hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Blandings-gamper
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 Blandings-gamper
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Stall-Vinga

» VIP

Skrevet - 20/12/2005 :  17:58:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
To av mine syv hester er blandinger, den ene vel planlagt og den andre et riktig uhell, eller hell i uhell slik jeg ser det.

Den første er en vallak på tre år, moren er varmblodstraveren min (Molly), og faren er en kjempe flott welsh cob hingst, sort mini friser.
Pontiac som han heter er en utrolig flott og snill tre åring om vi nå har startet å ri inn, enkleste unghesten jeg har jobbet med. Han er nydelig rød med lys (nesten hvit) lang man og hale, bliss og hvite sokker bak. Har ikke arvet moren sine traver bevegelser, men har tre fine gangarter. Eneste minus er at han er litt liten.

Nr to ble født i år, en rød storvokst hoppe som jeg har kalt Epona. Faren er faktisk Pontiac. Moren er den gamle Islands hoppen min, Bruna på 25 år, min første hest som betyr alt for meg. Epona er et resultat av et eventyr mellom en ung hingst og en gammel hoppe på rømmen.

Epona ar et hell i uhell fordi jeg alltid ønsket meg et avkom etter Bruna, selv om en renraset var ønsket, er jeg veldig glad for at Epona lever. Tenkte jeg skulle dele historien om hvordan jeg omsider fikk et avkom etter Bruna med dere.

Kjøpte Bruna for ti år siden, da var vi femten begge to. de tre første årene var det foreldrene mine som holdt hestene (jeg gikk på skole), så derfor fikk jeg aldri godtatt ønsket om å sende Bruna til hingst. De mente det var nok med Bruna og Molly (som jeg fikk året etter Bruna).

Men det fjerde året hadde jeg startet å jobbe og nå skulle Bruna til Hingst (samtidig kjøpte jeg El Ninjo). Selv om hun var 19, var hun frisk og sprek, og hun hadde hatt flere føll før jeg fikk henne. Vi fant en nydelig kåra Islands hingst som Bruna gikk sammen med hele sommeren, men det ble ikke noe føll året etter, så vi prøvde igjen med samme hingst. Men heller ikke denne gangen ble det føll. Tredje året fant vi en ny hingst, flekkete Islands hingst. Og Bruna ble undersøkt av veterinær, hun var helt frisk og fikk i tillegg en hormon sprøyte. Året etter fødte hun en nydelig Hingst med sorte og hvite flekker, Vingur. Jeg var overlykkelig, men lykken var kortvarig. Året etter døde Vingur av kolikk, vi kjempet i fire dager for å prøve å redde livet hans, men klarte det ikke, (Samme året fikk Molly Pontiac).

Jeg ville ikke gi opp å forsøkte igjen litt senere samme sommer Vingur døde, med samme hingst og en hormon sprøyte. Siden drektigheten og fødslene hadde gått så flott, tenkte jeg det var det var vert et nytt forsøk selv om Bruna nå var blitt ganske gammel. men det ble ikke noe føll året etter, og siden Bruna nå var blitt 24 år syns jeg hun var for gammel til et nytt forsøk. Men Bruna ordnet opp selv. Etter å ha brutt seg ut av gjerdet noen ganger og lekt seg med Pontiac, fant jeg ut at jeg ville kastrere Pontiac for jeg var redd han skulle komme seg inn til de andre hoppene (Romanca, Molly, Katla og Mira) og bedekke dem. At Bruna skulle bli drektig hadde jeg aldri trodd. Et halvt år senere ( jule tider i fjor), fant jeg til min store overraskelse ut at hun var drektig, og faren kunne bare være Pontiac.
I mai i år ble Epona født, alt gikk helt fint både for føll og mor på 25 år.

Jeg fikk til slutt, etter jeg hadde gitt opp, et føll etter bruna. Og kommer nok aldri til å selge henne.

Epona er 50 % islandshest, 25 % varmblodstraver og 25 % welsh cob. En riktig eventyr blanding
Gå til toppen av siden

GML

» VIP

Norway

Skrevet - 20/12/2005 :  18:09:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGML  Svar med kopi av melding
Jeg har en blanding av Tennessee Walking Horse og Welsh B(denne blandingen går under navnet American Walking Pony i bla.a.England og Statene) Han er ca.1.35 høy og er en 2 år gammel hingst. Heter Sunshine. Her er et bilde av ham
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 20/12/2005 :  18:42:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
GML: han var utrolig vakker!!
"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 20/12/2005 :  20:11:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Min hest er renraset. Men stelte en blanding mellom fjording og Araber som mindre. Nydelig hest! Et skikkelig dressur emne. Hadde det ikke vært for at hun nylig skadet VB hadde hun kunne nådd langt.
Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

