hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Trenger hjelp i valg av kaldblodshingst
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Trav
 Trenger hjelp i valg av kaldblodshingst
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 7

Irene A

Norway

Skrevet - 12/02/2006 :  22:20:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIrene A  Svar med kopi av melding
Hei igjen!

Vil bare tillegge, at selvom travprestasjonene i stammen til Bozita er fraværende, så har Bozita en storesøster som heter Bozena. Hun var kun 1.44 m høy, og etter Brasar. Bozena var også en veldig fin ridehest, og har seire opp til LA dressur, både i ponni og hesteklasser. Hun har også konkurert mye i sprang, og var faktisk med i Glava-cupen i Spektrum et år!
Du skjønner, min far avlet kaldblods, men de de ble brukt som ridehester av meg. Jeg syns det var mye mer morsomt å trene dressur, sprang og feltritt enn trav, derfor har ingen av hestene startet. Senere år har travinteressen fanget meg også, og jeg har blant annet jobbet hos Sven Olav Weberg. I tillegg har jeg eid et par varmblodstravere, og har blant annet trent fram Against the Sun.

Syns det er utrolig morsomt å endelig vite hvor Bozena har blitt av, hun betydde veldig mye for meg. Håper du kan fortelle meg litt om henne ((o:

Mvh Irene

Blogg: http://www.hest.no/blogg/?bid=643 Gå til toppen av siden

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 14/02/2006 :  23:08:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei,hei!
Forteller gjerne i det vide og brede om Bozita,men kanskje ikke den riktige plassen i denne tråden? Svigermor som eier henne,og vi kjenner begge den forrige eieren godt. Hesten er ikke mer enn noen få mil unna deg,så det er store muligheter for å besøke henne?
Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 03/03/2006 :  01:37:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Regner med du mener Minpil - Pilmin har vært død i årevis (født 70).

Opprinnelig postet av linki

Det eksisterer vel en Ilmin så vidt jeg vet, avkom rett av Pilmin. Hoppa mi etter han. Jeg har pratet med veldig mange som skryter av Min -familien. Jeg har møtt noen hester fra Min og de har et par felles egenskaper... Meget kloke og meget vakre hester.. Min smed sa i sin tid til meg: Du har fått deg en utfordring men tar du den så får du deg en fantstisk klok og sterk hest. Hun er ikke i trav overhodet, aldri vært i trav men jeg har fått tilbud om å bedekke henne nettopp fordi det er få avkom igjen av denne familien og de ønsker å vidreføre de gode genene og det litt explosive som kanskje Pilmin var mest kjent for... Som da min hoppe også har.. Tjohooy

Flotte bevegelser har den familien og.... Ikke stakato og kort, men mykt, stort og luftig. Nydelig dressurhest... Og, ikke altfor store...

Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen. Gå til toppen av siden

Fargo Jenta

» VIP

Skrevet - 08/03/2006 :  09:05:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei! om du skal ha en hobbyhest, er det vel ikke nødvendig med en av de dyreste hingstene, har selv brukt både Elding, Schuvar, Moe Odin, Braute og Metsgar. avkommet etter Schuvar var litt vill som føll og åring, men er nå veldig solig og rutinert. Hun er nå drektig med Lome Kongen. Jeg har åringen etter Metsgar, nå og hun er bare helt utrolig! kjempe snill til å være så ung, og veldig innteligent. Hun etter MOe odin, var også veldig spesiell. Utrolig godlynt og folkekjær. hun er vel snart tre år, og har gått prøveløp og alt sånnt. traver bra. HUn etter Elding er desverre blitt avlivet av eieren som vi solgte til, men hun var konon på banen, og sprang faktisk "for fort" under mønstringsløpa, men hun fikk skade i greiffelbeinet og ble aldri bra igjen. Hesten min har alt i alt båret frem fem flotte hoppeføll, og hun har elding blod i seg, hun heter fargo Jenta, etter Fago Spenta og Åsrapp. lykke til uansett, du får nok en fin hest nesten uansett hvem hingst du bruker

hilsen Marit
Gå til toppen av siden

emmyklebost

Skrevet - 14/03/2006 :  10:23:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei har en varmblods hoppe etter Jærvsjø faks.

han har en del store, eller kraftige avkom.. er kjempe fornøyd med hoppa vår
Gå til toppen av siden

emmyklebost

Skrevet - 14/03/2006 :  10:23:58  Vis profil  Svar med kopi av melding

Gå til toppen av siden

Rolf G.

