitt ILLSINT om jeg hadde begynt å smekke henne for noe sånt. Hun tar ikke tak, da, men har faktisk snudd seg brått mot meg og vist meg tennene- alvorlig trussel i alle fall.

Det jeg gjorde med hu var å markere med stemmen at FY f**n, sånne trusler finner jeg meg ikke i. Høres omtrent slik ut: *SLUTT med det DER!* (Men det kan godt ligge en undeliggende trussel der om at du ikke nøler med å ta henne om hun gjør alvor av sine trusler!)
Ellers gjorde jeg absolutt ingenting, bare fortsatte med det jeg holdt på med, og det tror jeg også er viktig, at du ikke slutter med det du holdt på med- da får jo hesten en slags belønning for å være sur. Ikke gå unna heller, ikke så mye som ti cm. Hvis den virkelig forsøker å ta tak i deg med tennene, gir du henne albuen, fort og hardt, så hun får kjenne en skikkelig hard albue rett i leppa før hun rekker å få tak i deg. Da tenker de seg oftest om før de prøver en gang til...

(Kan forøvrig fortelle om hesten min at hun kan være litt vrien å laste, spesielt på trang, mørk henger- skjønner henne godt, forresten. Fikk en gang ufrivillig hjelp at et par store, sterke tøffe mannfolk som skulle "vise henne" å være sta. De var ganske hardhendte med henne, mange hester ville nok gitt opp prosjekt nekt ganske fort- men hun frøys helt til is, slapp ørene rett ut til sida, og hvilte demonstrativt et bakbein... akkurat som hun sa *deng iveg, det hjelper IHVERTFALL ikke*.... Selv får jeg henne stort sett på ganske fort, ved hjelp av en som leier, og så går jeg bak og VISER henne kosten, og er litt streng.... hihi...)
Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 05/02/2006 :  19:20:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Klapp til henne over mulen HVER gang!!! IKKE la henne slippe unna med å bite etter deg!!! Om hun biter deg skal du bite tilbake (mulen) eller klapp til enda hardere! Ponnisen jag hadde på fôr gjorde dette, men han beit da, og han blei raskt kurert når jeg smekket til han HVER gang han beit/prøvde å bite! Lykke til!

Opprinnelig postet av Andrea & Daytona

Skal prøve å svare deg her uten at sinne mitt trenger igjennom.
Blir så utrolig frustert av å se at noen mennesker er så utrolige trangsynte at de tyr til den enkle måten der. Det er for det første utrolig urettferdig. Å si at den gjør det for å være frekk er helt på tryne, en biter jo ikke for å være frekk. En hest biter aldri uten grunn, du slår vel ikke noen uten grunn selv?

Du slår jo ikke venner sant? Å det er det du vil oppnå med denne hesten? Du kan tenke deg det at hvis du vil ha han som venn så slår man ikke sant! Men du skal selfølgelig ikke godta slik respektløshet fra hesten heller,men ikke ty til vold eller straff. Det vil ikke løse ditt problem.

Altså folk straffet eller slår når de går tom for effektive ideer. Ikke vis hesten at du blir sint,det vil bare lære den å trykke på de riktige knappene hos deg. De er ganske fantasifulle når det gjelder biting eller annen uheldig adferd som gjør deg sint.

Det du kan gjøre er:

1. Ikke la hesten få komme så nært at den får mulighet til å bite. Blokker ditt personlige rom ved å vifte med armer, eller få han til å rygge når den er for nær.

2. Gjør deg selv fortjent til hans respekt.
Hvis han hadde respektert deg ville han ikke drømt om å bitt deg.
Hester kan være som tennåringer, all dårlig oppførsel kommer fra en ting: -lite respekt.
Lek the seven games med hesten din. (det er flere tråder med forklaring på de på forumet her) Det vil bygge vennskap og respekt med hesten din.

