hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Trenger hjelp i valg av kaldblodshingst
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Trav
 Trenger hjelp i valg av kaldblodshingst
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 7

Leikas

Norway

Skrevet - 10/01/2006 :  19:09:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeikas  Svar med kopi av melding
Det er jo mye spennende å velge mellom når man har Eldingfri hoppe.. Kan bruke omtrent alt da!
Ikke det at jeg er så veldig inne i kaldblodsavlen (Er mer inni varmblods jeg xP), men har da hørt litt forskjellig..

Lome Elden er jo en Elding-hingst, men han avler da bra.. Du ser jo bare på årgangstoppene H.G. Balder, Mørtvedt Jerkeld (som jeg er veeldig svak for), Spang Pila, Slått El, Stuve My =) Mange bra etter Lome Elden =)

Alm Viktor som noen har nevnt.. Er jo etter Rigel Jo *Drømme*

Jeg liker også Bokli Balder, men det er vel egentlig mest pga. utseende.. Hehe :P Har jo tjent et par slanter også, og er etter Bork Rigel. Synes ikke avkommene har imponert så langt, men så er det jo få av dem som har startet i det hele tatt..

Bokli Eld er jo en annen Elding hingst.. Men løpe kan han i hvertfall =)
Har foreløpig bare 2005 årgang han, så litt vanskelig å si hvordan avkommene gjør det i banen.

Bork Rigel er jo flott hest.. Husker ikke helt hvilke avkom han har, men har jo Bokli Balder, Turbo Rigel, Ulsrud Rigel.. Har ei venninne som har ei hoppe etter ham.. Tjent rundt 200.000 kr.. =)

Frisli To Jo er jo et nydelig syn.. Vet ikke hvordan han avler, men er jo etter Rigel Joen.. Bra stamme og egenpresentasjoner er det jo =)

Kjøstad jo er også en Rigel jo hingst.. Veldig flott å se på, god stamme og bra egenpresentasjoner..

Pilmin er jo en flott hingst med lang holdbarhet (holdt i mange sesonger), og gikk bra.. Gode presentasjoner..

Spikeld er også en Elding-hingst, men fy søren som den hesten løper! Holder jo fortsatt koken etter ørten år som løpshest! Og bestetid på 18,6 er jo helt vannvittig! Har jo ikke vært avlshingst så lenge, men har jo fått noen gode allerede =)

Har jo også Jærvsøfaksen og Åkre Lurifax.. =)

Får vel stoppe nå før jeg går helt av hengslene :P

Lene og Hot Belleza
Besøk oss på www.hotbelleza.piczo.com
Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 11/01/2006 :  14:21:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Regner med du mener Minpil - Pilmin har vært død i årevis (født 70).

"norsk kaldblodssport domineres av Elding og hans etterfølgere. Bare Kos Knekten splitter familieidyllen blant de fem beste".

Kos knekten ligger på 4 plass! Det var ikke dårlig.

2005

Elding nr 1
Lome Elden nr 2
Spikeld nr 3
Kos Knekten nr 4
Lykke Gutten nr 5
Spang Best nr 6
Braute nr 7
Pål Even nr 8
Rigel Jo nr 9
Moe Odin nr 10
Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 11/01/2006 :  14:29:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg prøvde å sende statistikken for 2005 til deg Kine, men jeg fikk den tilbake: det stod dette: The original message was received at Wed, 11 Jan 2006 14:24:47 +0100 (CET)
from ti121210a081-4477.bb.online.no [83.108.17.125]

----- The following addresses had permanent fatal errors -----
Gå til toppen av siden

Leikas

Norway

Skrevet - 11/01/2006 :  15:01:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeikas  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Regner med du mener Minpil - Pilmin har vært død i årevis (født 70).

Opprinnelig postet av linki

Var han jeg mente ja..! Går litt i surr når man skal skyndte seg OG få med seg navnene :P

Lene og Hot Belleza
Besøk oss på www.hotbelleza.piczo.com
Gå til toppen av siden

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 11/01/2006 :  18:49:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Linki:Takk for at du legger så mye tid i det her! Mulig det blir for stort,hotmail er ikke alltid det beste.. Kunne du ha prøvd denne?: kinemaan@start.no Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 11/01/2006 :  19:13:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er bare koselig:)
Jeg elsker å drive med dette.