¤Lucas¤

» VIP

Norway

Skrevet - 23/12/2005 :  15:31:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg har en blanding av Tennessee Walking Horse og Welsh B(denne blandingen går under navnet American Walking Pony i bla.a.England og Statene) Han er ca.1.35 høy og er en 2 år gammel hingst. Heter Sunshine. Her er et bilde av ham

Har du fått det "bevist" nå GML?
Kjempe-nydelig var han vertfall!
Gå til toppen av siden

GML

» VIP

Norway

Skrevet - 23/12/2005 :  17:17:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGML  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Har du fått det "bevist" nå GML?
Kjempe-nydelig var han vertfall!

Ja,jeg har snakket med hun som importerte ham til Norge og hun kunne fortelle at faren var en rød Welsh B og mora en palominofarget TWHHan har også vist div.gangarter som IKKE er vanlig skritt,trav og galoppHar ett bilde her av en annen American Walking Pony,veldig lik på Sunny

Gå til toppen av siden

¤Lucas¤

» VIP

Norway

Skrevet - 23/12/2005 :  19:45:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
åå! Kjempekjekt da!
Ikke mange som har en slik rase i Norge
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 25/12/2005 :  18:17:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Jeg har en 5 år gammel vallak som ved et uhell ble til, og det er jeg gla for! :)
Han er blanding av ARABER og ISLANDSHEST, en helt utrolig flott blanding ble det! Aner ikke hvilken rase han minner meg mest om.. Kanskje en litt mer kraftig bygd araber eller noe.

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

ChristinaOgGampene
» VIP

Norway

Skrevet - 25/12/2005 :  23:30:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Brave Heart (Bravee) i stallen vår er en morsom skrue; mor: fjording far: Shagyaaraber.

han er en stoor gutt, er 3 år nå og er rundt 1,55, han har arvet det beste fra begge foreldrene, og han er utrolig pen, store tilittsfulle øyne, lange bein med morsomme tigerstriper på, har litt araberhode og skikkelig fjordingman:P

Det er vanskelig å være kvinne - en skal tenke som en mann, se ut som en ung pike og arbeide som en hest...:P Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 26/12/2005 :  14:45:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Har ingen selv, men har vært borti flere. Araber x Dølehest ble litt fint. Det ble liksom en litt tung araber med skikkelig hovskjegg :p

Welsh x fjording var heller ikke så verst, men han fikk litt stort hode i forhold til kroppen.

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Spinnvill=)

» VIP

Norway

Skrevet - 26/12/2005 :  15:00:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det står en hest på stallen som er blanding mellom svensk halvblods og døl! Den er kjempefin, utrolig snill, ca 1,60, og middels kraftig bygd! En super allroundhest, selv om den ikke har verdens største kapasitet! Men så søt da=)

Man kan vel egentlig ikke si at så mange hester er helt renraset, for et eller annet sted inne i stammen er det jo noen blandinger.. Men hesten min er da "renraset" eller hva jeg skal kalle det, en nydelig dansk varmblodsvallak på 6 år=)

Kenzo - diamanten<3

Redigert av - Spinnvill=) den 26/12/2005 15:06:11 Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 26/12/2005 :  15:12:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Man kan vel egentlig ikke si at så mange hester er helt renraset, for et eller annet sted inne i stammen er det jo noen blandinger.. Men hesten min er da "renraset" eller hva jeg skal kalle det, en nydelig dansk varmblodsvallak på 6 år=)

Opprinnelig postet av Spinnvill=)

Ja, det sies bl.a. at alle fjordinger har en dråpe dølehestblod i seg

www.hestene.no Gå til toppen av siden

hannev

Norway

Skrevet - 01/01/2006 :  23:27:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehannev  Svar med kopi av melding
Jeg har ei jente som er blanding av tinker, pinto og knabstruper. Får ikke til å legge inn bilde, har aldri lært det.... Noen som kan? Bilder av henne ligger på vipen min. Synes hun er skjønn jeg.
Man kan lede hesten til vannet, men ikke tvinge den til å drikke av det. Gå til toppen av siden

slettet1

Norway

Skrevet - 03/01/2006 :  13:34:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideslettet1  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseslettet1  Svar med kopi av melding
Kjøpte meg faktisk en 8mnd gamelt føll igår Bl. mellom vb traver/Pinto,hingst, er aldeles nydelig! Gå til toppen av siden

-madeira-

Norway

Skrevet - 03/01/2006 :  16:11:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Anne: Fy fader, hesten din var NYDELIG!
-Madeira- Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.38 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.