3. Han hadde en grunn. Hesten biter aldri uten grunn, han føler seg enten truet eller har vondt eller rett og slett ikke bryr seg katta om hva du vil.

Du må ikke straffe han, det vil bli det samme som å smekke en unge fordi han ble redd å tissa i boksa.

prøv å se det fra hestens synsvinkel. prøv å tenke over din egen adferd når du er sammen med hesten, gir du han nokk fysisk og psykisk stimulering hver dag?

Hvis du kjenner hester,så vil ikke dette komme som noen overraskelse.
hester ser hvem de kan bite og hvem de kan bestemme over, bare ved å se hvordan du går,beveger deg og snakker på. De er utrolige smarte dyr.

4. Unge hester har som natur å være ekstra nappete og lekende. Dette har kanskje din blitt straffet for med slag eller lignende. Som har gjort han slik han er nå.

Ungheste er fulle av energi å kan knapt vendte til å komme ut å leke hesteleker, for de ser på deg som en lekekamerat ( blir litt generelt dette) å de kan bli litt røffe av å til,for de skjønner ikke at du ikke tåler så mye som andre hester, så ikke krev så mye.

5. En unghest krever en med masse savvy ( vett og forstand, logisk tankegang innen hestehold) Start med the seven games, å gi masse kos i sone 1 ( mule) masser og gnu bestemt med kjærlig på mule,kinn og leppene.

6. * Find ut hvorfor hesten biter, det kan ha mange grunner.
* Ikke la han komme nært nokk.
* Gjør deg selv fortjent til hans respekt via the seven games.
* Ikke straff han,det vil du bare miste tillit og respekt på.
* personer med savvy( vett og forstand, logisk tankegang innen
hestehold) blir sjelden bitt,så skaff deg mere savvy.
* Gi mye oppmerksomhet i sone 1 ( området rundt mulen)

Håpe at Sunniva velger å tenke litt mere menneskelig og rettferdig enn det du foreslår Andrea. Skal ikke legge skjul på at jeg blir så ufattelig irritert av å lese at noen som har hest kan tenke slik. Å du får aldri noe vennskap med noen hest,som du slår for å si:- Du bet meg for at du hadde en grunn, jeg vil at du skal respektere meg,derfor slår jeg deg,å du vil bare bli redd meg! Det er en stor missforståelse på vennskap.

Du slår ikke for å få respekt,tillit og vennskap, det du får da er en som ikke tørr annet enn å gjøre som du sier,men har null respekt,bare redd.
Så hvis man ønsker å øddelegge hesten psykisk så slå,men vil du ha en venn for livet? Prøv å forstå hvorfor? Å DET ER ALDRI FOR Å VÆRE FREKK!!

*Beklager hvis jeg hvirker veldig sinna,men blir så frustrert*

Gå til toppen av siden

Isabel och Perla

» VIP

Skrevet - 05/02/2006 :  19:43:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Skal prøve å svare deg her uten at sinne mitt trenger igjennom.
Blir så utrolig frustert av å se at noen mennesker er så utrolige trangsynte at de tyr til den enkle måten der. Det er for det første utrolig urettferdig. Å si at den gjør det for å være frekk er helt på tryne, en biter jo ikke for å være frekk. En hest biter aldri uten grunn, du slår vel ikke noen uten grunn selv?

Du slår jo ikke venner sant? Å det er det du vil oppnå med denne hesten? Du kan tenke deg det at hvis du vil ha han som venn så slår man ikke sant! Men du skal selfølgelig ikke godta slik respektløshet fra hesten heller,men ikke ty til vold eller straff. Det vil ikke løse ditt problem.

Altså folk straffet eller slår når de går tom for effektive ideer. Ikke vis hesten at du blir sint,det vil bare lære den å trykke på de riktige knappene hos deg. De er ganske fantasifulle når det gjelder biting eller annen uheldig adferd som gjør deg sint.

