hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Å vibrere hestene friske
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Debatter fra nyhetene
 Å vibrere hestene friske
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Ullsokken

Norway

Skrevet - 25/11/2005 :  15:21:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
http://www.hest.no/news/?func=show_news&news_id=2397

"Ved hjelp av et vibrerende gulv kan Bendik Bø friskmelde den ene hesten etter den andre.
- Vi er de første i verden som lager dette produktet, og har tatt patent på det i Norge, forteller han. "

Kopi av melding:
Et vibrerende gulv koster mellom 100 000 og 240 000 kroner

Kan tenke meg at grunnen til at noen venter med å se resultatene før de evt investerer i et slikt gulv selv, er prisen..?

VAD TYCKS?

Raving madness suits me fine

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 25/11/2005 :  15:34:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Leste den artikkelen i går, det ser jo veldig bra ut, men kanskje litt vel dyrt til å ha i en vanlig stall?

Er nok noe for store, relativt dyre staller, evt staller som driver med behandling av skadde konkurransehester.

Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 25/11/2005 :  16:37:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
venninna mi har et sånt gulv! funker kjempebra på hestene deres..ikke bare kurerer det dårlige ben, men hestene bli "mosjonert" og får full kroppmassasje.
den ene hesten på stallen likte det så godt at den ikke ville ut igjen=P
har prøvd å stå der inne selv også..rister godt i lillehjernen ja=P

www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 25/11/2005 :  16:37:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
venninna mi har et sånt gulv! funker kjempebra på hestene deres..ikke bare kurerer det dårlige ben, men hestene bli "mosjonert" og får full kroppmassasje.
den ene hesten på stallen likte det så godt at den ikke ville ut igjen=P
har prøvd å stå der inne selv også..rister godt i lillehjernen ja=P

Molly

» VIP

Skrevet - 25/11/2005 :  18:56:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mener å ha lest om dette Vitafloor gulvet for lenge siden og det var utprøvd på en del kjente travere med godt resultat Mener da at prisen var endel billigere enn det som var oppgitt her Og at man kunne sette opp automat på gulvet når man skulle bruke(parkerings automat for hest)
Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 25/11/2005 :  23:34:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Dette ser veldig bra ut. Jeg tenkte faktisk på Ragnhild E og problemene hun har, når jeg leste dette. Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 25/11/2005 :  23:47:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Vi har også et slikt gulv på stallen, som man kan "leie". Har aldri prøvd det på min hest, men har hørt at det har positive effekter.
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 25/11/2005 :  23:56:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er jo bare å lasse hesten på hengeren og kjøre en tur på en humpette vei. Vips!

Back to topic. Ja, dette hørtes virkelig bra ut!

Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 26/11/2005 :  11:51:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Det er jo bare å lasse hesten på hengeren og kjøre en tur på en humpette vei. Vips!

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

humpete vei...?? neinei... last hesten på hengeren og kjør fort fram og tilbake over en ferist...;) da får man jo kanskje litt massasje i egen bak også...;)

beklager... dårlig humor i dag....;)

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 26/11/2005 :  12:55:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

humpete vei...?? neinei... last hesten på hengeren og kjør fort fram og tilbake over en ferist...;) da får man jo kanskje litt massasje i egen bak også...;)

beklager... dårlig humor i dag....;)

Opprinnelig postet av Dr_ag_on_86

Ellerså kan man kjøre over en nypløyd åker
Bææd humor

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 26/11/2005 :  13:23:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Dette ser veldig bra ut. Jeg tenkte faktisk på Ragnhild E og problemene hun har, når jeg leste dette.

Opprinnelig postet av Formosissima

Ja jeg tenkte også på Ragnhild E da jeg leste stykket...
Var jo ganske greit at de kommer ut på henger også da, slik at det kan bli mulig og vurdere slikt :o)

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 26/11/2005 :  15:15:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
hvis ragnild kunne tenke seg å prøve så har de dette gulvet i hogsnesbakken, rett ovenfor travbanen..!

Opal

» VIP

Skrevet - 26/11/2005 :  15:41:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bare sånn NB med litt kritiske øyne....Med vibrerende gulv fjerner du symptomene men du gjør ikke noe med årsaken til at hestens bein ikke er som de skal. Er vel kjent for de fleste innen hestemiljøet at hevelser i hestebein ofte går ned etter en tur på transporten.Var på kurs/forelesning med vet. Geir Haugerud som mente at det burde være karantenetid etter bruk av vibrerende gulv (96 timer) på lik linje med karantenetid etter behandling med akupunktur/laser mv. I verste fall kamuflerer man impulser som varsler skade ved denne type "behandling".

Redigert av - Opal den 26/11/2005 20:39:30 Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 26/11/2005 :  18:08:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Dette ser veldig bra ut. Jeg tenkte faktisk på Ragnhild E og problemene hun har, når jeg leste dette.

Opprinnelig postet av Formosissima

Jeg også.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 26/11/2005 :  21:14:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har også hørt om vibrerende gulv... Det skal visst hjelpe for å få igang blodsirkulasjonen i beina til hesten. Har hørt at en travtrener på Forus har skaffet seg det! Vet forøvrig ikke så mye om det, men har hørt mange har god effekt av det.. Godt poeng du hadde der, Opal... Har som sagt ikke så mye peiling på dette...men det bør vel være en ting å bruke skadeforebyggende, i det minste..

Hvilke problemer har Ragnhild E med hesten sin? (ble litt nysgjerrig..)

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 26/11/2005 :  22:02:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Jeg har en hest med et bein som har hatt blodforgiftning. Mer kan leses her: http://mix.hestemarked.no/topic.asp?TOPIC_ID=8383

Men nå er det slik med min kjære hest at beinet hans alltid vil forbli hovent pga. at (nå husker jeg ikke veterinærens ord) bindevevet allerede har vokst seg ut, og det vil aldri kunne bli normalt igjen. Omtrent sånn som brusk hos mennesker husker jeg at jeg tenkte når jeg hørte det. Så selvsagt er blodsirkulasjon bra for beinet, for da danner det seg ikke mer, men det vil nok aldri kunne bli lite igjen. Sier egentlig alle. Så, foreløpig holder jeg meg til varmebandasjer om natta og mest mulig ute i bevegelse.
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.