hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - HJELP, nyttårsaften..
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 HJELP, nyttårsaften..
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

hannev

Norway

Skrevet - 20/12/2005 :  22:58:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehannev  Svar med kopi av melding
Jeg har føll dette året og skal være i stallen når rakettene skytes opp. Er veldig spent på reaksjonen hennes. Har tenkt å gi ekstra med fôr når rakettene skal skytes opp så de blir avledet. Har også hørt at man kan dekke vinduene med søppelsekker for å dekke for lysene og putte bomull i ørene for å dempe lyden av rakettene. Jeg håper hun får en god start på det nye året!
Man kan lede hesten til vannet, men ikke tvinge den til å drikke av det. Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 21/12/2005 :  09:09:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Om du er i tvil på hvordan hesten din vil reagere, ville jeg vært i stallen. Har sett hesten som har blitt helt nervevrak av akkuratt det, har litt angst for det. Jeg selv, har en ganske skvetten og pysete hest. Så jeg skal nok tilbringe tid i stallen på nyttårsaften også, å se det ann.
Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 25/12/2005 :  15:27:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Hm.. Der fikk jeg noen gode råd! Ser jag at Daytona blir urolig skal jeg prøve å putte bomull i ørene hennes og gi henne en del høy...
Er ikke sikker på hvordan hun reagerer da jeg ikke har hatt henne på nyttårsaften før... Slak også ri henne godt de dagene før nyttårsaften så hun ikke er så overfult med energi.. Livlig hest så blir morro å se hvordan reaksjonen blir.. Så lenge hun ikke blir redd da...

Ponnien min derimot (Lille Brave Star), ble virkelig redd på nyttårsaften.. Deg ga han godt meg grovfôr og kraftfôr og stengte han inne i boksen sin. Men da det begynte å smelle og jeg gikk ned for å se hvordan det gikk med han, hadde rakkeren klart å komme seg ut av boksen.. Noe som egentlig skulle være fysisk umulig... Det var ikke en slikkelig boksdør, men en kjetting og en planke med ca. 70 cm mellomrom... Min konklusjon på hvordan han kom seg ut er nok at han hadde hoppet imellom kjettingen og planken.. Men det skal ikke gå an!
Huff, vil nok fundere på dette leeeeeeeenge...

Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o
Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 25/12/2005 :  15:34:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
heter har jo så ømfintlige ører, kan da umulig være noe særlig å få bomull i dem..
Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

hannev

Norway

Skrevet - 25/12/2005 :  17:19:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehannev  Svar med kopi av melding
Ja man bør være forsiktig og vite hva man holder på med når man anvender bomull i ørene. En hest på stallen er veldig redd for ørene sine etter det ble brukt ørepropper og ørehetter på henne i trav. Det er mange mange år siden, men det er helt umulig å rengjøre/ børste ørene. Så vær forsiktig, en hest glemmer aldri!
Man kan lede hesten til vannet, men ikke tvinge den til å drikke av det. Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 26/12/2005 :  14:57:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Alle 3 her skal ihvertfall INN! De går på utegang, men i den lille delen av bygda er det fullt av sånne unge råtasser med raketter, derfor skal de inn i den trygge rolige stallen.

Jeg skal bare være hos dem på ettermiddagen, og da skal jeg putte bomull i ørene på den ene av de, siden hun er veldig vàr. Videre skal de få litt høy av stalleieren utpå kvelden. Jeg tror nok at det går bra jeg

www.hestene.no Gå til toppen av siden

lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 27/12/2005 :  21:35:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselukas  Svar med kopi av melding
Lùkas har det helt med ro, de siste årene har han stått på gården vår i Mandal, da står han ute med kuene og kikker opp på himmelen og kikker på det hele, tror han syns det er litt spennende:)
Vingthor fra Skarholt =) Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 27/12/2005 :  21:50:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
har hørt at hester føler seg tryggere hvis de kan se hva som smeller. men det er jo en liten risk ved å ha dem ute.. jeg tar ikke sjansen
Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 27/12/2005 :  22:37:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
har hørt at hester føler seg tryggere hvis de kan se hva som smeller. men det er jo en liten risk ved å ha dem ute.. jeg tar ikke sjansen

Opprinnelig postet av mariie.

Jeg tar ikke sjansen ihvertfall. Aldri i livet. Forholdsvis unge hester er det også (7år,3år og 6år) derfor ikke noe utegang den kvelden nei.

