hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Å vibrere hestene friske
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Debatter fra nyhetene
 Å vibrere hestene friske
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Mari^_^

Norway

Skrevet - 26/11/2005 :  22:22:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Vet også om noen som har sånn gulv, og det virker veldig positivt på deres hester.... En av hestene hadde tråkket over på travbanen, og han bedret seg mye fortere en antatt p.g.a. dette gulvet. Har selv ingen annen erfaring med det enn dette..
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Linn_1902

» VIP

Skrevet - 30/11/2005 :  21:20:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Noen som vet om det finnes slike gulv i nærheten av møre og romsdal?? Hadde vært gøy og prøve... Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 30/11/2005 :  21:41:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding

prøve, det koster jo bare et par hundre tusen liksom...

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Linn_1902

» VIP

Skrevet - 30/11/2005 :  23:17:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
tenkte om noen hadde slike gulv som det gikk an å komme til jeg da.. Betale for 30 min el noe sånt. De som har slike tar jo imot hester til trening da! Gå til toppen av siden

Kurre

Norway

Skrevet - 06/12/2005 :  01:03:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Det er jo bare å lasse hesten på hengeren og kjøre en tur på en humpette vei. Vips!

Back to topic. Ja, dette hørtes virkelig bra ut!

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

humpete vei...?? neinei... last hesten på hengeren og kjør fort fram og tilbake over en ferist...;) da får man jo kanskje litt massasje i egen bak også...;)

beklager... dårlig humor i dag....;)

Det var faktisk sånn Bendik fikk ideen,så dere har ikke så ille humor allikevel.
Har vært borti endel av de hestene som har forsøkt det og problemet er at "effekten" holdt ikke så bra over tid.
Selv den første reklamehesten til Bendik fikk visst opp igjen samme gamle gaffelbåndskade igjen.
Når ting er for gode til å være sant er de ofte akkurat det...
Opal,kjempegodt poeng!

Opprinnelig postet av Dr_ag_on_86

www.forum-hest.moo.no Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 06/12/2005 :  09:44:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Ragnhild E: om du skulle få lyst til å prøve, ligger ikke VitaFloor langt unna deg.. Om han ikke har flytta, holder Bendik Bø til på Brunla i Stavern.

Har hørt om mange, mange som har brukt gulvet og vært fornøyde...

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 06/12/2005 :  15:12:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Noen som vet om det finnes slike gulv i nærheten av møre og romsdal?? Hadde vært gøy og prøve...

Opprinnelig postet av Linn_1902

Hvor på Møre bor du da? Det finnes et slikt gulv på Vaadan Hestesportssenter i Trondheim, som kan leies (mener jeg å ha hørt).

Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 06/12/2005 :  16:41:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Natalie: så i avisa en rubrikkannonse om at de leide ut et sånt på Vaadan. (om jeg ikke husker helt feil)
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 06/12/2005 :  16:45:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ragnhild E: om du skulle få lyst til å prøve, ligger ikke VitaFloor langt unna deg.. Om han ikke har flytta, holder Bendik Bø til på Brunla i Stavern.

Har hørt om mange, mange som har brukt gulvet og vært fornøyde...

Opprinnelig postet av Anette&Ali&Aurello

hu trenger ikke å dra så langt som det..holder med å dra til jarlsberg..

www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 08/12/2005 :  23:39:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
OPAL!

Hei du. Det du sier der stemmer rett og slett ikke! Vi har selv et slikt gulv på stallen, og man får ikke skjult noen symptomer med det, det kommer heller fram fordi hestene faktisk får litt mosjon mens de står der, og derfor ikke ser "friske" ut på bare stallkåthet når de skal ut etterpå.

Dessuten har vi ganske fantastiske resultater bl. a på ei traverhoppe som fikk en ganske stor skade (rift/blødning) på en sene på et bakbein, som dyrlegen etter lysing mente måtte ha opp til et halvt års bokshvile pga skaden. Vi har behandlet med vitafloor, og hesten er etter TRE måneder i trening igjen(skritt), og veterinæren forstår bare ikke hvordan det er mulig at en slik skade er helet på denne måten. Ingen tvil om hva det er.... :)

Våre hester trives også godt innpå gulvet, vi opplever også hester som ikke vil ut igjen.

Gå til toppen av siden

Opal

» VIP

Skrevet - 11/12/2005 :  00:28:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det vil vel være individuelt fra hest til hest og fra "skade" til skade. Er jo flott at dine erfaringer utelukkende er positive. Jeg bare videreformidler noe jeg har hørt fra en av norges fremste veterinærer på hest... Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 11/12/2005 :  03:53:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
vil bare med dette bemerke at endel av norges best betalte hest-veterinærer generelt er veldig skeptiske til alt som ikke er klassisk medisin. Kan vel kanskje sammenlignes m leger og alternaiv medisin for folk? ("Det er bare der VI holder på med som e bra/trygt?")

Vi har samarbeidet med vår veterinær som faktisk har anbefalt folk å prøve dette på endel type skader, nettopp for å få et stort referansegrunnlag når det gjelder dokumentert "virkning".

Han mener bestemt at vi ikke får gjort noe galt med denne formen for påvirkning på hesten, som ikke hesten også i teorien kunne fått gjort i luftegård eller på transport. (Nå er vitafloor en litt mer avansert innretning enn gulvet i tansporten bare så det er sagt... utstuderte vibrasjonshastigheter etc etc..)

Vi har også drevet med utegang for travhester før, og der så vi litt av de samme effektene, spesielt på muskulatur, dvs mindre stivhet grunnet mer aktivitet. Synes dere dette er unaturlig påvirkning også? Jeg føler at vi ved hjelp av vitafloor kan bøte på det vi gjør "feil" mot hestemuskulaturen ved å holde hesten inne for mange timer i døgnet, ved å kunne riste den god og løs.

På mange vis er det nesten som om en mistenker at dyrlegene er redde for å få lite å gjøre noen ganger... ;)
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 11/12/2005 :  16:18:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
LisaFi: Vet du hvor mye det koster for en økt (halv time/time) på gulvet i stallen din?

Noen som har testet gulvet på gamle, stive hester?

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 11/12/2005 :  19:27:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
jeg tror vanlig pris er 100-200,- i halvtimen..jeg tror gulvet virker veldig bra på generellt stive hester...
www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden

LisaFi

Skrevet - 11/12/2005 :  20:08:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisaFi  Svar med kopi av melding
Nå er det samboeren som driver med dette, altså, og ikke jeg, men jeg mener at han tar 100 kr for en time totalt (2x30 min med pause i mellom). Dette fordi hesten ofte må på do etc etter ei stund, og noen kvier seg for å tisse på gulv der det ikke er flis..

Ellers vet jeg også at han har laget dealer med folk som har hatt hester med spesielle problemer som krever jevn oppfølging, slik at han tar betalt for "pakker" med behandling, f. eks to-tre ganger i uka over et visst tidsrom. Fast avtale = billigere pris....

Må forresten oxo nevne at vi ikke rister for enhver pris, noen skader MÅ jo ha ro for å leges, f.eks frakturer etc på bein. Det er "bløte" deler på hesten som responderer best på vitafloorbehandling.

Så velkommen til oss, den som vil! du, Ullsokken bor vel kanskje litt langt unna? =)
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.