Det du kan gjøre er:

1. Ikke la hesten få komme så nært at den får mulighet til å bite. Blokker ditt personlige rom ved å vifte med armer, eller få han til å rygge når den er for nær.

2. Gjør deg selv fortjent til hans respekt.
Hvis han hadde respektert deg ville han ikke drømt om å bitt deg.
Hester kan være som tennåringer, all dårlig oppførsel kommer fra en ting: -lite respekt.
Lek the seven games med hesten din. (det er flere tråder med forklaring på de på forumet her) Det vil bygge vennskap og respekt med hesten din.

3. Han hadde en grunn. Hesten biter aldri uten grunn, han føler seg enten truet eller har vondt eller rett og slett ikke bryr seg katta om hva du vil.

Du må ikke straffe han, det vil bli det samme som å smekke en unge fordi han ble redd å tissa i boksa.

prøv å se det fra hestens synsvinkel. prøv å tenke over din egen adferd når du er sammen med hesten, gir du han nokk fysisk og psykisk stimulering hver dag?

Hvis du kjenner hester,så vil ikke dette komme som noen overraskelse.
hester ser hvem de kan bite og hvem de kan bestemme over, bare ved å se hvordan du går,beveger deg og snakker på. De er utrolige smarte dyr.

4. Unge hester har som natur å være ekstra nappete og lekende. Dette har kanskje din blitt straffet for med slag eller lignende. Som har gjort han slik han er nå.

Ungheste er fulle av energi å kan knapt vendte til å komme ut å leke hesteleker, for de ser på deg som en lekekamerat ( blir litt generelt dette) å de kan bli litt røffe av å til,for de skjønner ikke at du ikke tåler så mye som andre hester, så ikke krev så mye.

5. En unghest krever en med masse savvy ( vett og forstand, logisk tankegang innen hestehold) Start med the seven games, å gi masse kos i sone 1 ( mule) masser og gnu bestemt med kjærlig på mule,kinn og leppene.

6. * Find ut hvorfor hesten biter, det kan ha mange grunner.
* Ikke la han komme nært nokk.
* Gjør deg selv fortjent til hans respekt via the seven games.
* Ikke straff han,det vil du bare miste tillit og respekt på.
* personer med savvy( vett og forstand, logisk tankegang innen
hestehold) blir sjelden bitt,så skaff deg mere savvy.
* Gi mye oppmerksomhet i sone 1 ( området rundt mulen)

Håpe at Sunniva velger å tenke litt mere menneskelig og rettferdig enn det du foreslår Andrea. Skal ikke legge skjul på at jeg blir så ufattelig irritert av å lese at noen som har hest kan tenke slik. Å du får aldri noe vennskap med noen hest,som du slår for å si:- Du bet meg for at du hadde en grunn, jeg vil at du skal respektere meg,derfor slår jeg deg,å du vil bare bli redd meg! Det er en stor missforståelse på vennskap.

Du slår ikke for å få respekt,tillit og vennskap, det du får da er en som ikke tørr annet enn å gjøre som du sier,men har null respekt,bare redd.
Så hvis man ønsker å øddelegge hesten psykisk så slå,men vil du ha en venn for livet? Prøv å forstå hvorfor? Å DET ER ALDRI FOR Å VÆRE FREKK!!

*Beklager hvis jeg hvirker veldig sinna,men blir så frustrert*

Opprinnelig postet av missy_

Enig, godt sakt!

