hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Frieser og sprang?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 Frieser og sprang?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Nedre_Kjønås_Gård

Skrevet - 25/11/2006 :  11:39:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNedre_Kjønås_Gård  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNedre_Kjønås_Gård  Svar med kopi av melding
Er betatt av frieseren, det er en utrolig flott rase.
Skal snart handle ny hest, og kommer liksom ikke utenom denne praktfulle hesten.
Vet jo at frieseren er gode kjørehester og utmerker seg i dressur. Men hører aldri noe om sprang, egner den seg ikke??

Lopke

Norway

Skrevet - 25/11/2006 :  12:14:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det kan da hoppe men det er ikke noen spranghest. Til det er de for tunge etter min mening. Gå til toppen av siden

AinaVj

Norway

Skrevet - 25/11/2006 :  19:12:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAinaVj  Svar med kopi av melding
De kan hoppe, men tror ikke at at man bør satse på å konkurrere med frieser i sprang akkurat. Skal begynne å ha sprangtime med min Lydia annenhver mandag, så er spent på ossen det kommer til å gå. Kan gi referat når jeg har sett hvordan hun hopper?
*Meg og min vakre Lydia*
Ja, det er lyd i a.
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 25/11/2006 :  20:08:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Hoppet litt med friser nå i høst og det var kjempegøy, hun hoppet laaaangt og høyt over det pittelille hinderet. Men som de over sier, det er ikke spranghester man starter høyt med.

Se bilde: http://p4.piczo.com/img/i142688813_82119_4.jpg *flyyyyr bortover*

Gå til toppen av siden

_Emperador

Skrevet - 26/11/2006 :  01:25:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse_Emperador  Svar med kopi av melding
hei, vet om en hingst her i norge som hopper 130 ;) de kan fint hoppe, så lenge de er bygs riktig, frieseren er selv om det er samme rase, litt forskjellge... de kommer i str. 150 m til opp til 176 cm.. noen tunge andre lette... min frieser har fått løshoppet litt bare for allsidig trening.. han elsker det!!!

men de ER ikke spranghester, men hopper jo som alle andre hester om de må :)
Gå til toppen av siden

Vindur+Zehra

» VIP

Norway

Skrevet - 26/11/2006 :  02:15:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVindur+Zehra  Svar med kopi av melding
Puh! Jeg har sprangskrekk og er snart Friesereier.Er veldig glad for at det ikke er en rase hvor det forventes at det skal hoppes.Pånnin min Vindur er glad i å hoppe og det får han ut igjennom løshopping:)
Da er han helt uten utstyr og min vekt, så han kan tøyse rundt som han vil :)

Vindur4-ever
Gå til toppen av siden

Nedre_Kjønås_Gård

Skrevet - 26/11/2006 :  23:39:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNedre_Kjønås_Gård  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNedre_Kjønås_Gård  Svar med kopi av melding
AnjaVd: Ja, du må fortelle hvordan det går med Lydia på sprangtime:)
Spennende!

Jo, det er klart, de er tunge så sprang er vel ikke kurant. Iallefall vil vel nivået begrense seg, men det finnes vel unntak som den hingsten som hopper 130.

Takk for meningene=)
Gå til toppen av siden

AinaVj

Norway

Skrevet - 27/11/2006 :  22:52:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAinaVj  Svar med kopi av melding
Syns at jeg ikke fikk tatt bilde, for dette syns hun var SÅÅÅÅÅ gøy

Lydia turte ikke å gå inn i ridehuset da hun så noe hun aldri hadde sett før. Nemlig hinder. DET var skummelt. Men som den friesern hun er, så skjønte hun fort hva hun hadde å gjøre etter noen demonstrasjoner.

Jeg prøvde å ta henne i mot på enden av hindrene og gi litt kraftfor som belønning. Og når hun hadde tatt seg en liten jafs, skjønte hun hva som skulle til for å få mer. Da satte hun avgårde i full gallopp til andre enden av ridehuset, og prøvde på nytt. Ikke ville hun stoppe heller. Hun hoppet til og med over bommene som bare lå på bakken. knota litt, men måtte vel finne teknikken.

Skal si hun hoppet høyt over, selv om vi bare hadde satt opp et bittelite kryss så vidt over bakken. Gleder meg til neste gang.

Tror Lydia egner seg godt til hobby-sprang på lett nivå. Men målet mitt med denne sprangen er at hun skal få litt variasjon i treninga. Men kun løshopping framover foreløpig

*Meg og min vakre Lydia*
Ja, det er lyd i a.
Gå til toppen av siden

Nedre_Kjønås_Gård

Skrevet - 30/11/2006 :  09:49:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideNedre_Kjønås_Gård  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNedre_Kjønås_Gård  Svar med kopi av melding
Så gøy at hun likte det, moro å høre=) Lykke til videre! Gå til toppen av siden

Stall Nakkim

Norway

Skrevet - 29/03/2007 :  11:15:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStall Nakkim  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStall Nakkim  Svar med kopi av melding

Min Thalion elsker å løshoppe. Han er en frieserhingst på 11 mndr!
Men slapp av... vi tar det pent!

Livet er bedre..... for den som er glad i hester!!
Redigert av - Stall Nakkim den 29/03/2007 11:16:57 Gå til toppen av siden

Stor&Liten

» VIP

Skrevet - 29/03/2007 :  13:12:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg håper da virkelig at en Frieser kan hoppe litt!!

Å hoppe er kjempegøy! Så jeg håper at frieseren min kan bli en "allround" hest som også kan hoppe litt etterhvert.

Ambisjonene mine strekker seg riktignok ikke lenger enn til "hobby-hopping for morro skyld" ( til nød starte klubbstevner opptil 70-80 cm på laaang sikt!) og dette regner jeg nok med at en Frieser kan klare like fint som de fleste andre hesteraser...

Men hvis det var en typisk spranghest jeg ville ha, så hadde jeg nok satset på en annen rase enn Frieser.
Gå til toppen av siden

Stall Nakkim

Norway

Skrevet - 29/03/2007 :  13:17:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStall Nakkim  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStall Nakkim  Svar med kopi av melding
70-80 skal nok gå helt fint!!!

Livet er bedre..... for den som er glad i hester!! Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.