hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Inada's News sparket IGJEN!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Debatter fra nyhetene
 Inada's News sparket IGJEN!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Madam Fame

Norway

Skrevet - 01/12/2005 :  11:16:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMadam Fame  Svar med kopi av melding
Hesten som langet ut på Bjerke den 3 november, Inada's News, var ute på Momarken på lørdag, hun og oppasseren gikk å skritta i hesteringen, da hun uten forvarsel langet ut igjen.. Denne gangen hadde hun langvogn og slagreim, oppaseren kastet seg av vogna og hesten raste rundt i hesteringen.. Hesten ble ilagt 1 dags startforbud.. Og nå skal det vurderes om hesten skal tas ut av løp siden hun har vist seg å være til fare for omgivelsene.. (Sitert fra Trav og Galoppnytt, siden det gikk en debatt om samme hesten forige gang hun slo (les: STYGG ULYKKE)

Hva mener dere om denne saken? Nå når hun altså har slått to ganger på rappen?

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 01/12/2005 :  11:22:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Det så jeg på direkten, og det så ikke bra ut, og nå har hun altså gjort det igjen?

Men dersom hesten slår to ganger på rappen som du skriver, begynner jeg nesten å lure på hva som ligger i dette. Det er jo ikke akkurat så vanlig at hestene slår ut! Stod det noe om årsaken til hvorfor hesten sparket? Sist gang var det jo visstnok at hesten ble skremt av litt for innpåslitne reportere. Men det bør jo virkelig vurderes om den bør ha noe på banen å gjøre, hvis hesten er såpass skvetten. For min del kan det tenkes at hesten fikk seg en SKIKKELIG støkk forrige gang, og da klarte hun å flykte unna. Og for en hest's del gjorde det at den da vandt. Så da har den nok antagligvis lært seg at dette gir den en mulighet til å flykte dersom den føler seg truet.

Så jeg syns ikke hesten bør ha noe på banen å gjøre før dette er ordnet opp i, den kan være farlig både for de rundt den og seg selv..

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 01/12/2005 :  12:26:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Høres absolutt ikke ut som noe særlig..

Må si meg enig i Anne: Hesten har egenltig ikke noe på banen å gjøre før dette er ordnet opp i. Kan bli farlig. Hva vis resten av hesten følger etter. :/

Ina og Løkken<3

Redigert av - Ina_R den 01/12/2005 12:28:56 Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 01/12/2005 :  13:51:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dette stod i trav og gallopp:

Sparket igjen

Inanda's News sparket bakover under seiersintervju på Bjerke 3. november. På Momarken lørdag langet hun ut et par spark igjen.

Av Holm A Holmsen
På Bjerke 3. november vant Inanda's News et lunsjløp. Da Trond Skauen skulle intervjues etter løpet, fortsatt sittende i sulkyen, sparket hoppa bakover mot kameramannen. En tragedie ble unngått med få centimetres margin.
Lørdag slo hun altså igjen. Denne gangen satt oppasseren, Erle Dahl Lunde, opp bak og skrittet 4-åringen i hesteringen. Erle fikk kastet seg av da Inanda's News sparket, og Super News-datteren la på sprang rundt i hesteringen.
– Heldigvis gikk det bra med alle personer. Inanda's News kom også ganske helskinnet ifra det. Men det spørs hvordan det er med psyken hennes. Hun ble skremt av opplevelsen på Bjerke, hvor hun løp rundt med ødelagt sulky, og drag og tommene hengende rundt bakbeina. Hjemme på gården har det ikke vært noen problemer med henne, men det er tydelig at hun ble redd da hun kom på en travbane igjen. Hun sparket bakover uten forvarsel, og det skal ikke ha vært noe spesielt som forårsaket situasjonen. Hun slo som om hun ville kvitte seg med alt som var bak henne. Vi kan prise oss lykkelige for at hun gikk i langvogn og med slagreim, ellers kunne det gått mye verre med Erle, sier hestens trener Trond Anderssen.
Inanda's News ble ilagt startforbud for én dag (lørdag) av banens veterinær, men Trond Anderssen er skeptisk til framtidige starter.
– Nå får vi bruke den neste måneden på å se hvordan lørdagens epsiode har påvirket henne. Skulle hun være til fare for noen, vil jeg ikke starte med henne mer. Det er synd for eieren at dette har skjedd, avslutter Trond. Sitat fra trav og galopp-nytt
Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 01/12/2005 :  13:58:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Hørtes ganske dramatisk ut... :S
.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 01/12/2005 :  14:12:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Tru ikkje eg hadde satt ein slik hest bak vogn igjen eg. Denne hesten er tydeligvis blitt skremt og det glemmer ikkje hestane så lett.

Gå til toppen av siden

Lisa__Moen

» VIP

Skrevet - 01/12/2005 :  14:20:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisa__Moen  Svar med kopi av melding
Jeg mener hesten ikke burde starte igjen! En hest som har slått to ganger rett etter hverandre er livsfarlig for alt og alle! Bare flaks at det har gått bra begge gangene og at Inandas News skal komme ut igjen på banen med vogn mener jeg er en farlig situasjon for alle!

