hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Blandings-gamper
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 Blandings-gamper
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Stettson

» VIP

Norway

Skrevet - 19/12/2005 :  18:52:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStettson  Svar med kopi av melding
Flere som har blandingshester? isåfall: hvilke raser? Har selv en gamp som er av shagayaraber og kaldblods - nydelig!
Hesten min har kapret den beste plassen i hjertet mitt <3

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 19/12/2005 :  19:45:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Jeg har også en aldeles nydelig blandingshest Har ikke avstamningen hans, så det er vanskelig å si konkret hvilke raser han er blanding av. Må bare ¨gjette¨ meg frem mtp. rasetypiske ting. Han kommer fra et Araberstutteri så noe Araber er det nok i han. Han har den typiske høye haleføringen til Araberhestene blant annet. Ellers er han nok en god gammel eventyrblanding av Dansk varmblods, Oldenburger og den gjengen der.

Godgutten min

''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 19/12/2005 :  20:11:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
utrolig flott bles han hadde!! eller er dt 2 stjerner? Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 19/12/2005 :  20:59:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja han er flott

*beundre*

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 19/12/2005 :  21:14:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Hihi, takk så mye. Ja, veldig pene avtegn :) I passet hans står det stjerne, tynn stripe langs neseryggen og snipp.

Kanskje enklere å se her :)

''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 19/12/2005 :  21:46:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei hei.

Nydelige hester....

Min lille ôleo er blanding av kalblod og fullblod.. Ble født i sommer, etter 3 år med nøye planlegging... Så velkomsten var stor..
Han har mye fullblod men med kraftigere ledd og skikkelig ride-hest rumpe... Han har særdeles godt temprament...med et hærlig utrykk i øynene. Bevegelsene er rene og luftige, og størrelsen antas å bli som bestilt, rundt 1,57-1,60. Helt perfekt dressur størrelse for meg.

Jeg forsøker å legge med et bilde da, men får det jo pokker ikke til?!!!!

Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen.
Redigert av - oleo den 19/12/2005 21:48:52 Gå til toppen av siden

Dikselen

» VIP

Skrevet - 19/12/2005 :  22:34:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Og jeg har en blandings - nevnt tidligere under tråden "pinto". Far paint, mor new forest/araber. Bare litt over året enda - regner med at han blir rundt 1.45, helt perfekt for lille meg på 1.65 og 53 kg

Redigert pga bildestørrelse..

Redigert av - Dikselen den 19/12/2005 22:44:37 Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 20/12/2005 :  09:31:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Jeg har en blanding av Paint og Varmblodstraver. (Lovlig med papirer)
Han er for meg verdens vakreste, er bare helt herlig!
Han er 1 og 1/2år og har allerede blitt ganske stor Kommer nok til å bli ca 1.60 ferdig utvokst.

Skjønner som sagt tidligere, ikke hvordan man legger ut bilder her, så jeg legger ut en link til noen bilder av han på vipen min.
http://vip.hestemarked.no/galleri.asp?ID=10130&galleri=show&side=14
Det er mange flere bilder av han på andre sider i galleriet.
Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 20/12/2005 :  11:41:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Tror vi har en blandingsponni, hehe! Har alltid trodd han var blanding av new forest og en eller anna sportsponni, helt til jeg fikk mail fra ei som har eid han før som mente han kom fra et stutteri som drev med new forest.. Kanskje bastarden vår er renrasa likevel, vi vet ikke.. Han er like fin uansett da!

Edit for å fjerne bildet som ikke vil funke..

Redigert av - Anniken B. den 20/12/2005 11:46:11 Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 20/12/2005 :  11:44:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Tror vi har en blandingsponni, hehe! Har alltid trodd han var blanding av new forest og en eller anna sportsponni, helt til jeg fikk mail fra ei som har eid han før som mente han kom fra et stutteri som drev med new forest.. Kanskje bastarden vår er renrasa likevel, vi vet ikke.. Han er like fin uansett da!

Opprinnelig postet av Anniken B.

hvis han er renraset new forest, kanskje du skulle kontakte stutteriet og få papirene?? hadde jo vært litt kjekt å ha :)
Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 20/12/2005 :  11:47:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Anniken B.

hvis han er renraset new forest, kanskje du skulle kontakte stutteriet og få papirene?? hadde jo vært litt kjekt å ha :)

Opprinnelig postet av Lopke

Nja, hva skal man med papirer på en valakk på snart 29 år? Men jeg skal se hva jeg finner ut, hun eieren var ikke helt sikker på navnet på stutteriet, det er tross alt over 20 år siden hun fikk han derfra.

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 20/12/2005 :  11:58:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
oki :) tenkte ikke på at hesten din er eldre end meg da.. he he. Men det er vel alltid litt gøy å ha synes jeg. Har gjemt på stamtavler til rasekattene mine i årevis. Klarer ikke å kaste dem. Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 20/12/2005 :  13:53:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
OT, men:
Kopi av melding:
Jeg har en blanding av Paint og Varmblodstraver. (Lovlig med papirer)
Opprinnelig postet av Jack/Casana/Mahjiino

Blandinger med varmblodstraver/traver blir vel aldri lovlige, eller?

Har selv ridd en del herlige blandinger; araber/fjording, welsh/shettis (utrolig spretten, faktisk), Oldenburger/engelsk fullblods og så videre.
Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 20/12/2005 :  14:46:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er lov i USA (får papirer derifra) Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 20/12/2005 :  14:54:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Det er absolutt forbudt å krysse inn følgende typer/ raser i pintoavlen:
Tigermønstrede av alle raser
Rene kaldblods/ trekkhester
Islandshester
Shetlandsponnier
Fjording
Dølehest
Nordlandshest/ Lyngshest

Det stenges også for avl på traverblod med mindre annet blir bestemt på årsmøte.

Kopierte dette fra http://www.norskpintoforening.no

Tolket det som om at det har vært lov med varmblodstraver i avl frem til et visst tidspunkt? Noen som vet om dette årsmøtet har funnet sted? Mener også å huske at blant annet Gambler's Blackmale har bedekket et par varmblodshopper

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 20/12/2005 :  15:03:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Stemmer som linki skriver, blanding av Paint og Varmblodstraver er lovlig i USA.
Far til min Pinto er Gambler`s Blackmale, å han er registrert i USA i tillegg til her i Norge, derfor blir min hest en lovlig blanding. Han blir altså registrert i statene.

Det er mye forvirring rundt det her, å det skjønner jeg godt. Men Stall Valmen(de som eier Blackmale)bedekker nok kun bare lovlig.
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.