Skrevet - 15/03/2006 :  22:52:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nordli Svarten må jo bli det rette på hoppa di. 3-åringene etter ham har vært veldig bra i år med Nordlirappa som best og er et rimelig og meget bra alternativ. Gå til toppen av siden

mullert

» VIP

Norway

Skrevet - 27/03/2006 :  01:56:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bokli balder har et godt gemyt..det syns nå jeg. Jeg har vært i utplasering hos Dag gihle som hadde balder stående og har å fått lov å kjøre den herlige hingsten. dog liker han ikke at man står foran hodet hans men ellers er han kjemperolig

Bokli eld derimot er mere varm. han blir jo kalt for ildern med go grunn. han har litt av et temperemang i motsetning til broren.

ny profil!!! den nye er mighty_spin Gå til toppen av siden

meandmyhorse

» VIP

Norway

Skrevet - 14/04/2006 :  19:10:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har drevet og titter på hingster og jeg har bestemt meg for en hingst og det er alm viktor han har et utrolig gemytt ikke heit osv så vis du har mulighet til og ringe og høre der og de ikke er i slekt så ville jeg nok ha ringt ditt

smil til verden så smiler den til deg :) Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 14/04/2006 :  19:17:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Alm Viktor er ikke han fulltegnet? Gå til toppen av siden

Leikas

Norway

Skrevet - 14/04/2006 :  19:56:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeikas  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av emmyklebost

Øh, Jærvsøfaks er en kaldblods..
Var merkelig at dere har fått en varmblods etter ham..

Lene og Hot Belleza
Besøk oss på www.hotbelleza.piczo.com
Gå til toppen av siden

meandmyhorse

» VIP

Norway

Skrevet - 15/04/2006 :  11:13:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
linki jo det er han + at det er faren til vennina mi som eier han så jeg har fått sett han i mange situasjoner der jeg vet at andre hester hadde hoppet i taket og løpt for livet og han står bare og blunker
smil til verden så smiler den til deg :) Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 15/04/2006 :  13:06:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
nki jo det er han + at det er faren til vennina mi som eier han så jeg har fått sett han i mange situasjoner der jeg vet at andre hester hadde hoppet i taket og løpt for livet og han står bare og blunker

Det visste jeg ikke om han, at han var så calm.
Artig å vite. Er det noe mer du kan fortelle om han?
Jeg forgudet storebroren hans Alm Rau Jo.......
Gå til toppen av siden

sigyn,brauta og rubin:)

» VIP

Norway

Skrevet - 15/04/2006 :  15:45:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesigyn,brauta og rubin:)  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hei! om du skal ha en hobbyhest, er det vel ikke nødvendig med en av de dyreste hingstene, har selv brukt både Elding, Schuvar, Moe Odin, Braute og Metsgar. avkommet etter Schuvar var litt vill som føll og åring, men er nå veldig solig og rutinert. Hun er nå drektig med Lome Kongen. Jeg har åringen etter Metsgar, nå og hun er bare helt utrolig! kjempe snill til å være så ung, og veldig innteligent. Hun etter MOe odin, var også veldig spesiell. Utrolig godlynt og folkekjær. hun er vel snart tre år, og har gått prøveløp og alt sånnt. traver bra. HUn etter Elding er desverre blitt avlivet av eieren som vi solgte til, men hun var konon på banen, og sprang faktisk "for fort" under mønstringsløpa, men hun fikk skade i greiffelbeinet og ble aldri bra igjen. Hesten min har alt i alt båret frem fem flotte hoppeføll, og hun har elding blod i seg, hun heter fargo Jenta, etter Fago Spenta og Åsrapp. lykke til uansett, du får nok en fin hest nesten uansett hvem hingst du bruker

hilsen Marit

Opprinnelig postet av Fargo Jenta

braute??kan du pliiis fortellle meg litt om avkommet??

*This little light of mine, I'm gonna let it shine*
Gå til toppen av siden

frkelin

Skrevet - 18/04/2006 :  13:32:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har en hoppe etter Braute som har kjempebra gemytt. Jeg har hørt at faren var litt hissig og hun kan være litt heit. Veldig glad i å løpe fort, men fornuftig og kald i hodet på samme tid.

Er det noen som kan gi meg tips til en billig kaldblodshingst for henne? Jeg vil så gjerne ha et avkom men har ikke penger til dyr hingst. Vil bare ha en sunn allsidig hobbyhest med godt gemytt.
Gå til toppen av siden
Side: av 7 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.44 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.