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 17/01/2006 :  16:50:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Du har mye å velge i når du har Eldingfri hoppe. Nesten alle travere jeg har vært borti har hatt innslag av han. Selv ville jeg valgt en borket hingst ;) Har ikke så enormt god greie på kaldblods ;)
www.hestene.no Gå til toppen av siden

moneypenny403

» VIP

Sweden

Skrevet - 07/02/2006 :  00:07:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidemoneypenny403  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemoneypenny403  Svar med kopi av melding
hej
bokli balder kommer att stå i sverige detta år.
vad har han lämnat i norge?
vad tror ni kombinationen bokli balder Rigel jo hambest?
Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 07/02/2006 :  00:25:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vel han har ikke avlet så bra ennå. har vel bare ca 17 4 åringer - hvor 2 stk har tjent små penger. Du får heller se om det retter seg opp fram til avlssesongen. Men stammen hans er råbra da. (han har heller ikke mange avkom etter seg)

Redigert av - linki den 07/02/2006 00:32:19 Gå til toppen av siden

*Varg*

» VIP

Norway

Skrevet - 07/02/2006 :  00:41:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Varg*  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*Varg*  Svar med kopi av melding
Har sett flere fine avkom etter han av de som er 3 år nå, skal bli spennende å følge dem utover sessongen.
Vi har en åringshingst etter Bokli Balders bror Bokli Eld som har Rigel Jo som morfar, denne ser kjempefin ut og har et veldig bra gemytt.

www.soyset.com
Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 07/02/2006 :  01:17:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Blir jo litt annerledes her da det blir Alm rigel på 3 ledd på begge sider. Linjeavl. De sier at de hestene bli entaktet. (Lik speed hele veien).
Men skal man bruke linjeavl er ikke Alm rigel verst....
Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 07/02/2006 :  01:31:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har selv ei vakker Bokli Balder hoppe.
Men skal kun brukes til avl pga av skade som åring.
Så vakre avkom lager han

Lila

Gå til toppen av siden

moneypenny403

» VIP

Sweden

Skrevet - 07/02/2006 :  10:31:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidemoneypenny403  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemoneypenny403  Svar med kopi av melding
oj det är kanske inte så bra att linjeavla
verkar vara svårt att hitta en passande hingst till stoet
tänkte först på Svall Ivar men han finns inte på semin

tack för alla svar
Gå til toppen av siden

Irene A

Norway

Skrevet - 12/02/2006 :  20:41:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIrene A  Svar med kopi av melding
Hei!

Hva heter hoppen? Jeg hadde ei kaldblodshoppe for mange år siden, som min far var oppdretter til. Hennes far var Trons Trollmin, og morfar var Reitlappen. Sikkert mange med samme far/morfar, men jeg spør uansett ((o:
Hoppen jeg tenker på heter Bozita, og er født 1990.

Uansett: lykke til med valg av hingst og bedekning!! Alltid så spennenge å vurdere kombinasjoner, og deretter vente på føllet.

Hilsen Irene

Blogg: http://www.hest.no/blogg/?bid=643 Gå til toppen av siden

Irene A

Norway

Skrevet - 12/02/2006 :  22:11:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIrene A  Svar med kopi av melding
Hei igjen!
Har nå lest igjennom litt fler av innleggene, og ser at hoppen har et tidligere avkom etter Auvin. Da må det nesten være Bozita!

Bozita er en knallfin kaldblods, jeg trente henne i dressur, blant annet for Kjersti Wigen. Kjersti likte Bozita veldig godt, og hjalp meg mye med henne.
Vi solgte henne ganske ung, fordi faren min som eide henne var lei, og jeg hadde to ridehester og hadde ikke råd til en hest til. Jeg har faktisk prøvd å lete henne opp for å prøve å kjøpe/låne henne tilbake, men regner med at det er dødfødt siden dere skal ha føll på henne.

For å fortelle litt om henne (jeg vet ikke hvor mye du vet). Stammen hennes på morsiden hennes er prestasjonsmessig veldig dårlig. Men det er snakk om eksteriørsterke hester med godt gemytt i alle ledd. De har alle hatt veldig gode bevegelser. Grunnen til at de ikke har startet er rett og slett manglende trening og iver fra min fars side.

Avkommet hennes, Ulvhedin, ble satt i profesjonell trening til Per Dave Holtung som 2-åring. Han viste meget stort talent, men vokste veldig mye, og var over 1.60 allerede som 2 1/2 åring. Dessverre viste han nok for stort talent, og kombinasjonen hard trening og kraftig vekst ble for mye, og han knakk sammen mens han stod på trenerstallen. Vi tok ham hjem, og det var en lang historie å bygge ham opp. Dessverre strakk ikke tiden min til, og min far hadde ikke interesse, så Ulvhedins karriere sluttet før den begynte. Men jeg kan forsikre deg om at han var et flott syn i hurtigkjøring på Bjerke før han ble syk. Han hadde et veldig stort trav, og trengte mye styrke.

Hilsen Irene

Blogg: http://www.hest.no/blogg/?bid=643 Gå til toppen av siden
Side: av 7 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.