R.I.P Roberto Bada</3

Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 01/12/2005 :  20:04:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Det kunne nok vært avverget hvis de hadde puttet på henne skjekk (eller hvordan det nå skrives..). Hun gikk nemlig uten det, da Erle hadde glemt å ta den på. De vurderer å sende hesten til noen som har greie på horsemanship, da de tror at det kan hjelpe. Er jo synd hvis hun ikke kan gå løp mer, hun er tross alt en av norges mest lovende unghopper.

Hun hadde først slått av det ene draget, og så det andre, og løpt mellom en bil og en hestehenger. hadde blitt noen bulker i bilen tror jeg.. Men som sagt, synd hvis hun ikke kan gå løp mer!

Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Madam Fame

Norway

Skrevet - 01/12/2005 :  20:24:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMadam Fame  Svar med kopi av melding
Tror ikke det hadde vært noe særlig annerledes med sjekk, en hest i panikk kan fort klare å ryke reimer og hodetøy, uten problemer..

En annen ting: Hunder som f.eks. biter/skader (e.l) blir avlivet på flekken.. Hva med hester som er til fare for omgivelsene??

Hørte en gang om en hest som stod på stallen til Ulf Thoresen, (er noen år siden og eieren av hesten har selv fortalt meg det). Hu visste hesten ikke "tålte" folk som luktet alkohol.. Og en dag kom en tydelig berusa mann inn på stallen og stillte seg opp ved denne hesten. Eieren ga han beskjed om at han var farlig i nærheten av berusa folk, og prøvde jage ham vekk.. Men mannen var ikke til å rikke.. Og enden på visa var at hesten omtrent stupte over hodet på fyren og reiv av han mesteparten av håret! Vet ikke hva de gjorde med hesten, men han ble jo advart mot å komme i nærheten av den..

Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 02/12/2005 :  11:48:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Mange hester er gjerne til fare for omgivelsene, men jeg syns ikke at man skal sende en hest rett til slakt dersom den er 100% frisk, uten å gi den en sjanse først! Om en vet at en aldri klarer å hanskes med problemet selv, bør en få hjelp fra dyktige hestefolk som jobber innenfor horsemanship o.l. Vi har mange slike dyktige hestefolk her i landet, så jeg syns at hver en hest fortjener en "second chance".
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 02/12/2005 :  15:30:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Mange hester er gjerne til fare for omgivelsene, men jeg syns ikke at man skal sende en hest rett til slakt dersom den er 100% frisk, uten å gi den en sjanse først! Om en vet at en aldri klarer å hanskes med problemet selv, bør en få hjelp fra dyktige hestefolk som jobber innenfor horsemanship o.l. Vi har mange slike dyktige hestefolk her i landet, så jeg syns at hver en hest fortjener en "second chance".

Opprinnelig postet av anne,spot,gina&aromayo

Helt enig. Inandas News er nok bare redd. Var jo første gangen hun var på bane igjen etter ulykken, og det var jo ikkeno særlig hyggelig opplevelse for henne forrige gang. Jeg tror at denne hesten vil tåle å bli kjørt igjen, hvis hun får noen mnd å komme seg på, og de kjører henne inn helt på nytt. Ingen hester oppfører seg slik på pur f...

Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 02/12/2005 :  15:33:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå etter å ha slått to ganger etter hverandre ila. kort tid, har hesten etter mitt hode bevist at den ikke har noe på travbanen å gjøre, selv om den har sprunget inn 86 tusen og har bare trippelplasseringer og en "lysende karriere"... Jeg hadde hvertfall ikke våget å risikere livet til den travkusken som måtte kjørt hesten for meg! Bare galninger setter seg opp bak en slik hest etter dette!

Tone melone kaffekone
Redigert av - Tone_ den 02/12/2005 15:34:43 Gå til toppen av siden

Lisa__Moen

» VIP

Skrevet - 03/12/2005 :  23:08:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisa__Moen  Svar med kopi av melding
Men en annen ting.... Trudde hester som hadde slått før hadde påbud om slagreim jeg!! Debbie Scot har slått før i løp, men går allikevel i modi uten slagreim!!!

R.I.P Roberto Bada</3

Gå til toppen av siden

Molly

» VIP

Skrevet - 04/12/2005 :  17:59:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det stemmer at hester som har slått skal gå med slagreim i banen

Jeg stusser litt på at Inada`s News klarte å slå selv med slagreim nå siste gang Jeg har nå lært at slagreima skal være stram for når hesten legger seg til for å trave senkes bakdelen en del og da er det rom for å slå Er vel noe lignende som skjer rett før hesten slår også

Er synd hvis dette har ødelagt en lovende ung hoppe men det er ikke alle som takler presset...

Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 05/12/2005 :  07:45:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Enig med Anne og Ina Synes ingenting om det at hester som ikke kan oppføre seg har noe på banen å gjøre før den kan oppføre seg!
http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

Lisa__Moen

» VIP

Skrevet - 05/12/2005 :  09:59:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisa__Moen  Svar med kopi av melding
Men hvorfor er det da ingen som reagerer på Debbie Scot?? Denne hesten har slått før og det så ikke ut som var fordi den ble skremt!! Var flere trenere som reagerte på dette på Drammen på lørdag også...

R.I.P Roberto Bada</3

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.