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Rosita!

» VIP

Norway

Skrevet - 28/12/2005 :  01:49:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRosita!  Svar med kopi av melding
Den ene hesten våres som aldri har vært redd noe,den roligste av dem alle helt til nyttårsafta ifjor,da holdt hun på å hoppe opp etter veggene...ville ikke inn i stallen igjen,spiste dårlig,og var redd for abselutt alle lyder i mange uker etterpå...Så er spent på åssen det går iår...Når det smeller på dagtid her løper hestene som noen galne ute på markene...Folk tar ikke hensyn og skyter opp på veien rett der hvor hestene går
Gå til toppen av siden

*Cuty*
» VIP

Skrevet - 28/12/2005 :  09:55:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det skal hjelpe med rolig musikk Gå til toppen av siden

Deftonah

Norway

Skrevet - 28/12/2005 :  13:11:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDeftonah  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Lùkas har det helt med ro, de siste årene har han stått på gården vår i Mandal, da står han ute med kuene og kikker opp på himmelen og kikker på det hele, tror han syns det er litt spennende:)

Opprinnelig postet av lukas

Islendingene mine trives også best ute på nyttår, nåvel, så står de jo også et stykke vekke fra byen og fyrverkeriet, men det fungerer best når de er ute. Hadde dem inne før, med ulltepper foran vinduene, masse høy for dem å tygge på og musikk, men de ble mye mer urolige av det enn å stå ute. Der bryr de seg egentlig ikke så mye.

Gå til toppen av siden

BabyCat

» VIP

Norway

Skrevet - 29/12/2005 :  14:20:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg syns nyttårsaften er et herk når man har hester. når jeg hadde mine på egen gård for noen år siden hadde jeg dem på utegang.. jeg var nede hos dem en stund før 12, men når rakettene ble fyrt opp så løp dem meg ned og ut av garden sin.. i 3 dager lette vi etter dem før vi fant dem, langt oppe i fjella. eller, fant dem på nyttårsaften. men fikk tak i bare den ene, den andre var livredd og lot seg ikke fange. så valgte å slippe glæsir for at myla ikke skulle være alene der oppe. vel, fikk noen fra viltnemna (eller hva det heter) til å hjelpe oss med letiga. så, etter 3 dager fant vi dem, langt oppe i fjella. da var det bare å fryse halvt i hjel mens vi venta på at noen skulle komme med henger.. heldigvis gikk alt bra.

i fjord hadde jeg bare den ene hesten hos meg. eller på stallen da. vi har solgt gården oppe i huttiheita og flytta til østfold.. han jeg hadde "hjemme" da var urolig og var ganske nervøs dagen etterpå. i år har jeg begge her, og har flyttet til gården de står på. skal være hjemme å passe på dem.. skal ha lyset på i stallen, samme med radioen, den skal være på.. også dekke til vinduene.. da går sikkert alt bra.. noen hester takler det, mens andre får panikk...

Myla, Glæsir og Odin, dere er alt for meg ;) Gå til toppen av siden

Hootch
» VIP

Skrevet - 30/12/2005 :  18:45:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
I stallen vår er det ganske lytt. Det er en ombygd garasje med bølgeblikk tak, så lydene blir enda skarpere. Men jeg skal putte bomull i ørene til hestene mine. Varmblodsen min Hootch bruker bomull hvær gang vi er ute å rir el kjører. Forige eieren har også bestandig brukt det på ham. Hvis vi ikke bruker bomull blir han mer var og stressa. Han vil også løpe mer da, siden han er vandt til at man trekker ut øreproppene ved oppløpet på travbanen for at han skal løpe fortere. Det er absolutt ikke skadeli for hestens ører å bruke bomull. Man må bare passepå å ikke presse for hardt neddi, og passe på å få alt ut igjen!

Aner ikke hvordan de vil reagere på nyttårsaften. Dette er vår første nyttårsaften sammen Men med bomull og en dose høy vil det nok gå bra
Gå til toppen av siden

Isabel och Perla

» VIP

Skrevet - 30/12/2005 :  19:47:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Rosita tar det helt med ro. Når hun nå står alene så vet jeg ikke hvordan det går, for i fjord hadde hun selskap.

Hørt at man kan putte bumull i ørene og ta med hesten ut for å se. Er nå egentli dette så bra?

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

Ja, man kan putte bomull i ørene.

Isabel og Perla for alltid <3 Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.