Isabel og Perla for alltid <3 Gå til toppen av siden

Sunniiva

Norway

Skrevet - 05/02/2006 :  20:36:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSunniiva  Svar med kopi av melding
Skal prøve rådene deres

Takk for Svar

Mvh. Sunniva :) Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 06/02/2006 :  22:14:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
... hester KAN være frekke, vel? Hester mobber jo hverandre ute på beite også? Som en del av rangordnings-oppgjør...? "her bestemmer jeg- du gjør som jeg vil, ellers viser jeg deg tenna"...?
Når en hest gjør sånn mot et menneske, uten å være redd, men bare for å prøve å komme seg over mennesket på rangstigen, kaller jeg det å være frekk. Jeg tror at det er rett- og viktig å sette seg i respekt, og ikke dulle med dem i slike tilfeller. Å bare si "neeei" i slike tilfeller vil jeg tro hesten tolker som at du EGENTLIG ikke tør å prøve å komme over den på rangstigen. Da vil ofte problemet med "hvem som bestemmer" komme tilbake i andre sammenhenger også, f. eks når en skal leie. Eller ri. Eller kjøre.

Det er kjedelig om hesten får tro at vi ikke er lederen, for da vil den begynne å bestemme selv.
Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 06/02/2006 :  22:24:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Forresten så synes jeg det høres veldig ut som menneskeliggjøring av hest å si "man slår ikke venner". Nå er det selvsagt ikke sånn at vi ønsker å være hestens fiende, men hester sorterer ikke etter venner og fiender. Hestens system heter rangordning, og da sorterer de etter "høyere enn meg" og "lavere enn meg". En som er "høyere enn meg" på rangordningen ville en hest ALRDI finne på å bite, annet enn i forsvar, i en slosskamp om føll, eller i tilfelle to hingster krangler om ei hoppe.

At hester biter for å forsvare seg mot det de anser som "overgrep" kan nok skje, men jeg antar at de fleste mennesker som har omgått noen hester ser forskjell på en hest som prøver å bestemme, og en som faktisk er redd.

Hester er hester og folk er folk. Husk at hester faktisk er ganske tøffe mot hverandre de også. Å begynne med menneskepsykologi på hest blir litt bak-fram.

Ellers er jeg SELVSAGT ikke tilhenger av å denge hester i tide og utide. Har sett nok av hesteeiere og passere som skriker til sine hester, og "tar" dem, når de egentlig bare er redde.
Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 06/02/2006 :  22:30:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Forresten så synes jeg det høres veldig ut som menneskeliggjøring av hest å si "man slår ikke venner". Nå er det selvsagt ikke sånn at vi ønsker å være hestens fiende, men hester sorterer ikke etter venner og fiender. Hestens system heter rangordning, og da sorterer de etter "høyere enn meg" og "lavere enn meg". En som er "høyere enn meg" på rangordningen ville en hest ALRDI finne på å bite, annet enn i forsvar, i en slosskamp om føll, eller i tilfelle to hingster krangler om ei hoppe.

At hester biter for å forsvare seg mot det de anser som "overgrep" kan nok skje, men jeg antar at de fleste mennesker som har omgått noen hester ser forskjell på en hest som prøver å bestemme, og en som faktisk er redd.

Hester er hester og folk er folk. Husk at hester faktisk er ganske tøffe mot hverandre de også. Å begynne med menneskepsykologi på hest blir litt bak-fram.

Ellers er jeg SELVSAGT ikke tilhenger av å denge hester i tide og utide. Har sett nok av hesteeiere og passere som skriker til sine hester, og "tar" dem, når de egentlig bare er redde.
Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 06/02/2006 :  22:31:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding

Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 07/02/2006 :  14:19:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
... hester KAN være frekke, vel? Hester mobber jo hverandre ute på beite også? Som en del av rangordnings-oppgjør...? "her bestemmer jeg- du gjør som jeg vil, ellers viser jeg deg tenna"...?
Når en hest gjør sånn mot et menneske, uten å være redd, men bare for å prøve å komme seg over mennesket på rangstigen, kaller jeg det å være frekk. Jeg tror at det er rett- og viktig å sette seg i respekt, og ikke dulle med dem i slike tilfeller. Å bare si "neeei" i slike tilfeller vil jeg tro hesten tolker som at du EGENTLIG ikke tør å prøve å komme over den på rangstigen. Da vil ofte problemet med "hvem som bestemmer" komme tilbake i andre sammenhenger også, f. eks når en skal leie. Eller ri. Eller kjøre.

Det er kjedelig om hesten får tro at vi ikke er lederen, for da vil den begynne å bestemme selv.

Opprinnelig postet av LisaFi

Dette har jeg opplevd med Løkken. Har litt det problemet fortsatt, har forbedret seg mye da men.

LisaFi: Hvordan kan jeg takle dette, altså vise at her er jeg sjefen. Har i det siste prøvd å vise tydligere med kroppsspråk at her er det jeg som er sjefen.

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 07/02/2006 :  15:41:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Hei.

Skjønner ikke helt hvorfor innleggene mine kommer så mange ganger, trykker bare EN gang altså! Får bare unnskylde, er ikke SÅ pr-kåt... ;)

Ellers er spørsmålet ditt litt vanskelig å svare på, Ina. Det er så individuellt fra hest til hest hva som er å være "litt bestemt" og "bestemt nok". Noen hester begynner å skjelve hvis du hever stemmen til dem, mens andre bare vipper ørene ut til sida og hviler bakbeidet om du så gir dem en med pisken...

Prøv deg litt fram, du kjenner best din egen hest.

Et lite tips, ikke bli lei deg om du overdriver litt EN gang, og hesten kanskje blir litt redd deg der og da. Ofte er det den ENE gangen som skal til for at hesten begynner å se deg som en leder (som ble litt alvorlig forb..na...). Og hvis du etterpå behandler den som normalt, rolig og rettferdig, lærer hesten også at du er en real person som ikke går av hengslene uten videre. Gradvis vil hesten se opp til deg som en leder det er lurt å stole på. Vær konsekvent, og ikke la den gå over de grensene for akseptabel oppførsel- som DU setter.

Det at hesten stoler på deg som leder merker man ofte om man drar ut på tur uten følge av andre hester. Hester som ikke føler at mennesket er en leder, blir ofte utrygge, og vil hjem igjen til flokken, men den hesten som er ute med et menneske den anser som en trygg og sterk leder, vil gå uansett hvor du leder den. Til og med over/ forbi ting den er redd for.

(ÅÅÅ så stolt jeg var når Eddi krysset sin første bekk på egen hånd, etter to minutters tenke- og snuse- pause. Men så hadde han jo ikke lært stort annet enn at det er trygt å gjøre som mamsen sier, heller da... Stakkar lille pysa mi... ;)
Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 07/02/2006 :  22:03:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
prøv å finn en løsning på problemet istedefor å straffe for symptomene. hvis det er i forbindelse med sal og hodelag som du skriver, er det veldig lett å tro at hun har erfart ubehag med dette før.
hva skal du oppnå med å slå en hest??

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 07/02/2006 :  23:30:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Herregud... (rister på hodet)

Ignorer slike forslag, for din egen og din hest skyld. Det finnes langt bedre måter å løse dette på....uten at hesten din vil være redd hånden din etterpå.

Støtter meg til Missy.

Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen. Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 08/02/2006 :  13:15:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av LisaFi

Jeg ville kalt det sjef! Han biter fordi han ikke vil ha deg så nære fordi han kanskje ikke har noe respekt for deg? Det er ikke for å være frekk,men fordi den hadde en grunn! Kanskje grunnen er for at den er redd? Eller rett og slett føler ubehag fordi noen som han ikke er trygg på står for nære?

Men frekk? Nei.

Å det er heller ikke menneskelig gjøring,bare satt på spissen for å få mitt budskap til å nå igjennom.

Så mens du kaller det frekk,så sier jeg at den hesten er smart,å har netopp rappet til seg sjefsrollen. Så da er det bare for oss å være smart å ta den tilbake. Å det er ikke smart å lage flere uvaner for hesten når du prøvver å fjerne en!

Bra noen er enig da oleo

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.62 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.